Kirjoittaja Aihe: Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista  (Luettu 106137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #300 : 09.01.05 - klo: 18.53 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Pakkohan tohonkin on jonkunlainen jousi ratkasu tulla.
Muuten jää kaasu auki.


Kaasarin ympäri luultavasti jousi, joka toimii palautus jousena.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #301 : 12.01.05 - klo: 19.00 »
Ei tässä kyllä pientä ihmistä helpolla päästetä...
X-ray on komea kaikkine spring steel™ juttuineen ja tuo musta hopea alumiini on kyllä sinistäkin hienompaa. Toisaalta auton hinta menee 100€ yli budjetin (,mutta raha on toki vain rahaa  :) ) Hobaossa taas on tuo edullinen hinta ja muutenkin suosittu auto, joten osia ym... saa paremmin. Toisaalta Hobaolta tulee uusi malli pian (,mutta ei tarpeeksi pian tähän kuumeeseen.) Silloin tuo vanha saattaa jäädä vanhaksi, kuten 1:1 autoissa. Tietysti erot ovat pienempiä.
Helppoa, jos olisi vain Inferno ja Inferno. X-Rayn saisi nopeammin ja sen vois kävellen käydä hakemassa. Päättämisen vaikeus on sitten kiusallista.
(Kaikkia varmasti kiinnostaa nämä mietteet.)
Reiskaan pitäisi ostaa renkaat, käyrät, pillit ja muut härpäkkeet...
Elämä on laiffii... Pahus on muuten hieno tuolla Nikon kuvissa tuo musta valkoinen kori (ruutulippu) - tommonen sopisi Reiskan mustiin aluihin ja valkoisiin muoveihin. Musta on aina muotia.

Sanokaa nyt joku: Onko tuo X-Ray hintansa arvoinen? Kannattaako sen hienouksista maksaa se 200€?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #302 : 12.01.05 - klo: 22.06 »
Minä maksoin. Ja maksaisin uudelleen.

Reiskasta ei ratakokemuksia ole meikäläiselle vielä kertynyt, mutta sekä XB8:n että Hyper7 omistaneena en kyllä tota reiskan ostoa ole katunut. Osien kuluminen oli Hobaossa asia mikä itseä rupesi häiritsemään. Toki toi mun auto oli käytettynä ostettu ja paljon ajettu, mutta osien uusimisesta ei ollut kuin hetkellinen apu. Materiaalit joita XB8:ssa on käytetty vaikuttavat kulutuskestävämmiltä, vaikkakin hintakin on huomattavasti korkeampi esim. voimansiirrossa.

Oikeastaan ainoa moitteen sana mitä mieleen tulee tässä vaiheessa on toi Prolinen kori, se kun on alunperin Mugeniin tehty, joten leikkusmerkit eivät tarkalleen kohdalleen sovi. Kori on paksumpi kuin Hobaossa ja sikäli todennäköisesti kestävämpi.

Tuleehan XB8:ssa mukana hyvät kuusiokoloruuvarit (parhaat mitä itse olen omistanut), sekä vastariakku. Renkaat taas ovat ratakohtainen asia ja Hobaon vakiorenkaat taitavat olla lähinnä sadekelin valinta. Pilli taas moottorikohtainen, kannattaa varmaankin hankkia saman valmistajan pilli kuin moottori on, tai ainakin sellainen jota jokin kokeneempi voi rehellisesti suositella.

Eräs syy miksi XB8:n päädyin oli varaosien saatavuus. Hobaon kanssa tuli viime kesänä pariin otteeseen kiitettävä vatutus kun jotain kolmen euron osaa ei saanut kummaltakaan kauppiaalta ja Taiwanin lastin tilanne oli "kahden viikon päästä". Kahden viikon kuluttua kun kysyi niin tilanne oli taas "kahden viikon päästä". Reiskaan saa osaa parista paikasta suomesta ihan hyllystä ja sitten useamman liikkeen kautta Ruotsista tilaamalla. Jos näistäkään ei tärppää niin palikoita saa myös lukuisista eurooppalaisista nettikaupoista. Toivottavasti ei jää parin euron osan takia tuhannen euron kalusto tulevana kesänä seisomaan.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #303 : 12.01.05 - klo: 22.19 »
Tämä asia alkaa olemaan päätetty:

