Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1829748 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1680 : 02.01.10 - klo: 23.40 »
 Tervetuloa mukaan Colt.

 Suosittelen Tamiyan malleja. Ovat edullisempia kuin muut kuorma-autot, tarpeeksi detaljoituja sekä osia ja lisukkeita löytyy sitten kun alkaa mieli tekemään. Kokoamisohjeet on hyvät.

 Tamiyan Volvoa ja Mersua saa edullisesti kun ovat vanhempia malleja, vaikka sama tekniikka kuin Scaniassa. Nämä siis pohjaksi jos 6x2 mallia ajattelit. Lisäksi tarviit tietysti yhden akselin + hiluja.

 Mutta jos 6x4 mallit kiinnostaa, niin Tamiyan jenkki rekat ovat vanhempia ja siis edullisempia kuin uusin 6x4 malli Scaniasta.

 Tuolta linkistä voit tutkia noita perus juttuja, toki kysyäkkin voi. Moneen kysymykseen on tässä topicissa yritetty vastaillakin jo. Eli jos olet jo lukenut tätä, niin luulisin Sinun olevan valmis oman auton kasaamiseen.

Poissa Colt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1681 : 03.01.10 - klo: 00.05 »
Elikkä nyt sitten säästämään, aika tyyriitä näyttävät olevan. :laugh: Mistähän löytyis Suomen rajojen sisäpuolelta sitten hyvä auto? Ei taida merkillä olla niin väliä jos siihen kopin vaihtaisi.


Poissa RAULI

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1683 : 03.01.10 - klo: 15.57 »

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1684 : 03.01.10 - klo: 16.10 »
En ole ainakaan täällä kukaan ole ilmoittanut omistavansa näitä valmiita sarjoja.
Täältä vielä lisää tavaraa rahamiehille: http://www.liebherrmodelle.de/index.html

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1685 : 03.01.10 - klo: 16.13 »
 Nytpä kysymystä pukkaa.

 Mikä on tuon Leimbachin hydrauliikka pumppua pyörittävän DC moottorin tyyppi, ja minkähän moiset siinä olisi kierrokset 12V jännitteellä. Tiedän että tuo RPM riippuu noparista, enkä ole mittannu moottorille tulevan jännitteen suuruutta. Luulisin kuitenkin että sinne tulee lähes täysi akun tarjoama jännite.

 Moottori on 38mm halkaisijaltaan, pituus 74mm. Jos 540 moottorin mitat on halkaisija 36mm ja pituus 59mm. Akselit ja kiinnitys reijät mitoiltaan samat.

 Mietin tässä, kun tuli purettua tuo oma Liipperi vuosi huoltoa varten, josko siihen virittäisi harjattoman moottorin pumpulle. Leimbachin oma setti on liian kallis, mutta jos vaikka SpeedPassion combon tuohon tilaisi.

 RAULI: Ei ole mielestäni ainakaan täällä kukaan ilmoitellut omistavansa "tehdas tekoista" hydr kaivuu laitetta. Hemi1966 on tehnyt ite paljon komiamman kaivurin, joskin pyörillä varustetun.

 :wink:

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1686 : 03.01.10 - klo: 16.33 »
Nytpä kysymystä pukkaa.

 Mikä on tuon Leimbachin hydrauliikka pumppua pyörittävän DC moottorin tyyppi, ja minkähän moiset siinä olisi kierrokset 12V jännitteellä. Tiedän että tuo RPM riippuu noparista, enkä ole mittannu moottorille tulevan jännitteen suuruutta. Luulisin kuitenkin että sinne tulee lähes täysi akun tarjoama jännite.

 Moottori on 38mm halkaisijaltaan, pituus 74mm. Jos 540 moottorin mitat on halkaisija 36mm ja pituus 59mm. Akselit ja kiinnitys reijät mitoiltaan samat.

