Jos kierroksilla pelaa niin tuskin on tulpassa vikaa. H ruuvihan on yläkierrosten seoksen säätö ja L on tyhjäkäynnin seoksen säätö. Alin ruuvi on T ja se on tyhjäkäynnin korkeuden säätö. Kaasari säädetään samalla tavalla kuin moottorisahassa taikka trimmerissä. Itse pienkoneasentajana teen sen seuraavasti:
- T ruuvia vedetään niin paljon kiinni, että kone käy jonkinmoista tyhjäkäyntiä.
- L ruuvia viedään koneen käydessä niin paljon kiinni, että moottori uhkaa sammua, menee siis äärimmäisen laihalle. Siitä ihan hieman aukipäin on yleensä tyhjäkäynnin huippukohta, josta viedään abt. 1/4-1/2 kierros auki, jolla varmistetaan riittävä seos. Tyhjäkäynnin pitäisi muuttua silloin hieman röpöttäväksi.
- T ruuvia niin paljon nyt auki, että tyhjäkäynti on siedettävällä tasolla. Moottorisahassa esim. ketju ei enää pyöri.
- H vedetään rikkaalle, ~2 kierrosta auki, kaasu pohjaan (auto mieluusti maasta irti!) ja kierretään niin paljon kiinni, että seos on sopivan ja rikkaan rajamailla (ääni on sellainen priiiii prööt priii prööt, seilaa siis hieman). Tällöin seos on kuormitettunakin riittävä. Ilmeisesti hc-race-miehet vetää seoksen niin laihalle, että kone kiljuu eikä kierrokset seilaa yhtään, mutta itse en moista suosi, kiinnileikkaamisen riski alkaa olla ilmeinen. Ellei todella vedä kaasua pumppaamalla menemään.
Voin tehdä aiheesta jonkinlaisen tutorial videonkin FG:lläni, jos sellaiselle on tarvetta.
Niin muuten, kaikki kalvokaasariton ryypyllisiä, 668:ssa on tuo primer pumppu vielä läppäryypyn lisäksi. Ei vaikuta seksuaalisesti koneen säätämiseen, tuolla saadaan kaasari vain nopeammin täytettyä bensalla esim. ajamattoman jakson jälkeen, joka helpottaa koneen käynnistämistä.