X-Ray
8Port pro
starttiboksi (tähän päädyin, kun auton kanssa sen saa halvemmalla ja on laturi valmiiksi hyytelöakuille - kumminkin sen osto olisi edessä)
Hobaon käyrä
Hobaon pilli (Pirate, mikäli sitä hienoa kiiltävää ei saa)
Futaba 3PM 40FM
Futaba S-9451 servot

Eiköhän tuolla jo kehtaa Lavankoon mennä, vai mitä luulette?
 :)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #304 : 12.01.05 - klo: 22.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tämä asia alkaa olemaan päätetty:

X-Ray
8Port pro
starttiboksi (tähän päädyin, kun auton kanssa sen saa halvemmalla ja on laturi valmiiksi hyytelöakuille - kumminkin sen osto olisi edessä)
Hobaon käyrä
Hobaon pilli (Pirate, mikäli sitä hienoa kiiltävää ei saa)
Futaba 3PM 40FM
Futaba S-9451 servot

Eiköhän tuolla jo kehtaa Lavankoon mennä, vai mitä luulette?
 :)


Ei sinne lavankoon noinkaan herkku herkku kalustoa välttämättä tartte,  mutta onnitelut hyvästä autovalinnasta.

Itselläni on jopa samat radiot ja servo jotka olet tuohon listannut :) Moottoreita on sitten GS Racing pannu, LRP Z.21R ja postissa kokeeksi tulossa yksi uutukainen Samurai.21 joku Japanilainen rakennelma... (laitan kuvia kun koneen käsiini saan) pillejä ei ole vielä tullut järjestettyä ensimmäistäkään, kaipa ne ehtii vielä ;)

Voin omasta puolestani yhtyä Solar4 kirjoituksiiin paitsi että itselläni ei ole koskaan ollut Hobaon krossaria.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #305 : 12.01.05 - klo: 22.44 »
Valintaan vaikuttivat:

1) Nettisivut - niissä annettu vaikutelma (laatu)
2) Muut kehut
3) Saatavuus
4) Joku muukin saattaa ajaa kisoissa samalla autolla, niin voi osia kaupata. Nykyinen Hobao syrjäytetään "turhan" pian.
5) Fiilis takapuolessa
6) Autokuume
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #306 : 12.01.05 - klo: 23.26 »
Tervetuloa vaan Lavankoon ajelemaan!

Saatat joskus minuunkin vahingossa törmätä (joko radalla tai siellä varikolla  :wink: )

 :roll:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #307 : 12.01.05 - klo: 23.42 »
Solar4...

Ihmettelen hieman tuota mainintaasi osien kulumisesta.
Itse olen juuri ihmetellyt että kuinka vähän oma autoni on kulunut kaiken sen jälkeen mitä se sai viimekesän kuravellissä kestää.
Esim diffien ulostuloissa ei ole mitään kulumisen merkkiä.
Itseasiassa ainoat kohdat joissa huomaan kulumista on kardaaneiden "koiranluutapit".
Kaikki muu on kuin uutta. Tietysti normaalia pohjan naarmuuntumista yms. kaatumisista johtuvaa.

Itse olen joutunut jopa hieman herkistelemään eri kohteita pehmeän liikkumisen takaamiseksi.

Ja varaosien saatavuudessa ei itselle sattunut kertaakaan mitään odottelua. Kaikki osat tulivat erittäin nopeasti tai sitten hain Timpalta.
Paras oli kun ajoin lavangossa niin pyörähdin kahteen kertaan hakemaan osia Timolta ja auto odotteli radalla kaverin valvonnan alisena.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #308 : 12.01.05 - klo: 23.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Tervetuloa vaan Lavankoon ajelemaan!