 Mietin tässä, kun tuli purettua tuo oma Liipperi vuosi huoltoa varten, josko siihen virittäisi harjattoman moottorin pumpulle. Leimbachin oma setti on liian kallis, mutta jos vaikka SpeedPassion combon tuohon tilaisi.

 
 
Oletko tutustunut täältä http://www.lemo-solar.de/default_1.htm löytyvään moottori vaihtoehtoon, joka on ilmeiseti alennusvaihteellinen mylly.
Löytyy tuolta kun menet modellbautechnik, spez.antriebe ja rullaat alaspäin niin tulee näkyviin Leimbachin pummppu ja moottori.
Hankalat sivut, kun ei pysty suoraan linkittämään oikeaa sivua :angry:

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1687 : 03.01.10 - klo: 17.00 »
 :embarrassed:

 Taas Hemi pistit pahan linkin. Karkkikauppa mikä karkkikauppa.

 Kiitos.

 Löysin tuon mainittemasi harjattoman. Hinta 139e. Mikähän nopari sille käy sitten?

 Mahdollisesti Bruder traktoreiden rakentelijoille löytyi tuolta mielenkiintoinen pienikokoinen etuvedon moottori.

Schnecken- Winkel-Getriebemotor

http://www.lemo-solar.de/11802b.jpg

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1688 : 03.01.10 - klo: 17.38 »
 Vuodot paikallistettu takana suodattimen tiivisteeseen ja ohjauksen sylinterin liitoksiin.

 Niin ja se siitä tyhjästä pöydästä...

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1689 : 03.01.10 - klo: 19.24 »
http://cgi.ebay.de/LEIMBACH-STAHL-LIEBHERR-922-BAGGER-Wedico-RC-Bagger_W0QQitemZ220533058421QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item3358cb6b75 Ja siinä rahamiehille. Onkohan suomeen vielä ketään hommannu näitä valmiita vehkeitä?

Hyiii...valmis jo kaupasta....kirosanoja...  :angry: ....mitä siihen saa itse tehdä? Jos haluaa jotain valmista, niin sitten ostetaan Toyota... :wink:

Mielenkiintoinen kauppa jälleen, kiitos taas Hemille.

Kovin edullinen kauppa tuo ei näytä olevan. Taitaa juupeli ainakin meikäläiseltä jäädä nuo moottorit ostamatta. Tällä meikäläisen soveltamalla tyylillä moottoreita saa maailmalta 20 kpl:tta samaan hintaan, taitanee metallirattailla oleviakin saada likemmäs kymmenen. Moottorin paksuus on se rajoittava tekijä (täytyy mahtua etuakselin sisälle). Tuolta löytyy myös ns. moottorisovellus CAT:n "bobcat":iin, on muuten aivan karmean näköinen ja vielä "hieman" kalliskin, jos yksi moottori on vajaa 30€...




« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 19.42 kirjoittanut IMN »
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa Colt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1690 : 03.01.10 - klo: 23.13 »
Nuo valmiit autojen rakennussarjat näyttää olevan melkosen kalliita, ainakin mitä tietonikkarista katoin :embarrassed:
Joten onko aivan mahdoton juttu jos rakentais ite pellistä jonkun vehkeen, niin onko siitä kuinka helppo sitten tehdä rc? Kiinnostusta nimittäin löytyy mutta kun ei ole ainakaan vielä ~500€ rahaa minkä vois tähän uhrata  :undecided: Kyllä varmaan tulee kuitenkin tuommonen tamiyan rakennussarja ostettua jossain vaiheessa, kunhan vähän tulee säästettyä. :tongue:

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1691 : 04.01.10 - klo: 07.41 »
 :grin:

 Colt: No nyt kuulostaa jo paremmalta. Ite tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa.

 Ite joskus aatellu että vanhan "niittikoppi" Sisun muotoilu olisi juuri sopivan ANTIaerodynaaminen että sen voisi vaikka 1mm pellistä tehdä. Perus runko vaikka lattaraudasta. Siis jos on tarkoitus hitsillä se kokoon napsia. Jos tarviit mittoja, esim rungon leveys tms. niin kysy, kyllä vastataan.

