31
Team Associated / Vs: B74-sarjan steering block rikkoo laakereita
« : 22.06.23 - klo: 21.36 »
Hyvä että ilmoitit assolle, että ne on tietoisia mokasta ja voivat korjata virheen.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
UUSILLE HARRASTAJILLE
Finnish Open tulee sarjana antamaan mahdollisuuden tulla mukaan myös RTR autoilla rentojen sääntöjen johdosta. Kisoihin ei tarvitse tulla mukaan aivan sillä kalleimmalla tai parhaalla kalustolla vaan toivon, että ihan kuka vaan kellä 1/8 Buggy auto on olemassa lähtee kisoihin mukaan. Lähes aina kisoista löytyy oman tasoisia kilpakumppaneita.
Pikkuautoilla leikkiessä juuri se hauskuus pitäisi olla prioriteetti numero yksi, kuka sitä nyt tylsiä leikkejä pidemmän päälle jaksaa :)
Jos osaat ajaa nopeita kierrosaikoja ja saat jopa toistettua niitä luotettavasti, tulee eteen vielä kanssakisaajien ohittelu, ja he ei tilaa anna paitsi jos ohitat jo kierroksella.
RC-kisoissa taas on tavallaan hirveän monta aika-ajoa, ja lopuksi vain yksi "oikea" kilpailulähtö.
Aika-ajokin on tyystin erilainen, kartingissa nopein yksittäinen kierros on aika-ajon tulos, eikä kokonaisaika, kuten ilmeisesti RC-kisoissa. Siihen en ota kantaa, kumpi on fiksumpi aika-ajotapa, mutta tuo ns. normaalien kilpailulähtöjen vähyys (vain finaali) kummastuttaa.
Toinen ihmetykseni aihe on RC-kisojen kisaformaatti: jos olen ymmärtänyt oikein, alkuerät ajetaan käytännössä kelloa vastaan, eli voit voittaa erän, vaikka et ohittaisi edellä ajaavaa autoa, kunhan olet saanut erän aikana edes hieman kiinni sitä edellä ajavaa, eli aikasi on parempi. Saatan olla käsittänyt väärinkin, mutta mikäli näin on, niin tuntuu aivan hullulta, ettei ruutulipulle ensimmäisenä tuleva voitakaan kisaa.
Mallia voisi ottaa esim. karting-kisoista: ensin aika-ajot, joka määrää lähtöjärjestyksen alkueriin. Alkuerien maaliintulojärjestyksen mukaan jaetaan pisteet, jotka määräävät lähtöjärjestyksen finaaliin (ja jos on tarpeeksi kilpailijoita, alkuerien perusteella jaetaan porukka A- ja B-finaaliin).
Finaalin maaliintulojärjestys on yhtä kuin kilpailun lopputulos.
Ei ihan perätön väite tämäkään :)
Säännöt toki pitää olla ja niistä pitää pitää tarkasti kiinni, koska tällöin kisaaminen on kaikista reiluinta kaikille. En nyt tiedä/muista tarkkaan mihin viittasit, mutta sellainen mutu on, että väite tosiaan pitää paikkansa. :)
Jatkuvalla pidon jahtaamisella korrit tapettiin ensin EOS:illa ja sitten lopullisesti Turffilla.
Betoni kuitenkin vastaa kaikista parhaiten ulkokrossirataa.
on ihan virallinen sivusto jota pyörittää rcjkl.fi
Öljyä on crosspinnien tasalle kuten manuaali neuvoi. Ja jos olisi ylim öljyä ei kai kaikki tulisi ulos? Sain kuvan kanssa toisesta ryhmästä vinkin että vois olla kiristetty liikaa. Joka on paljon mahdollista kun tiiviste näkyi vähän irvistävän.
Laajenee ja notkistuu kyllä. Mutta ei siltikään tule ajossa ulostuloista, vaikka ottaisi tiivisteet pois. Ulostuloissa on O-renkaat jotta öljy ei vuoda auton seistessä – ja siltikään ei tyhjenisi kuin pikkusen alle puolilleen.
Ulostuloista ei voi diffi tyhjentyä pienellä aikavälillä kuin vähän puolen tason alle, jos et siis autoa säilytä kyljellään.. ;)
Ajan turffilla nii kuuladiffi ei oo oikeen optimaalinen vaihtoehto. niin ja ulostulot 100% kuivat, vuotaa kannen välistä. Mulla ei oo assoissa koskaan ollu ongelmaa noiden ulostulojen kanssa, ne kyllä pitäneet. Noh nyt odotellaan uusia tiivisteitä, kantta ja koteloa.
Jos nyt keskityttäisiin tässä viestiketjussa enemmän S2-10 luokkaan ja siihen miten saadaan aloittelijoita ja vähemmän krossia harrastavia kuskeja mukaan luokkaan. Turhat kärjistämiset ja väännöt ratamateriaalista ei houkuttele ketään mukaan, lähdetään mielummin liikkeelle positiivisuuden kautta ja lopetetaan turha marmattaminen joka ei edistä kenekään harrastamista.
Luultavasti sitäkin on tapahtunut,mutta yleensä pyritään kertomaan eri vaihtoehdot.jotta kaveri voi itse ratkaista asian.jotku on ostanu ekaksi tuupin,toiset jonkin muun.
4. Kiinteälle radalle rakennetaan ensisijaisesti liukaspintainen krossirata, (tasamaarata (touring/mattoautot/minit/rekat) on toissijainen ratavaihtoehto), koska suurimmalla osalla harrastajia on krossiautoja, monstereita ja short course autoja.
Mitä tehdä asson vuotavalle ratasdiffille? Kyseessä b6.4 tuuppi mutta sama diffi b6.1 alkaen. Tiesin että ko ongelmaa on ja alumiini kannen laitoin heti kittiä kasatessa. 3-5 akkua ja diffi täysin tyhjä. Noh, hioin tiivistepinnasta valu purseet tasaiseksi induktiolieden lasia vasten 1000 paperilla + uus tiiviste ja 10k öljyt. Nyt vuotaa huomattavasti vähemmän mutta silti 2 akun jälkeen vaihdelaatikossa ihan kiitettävästi öljyä ja huomaa jo akselista kääntämällä että pyörii kokoajan kevyemmin. Onko tässä pakko alkaa jonkun tiivistesilikonin kanssa läträämään vai mitä? Eihän tämä nyt normaalia voi olla.