Saatat joskus minuunkin vahingossa törmätä (joko radalla tai siellä varikolla  :wink: )

 :roll:


Jep... Sama homma, eli tervetuloa.
Varmasti tulemme törmäämään useasti sekä radalla että varikolla.
Ja tuolla kalustolla kyllä varmasti kehtaa tulla päristelemään.
Ja kisoihinkin tuo on vähintäänkin riittävä paketti

Itsellä on myös hirveä autokuume vaikka noita Hyper7 PCR Pro autoja on tuossa kaksinkappalein ja molemmat ovat kuin uudessa kunnossa.
Ehkä hommaan uuden auton jo kesäksi.

Sekä XB8 että tuleva Hyperi ovat kuolauksen kohteena.
Uudet radiot pitäisi myös hommata kisaamiseen kun tuossa nykyisessä ei ole sitä vaadittavaa CE merkintää  :x

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #309 : 12.01.05 - klo: 23.51 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Minä maksoin. Ja maksaisin uudelleen.

Reiskasta ei ratakokemuksia ole meikäläiselle vielä kertynyt, mutta sekä XB8:n että Hyper7 omistaneena en kyllä tota reiskan ostoa ole katunut. Osien kuluminen oli Hobaossa asia mikä itseä rupesi häiritsemään. Toki toi mun auto oli käytettynä ostettu ja paljon ajettu, mutta osien uusimisesta ei ollut kuin hetkellinen apu. Materiaalit joita XB8:ssa on käytetty vaikuttavat kulutuskestävämmiltä, vaikkakin hintakin on huomattavasti korkeampi esim. voimansiirrossa.

Oikeastaan ainoa moitteen sana mitä mieleen tulee tässä vaiheessa on toi Prolinen kori, se kun on alunperin Mugeniin tehty, joten leikkusmerkit eivät tarkalleen kohdalleen sovi. Kori on paksumpi kuin Hobaossa ja sikäli todennäköisesti kestävämpi.

Tuleehan XB8:ssa mukana hyvät kuusiokoloruuvarit (parhaat mitä itse olen omistanut), sekä vastariakku. Renkaat taas ovat ratakohtainen asia ja Hobaon vakiorenkaat taitavat olla lähinnä sadekelin valinta. Pilli taas moottorikohtainen, kannattaa varmaankin hankkia saman valmistajan pilli kuin moottori on, tai ainakin sellainen jota jokin kokeneempi voi rehellisesti suositella.

Eräs syy miksi XB8:n päädyin oli varaosien saatavuus. Hobaon kanssa tuli viime kesänä pariin otteeseen kiitettävä vatutus kun jotain kolmen euron osaa ei saanut kummaltakaan kauppiaalta ja Taiwanin lastin tilanne oli "kahden viikon päästä". Kahden viikon kuluttua kun kysyi niin tilanne oli taas "kahden viikon päästä". Reiskaan saa osaa parista paikasta suomesta ihan hyllystä ja sitten useamman liikkeen kautta Ruotsista tilaamalla. Jos näistäkään ei tärppää niin palikoita saa myös lukuisista eurooppalaisista nettikaupoista. Toivottavasti ei jää parin euron osan takia tuhannen euron kalusto tulevana kesänä seisomaan.


Tiedät varmistikkin aivan hyvin missä olin viime kesänä ja armeijan käynti on valitettavasti jokaisen miespuolisen henkilön velvollisuus Suomessa. Sen katsos määrä laki! Sitä määrää mitä HoBaon osia on näillä kahdella maahantuojalla hyllyssä ei ole millään muulla merkillä. Et saanut niitä ohjauspaloja viime kesänä kun ne oli loppu mutta esim minä korjasin tilanteen seuraavassa tilanteessa sillä tavalla että nyt mulla on niitä ohjauspaloja hyllyssä niin paljon että riitää ainakin vuodeksi. Enkä ole nyt enää armeijassa joten hommien hoitaminen hoituu huomattavasti helpommin.