 Jos päätät käyttää Tamiyan mittoja, niin se rungon leveyden ulkomitta on 62mm. Sopii sitten Tamiyan akselit jousineen. Ja pituuden varmaan valitset tarpeen mukaan. Tuo rlkuperäinen runko on alumiini profiilia, jota saa kyllä varmasti myös Suomesta, mutta mistä ja mihin hintaan.

http://www.hedtec.fi/files/hedtec/kayttis_tiedostot/Alfer_kotinikkari.pdf

 Tietysti jos ostaa neliöputkea, josta halki sahaamalla saa parin U-profiileita.

http://www.hedtec.fi/files/hedtec/kayttis_tiedostot/hardware_cat_ENG_2005.pdf

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1692 : 04.01.10 - klo: 15.21 »
Nuo valmiit autojen rakennussarjat näyttää olevan melkosen kalliita, ainakin mitä tietonikkarista katoin :embarrassed:
Joten onko aivan mahdoton juttu jos rakentais ite pellistä jonkun vehkeen, niin onko siitä kuinka helppo sitten tehdä rc? Kiinnostusta nimittäin löytyy mutta kun ei ole ainakaan vielä ~500€ rahaa minkä vois tähän uhrata  :undecided: Kyllä varmaan tulee kuitenkin tuommonen tamiyan rakennussarja ostettua jossain vaiheessa, kunhan vähän tulee säästettyä. :tongue:

Helpoiten varmaan päsee alkuun kun hankkii sopivan mittakaavan auton käytettynä (ohjaimineen päivineen) ja tekee siitä itse sen näköisen kun haluaa otammalla voimansiirron yms.

Bauhaussista saa aluprofiilia halvalla, sitä käytän itse.


Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1693 : 04.01.10 - klo: 16.48 »
Nyt saapui puketti saksanmaalta ja rojektit pääsee jatkumaan mutta: Nyt kertokaapas servonaut miehet että miten tuo SMX oikeen kytketään ja miten ne asetukset siinä toimii/muutetaan F1,F2,F3,F4 ja mitä ne on, mitä toimintoja saa milläkin yms.yms. Virrat, kaiutin, sekä moottorinvalinta on hallussa mutta muuten en pääse jyvälle tosta saksasta. Noparina on ihan tamiyan perus nopari. Mitä liitän mihin? Vaihtarina sininen servoliitin, läpinäkyväservoliitin, kaksi tyhjää paikkaa servoliittimille ja 2xmusta+punainen johdot?
-Pate-

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1694 : 04.01.10 - klo: 18.55 »
http://cgi.ebay.de/LEIMBACH-STAHL-LIEBHERR-922-BAGGER-Wedico-RC-Bagger_W0QQitemZ220533058421QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item3358cb6b75 Ja siinä rahamiehille. Onkohan suomeen vielä ketään hommannu näitä valmiita vehkeitä?
onko muka ihan valmiiksi asti rakennettu? on aika halpoja jos siihen vertaa nimittäin tosin koko ei ole kauhean iso

Poissa Colt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1695 : 04.01.10 - klo: 19.19 »
Helpoiten varmaan päsee alkuun kun hankkii sopivan mittakaavan auton käytettynä (ohjaimineen päivineen) ja tekee siitä itse sen näköisen kun haluaa otammalla voimansiirron yms.

Bauhaussista saa aluprofiilia halvalla, sitä käytän itse.


Aivan, ei mulle tullu mieleenkään että noita myydään käytettyinäkin. Mistähän tota raskasta kalustoa kannattais katella käytettynä? Lähinnä kuorma-autoja.

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1696 : 04.01.10 - klo: 21.02 »
No joo-o, saattaa joutua tovin odottamaan, jos meinaa käytettynä jotain löytää.

