Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 998998 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3450 : 11.01.14 - klo: 15.53 »
Nuo masherit ovat kyllä hyvät renkaat talvella ja pitoakin löytyy ihan mukavasti  :laugh: Ja kun laittaa nastat renkaisiin niin sit on pitoa todella hyvin kovaksi tamppaantuneella lumella   :wink:


Päädyin näihin kahteen:

http://www.hobbylinna.fi/tuote/masher-38-mounted-on-desperado-wheels-(2)/PL1189-11/ SSchevyn linkkaama Masher

http://www.hobbylinna.fi/tuote/big-joe-3-8-on-tech5-wheels/PL1103-13/ Big Joet
Oon SSchevyn kans samaa mieltä, että noi Masherit ois paremmat. Mutta mieluusti kuulisin muidenkin mielipiteitä :-)
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3451 : 11.01.14 - klo: 16.39 »
Masherit ehdottomasti talvelle.. BJt on enemmän tollaset monttu renkaat.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3452 : 12.01.14 - klo: 01.07 »
Kyllä, nastoitetut masherit kovalle lumelle tai jäälle ja Slingshot laparenkaat pehmeälle lumelle, niin toimii.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3453 : 12.01.14 - klo: 15.25 »
Ite tilasin näitä Lassin käyttämiä zippyjä, 4kpl
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21361

Nää rinnankytkentänä, antaa kohtuullisen 8000mah  :D

Liittiminä käyttänyt muutaman vuoden 5.5mm bullettia nyt siirryn hieman kehittyneempään.
Helpot kolvata ku voi sinisella kaasuliekillä kolvata, eikä sulaa mitään muovirunkoja !
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21361

Sitte valmiit haarottimet, pätkäsee yhen liittimen veke ja kolvaa noparin piuhoihin suoraan kiinni.
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17635

Tommoset vielä ni käypi suoraan tän hetkisiin laturin piuhoihin (5.5bullet)
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=24420

Kaikkia varmaan kiinnosti suuresti kattoa 4linkkiä jostain liittimistä ja johdon pätkistä.
Mutta ainakin noi akut sopii savaan, nippanappa niukin naukin.
8S käyttöön taitaa toi C arvo jäädä liian pieneksi???

Voisko joku heittää sen hetki sitten mainitun idlergearin tms. osanumeron, mitä hetki sitten suositeltiin vaihtamaan.
« Viimeksi muokattu: 12.01.14 - klo: 18.43 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3454 : 12.01.14 - klo: 16.43 »
Ite tilasin näitä Lassin käyttämiä zippyjä, 4kpl
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21361

Nää rinnankytkentänä, antaa kohtuullisen 50C arvon ja 8000mah  :D

Kaikkia varmaan kiinnosti suuresti kattoa 4linkkiä jostain liittimistä ja johdon pätkistä.
Mutta ainakin noi akut sopii savaan, nippanappa niukin naukin.
8S käyttöön taitaa toi C arvo jäädä liian pieneksi, mutta näin rinnan kytkettynä vähintään riittävä.
Tiedätkö mitä C luku tarkoittaa? Mikäli akussa on 25c niinkuin noissa zippyissa^ ja laitat niitä kaksi rinnan niin eihän se purkuvoimia tuplaannu  :huh: Molemmat akut on edelleen 25c, eikä purkuvoima (C) ole 50.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3455 : 12.01.14 - klo: 18.26 »
Näimpä, ja sanoit,että 8s:nä ei riittäis, silloin virtaa tarvitaan vielä vähemmän joten riittäisi paremmin. Kun käytät 4000 mah 25C akkuja rinnan, akku tuottaa 200a jatkuvaa virtaa.
EXC125

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3456 : 12.01.14 - klo: 18.39 »
Ootko varma että 8S setupilla 25C on tarpeeksi?
Liekkö koneella, välityksillä, rengastuksella yms myös merkitystä? Vai onko tuo sitten varmasti jo riittävä ?