Ja HoBao Hyper 7 autoa valmistetaan jatkossakin. Siitä ei siis tulee ns vanhamalli vaan valmistusta jatketaan ja osia saa Suomesta jatkossakin. Esim viikonloppuna lähtee iso varaosavaraston täydennystilaus tehtaalle. Koska osat on halvempia kuin millään muulla merkillä niitä voi pitää paljon varastossa.

Koska uusi auto tulee jo ajokauden alkuun ei ole järkeä nyt ottaa varastoon kierimään Hyper 7 Pro autoja koska olen päättänyt että valikoimassamme uusi kärry korvaa Hyper 7 Pro:n. Ja uudessa autossa on myös kaikki Hyper 7 auton heikoiksi kohdiksi mainitut asiat parannettu.

Kulumisesta kun puhutaan niin se pitäisi olla itsestään selvää jos ostaa auton jolla on ajettu todella paljon ja esimekiksi diffin kuoret ja ulostulot ovat väljät ja säästää siinä 3 euron diffin kuorissa ja ostaa pelkät ulostulot, niin se väljä diffi kuori kuluttaa uudet ulostulot myöskin alta aika yksikön. Siinä menee se 3 euron säästö siis hukkaan.

HoBaon autoon saa aika paljon ostaa varaosia ja työkalut, että hinta on sama kuin kilpailevilla merkeillä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa kc67

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/karic./
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #310 : 13.01.05 - klo: 08.11 »
Hyvä Niko!
V..ttu..taa kuunnella tommosta marinaa kun kaikki tietää että mies oli "uiton" hommissa viime kesän ja sieltä ei omia bisneksiä juuri hoidella,jokainen harrastaa sillä pelillä mihin rahat riittää,Hobao on osoittanut olevan hyvä ja halpa ja saatavuus kohtalaisen hyvä ,jos haluaa ostaa osat paikallisesta supermarketista niin kyosho on sen valinta ja osien hinnat se mikä on jne .
Tämä X-ray on uusi tuttavuus 1/8 Krossissa vaikkakin tunnettu rata hommista ja lienee todella laadukas mutta melkein puolet kalliimpi joten sen osat lienee myös puolet kalliimpia mutta jos löytyy se extra 200e niin löytynee myös jatkosakin se extra euro osia varten sllä kyllä niitä menee kaikissa automerkeissä,osia kuluu ja rikkoutuu mälleissä se on fakta.
Niille jotka ovat investoineet X-ray autoon onnittelen vilpittömästi hienon harrastevälineen hankkimisesta hienoon harrastukseen. :mrgreen:
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #311 : 13.01.05 - klo: 12.36 »
Yhdyn ehdottomasti solar4:n viestiin kaikilta osin.. Itselläni on myös kokemusta kahdesta hobaosta, kahden vuoden ajalta, 110 litran verran ...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #312 : 13.01.05 - klo: 12.39 »
Varaosapalvelusta sen verran että säkin Jani joudut sinne armeijaan aikanaan. Ehkä tajuut sitten miksi on vähän vaikea hoitaa tilauksia tehtailta ja toimituksia asiakkaille.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #313 : 13.01.05 - klo: 12.44 »
En mä kyllä mielestäni ole sun varaosapalvelua kommentoinut..
Ja muistaakseni 2003 et ollut intissä.. ;)

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #314 : 13.01.05 - klo: 12.46 »
Selvä. No toivotan onnea Xrayn kanssa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #315 : 13.01.05 - klo: 14.21 »
Tähän soppaan on sotkettu jo melkein kaikki kisakrossi merkit,niin lyödään vielä yhdellä "vettä myllyyn".Kun lukee näitä foorumin juttuja niin täällä ei kovin monella sanalla mainita krossiautosta Mugen!?Kyseessä kuitenkin mestaruus auto ja aika suosittu muualla kun suomessa.Mistä johtuu että esim. viimekesän SM-kisoissa sai Mugenkuskit laskea melkeen yhdenkäden sormilla?Onko hinta liian kova?Vai mistä tämä johtuu?? :shock:
HeiUA

