Small bolttiin laitoin kiinni metallisen 1.4x32mm propellin ja loggeriin jäi huippunopeudeksi 43 km/h. Moottorin lämmöiksi mittasin ajon jälkeen 40,9 °C. Joskaan en ole ihan varma, tuo saattaa olla myös akun lämpö. No, oli kumpi tahansa niin yli 35 °C mittasin niistä hetkeä myöhemmin erikseenkin. Näissä "jälkimittauksissa" akku oli hieman lämpimämpi, mutta on siinä enemmän lämpömassaakin. Kymmenen asteen ulkosää alkaa aika nopeasti jäähdyttää.
Miksi tulos oli kovempi kuin 35 mm propellilla.
- No onhan se metallinen aina metallinen
--- terävempi
--- silosempi
--- ei taivu
- ehkä mittaus on hieman kyvytön
--- vedot ovat lyhyitä 1 s tallennusvälille
------ ehkä nyt tuli pidempiä vetoja
- nyt minulla oli asennettuna myös bec ja sille oma akku (ne jotka edellä listasin)
--- voisko akulta ja ESC:ltä riittää tämän johdosta enemmän virtaa moottorille?
--- lisäpaino ei ainakaan selkeää hidastumista tuonut
Jo vuosia on nurkissa pyörinyt pari propelli+moottori+ESC yhdistelmää. Nyt teippailin niistä tämmösen.
Rautaa...
Pepsi 3x 1,5 l
Polycarbonaattilevy 4 mm
TowerPro BM2410-9T / 18A BEC/ 1047 Prop Combo
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4706GWS V-Tail Mixer II (200 step)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4170Small boltin akulla testailin
Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=8932Kisapaino akkuineen 1004 g.
Isossa vedessä tuota ei ole vielä testattu. Vesisaavissa pystyy hieman ympyrää pyörimään, ei ainakaan heti kaadu. Ensitestissä meinasi kipata takakautta ympäri, mutta kun akkua vei eteenpäin (kuten kuvassa) niin alkoi pysyä pystyssä. Vaikea sanoa pääseekö sillä vedessä eteenpäin. Lattialla kulkee eteenpäinkin ihan kohtalaisesti.