Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - silleeni

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10
241
Polttisautot / Mikä moottori?
« : 04.07.04 - klo: 21.35 »
Tässä ois nyt Infernoon tullu mietittyä uutta moottoria... RB C5, Hobaon 8port, O.S. VZ-B ja OS RZ-V... Kaikki ilmeisesti ihan ok kun ei ole oikein huonoa sanottavaa löytynyt mistään...

242
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 28.06.04 - klo: 23.30 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
No olettaen etta siinä autossa on samat diffikotelot kuin uudemmissa niin BS107 ja IF102 setit niin ei tullut kalliiksikaan..


Itelleni sitten tilasin tommoset.  :D Ratassetin *2 nii saa kaikkiin diffeihin tarpeeksi rattaita

243
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 20.06.04 - klo: 11.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Siinäpä ei olekkaan.


ok. No sitten toiset...  :)

244
Polttisautot / Tulppa!!!
« : 20.06.04 - klo: 11.54 »
...

245
Polttisautot / Tulppa!!!
« : 20.06.04 - klo: 11.53 »

246
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 20.06.04 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Diffeihin pitäisi lisätä muutama ratas, jotka sport-mallista uupuvat.


No olettaen etta siinä autossa on samat diffikotelot kuin uudemmissa niin BS107 ja IF102 setit niin ei tullut kalliiksikaan..

247
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 20.06.04 - klo: 11.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Jossain vaiheessa joutuu GS21R:ään männän ja putken vaihtamaan. Todennäköisemmin tekisi mieli vaihtaa autoon kone. OS:n "sport"-mallit olisivat kiinnostavia, mutta silloinhan täytyisi vaihtaa vauhtipyörää ym.. Toinen mielenkiintoinen vaihtari olisi suosittu Hobaon 8port. Mitäs muutostöitä täytyisi autoon koneen lisäksi tehdä, jotta tuon koneen saisi sopimaan? Hobaon osat ovat sitä hintaa, että voisi samalla päivittää kytkimen, käyrän, pillin...
Koneethan ovat lähes identtisiä, mutta moottoripukit olisivat ainakin välttämätön ostos? (Autoni on siis mp-6 sport.)


Olikos sulla kiilalla se vauhtipyörä? Kiilan tarvitset, moottorinpukin ja sille "spacer" mikä lie oikea termi. Jos hommaat pilotshaft moottorin niin tarvitset uuden vauhtipyörän mutterin ja jos hommaat kolmipalakytkimen niin sen mutterin pitää olla sellaista mallia missä on ura niille jousille. Ja voimansiirtohan pitäisi olla tarpeeksi kestävä ottamaan vastaan isommat tehot.

248
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 15.06.04 - klo: 22.48 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Mutta tuntuu jotenkin oudolta, että jos kurkku on auki alle 0.5 mm ja koneen kierrokset laskee hitaasti ja mitä siinä nyt olikaan. En nyt valitettavasti oo kauheen tarkasti seuraillu tätä topicia, mutta jos koittaisit laittaa vaik reilusti rikkammalle, ettei kierrokset rupee jäämään ylös. Koita vaik ihan sillee, et kone ropeltaa kaasuttaessa, mutta ei kumminkaan sammuis tai temppuilis muuten.
Sori tosiaan jos näihin kommentteihin löytyy jo vastaukset ylempää.