Edelleen henk.koht. suosittelen lämpimästi tutustumaan sivulta 1. lähtien. Sieltä löytyy mm. yksi veijari, joka rakensi Palfingerin Scaniaan...toinen lisäsi muutaman akselin Volvoon (ja mokoma otti niitä tässä jossain vaiheessa pois  :angry:...oi miksi teit sen...)....kolmas kärräili purua Mersulla... kannattanee soveltaa näiden herrojen tekniikkaa siitä, miten kuorma-auton modaaminen kannattaa aloittaa. Lopputuloksia on nähty, ja niiden perusteella se ei voi olla kovin väärä tekniikka!

Jo sivulta 10 lähtien

Poissa Colt

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1697 : 04.01.10 - klo: 22.54 »
No joo-o, saattaa joutua tovin odottamaan, jos meinaa käytettynä jotain löytää.

Edelleen henk.koht. suosittelen lämpimästi tutustumaan sivulta 1. lähtien. Sieltä löytyy mm. yksi veijari, joka rakensi Palfingerin Scaniaan...toinen lisäsi muutaman akselin Volvoon (ja mokoma otti niitä tässä jossain vaiheessa pois  :angry:...oi miksi teit sen...)....kolmas kärräili purua Mersulla... kannattanee soveltaa näiden herrojen tekniikkaa siitä, miten kuorma-auton modaaminen kannattaa aloittaa. Lopputuloksia on nähty, ja niiden perusteella se ei voi olla kovin väärä tekniikka!


Joo, nyt olen taas parhaillaan lukemassa tätä uudestaan läpi.

On komea ookkeri jollain ulkomaalaisella:



Saman kaverin kauha tuohon Åkermaniin:


Mitenkä nuo saa nuo pellit liitettyä noin hyvin, onko nuo sitten hitsattu vai miten lienee tehty? On niin pientä saumaa tuo ja tosi siistiä! Vai onko tuo jollain muulla tavalla tehty kuin hitsaamalla.

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1698 : 05.01.10 - klo: 10.05 »
Komea peli on. Taitaa olla 1:8 mittakaavassa. YouTubessa on videokin tuosta. Liikkuu todella luonnollisesti, paitsi videon lopussa, nopeus on vähän liian suuri.

Tuo kauha näyttäis olevan kuparista/messingistä juottamalla tehty. Sama menetelmä toimii kyllä teräkselläkin. TIGilläkin saa aika nätin sauman.

Itse olen suunnitellut Volvon EC460 kaivinkoneen osia. Laitan tänne kuvia, kun saan jonkun kokonaisuuden "valmiiksi".

Sauli

Eipä ollutkaan tuubissa tuo video. Tässä osoite http://www.myvideo.de/watch/2589145/Testbaggern
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 12.11 kirjoittanut saulij »

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1699 : 05.01.10 - klo: 13.07 »
Mites Hemi/Juupeli/Geswas tapahtuu noi kontrollit auton ohjauksen ja kipin/nosturin välillä?

Minkälaiset radiot/tekniikkaa löytyy?
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1700 : 05.01.10 - klo: 15.17 »
no niin olis eka video ajeltiin tyttären kanssa hiukka  :grin: http://www.youtube.com/watch?v=A56tKUhmp3o

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1701 : 05.01.10 - klo: 18.34 »
On se kumma kun ei suostu mennee ohjain ja vastari naimisiin, Nii pitääkö siitä modulin blind nappulaa painaa? Mulla se nimittäin ei tehnyt mitään.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo: 18.45 kirjoittanut RcJuho »

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1702 : 05.01.10 - klo: 22.04 »
On se kumma kun ei suostu mennee ohjain ja vastari naimisiin, Nii pitääkö siitä modulin blind nappulaa painaa? Mulla se nimittäin ei tehnyt mitään.

olet unohtanut kosia  :wink: jaa tuohon mä en osaa vastaa mulla ei kyseistä ongelmaa ilmennyt koskaa

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1703 : 06.01.10 - klo: 08.42 »
Kirjekurssi papiksi... :wink:

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1704 : 06.01.10 - klo: 10.01 »
Nyt saapui puketti saksanmaalta ja rojektit pääsee jatkumaan mutta: Nyt kertokaapas servonaut miehet että miten tuo SMX oikeen kytketään ja miten ne asetukset siinä toimii/muutetaan F1,F2,F3,F4 ja mitä ne on, mitä toimintoja saa milläkin yms.yms. Virrat, kaiutin, sekä moottorinvalinta on hallussa mutta muuten en pääse jyvälle tosta saksasta. Noparina on ihan tamiyan perus nopari. Mitä liitän mihin? Vaihtarina sininen servoliitin, läpinäkyväservoliitin, kaksi tyhjää paikkaa servoliittimille ja 2xmusta+punainen johdot?

Joko olet saanut ääntä SMX:stä, jos et niin tässä vähän neuvoa.
Tosin en ole koskaan kytkenyt SMX:ää muuhun kuin Servonautin M20+ nopareihin :sad:.
Mulla kirkas liitin menee vastarille, tällä on tarkoitus laittaa moottori käyntiin, sammuttaa, ja töötätä. Se vaatisi radioihin kolmiasentoisen katkaisian, mielellään sellaisen joka palaa aina keskiasentoon. Sininen liitin menee noparille, mutta sulla ei taida olla noparissa paikkaa liittimelle, eli pitäiskö siihen laittaa y-kaapeli väliin :huh:.
Mulla on jumpperi F1+2 eli A-B kohdassa, tämä määrää juuri ton käynnistys/torvi toiminnon. Noille F3 ja F4:lle en ole keksinyt mitää käyttöä ja niihin liittyy juuri nuo kaksi musta/punainen johtoa, olen itse katkaissut ne pois.

Kannatta yrittää katsella Servonautin sivuilta SMX:n PDF ohjetta, ja kopioida siitä tekstiä johonkin käännös palveluun esim. Google kääntäjään. Käänöksestä saattaa jotain tajutakkin, tosin se on yleensä aika siansaksaa :wink:
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo: 10.06 kirjoittanut Hemi1966 »

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1705 : 06.01.10 - klo: 10.36 »
Mites Hemi/Juupeli/Geswas tapahtuu noi kontrollit auton ohjauksen ja kipin/nosturin välillä?

Minkälaiset radiot/tekniikkaa löytyy?

Mulla radioina on Futaban FC-16 (muutettu 2.4GHz Servonautin Zwo4 sarjalla). Futaban F14 ja FC-16 radiot on aika suosittuja näissä homissa helpon laajennettavuuden vuoksi, niihin on helppo lisätä erilaisia vipuja ja katkaisijoita tarpeen mukaan. Tossa mun kippiautossa ei ole mitään sen ihmeempää, vakio kanavat riittää kaikkiin toimintoihin. Ohjaus ja kaasu ihan normaalisti, kippi yhden vivun takana.
Mutta sitten toi mun nosturi Scania, kuten myös kaivuri, on nykyään varustettu servonautin http://www.servonaut.de/Produkte/Modellfunk/Zwo4E18/zwo4e18.html vastarilla joka tuplaa kanavat, koska enää ei kanavat riittäisi. Eli voin katkaisijaa kääntämällä valita ajon, ja nosturin/kaivurin käytön välillä.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1706 : 06.01.10 - klo: 12.46 »
Nyt saapui puketti saksanmaalta ja rojektit pääsee jatkumaan mutta: Nyt kertokaapas servonaut miehet että miten tuo SMX oikeen kytketään ja miten ne asetukset siinä toimii/muutetaan F1,F2,F3,F4 ja mitä ne on, mitä toimintoja saa milläkin yms.yms. Virrat, kaiutin, sekä moottorinvalinta on hallussa mutta muuten en pääse jyvälle tosta saksasta. Noparina on ihan tamiyan perus nopari. Mitä liitän mihin? Vaihtarina sininen servoliitin, läpinäkyväservoliitin, kaksi tyhjää paikkaa servoliittimille ja 2xmusta+punainen johdot?

