Mailissa tullutta:
Nimeni on Petri T. ja ajattelin lähestyä teitä koska olit samassa tilassa kuin minä nyt, eli RC autoilu ruvennut kutkuttamaan yhtääkkiä.
Ja toiseksi ajattelin ostaa tuon Savage Fluxin.
Niin, aattelin kysellä vähän vinkkejä ja tuntemuksia miltä harrastus on tuntunut tähän mennessä ja olisitko kenties tehnyt jotenkin toisin, ostanut toisenlaisen auton, halvemman,matalemman, takavetoisen? ja onko auto jäänyt kaappiin pölyttyyn?
Tuota viimeistä minä itse pelkään eniten että kiinnostus lopahtaa.
Ja mitä varaosia kannattais huomioida mukaan ostaessa?
Niin ja onko liian järee peli ekaks autoks, pysyykö ollenkaan lapasessa?, itse en ole omistanut ikinä mitään radio-ohajattavaa ja ikää on 34, heh.
Sain tuollaisen mailissa ja ajattelin vastailla tänne jos vaikka vastauksellani olisi suurempaakin lukijakuntaa ketä aihe / vastaukset voisivat kiinnostaa.
Minulla itselläni tuli noita "kutkutus" -vaiheita kaksi, ekalla laitoin jäitä hattuun ja tokalla sitten ostin auton .. ehkä itse järkeilin sen näin että vaikka harrastus sitten lopahtaisi niin saahan tuosta autosta kaikkine varusteineen sentäs jotain takaisin, eli jos 800-900 € tähän meni ostettaessa niin jonkun 600 € kaiketi nyt saa hyvin pidetystä autosta latureineen päivineen aina.
Juuri tunti sitten tuli huristeltua viimeksi autolla, akut nyt latauksessa 19 kertaa - eli siitä voit laskea mun ajokerrat / ajotunnit kun bongaat jostain viestistä ajankohdan kun auton sain ja ekan kerran ajoin - olisko ollut maaliskuun loppu, eli 3 kk auto ollut, eli 12 viikkoa ja 19 ajokertaa, eli sellanen 1 1/2 ajokrt / viikko, varmaan aika vähän verrattuna näihin aktiivikavereihin. Välillä auto on ollut useita viikkojakin ajamatta, muista kiireistä johtuen tai jos ei ole vain hotsittanut ajella, ja silloin se kieltämättä on tuntunut vähän vikatikiltä - mut sitten taas on päiviä kun sitä innostuu ajamaan useamman kerran peräjälkeen.
Sanoisin että eipä se juuri auta vaikka kävisit jonkun toisen autoa kokeilemassa ja sitä kautta selvittäisit itsellesi jäisikö se juuri sinulla kaappiin pölyttymään, koska veikkaan että muutama ensimmäinen ajokerta menee jokatapauksessa innostuneena - pitkäaikaisvaikutuksia ja innostuneisuutta lienee mahdoton ennustaa etukäteen.
En olisi ostanut toisenlaista autoa, kyllä tämä tuntuu ihan just hyvältä - en vähemmän kulkevaa autoa kyllä ainakaan nyt haluaisi, eikä tämä tunnu 4S lipoakuilla yhtään liian nopealta, kyllä tähän aika nopeasti nimittäin tottuu vaikka olisi juuri lapsuuden Nikko-ajot viimeisin kerta kun on näitä juttuja käsitellyt.
Takavetoinen on kuulemma vaikeampi ajaa kuin 4WD. Ja matalampi, niin - noh kuten sanottua tuolla "HPI Savafe Flux" -keskustelusäikeessä, niin nämä slicks-renkaat kyllä muuttavat auton luonnetta rankasti - eli sanoisin että tämä on varsin naseva katupelikin sen jälkeen, mutta vakiorenkailla sen saa helposti katolleen varovissakin kaarreajoissa. Loistava all-around peli tämä kyllä on.
Varaosista en osaa sanoa kun en ole saanut mitään vielä oikein hajalle, luultavasti kytkinlevyt menee ekana - itsellä rupee kytkin olemaan loppu ja niin se on mennyt muiltakin. Tuosta em. keskustelusäikeestä kun luet niin huomaat mitä kaverit saa tästä autosta yleensä ekana hajalle. Se kytkin / slipperi kannattaa kiristää heti uutena, se syö äkkiä sen levyn ennenaikojaan jos se on löysällä. Mä ajelen niin nätisti etten osaa tohon varaosakysymykseen vastata vielä :)
Ei ole liian järeä peli ekaksi autoksi, parempi imho että autossa on "kasvunvaraa" kun että ostaa halpisauton joka sitten hajoaa huonouttaan (kuten huomaat että olin minäkin tekemässä tämän keskustelusäikeen alussa kunnes kaverit täällä "myivät" kalliimman pelin) ;)
Ikää itselläni 28v ja 34v:nä sä olisit kaiketi vielä nuorimmasta päästä kun kuuntelee minkä ikäisiä nämä muut täällä ovat