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #316 : 13.01.05 - klo: 14.24 »
Onhan noita Mugen kuskeja. Tällä hetkellä taitaa taistella toiseksi yleisimmän merkin tittelistä Suomen kisoissa Xrayn lisäksi. Määrään vaikuttaa hinta ja saatavuus.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #317 : 13.01.05 - klo: 14.29 »
Paljonko oli viimekaudella Mugeneita sarjassa ajamassa??Minusta ei kauheesti...
HeiUA

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #318 : 13.01.05 - klo: 14.36 »
En tiedä, mutta tällä hetkellä niitä on ainakin 5. Kolme lähdössä Indoor Hollandiinkin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #319 : 13.01.05 - klo: 14.41 »
Joo,voihan se olla että enskaudella niitä on enemmänkin.Niistä kolmesta Hollantiin lähtijästä kaks vaihto Mugeniin syssyllä... :wink:
HeiUA

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #320 : 13.01.05 - klo: 15.13 »
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Kun lukee näitä foorumin juttuja niin täällä ei kovin monella sanalla mainita krossiautosta Mugen!?Kyseessä kuitenkin mestaruus auto ja aika suosittu muualla kun suomessa. :shock:


Itse katselin kovasti "sillä" silmällä myös Mugenia, mutta valintaan vaikuttaa myös jonkin verran se että millä seurakaverit ajaa, ei siksi että olis samikset vaan siksi että varaosia ei tarvitse pitää kaikkia itsellä vaan osan voi "aina" lainata kaverilta. Se että miksi itse valitsin juuri XRayn niin siitä on tullut jo tilitettyä ihan tarpeeksi. :wink:

Eiköhän se asia kuitenkin loppupeleissä ole niin että jokainen ajakoon sillä kalustolla minkä ITSELLEEN parhaakseen näkee, toiset "äänestää" kukkarolla toiset muilla menetelmillä...

Ja jos joku kertoo omista kokemuksistaan jotain niin tuskin se mikään henkilökohtainen hyökkäys on ketään tai mitään kohtaan  :roll:

Kaikin puolin on kyllä kiva jos M8 luokassa vipeltää radalla vähän useampi merkki, vaikka kaukaa katottuna ne näyttää melko samoilta. :mrgreen:

EDIT: Typot ja lisäys
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #321 : 13.01.05 - klo: 18.23 »
Kertokaas nyt mitä mun pitää irrottaaa moottorist et saan ton takalevyn vetostartin paikalle?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #322 : 13.01.05 - klo: 18.29 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Kertokaas nyt mitä mun pitää irrottaaa moottorist et saan ton takalevyn vetostartin paikalle?


Mikäli kyseessä HoBao Hyper 21 niin poista kaikki osat kampiakseliin asti paitsi kiertokanki ;) Eli kaikki vetokäynnistimeen liittyvä. Viimeinen osa on turbofan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #323 : 13.01.05 - klo: 18.36 »
Elikkä onko se toi rautalevy?

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #324 : 13.01.05 - klo: 18.36 »
RTFM
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #325 : 13.01.05 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Elikkä onko se toi rautalevy?


Ei vaan otat kaiken irti mitä saat siitä, myös sen "rautalevyn". Et voi laittaa päätylevyä "rautalevyn" päälle. Avaa kaikki ruuvit ja ota kaikki osat irti...
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #326 : 13.01.05 - klo: 18.59 »
Otin siit sen rautalevyn ruuvit irti mutt se levy on siin niin tiukast et uskaltaako sit repii siit kuinka lujaa irti?