 Hupsis, olen missannu aivan tämän. Sori.

 Kuten Hemi tuossa jo kertoikin, niin nuinhan ne menee. Mullakin ne kaksi puna/mustaa tyhjänä, kun en tajua myöskään minne pitäis kytkeä mitäkin, jotta saisin hydrauliikan "rasituksen" kuulumaan moottorin äänessä.

 Mulla jumpperi A, B, C, paikoissa A-B.

Switching function
The SMX has a total of four switching functions, of which
F1 and F2 be via a channel of the receiver and pressed
F3 and F4 via two separate switching inputs, over a
any multi-switch can be operated. The assignment is
selectable - the two essential functions of starter and
Fanfare can then optionally depending on the plant directly from a
Receiver channel or two outputs of a multi-switch actuated
will. The selection is made with a jumper:

- Jumper on A-B:
Starter Motor (F1) and Fanfare (F2) using an extra channel switching pressed. At this station can be either a free channel with Cross billets are used or switches. The switch must have three positions, is likely better the best Shifter with the rest in the middle and push button in both Directions.

The switching input F3 controls the siren, the signal input F4 increases the idle speed to simulate a power take-off. For F3 and F4 are multi-switch systems, such as one Servonaut MM4 or K30T with memory or tactile function. The F4 can also directly input to the engine of a
Hydraulic pump or an actuator port, if This engine is only operated on / off. In this variant is: The Starter can be operated as long, the engine jumps but only for a short exercise to actually. This is also the simulation of startup problems possible. If the channel at running the engine running noise, hear the noise shutdown. Only when you release the stick and when switching back to Center position is then drained of compressed air. Upon actuation of the Stick or switch in the other direction is the clarion call triggered. The trumpet may sound indefinitely.

- Jumper on B-C:
Starters and fanfare will be on the switch inputs F3 and F4 pressed. What is needed is a multi-switch system output with a tactile for the fanfare and a switching (or memory) Output for the starter. Again, a Servonaut is suitable MM4. The Switching channel F1 +2 activates the siren and the simulation of a PTO, but may remain unused. In this Variant is: The engine noise is directly related to F3 and off, a simulation of startup problems is not possible.

Important Notes: For the two switch inputs are input voltages
to 12V is allowed to remove the black on Cable
Minus. The inputs and switching off the engine noise is only in the
Stand at idle speed possible. Need for the switching channel
at the transmitter if any, all additional features such as dual -
Rate "," Expo ", trim, etc. servo or disabled in the
Its normal setting. With "reverse servo" or by reversing
in each channel (can) to make the assignment of the switching channel
be reversed. For problems with the switch channel to please
Review, a power plug: Power center position and both
Full rashes must be selected accordingly.

 Noita äänien voimakkuuksia pääsee säätämään kun on tuo abc jumpperi kokonaan pois ja kytket virran päälle.

Settings
The choice of engine type via the jumpers DEF:
- Jumper on D-E: six-cylinder inline engine
- Jumper on E-F: V8 engine
- Remove jumper: V6 engine

Other settings are accessible via a menu. For
the operation of the menu, the switch channel using F1 +2
will. Connect the channel for these settings if
needed temporarily to a channel of cross-stick.
Please go step by step as follows:
- SMX from the battery disconnect (switch off the speed control is not
sufficient)
- Remove jumper to A-B-C
- Turn on the SMX, after about 2s hear a short sound of compressed air
By switching channel in the direction fanfare or PTO
are four options in turn selected. A
Operation of the switching channel in the direction of starter or siren
the setting is confirmed and the next menu item
selected. Five menu items are offered in succession:

- Extra 2: Volume of compressed air noise (four stages)
- Extra 3: Volume of Rückfahrwarntons (four stages)
- Extra 4: switching noise (two variants in two volumes)
- Extra 5: Volume of the turbocharger (four stages)
- Extra 6: Fanfare (four varieties)

With the confirmation of the last menu item is heard briefly the
Martin Horn, and the settings are saved. If the
SMX previously shut to keep all the settings, however
unchanged.
- SMX off, insert jumper on AB or BC again
In the Extra Settings 2, 3, 4, 5. being the minimum
Volume that the current noise is turned off.