Ömm. En huomannut missään puhuttavan kurkusta 0.5mm auki vaan alaseosruuvista... Tai sitten minä olen sokea

249
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 15.06.04 - klo: 22.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Vissiin pitää ihan hivenen avata tota alaneulaa? Sain sellaisen kuvan tosta tekstistä, mutta kun sitä avaa noin .25 kierrosta, ampu rundit tappiin ja hetken kuluttua sammuu... Eli ollaan jossain todella lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana... Saas nähä kumpi leikkaa nopeammin kiinni minä vai kone... :)


Minä huomasin että .25 kierroksella sain jo ihan pieleen säädöt. Tosi hienovarasta tuntu olevan sen säätäminen

Edit. Mutta hyvin kaukana sen ei pitäisi olla siitä 0.5mm syvyydestä... Jostain siitä se löytyy

250
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 15.06.04 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Mittari näyttää 80-100 astetta! Miten on muuten kun kaasu on kuin kuminauha? Eli kun kerran nykäsee kaasun pohjaan, servo palautuu heti, mutta kierrokset laskee vasta 10-30 sekunnin kuluttua? Pääneula on noin 2.5-2.7 kierrosta auki ja alaneula on ohjeiden mukaan 0.5mm reunan sisäpuolella... Ja toi moottori vielläpä booaa, muttei kytkimen takia. Manuskasta ei ole mitään iloa, niillä asetuksilla auto ei melkeinpä suostu käymään, siinä siis pähkinää kerrakseen...

Voisiko joku laittaa jotain linkkiä joillekin suomenkielisille sivuille, missä ois 2-neulaisesta kaasuttimesta jotain ohjeita, KIITOS... :(


kokeile ihan _tosi_ vähän sitä alaneulaa säätää suuntaan tai toiseen. Kuullostaa aikalailla siltä mitä mulla oli kerran ku sitä menin renklaamaan.

251
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 14.06.04 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Joo, on se toi .21 motti, miten on sekoittaako toi pääneula tyhjäkäynti neulan seoksen? Ajattelin, että kyllähän ne jotenki toisiinsa liittyy, mutta miten? Ei toisiaan, mututuntumalla mennään, ja katotaan mihin päädytään...

Onko tosta moottorista vakiona mihinkään?
P.S. Auto on tosiaa toi inferno sportti. Siin on vissiin alumiiniset noi diffin rattaat?


Minä en ole itsekkään asiantuntija näissä ja itsellä ollut vasta kuukauden ehkä auto.. Muuta en oikeestaan osaa sanoa kuin että kokeile sitä 2.5 neulanasentoa ja tyhjäkäynti manuskan ehdottamaan tasoon. Se kyllä rupee heti röpöttelemään jos se tyhjäkäyntiseos on väärä.


Kyllä toi ihan hyvin pörisee toi motti kun säädöt on kohillaan. Ainakin pienelle radalle ja pihasuditteluun.

Diffit on alumiiniset mutta näkyy olevan samalla tilausnumerolla kuin kanain takadiffin rattaat linkki (IF102). Tossa on kaks planeettaratasta per diffi ja siinä setissä tulee neljä. Eli pitäs olla kestävempikin ja hintaa on kympin luokkaa. lisäksi tarttee BS107 diffien tapit  linkki

252
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 14.06.04 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Muistaako kukaan ulkoa omia kaasarin säätöjä? On ollut ongelmaa saada uusi moottori käymään, kun tyhjäkäynnillä auto nostaa/laskee/nostaa/laskee kierroksia ihan kokoajan. Vaikuttaako pääneula tyhjäkäynti seokseen? Ensimmäinen 2-neulainen, ja toi säätö on nimittäin pikkusen poskellaan. Auto ei käy millää tyhjää, ja ohjeet on ihan syvältä. Nyt huomenna uudella tarmolla ja toivottavasti muutamalla vinkillä uudestaa...
P.S. Ostin auton tänään... :lol:


Moottorin tyyppi ois jees mutta veikaten tyylistäsi kirjoittaa aiheesta moottorinasi on GX-21 joka kuuluu RTR pakettiin. Siinä mukanatulleet ohjeet on ihan pyllystä. Ja vääriä. englanninkielisessä manuskassa on aivan liian pienet neulansäädöt printattuna... ÄLÄ KÄYTÄ NIITÄ! Sitten on lisälappu jossa neuvotaan neula 4 kiesiä auki. Se on taasen liikaa mutta voit kokeilla. Se ei hajota konetta toisin kuin liian laiha seos. Suomenkielisessä manuskassa neuvotaan 2.5 kierrosta joka oli itselläni lähinnä totuutta.. Kokeile aina mieluummin ensiksi enemmän auki kuin kiinni. Säädä se kaasarin päädyssä oleva tyhjäkäyntiseosruuvi siihen arvoon mitä manuska neuvoo. Muistaakseni 0.5mm reunan alla. Ja tarkista että tyhjäkäyntiruuvi on sen verran auki että kaasuttimen luisti näkyy olevan imuaukosta 0.5mm-1mm auki tai hieman enemmän

253
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 12.06.04 - klo: 20.28 »
Ainiijuu. Tässä on -MixXxa-:n materiaalia radalta ja hänen MP6 revittelemässä. klik!

Itselläni auto odottelee uutta kytkintä. Torstaina ehkä sitten tai perjantaina.  8)

254
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 12.06.04 - klo: 12.34 »
Taas olen kyselypäällä...  :D Manuska sanoo laakereiden kooksi 8x16x5 (suojattu) joita tulee vähän jokapaikkaan, onko nämä millimetrimittoja vai mitä? Sit tulee diffiboksiin pari avointa 8x16x9. Ja tohon vakiokelloon 5x8x9 neulalaakeri. Vois mennä paikalliseen laakeriliikkeeseen kyselemään jos tietäs mitä noi mitat on.

Minkäskokoset kuulalaakerit tohon parempaan kytkinkelloon tulee. Siis esim tohon teräksiseen IFW46... Ne varmaankin pitäis olla sitten pykälää kestävämpiä  :?

255
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 10.06.04 - klo: 22.00 »
Voitteko auttaa ystävää hädässä... Elikkäs ois tarkotus laittaa 3-palakytkin GX-21 mottiin.. Mitähän minä tarvitsisin.

Kytkinkellon otan samalla ja laakerin siihen, 3 palaisen vauhtipyörän. Palat ja jouset löytyy jo.

Mitä näistä tarvitsen? Uuden vauhtipyörän mutterin? Entisessä ei ole uraa jousille... toki voi sorvata. Sekkii varmaan pitäs olla tommoselle GX-21 motille sopiva...

Vauhtipyörän kartio? Onko nuo samanlaisia noi kartiot vai tarvitsenko uuden?

256
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 09.06.04 - klo: 22.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Voisin tulla ajelemaan itsekkin tuonne radalle kun ajattelin ottaa b2:n mukaan, kun me tullaan perheen kanssa niillemain kesälomalle kolmeksi viikoksi.


Tervetuloa ajamaan...  8)

257
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 05.06.04 - klo: 08.22 »
Lainaus käyttäjältä: "-MixXxa-"
7.2v 1200mhz(pika)


tarkotit varmaan 1200mA  :wink:

258
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 04.06.04 - klo: 00.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuula"
No ehkäpä siinä radallakin pysyy :wink: Ootteko millon suunnitelleet seuraavat ajot? Sain auton kasaan ja voisin tulla ajamaan :) Viikonlopun olen poissa joten sillon en ainakaan pääse.


Huomenna eli perjantaina ainakin ehdottomasti haluan lähteä. Mutta en tiedä antaako työt periksi. Lähden varmasti jos vaan pääsen ja uskoisin että  -MixXxa-:kin lähtee jos saa osia.. Tai vara-autolla. Kannattaa varmistaa puhelimitse aikaisemmin mainitsemistani puhelinnumeroista ettei turhaan mee kykkimään radalle...  :) Tietty jos ittekseen tykkää ajaa niin mikäs siinä

259
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 02.06.04 - klo: 20.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Kujis"
Yritin katsoa kuvistakin, mutta kysyn vielä kun en ole radalla kerennyt käymään, että onko siellä mitään mahdollisuuksia ajaa tommosella ralli-malli-polttiksella vai onko rata vielä miten pehmeä. Taistelen kalenterin kanssa josko saisin joku ilta aikaa sen verran, että tulisin kattomaan rataa ja tutustumaan alan harrastajiin. Itsekseen ajelu kun tahtoo välillä tökkiä... :?