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #327 : 13.01.05 - klo: 19.13 »
Otankss mä ne kaikki irtisiel takaant..? jätänkö sinne mitää ? paitsi kiertokannen?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #328 : 13.01.05 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"

Tiedät varmistikkin aivan hyvin missä olin viime kesänä ja armeijan käynti on valitettavasti jokaisen miespuolisen henkilön velvollisuus Suomessa. Sen katsos määrä laki! Sitä määrää mitä HoBaon osia on näillä kahdella maahantuojalla hyllyssä ei ole millään muulla merkillä. Et saanut niitä ohjauspaloja viime kesänä kun ne oli loppu mutta esim minä korjasin tilanteen seuraavassa tilanteessa sillä tavalla että nyt mulla on niitä ohjauspaloja hyllyssä niin paljon että riitää ainakin vuodeksi. Enkä ole nyt enää armeijassa joten hommien hoitaminen hoituu huomattavasti helpommin.


Itse myös armejan käyneenä en siitä syytä. Itseasiassa olisin varmastikin vastaavassa tilanteessa heittänyt lusikan kokonaan nurkkaan varumiespalvelun ajaksi. Mutta kyse ei ollut tästä.

Hobaon osien määrä on kenties suurimpia, mutta asiakkaana toimituksia seuranneena voisin väittää että tilaustiheys myös harvimpia. Tämä on mielestäni täysin ymmärrettävää. Resurssit ovat rajalliset ja varasto syö pääomaa. Viime kesällä harvan tilaustiheyden takia usea osa oli kiven alla. Enkä tarkoita pelkästään ohjauspaloja, ensimmäisenä mieleen tulee kytkimen osat ja siivet. Oli niitä muitakin. Älä sinä tai Timo käsittäkö tätä mitenkään kriittisenä kommenttina, sillä tarkoituksenani oli vain tuoda esille asia, että mielestäni Xrayn useampi maahantuoja (vaikkakin osa niistä täysin tilaustoimintana) luo potentiaalisesti paremmat mahdollisuudet varaosien saatavuudelle.

Mikäli viime kesää katsoo, se mikä minua eniten risoi oli aikataulun pitämättömyys. Tämä on osittain riippummattomista syistä, mutta mikäli minulle kerrotaan että osat tulevat kahden viikon kuluttua, oletan niiden olevan kahden viikon kuluttua perillä, eikä joskus puolentoista kuukauden päästä. Ei, minua ei kiinnosta miksi osien tulossa kesti, olisin vain halunnut tietää että toimituspäivä on epävarma. Tällöin olisin voinut varautua tilanteeseen ja hankkia osat muualta, kuten Jalakselta. Mielestäni on väärin sanoa että "osat ovat autotallissa kahden viikon päästä" jos laatikot eivät ole Pingpong-maasta vielä lähteneet. Tietäen siis että kuljetuksessa kestää aikansa ja paketti todennäköisesti seisoo erinäköisissä terminaaleissa ja tulleissa myös aikansa.
Ensi kesää, uusia asiakkaita ja vastaavia tilanteita varten pyydänkin että niissä lupauksissa oltaisiin puolin ja toisin varautuneempia.

Xraysta ostopäätöstä pähkäillessäni mietin myös sitä, että postikulut Tampereelta ovat helposti jopa pienemmät kuin bensakulut Raisio - Kaarina välillä. Viime kesänä pyysin useasti tuomaan joitain osia radalle, mutta arvon herra unohti palikat kotiin vaikka puhelusta oli vain vartti aikaa. Tämän voit ottaa henkilökohtaisena kritiikkinä.

Lainaus käyttäjältä: "Niko"

Kulumisesta kun puhutaan niin se pitäisi olla itsestään selvää jos ostaa auton jolla on ajettu todella paljon ja esimekiksi diffin kuoret ja ulostulot ovat väljät ja säästää siinä 3 euron diffin kuorissa ja ostaa pelkät ulostulot, niin se väljä diffi kuori kuluttaa uudet ulostulot myöskin alta aika yksikön. Siinä menee se 3 euron säästö siis hukkaan.


