MADE: todella upeita kuvia!!!.
Sitten pieni raportti kilpailuista:
Tämä oli sitten minun toinen "täys" pitkä kilpailu jota olen harrastus aikanani ajanut. Lähdin kilpailuun sillä mielellä että jos auton saan ehjänä loppuun asti niin olen tyytyväinen, kun ennen kilpailua oli autoon tehty aika mittavia muutoksia joita en kerennyt ennen kisaa kokeilemaan radalla joten oli todella mielenkiintoista käydä ajamassa eräharjoitukset lähestulkoon uudella alustalla. :lol: Myös rengas valinta oli koko kisan ajan erittäin suuressa merkityksessä, eli myös muilla kuin minulla oli todellisia vaikeuksia renkaiden kulumisen kannalta. Siinä päivän aika yksi jos toinenkin päivitteli että renkaat tuntuvat "sulavan" alle jo lyhyessäkin ajossa, toisaalta kuulin että asfaltin lämpötila olisi ollut jossain vaiheessa päivää jopa 57 astetta.
Tässä vaiheessa täytyy KIITTÄÄ TODELLA PALJON Käyhkön Marcoa jolla oli renkaiden kuviointi kolvi, ihan rehellisesti voi sanoa että kilpailu olisi jäänyt omalta osalta jo ensimmäiseen alkuerään jos ei olisi ollut kuviointi konetta käytössä. Laskin että 4 kertaa päivän aikana kuvioin lähestulkoon sulaneet renkaat uusiksi, ja tuli myös huomattua että PMT:en renkaat voi kahteen kertaan uudelleen kuvioida ennenkuin renkaat punokset tulevat näkyviin. Käytännössä eilisen kilpailun aikana kuviointi kone säästi omaa lompakkoani noin 180 euroa
.
Mutta mutta vielä kisasta, ensimmäinen alkuerä osoitti että nevalaisen pasin kanssa tullaan käymään kova kisa erävoitosta joka näkyi tulostaululla todella pienellä aikaerolla. Ensimmäisen erän voitin mutta toisessa erässä noin 3 minuuttia ennen loppua sattui se mitä ei näissä bensa autoissa pitäisi tapahtua eikä varsinkaa puhua siitä jos niin käy eli ennen erää oltiin veljen kanssa katsottu kaikki mahdolliset ruuvit ja nippelit että kiinni on mutta auton tankkaus jäi tekemättä
joten auto tumppasi kuin seinään erän lopulla ja Pasi ajoi kuin näytös tyylillä erän voittoon!!!.
Viimeisessä erässä tankki olikin sitten niin täynnä kuin olla voi ja sai ajaa erän rauhassa loppuun asti, tämä viimeinen erä oli myös omalta osalta päivän paras.
Alkuerien jälkeen tulos lista näytti että pääsen suoraan A-finaaliin joten sain hieman aikaa tarkastella autoa vielä viimeiseen "taistoon" A-Finaalissa lähdin kolmannesta ruudusta heti Toni pernun ja Pekka heikkilän takaa, hieman jännitti että minkälainen rytäkkä ensimmaisessä mutkassa tulee mutta selvisin lopulta aika hyvin ja pääsin toiselle sijalle. Noin 5 miinuuttia kesti finaalissa ennenkuin renkaat rupesivat vasta todella lämpenemään ja toimimaan, renkaat joita käytin olivat "yli" vuotiset ja reilusti enemmän kovettuneet kuin uudet joten mietin todella pitkään ennen finaalia että kummat laitan lopulta sitten päädyin vanhoihin joiden oletin kestävän varmasti koko finaalin ja hyvinhän ne sen kestivätkin. Pekka heikkilän perään ei ollut oikein mitään asiaa sen verran kovaa meni, yhdessä vaiheessa olin 4,5 sekunni päässä mutta pieni spinnaus mutkassa kasvatti taas eroa 9 sekuntiin ja jotain tuon verran se oli myös ruutulipulle asti, mutta toinen sija oli enemmänkin kuin yllätys omalle kohdalle ja olen todella tyytyväinen.
Plussat:
+Marco käyhkön renkaan kuviointi kone
+Hyvä sää
+Todella hyvä meininkin teltoilla
+radan pito (kiitos pidotus tiimille)
+Buffetti
+No kaipa se oma autokin plussan ansaitsee
+Biltemasta hankittu kunnon "löhö" tuoli
Lisääkin varmasti on mutta ei nyt tule mieleen.
No tästä jatketaan taas ensi kerralla.