Duodiin,
Vihdosta viimein ollut aikaa perehtyä Pursuitiin. Lasikuitutyö on yllättävänkin laadukas, ainoastaan pohjan ja kannen liitoskohdassa on sisäpuolella hiukan kehno laminointi ja tuokin vain yhdessä kohdassa. Runko on vain maalattu, mutta siististi. Hardware osat ovat myös asiallisen oloiset ja koneistamalla tehdyt. Kaikki nuo oli kiinnitetty läpiruuveilla ja nylocmuttereilla. Prikkoina on suurimmaksi osaksi käytetty leveämpiä korialuslevyjä. Positiivevn yllätys oli, että tässä paatissa on jopa oikean kokoinen potkuriakseli (3:16") eikä tarvitse soviteholkkia.
Negatiivisia asioita, jotka olivat jo etukäteen tiedossa, ovat olleet rungon sisäpuolisten osien liimaukset ja vahvistin nuo kaikki Super Epoxilla. Moottoripukki näytti siltä, että se irtoaa ensimmäisessä vedossa. Pukin kiinnitystä oltiin jo tehtaalla yritetty vahvistaa palalla lasikuitumattoa, mutta tuo oli jäänyt puolitiehen. Moottorin etupäätä kannattelemaan oltiin liimattu vanerin pala, jota tuskin tarvittaisiin, jos moottoripukit olisivat kuunnolla kiinni. Täytyy jossakin vaiheessa tyhjentää runko tekniikasta, ja vielä kerran käydä nuo kiinnitykset läpi. Toinen negatiivinen asia on ollut todella huonot uppokantakuusikoloruuvit potkuriakselilla. Jos joku hankkii samanlaisen paatin, niin kannattaa vaihtaa nuo samantien laadukkaammiksi, jottei tarvitse noita Dremelillä irroittaa kuten minä tein. Ja mukana tulleet "työkalut" samantien metallin keräykseen.
Kopan kiinnitys tuossa paatissa ihmetyttää. Pursuitissa on ilmeisesti ajatuksena kiinnittää koppa vain teippaamalla. Täytynee lisätä tuohon jonkinlainen kiinnitysruuvi. Myöskään mitään tiivisteitä ei kopan ja kannen välissä ole. Rammariksi laitan Spektrumin DX3S:n, jolla pystyy seuraamaan patterin lämpötilaa ohjaimen näytöstä. Muuten menee aikamoiseksi teippi on, teippi off hommaksi, ainakin aluksi.
Ja sitten opettelemaan potkuriakselin rasvausta, potkurin tasapainotusta ja kiillotusta.
-t-janne-t-