Kirjoittaja Aihe: Vauhtipyörästä  (Luettu 959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vauhtipyörästä
« : 19.06.03 - klo: 09.22 »
Onkos kukaan testaillut esim Tattarille (tai Hyvinkäälle) onko vauhtipyörän koolla merkitystä. Periaatteessahan kevyemmällä saa paremman kiihtyvyyden kun taas raskaampi tarjoaa paremman huippunopeuden ja käynnin, eiks niin. Minusta suht kevyt voisi sopia sinne, on sen verran mutkainen, liekö sitten merkitystä käytännössä?

Entä oletteko testailleet pakoadpterin pituden muutoksia - pidemmällä enemmän maksiminopeutta ja lyhyemmällä enemmän vääntöä alhaalta. Tässä vois toimia jälkimmäinen?

Jos olis aikaa, olis mielenkiintoista testailla näiden vaikutuksia, mutta nykyisen ajankäytön puitteissa hommahan menee niin, että auto radalle ja ajoa ilman mitään kummempia testejä/tunailuja.. yleensä sitä sitten ajaa "parkkis" setupilla. Niinno, vaihdetta on helppo säätää vaihtamaan vähän aikasemmin ainakin tattarin radalla verrattuna parkkiskisailuun.

Tossa on nyt plakkarissa pari eri painosta vauhtipyörää, jolla vois hommaa kokeilla kunhan sinne radalle asti pääsee..

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Vauhtipyörästä
« Vastaus #1 : 19.06.03 - klo: 10.31 »
Tuota pakoadapteri juttua olen kokeillut ja se kyllä vaikuttaa yllättävän paljon. Mutta se menee juuri toisinpäin, eli lyhyemmällä enemmän huippunopeutta ja pidemmällä vääntöä.

Mika R

  • Vieras
Vauhtipyörästä
« Vastaus #2 : 19.06.03 - klo: 10.38 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Tuota pakoadapteri juttua olen kokeillut ja se kyllä vaikuttaa yllättävän paljon. Mutta se menee juuri toisinpäin, eli lyhyemmällä enemmän huippunopeutta ja pidemmällä vääntöä.


Jees, hyvä! Mietinkin tuossa kumminpäin se nyt taas oli.. hyvä että korjasit. Mites vauhtipyörä, ootko testaillut?

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vauhtipyörästä
« Vastaus #3 : 19.06.03 - klo: 15.50 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Tuota pakoadapteri juttua olen kokeillut ja se kyllä vaikuttaa yllättävän paljon. Mutta se menee juuri toisinpäin, eli lyhyemmällä enemmän huippunopeutta ja pidemmällä vääntöä.


Kuinka tarkkaa se adapterin mitoitus on? Mulla oli tossa ossissa kiinni aika piiitkä adpteri ja pilli mahtunut kunnolla auton "lokasuojan" sisään. Lyhensin ekä sentin tai kaksi sitä. Toivottavasti vääntö ei nyt pahemmin kärsi sen takia  :roll:

Huippiunopeutta tolla koneella saa varmasti tarpeeksi ja se vääntö olisikin enemmän tervetullutta...ainakin nyt tuntuu siltä.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Vauhtipyörästä
« Vastaus #4 : 19.06.03 - klo: 16.42 »
Itse en kokeillut tuota adapterijuttua radalla, vaan tuossa pihalla, jossa ei kauheasti ollut huippunopeutta mahdollista kokeilla. Mutta mitä "isojen poikien" puheista olen päätellyt, niin siinä ei huippunopeus pahemmin kärsi. Eli tämän perusteella adapteri-pilli yhdistelmä kannattaisi pitää niin pitkänä, kuin autoon vain mahtuu?