Tänään kokeiltiin ja kyllä siinä purella pystyy ajamaan jos isot hyppyrit kiertää... Ite rata on aika kova.

Kuvia muuten tältä päivältä löytyy täältä

260
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 02.06.04 - klo: 00.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuula"
Ei siis törmäilyn kannalta ole ongelmaa. Mut auto vaan välillä tahtoo ihan ittekseen levitä :D Johtuu ehkä hiukka ylitehoisesta koneesta. Katkes kerran jo puoliksikin :lol: En ole ikinä radalla ajanut.. Vois käydä vähän harjoittelemassa ekana, ennenkuin liittyy pro tiimin kanssa ajamaan :D :wink:


Pro tiimin...  :lol:  :lol:  :lol: Mulla on ollu polttiskrossari 2 viikkoa ja Mikalla vähempi... Muuta vanhempaa kokemusta muista autoista taitaa olla mikalla mutta minulla ei ollenkaan. Eli joukkoon vaan. Kunhan pysyy aidatun alueen sisäpuolella niin se on jo plussaa meidän porukassa  :oops: Mukavampi se on yhdessä harjoitella

261
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 02.06.04 - klo: 00.23 »
Lainaus käyttäjältä: "frederikson"
Olitteko tänään revittelemässä?? :wink:  kun kävin siinä vaille 7 niin ei näkyny ketään..


Pahoittelemme.. Töissä oli teknisiä hankaluuksia. Ei päästy radalle. Vastaisuudessa voisi varmistaa puhelimitse... Minä eli Markku 044-2747133 , Mika ("-MixXxa-") 040-5837644

262
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 01.06.04 - klo: 08.35 »
Lainaus käyttäjältä: "frederikson"
Semmonen auto on kun Crono S6... taitaa olla inferno mp-6:sen kanssa samalta aikakaudelta.. :lol:
Huomenna meinasin ihan vaan tulla kattomaan, mitenkä hyväksi olette jo radan kerenneet tekemään.. :wink:
ja onko siellä hyvä ajella noilla M-8:seilla.. sehän on kuitenkin aika pieni baana! :D


Vai että ihan vaan kattomaan... Eiku ajamaan vaan kun kerta auto löytyy  :D Rata on aika tiukka M-8 autoille.. Ohjausgeometriat pitää säätää kohilleen  :D

Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
kenen kaunis savage 25?


Se on ton sinikauluspaitasen Harrin joka kuvissa näkyy. Keltaharmaa paitainen kaveri on Mika ja ajelee MP6 autolla ja minä olen kuvissa Tommy paidassa ja ajelen tol 7.5MP

Lainaus käyttäjältä: "Kuula"
Itekkin voisin tulla paikalle ja sähkö rossin kanssa  Ottaa vaan kasan työkaluja et voi minuutin välein kasata sen  Kuhan sais tuon mekaanisen noparin vastuksen ekana kasaan  Otti ja halkes se posliini... Kävin itekkin tänään radalla ja sehän on edistynyt hyvin  Toivotaan vaan ettei "ulkopuoliset" tule ja hajota sitä... Ei kellään kuopiolaisella olis joutavaa kyöstin (Rotary) nopariin sopivaa vastusta. 15w 3 napanen.. Vosiin ostaa sopuhintaan


Eiku tervetuloo vaan.  :) Jos pelkää oman autosa puolesta niin voi ajella yksinkin mutta me ollaan kyl onnistuttu ajamaan sen verran sovussa että ei olla juurikaan kolaroitu.. Mitä nyt yksi ennestään rikki ollut siipi pistettiin lopullisesti uusintaan

263
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 31.05.04 - klo: 22.14 »
Osaisko kukaan sanoo tolle Kanain perus diffille mitään tuotenumeroo.. Kyoshon sivuilla olevissa manuskoissa on vain ne TCD diffien numerot

264
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 31.05.04 - klo: 21.25 »
No tos todennäköisesti huomenenna (Ti) klo18 -> ...