En tarkoittanut diffejä. Niiden huono kunto on tietoinen valinta. Nk. huoltamattajättämispäätös ;)

Autonhan ostin huomattavan paljon ajettuna. Ostaessani autoa sain kuulla kommentteja "se on todella hyvin huollettu" yms Herra Asiantuntijalta. Loppukesästä saman anonyymin henkilön mielestä autolla oli ajettu toista sataa litraa ja siitä ei ollut pidetty juuri mitään huolta.. No, se nyt ei oikein liity asiaan. Pidemmän aikaa pikkuautoilleena sain kuitenkin hyvän käsityksen auton kunnosta sitä itse käpläilemällä autoa ostaessa, enkä siihen ollutkaan missään vaiheessa tyytymätön.
Kauden mittaan siihen tuli vaihdettua kuitenkin hyvin paljon osia kulumisen takia. Lähinnä "tämä itku ja valitus" juurikin siitä että tarkoituksena oli uusia paljon kuluneita osia uudenveroisiin ja sitäkautta pitää auto paremmassa kunnossa. Valitettavasti uudet osat kuluivat hyvin nopeasti siihen kuntoon missä vanhat osat olivat olleet. Tästä tulikin muutaman ihmisen kesken sanonta "Hobaon normaalivälys".. :P
Autolla tuli kesällä ajettua 25 litraa, ehkä aavistuksen yli. Osia ei mennyt rikkoutumisen takia kuin muutama, siitä iso käsi Hyperille.
 
Esimerkkinä kulumisesta, ostin uudet takahubit + tukivarret + aurauspalat + laakerit yms muut takaripustusten hilkkeet renkaiden klapin takia. Ilo uusista osista kesti pari litraa, siinä vaiheessa klappi oli taas entisenlaisensa. Sama juttu ohjauksessa, uusin puolet osista ja niissä oli tuntuva välys miltei välittömästi. Kardaanien (käytin dogboneja) pinionin adaptereita piti vaihtaa turhankin säännöllisesti (tähän voin räpsäistä kuvan kolmesta parista _erittäin_ kuluneita osia jos joku haluaa). Samoin vanhemmanmalliset iskarit olivat holot hetkessä. Autoa kyllä huollettiin säännöllisesti. Vaikka kori saattoi olla p*skainen niin liikkuvat osat pidin kunnossa kuin varusmies rynkkyä konsanaan ;)

Ja etuvetoakselit olivat täydellinen pettymys myös. Pari loikkaa ja ne olivat niin vääntyneet että raahasivat c-palaan kiinni. Yllättäen toisen suoristuksen jälkeen alkoivat pysyä kutakuinkin suorana.

Hobaon paras puoli oli uskomaton iskunkestävyys. XB8:lla ei tosiaan ratakokemusta ole vielä kertynyt, joten tämä seikka hieman pelottaa auton suhteen.

Kaikenkaikkiaan Hyperi ei ole mielestäni mitenkään huono auto - pois se siitä.
Ruoho on kuitenkin aina vihreämpää aidan toisella puolella. Uutta autoa valitessani olin pitkään uuden Hobaon, Mugenin ja XB8:n välillä. XB8:n päädyin lähinnä kun uuden Hobaon markkinoilletulo näytti viivästyvän huomattavasti siitä mitä "tahot" tälläkin foorumilla alunperin antoivat ymmärtää. Yhdessä vaiheessa oli jo kova hype että ensimmäinen julkinen "Hyper8" olisi ollut Kaarinassa näytillä jo ennen lumien tuloa, viimeistään ennen kevättä..
Mugenin hinnastoon vilkaisu taas antoi uutta mielenkiintoa Xrayhyn.. Olen Kalveksen Danin kanssa asioinut siitä asti kun aloitin harrastuksen 90 luvun puolenvälin jälkeen ja olen hänen toimintaansa ollut hyvinkin tyytyväinen. Mikäli auton hintaa vertaa ulkomaalaisiin, euroopasta ei taida kyseistä kärryä yhtä halvalla saada. Varaosahinnatkin istuvat aika tarkasti Hobaon ja Kyoshon välimaastoon ja mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät, saa Danilta vielä "vanhan asiakkaan alennuksen". :)
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« Vastaus #329 : 13.01.05 - klo: 19.49 »
Solar4, .



Prkl kun on flunssanen olo taas vaihteeks....
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."