 Ja ei Servonaut noparin kanssa, SMX:n Fahrtregler/ESC johto vastarille samaan kuin noparin johto. Eli tarvii haaroituksen. Tulipas sekavasti selitettyä. Olen kokeillut ääniä crawlerissa noin, ja toimi hyvin.


Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1707 : 06.01.10 - klo: 17.05 »
Nyt saapui puketti saksanmaalta ja rojektit pääsee jatkumaan mutta: Nyt kertokaapas servonaut miehet että miten tuo SMX oikeen kytketään ja miten ne asetukset siinä toimii/muutetaan F1,F2,F3,F4 ja mitä ne on, mitä toimintoja saa milläkin yms.yms. Virrat, kaiutin, sekä moottorinvalinta on hallussa mutta muuten en pääse jyvälle tosta saksasta. Noparina on ihan tamiyan perus nopari. Mitä liitän mihin? Vaihtarina sininen servoliitin, läpinäkyväservoliitin, kaksi tyhjää paikkaa servoliittimille ja 2xmusta+punainen johdot?

 Hupsis, olen missannu aivan tämän. Sori.

 Kuten Hemi tuossa jo kertoikin, niin nuinhan ne menee. Mullakin ne kaksi puna/mustaa tyhjänä, kun en tajua myöskään minne pitäis kytkeä mitäkin, jotta saisin hydrauliikan "rasituksen" kuulumaan moottorin äänessä.

 Mulla jumpperi A, B, C, paikoissa A-B.

Switching function
The SMX has a total of four switching functions, of which
F1 and F2 be via a channel of the receiver and pressed
F3 and F4 via two separate switching inputs, over a
any multi-switch can be operated. The assignment is
selectable - the two essential functions of starter and
Fanfare can then optionally depending on the plant directly from a
Receiver channel or two outputs of a multi-switch actuated
will. The selection is made with a jumper:

- Jumper on A-B:
Starter Motor (F1) and Fanfare (F2) using an extra channel switching pressed. At this station can be either a free channel with Cross billets are used or switches. The switch must have three positions, is likely better the best Shifter with the rest in the middle and push button in both Directions.

The switching input F3 controls the siren, the signal input F4 increases the idle speed to simulate a power take-off. For F3 and F4 are multi-switch systems, such as one Servonaut MM4 or K30T with memory or tactile function. The F4 can also directly input to the engine of a
Hydraulic pump or an actuator port, if This engine is only operated on / off. In this variant is: The Starter can be operated as long, the engine jumps but only for a short exercise to actually. This is also the simulation of startup problems possible. If the channel at running the engine running noise, hear the noise shutdown. Only when you release the stick and when switching back to Center position is then drained of compressed air. Upon actuation of the Stick or switch in the other direction is the clarion call triggered. The trumpet may sound indefinitely.

- Jumper on B-C:
Starters and fanfare will be on the switch inputs F3 and F4 pressed. What is needed is a multi-switch system output with a tactile for the fanfare and a switching (or memory) Output for the starter. Again, a Servonaut is suitable MM4. The Switching channel F1 +2 activates the siren and the simulation of a PTO, but may remain unused. In this Variant is: The engine noise is directly related to F3 and off, a simulation of startup problems is not possible.

Important Notes: For the two switch inputs are input voltages
to 12V is allowed to remove the black on Cable
Minus. The inputs and switching off the engine noise is only in the
Stand at idle speed possible. Need for the switching channel
at the transmitter if any, all additional features such as dual -
Rate "," Expo ", trim, etc. servo or disabled in the
Its normal setting. With "reverse servo" or by reversing
in each channel (can) to make the assignment of the switching channel
be reversed. For problems with the switch channel to please
Review, a power plug: Power center position and both
Full rashes must be selected accordingly.