Onkos sul jotain autoo? Vai haluutko vaan tul katsoon?

265
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 29.05.04 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Kyllä täytyy nostaa hattua kuopiolaisten suvaitsevaisuudelle. Vois kuvitella, että tossa vieressä asuvilta palais pinna kohtailaisen nopeasti noita autoja aamusta iltaan kuunnellessa.


No ei oo kukaan tullu ainakaan vielä sanomaan mitään... Yks naapuri kävi tarjoamassa kasaa renkaita kun näki että niitä radalla oli  :D

266
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 29.05.04 - klo: 22.04 »
Noni. Tässä ois kuvia eiliseltä sessiolta. klik

267
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 29.05.04 - klo: 10.37 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Voi, sanonko mitä. Olisi ollut kerrankin kiva ottaa muiden sähkökrossejen kanssa kisaa. Varmaan tulee olemaan ajajilla tiukat tilanteet noin kapealla radalla. Itse asun Lappeenrannassa, mutta jos joskus ajamme perheen kanssa Kuopion suuntaan, voisin tulla veljen Banditilla ja omalla Purella käymään katsomaan paikan. Olisipa silloin ollut "aktiivinen" harrastaja, kun haimme koiramme Kuopiosta.

Hieno homma, että jotkut viitsivät kunnostaa vanhoja ratoja!


Kyllä on rata kapea mutta onpa sitä levennetty jo nyt paljon.. Laitan uusia kuvia tossa illemmalla. Ja varmaan vielä levitetään. Purelle toi on aika näppärän kokoinen rata mutta hiekka mitä käytettään ei ole vielä painunut kunnolla ja on vielä pehmeää. Vielä varmaan lisääkin levitetään että 1/8 autoilla mahtuu menemään kunnolla  :wink:

268
Yleinen keskustelu / Re: Kuopin rata
« : 29.05.04 - klo: 09.16 »
Lainaus käyttäjältä: "iirc"
Onko kuopiossa sähkökrossi 2wd\4wd kuskeja? Oli muutama vuosi sitten toista kymmentä.Olis hyvä jos löytyis kun rata on taas hyvässä kunnossa että radalla olis käyttäjiä :P  Laittakaahan viestiä ja kertokaa kavereille myös joilla on auto.


Iisalmesta on ilmoittautunut porukkaa sähkökrossien kanssa. Kuopiolaisista mitkä on nyt mukana niin kaikilla on polttikset.. Mutta eihän se menoa haittaa jos on sähkövehje.. Ei me mitään rasisteja olla  :P Eilenkin HPI savage ja pari infernoo hyvin mahtu radalle vaikka erilaisia autoja onkin... pitää laittaa uusia kuvia jakoon kuha töiltäni kerkiin  8)

269
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 28.05.04 - klo: 13.18 »
Tässä olisi kohtuu selkeä ajoohje. klik

270
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 27.05.04 - klo: 21.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Ei tuo sportti näyttänyt kovin hyvin kääntyvän? Eikä se oiken lujaakaan mennyt. Mutta ihan mukavan näköistä menoa., Varsinkin tolta MP6:elta :D


Juu, ei käänny kaasun kanssa... Kyselinkin siihen aikaisemmin apua, mutta ei tullu vastauksia..  :? Hyvin kulkee tosiaan toi MP6 ku on RB:n joku keskitasone kone.. Vähän eriä ku hikinen GX21  :D
Ja jousituskin on siinä huomattavasti parempi...

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10