Näimpä, ja sanoit,että 8s:nä ei riittäis, silloin virtaa tarvitaan vielä vähemmän joten riittäisi paremmin. Kun käytät 4000 mah 25C akkuja rinnan, akku tuottaa 200a jatkuvaa virtaa.

edit. juu postausta korjattu, c arvo ei tosiaan miksikään muutu.. vain tuo ajoaika tuplaantu.
Oon kuunnellu puolet väärin ja toisen puolen vaan ymmärtäny väärin, joku tietävämpi selittäköön.
« Viimeksi muokattu: 12.01.14 - klo: 18.53 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Sydis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3457 : 12.01.14 - klo: 23.12 »
Itehän en näistä asioista mitään tiiä mut anaskin perstuntumalta oon bajassa käyttänyt Team Orionin 4S    6400   90c akkuja ja turpoaa koteloista ulos ja käy niin perke.... lämpösinä.
Sit taas max ampin   4S   6500    150c akut ei ole moksiskaan.
Sähköinä castlen xl-2 ja 2028    780kw moottori.
Flux Baja 12s, Vorza Flux, Axial Wraith, Xray T3, Traxxas XO-1, Hot Bodies D8T Truggy,  Losi 5ive.   ...KAIKKI MYYNNISSÄ...

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3458 : 13.01.14 - klo: 00.10 »
Akkujen antamat 100 amppeeria tuskin riittää noille 8s tehosähköille. Nykyseteissä 6s sähkötkin ottaa yli 100 amppeeria ja jos ei isot sähköt enempää virtaa tarvitsisi niin miks sitten noparien virrankestot on tehty niissä kovemmiksi?

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3459 : 13.01.14 - klo: 05.59 »
Kokemusta ei ole tosiaan itellä, mutta toi 25C tuntuuu aika vähäseltä tommoseen painavaan rääkkiin, oli motti tai välit mitkä tahansa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3460 : 13.01.14 - klo: 07.37 »
Joo, ootte oikeessa. Laskin väärin kun sanoin tuon. Tottakai pitää enemmän virtaa antaa 8s:llä.
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3461 : 13.01.14 - klo: 08.41 »
MMn ja Blurrin ESC:lle tarvis vähintään 5000mah 25C akut. Silloin saadaan tuo jatkuva 120A virta mille toi ESC on tehty. Näin siis vain JOS haluaa kaiken potkun akuista. 4000mah 25C akusta lähtee se 100A joten se ei kyl riitä ellei kytke rinnan. Tällöin ei nouse jännite, mutta tuo kapasiteetti ja virranantokyky tuplaantuu. Eli kahdesta 100A akusta saadaan 200A.

Ja ei se auto kovempaa mene isommalla C arvolla, tehdään se nyt tässä selväksi  :wink: Vaikka ne akut antais jatkuvaa miljoona ampeeria niin ei se ESC sitä motille miljoonaa jatkuvasti syötä..

Joten siinä suhteessa kannattaa selvittää millä ESC:llä ajaa ja suhteuttaa ne akut siihen. Ei "ylimääräisestä" C arvosta haittaa ikinä ole mutta ei sillä kovempaakaan mennä  :smiley:

Virranatokyvyllä tarkoitetaan siis akun kykyä luovuttaa virtaa ottamatta itteensä. Rasituksen sieto siis kasvaa  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 13.01.14 - klo: 10.12 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3462 : 13.01.14 - klo: 21.13 »
Sanotaan näin että jos 8s hankitaan sama teho kun 6s:llä niin silloin virta on toki huomattavasti pienempi. Siksihän monesti pyritään isoihin jännitteisiin että saadaan virrat pieneksi. Sama moottori ottaa toki enemmän virtaa 8s kokoonpanossa, kun 6s kokoonpanossa se on selvää ihan ohmin lain mukaan.

--

Teoriassa näinhän se menee C:n kanssa, mut käytäntö onkin sitten aivan eri. MItä itse näitten kanssa pelannut niin jos menee C:t mitottamaan noin tarkalle niin seurauksena on joko pullistunut akku vähän ajan päästä tai tehoton auto. Näin siis niillä akuilla mitä 90% täälläkin käyttää, jotkut laatu lipot voi sitten jo mitottaa hyvin paljon lähemmäksi laskennallisia tuloksia.