 Noita äänien voimakkuuksia pääsee säätämään kun on tuo abc jumpperi kokonaan pois ja kytket virran päälle.

Settings
The choice of engine type via the jumpers DEF:
- Jumper on D-E: six-cylinder inline engine
- Jumper on E-F: V8 engine
- Remove jumper: V6 engine

Other settings are accessible via a menu. For
the operation of the menu, the switch channel using F1 +2
will. Connect the channel for these settings if
needed temporarily to a channel of cross-stick.
Please go step by step as follows:
- SMX from the battery disconnect (switch off the speed control is not
sufficient)
- Remove jumper to A-B-C
- Turn on the SMX, after about 2s hear a short sound of compressed air
By switching channel in the direction fanfare or PTO
are four options in turn selected. A
Operation of the switching channel in the direction of starter or siren
the setting is confirmed and the next menu item
selected. Five menu items are offered in succession:

- Extra 2: Volume of compressed air noise (four stages)
- Extra 3: Volume of Rückfahrwarntons (four stages)
- Extra 4: switching noise (two variants in two volumes)
- Extra 5: Volume of the turbocharger (four stages)
- Extra 6: Fanfare (four varieties)

With the confirmation of the last menu item is heard briefly the
Martin Horn, and the settings are saved. If the
SMX previously shut to keep all the settings, however
unchanged.
- SMX off, insert jumper on AB or BC again
In the Extra Settings 2, 3, 4, 5. being the minimum
Volume that the current noise is turned off.

 Ja ei Servonaut noparin kanssa, SMX:n Fahrtregler/ESC johto vastarille samaan kuin noparin johto. Eli tarvii haaroituksen. Tulipas sekavasti selitettyä. Olen kokeillut ääniä crawlerissa noin, ja toimi hyvin.



Kiitoksia paljon hemille ja juupelille! Sainkin moduulin jo pelaamaan, äitimuorin 40vuotta vanha saksantaito auttoi sen verran. Yritin jo aiemmin tota google kääntäjää mutta oli sen verran siansaksaa ettei siitä kyllä tolkkua saanut.  :angry: Hyvä kun laitoit juupeli tuon lontoon käännöksen näkyvii niin auttaa muitankin varmasti joskus. Se F3 ja F4 on käsittääkseni käytettävissa tolla K30T noparilla tai jotain ja silla saa sitteen sen hydrauliikan muuttaman äänen pelaamaan ja vissiin jotain muutakin hienouksia. On siinä kyllä hyvät äänet, paras moduuli kyllä ehdottomasti. Volvon 2 evoluutio alkaa olla kasassa ja kohta alkaa seuraava rojekti jollaisia valmistaa mm. RKP ja KHT...  :wink:
-Pate-

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1708 : 06.01.10 - klo: 17.20 »
Volvon 2 evoluutio alkaa olla kasassa ja kohta alkaa seuraava rojekti jollaisia valmistaa mm. RKP ja KHT...  :wink:

Laitappa Volvosta vähän kuvia että nähdään se neliakselisena  :wink:
Ja mitä, meinaakko tehdä kasetin, asiaa :grin:

Poissa Riddler

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI, ALOITA SIVULTA NRO:1!!
« Vastaus #1709 : 06.01.10 - klo: 20.40 »
Volvon 2 evoluutio alkaa olla kasassa ja kohta alkaa seuraava rojekti jollaisia valmistaa mm. RKP ja KHT...  :wink:

Jaahas tuleeko letkujumpalla vaiko automaattia?

Muistahan laittaa sitten siitä kärryn ja nupin liitoksesta kuvamateriaalia, että miten laitoit valot yms.
Voi sitten referoida omaan vekottimeen.  :smiley:
Aikataululla joskus tulevaisuudessa