Avasin eilen ensimmäisen kerran koneen, koska nämä käyntiongelmat (<=
http://rc10.fi/index.php?topic=36973) eivät ole hävinneet. Ajattelin ongelmien mahdollisesti johtuvan etulaakerista, mutta se oli ok (ei klappia mihinkään suuntaan). Vaihdoin sen kuitenkin varoiksi...
Mutta takalevyn ruuvit oli löysällä ja sieltä oli vähän tullut öljyä "läpi", kuitenkin sen verran vähän, etten ollut kiinnittänyt aikaisemmin huomiota. Katsotaan, auttaako näiden kiristys ja O-renkaan "vihreälimoitus" em. käyntiongelmaan. On voinut vuotaa paineita täältä ulos. Toivotaan, että auttaisi tuohon koneen sekoiluun.
Muuten kone näytti hyvältä, vähän jopa yllätyin. Tällä ajettu tosin vasta reilu kaksi gallonaa.
- laakerit vaikutti olevan kunnossa, ei klappia
- mäntä ei tule sylinteristä läpi sormivoimin (aina muistettu laittaa mäntä ala-asentoon sammutuksen yhteydessä!
), ja molemmat naarmuttomia ja puhtaita
- ei polttoainevuotoja kannen ja lohkon tai muistakaan väleistä, paitsi tuo em. takalevy
- pakoputken ja lohkon välinen tiiviste vähän heikossa hapessa (lämpö "grillannut" koppuraksi), mutta ei vuotoa => pitää tilailla kuitenkin uusia ja vaihtaa
- pa-letkuun puhaltamalla ja reijät tukkimalla ilmaa ei vuotanut ulos mistään (tiedän, ettei vastaa 100% lämpimän koneen tiiveyttä)
- käynnistimen rattaat kuin uudet, vain se kolo jossa yhdistyy käynnistin ja kampiakseli oli vähän kulunut => vaihdoin toiseen koloon ko. osassa, kun sellainen oli tarjolla