4000mAh 4s 25C akut on toki savagessa käytössä rinnan, kun siinä kahdelle akulle on kotelot ja sarjaankaan niitä ei voi vakiosähköjen kanssa kytkeä näin ollen saadaan juuri tuo 200A jatkuvaa virtaa tarjolle. Näin ollen ollaan mielestäni sellaisella alueella mille itse yleensä mitoitan kiinan lipot. Samoiten Hyperi nielee noin 80A virtaa 6s:llä ja lipo speksattu antamaan 160A. Tällä konseptilla on ajettu noin 2.5vuotta samalla kiina akulla edelleen tehoja saman verran kun pakassa vedetystä akusta eikä ole milliäkään pullistunut. Mitä itse myynnissä olleita ja vaihdossa tulleita akkuja oon katsellut niin kaikki on enemmän tai vähemmän olleet pullistuneita ja luultavasti tiukasta mitotuksesta johtunutta on isoin osa niistä ongelmista.

C arvolla voidaan mennä myös huomattavasti kovempaa, riippuen paljon minkälaisia asioita akulta halutaan ja minkälainen auto kyseessä. Ei esimerkiksi kisakuskit käytä huvikseen 90C yms akkuja. Näillä saadaa lähtöihin ja koviin piikkeihin ehdottomasti paremmin pysyvä jännite akussa ja näin ollen saadaan selkeesti enemmän tehoa siinä hetkellä.. taas kun olisi C arvo rajalla niin jännitteet tippuis ja niin tippuis tehotkin. Kyllä ite ainakin monessa autossa huomannut eroja suorituskyvyssä erilaisilla C lukemalla olevilla akuilla vaikka kaikki niistä akuista onkin normi ajossa toimineet. Ei se välttämättä sijotuksen arvosta ole isoihin C arvoihin panostaa, mut ihan akkujen käyttöiän takia otan kyllä C arvot aina yläkanttiin. Siksi Savagessakin käyttänyt nyt näitä 4s 4000mAh 25c pakkoja rinnan. Veikkaan melko hyvää käyttöikää lipoille ja taas piikeissä tehoa on tarjolla akuissa mukavasti moottorille/noparille.

Mieluummin melkein suhteuttaisin akut moottori/esc pakettiin, enkä escin mukaan. Moottori kun välttämättä niele lähellekkään sitä mitä noparin kesto on, mut toki esc:n mukaan kun mitottaa, nii pitäisi ainakin onnistua :)

Täytyy nyt selvitellä aikojen saatossa minkälaista pakettia on tarjolla Savageen moottoriksi 8s käyttäen. Siellä tuo 100A jatkuva virta voi toki asettua ongelmaksi. Toisaalta 100A ja 30v~ tarkottanee 3kw jatkuvaa voimaa. Eli jos alle sen ottelee niin nuo akut pitäisi riittää.. noh pitää katsella eiköhän tällä 4s  setilläkin jaksa melko pitkään vielä :)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3463 : 14.01.14 - klo: 07.50 »
Sanotaan näin että jos 8s hankitaan sama teho kun 6s:llä niin silloin virta on toki huomattavasti pienempi. Siksihän monesti pyritään isoihin jännitteisiin että saadaan virrat pieneksi. Sama moottori ottaa toki enemmän virtaa 8s kokoonpanossa, kun 6s kokoonpanossa se on selvää ihan ohmin lain mukaan.

--

Teoriassa näinhän se menee C:n kanssa, mut käytäntö onkin sitten aivan eri. MItä itse näitten kanssa pelannut niin jos menee C:t mitottamaan noin tarkalle niin seurauksena on joko pullistunut akku vähän ajan päästä tai tehoton auto. Näin siis niillä akuilla mitä 90% täälläkin käyttää, jotkut laatu lipot voi sitten jo mitottaa hyvin paljon lähemmäksi laskennallisia tuloksia.

4000mAh 4s 25C akut on toki savagessa käytössä rinnan, kun siinä kahdelle akulle on kotelot ja sarjaankaan niitä ei voi vakiosähköjen kanssa kytkeä näin ollen saadaan juuri tuo 200A jatkuvaa virtaa tarjolle. Näin ollen ollaan mielestäni sellaisella alueella mille itse yleensä mitoitan kiinan lipot. Samoiten Hyperi nielee noin 80A virtaa 6s:llä ja lipo speksattu antamaan 160A. Tällä konseptilla on ajettu noin 2.5vuotta samalla kiina akulla edelleen tehoja saman verran kun pakassa vedetystä akusta eikä ole milliäkään pullistunut. Mitä itse myynnissä olleita ja vaihdossa tulleita akkuja oon katsellut niin kaikki on enemmän tai vähemmän olleet pullistuneita ja luultavasti tiukasta mitotuksesta johtunutta on isoin osa niistä ongelmista.

C arvolla voidaan mennä myös huomattavasti kovempaa, riippuen paljon minkälaisia asioita akulta halutaan ja minkälainen auto kyseessä. Ei esimerkiksi kisakuskit käytä huvikseen 90C yms akkuja. Näillä saadaa lähtöihin ja koviin piikkeihin ehdottomasti paremmin pysyvä jännite akussa ja näin ollen saadaan selkeesti enemmän tehoa siinä hetkellä.. taas kun olisi C arvo rajalla niin jännitteet tippuis ja niin tippuis tehotkin. Kyllä ite ainakin monessa autossa huomannut eroja suorituskyvyssä erilaisilla C lukemalla olevilla akuilla vaikka kaikki niistä akuista onkin normi ajossa toimineet. Ei se välttämättä sijotuksen arvosta ole isoihin C arvoihin panostaa, mut ihan akkujen käyttöiän takia otan kyllä C arvot aina yläkanttiin. Siksi Savagessakin käyttänyt nyt näitä 4s 4000mAh 25c pakkoja rinnan. Veikkaan melko hyvää käyttöikää lipoille ja taas piikeissä tehoa on tarjolla akuissa mukavasti moottorille/noparille.

Mieluummin melkein suhteuttaisin akut moottori/esc pakettiin, enkä escin mukaan. Moottori kun välttämättä niele lähellekkään sitä mitä noparin kesto on, mut toki esc:n mukaan kun mitottaa, nii pitäisi ainakin onnistua :)

Täytyy nyt selvitellä aikojen saatossa minkälaista pakettia on tarjolla Savageen moottoriksi 8s käyttäen. Siellä tuo 100A jatkuva virta voi toki asettua ongelmaksi. Toisaalta 100A ja 30v~ tarkottanee 3kw jatkuvaa voimaa. Eli jos alle sen ottelee niin nuo akut pitäisi riittää.. noh pitää katsella eiköhän tällä 4s  setilläkin jaksa melko pitkään vielä :)
Komppaan kyllä tätä  :smiley: Ilman muuta jos vaan mahdollista, ostaa sen akun missä on isompi C arvo :smiley: Tätä myös itse hain, että kestää paljon pidempään. Näin teen myös itsekin. Piikit nyt toinen juttu mutta siinäkin teoriassa on juuri tuon huonon akun kyykkääminen eikä niinkään suuremman C arvon nopeus  :wink: Suurempi C arvo jaksaa syöttää sitä ilman tuota mahdollista damagea..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3464 : 14.01.14 - klo: 11.37 »
Eli olinko kuitenkin oikeessa kun puhuin kahden 25C akun rinnankytkentä arvoksi 50C.
Jos kerran 100A   -----> 200A.

Enkä ny kysy tätä sen takia että kukaan saa osotella suuntaan tai toiseen ketään mutta täytyy kuitenkin pyrkiä siihen että täällä puhutut asiat pitäis paikkaansa mahd. 100%.

C arvoista se että turnigyn nanotekkejä en osta enäännikinä..     :cheesy:
Eniten turvonneita akkuja mitä mul o ollu.
« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo: 11.42 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3465 : 14.01.14 - klo: 11.54 »
Mun käsityksen mukaan virrantantokyky tuplaantuu mutta tämä C arvo pysyy samana.

Eli laskukaavalla 4 x 25C= 100A

Ja sitten kun tuo kapasiteetti tuplataan käy 8 x 25C = 200A.

Eli kun kapasiteetti kaksinkertaistetaan niin virranantokykykin tuplaantuu..

Ville Vainio: Kukaan meistä tuskin on sähköopin läpäissyt mutta lueskellut foorumeja ja kysellyt muilta asiaa tietäviltä yms.. ne mitä tänne siis vastataan on hyvä miettiä vielä itse ja päättää vasta sen jälkeen omat tekemiset  :smiley:

Muokkaus: Mutta ehkä tätä voi jatkaa tuolla lipo topicissa tai muissa topiceissa jos tää Sava porukkaa häiritsee   :laugh:
« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo: 12.11 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3466 : 14.01.14 - klo: 16.50 »
Joo oot oikeessa et tää rupee olee väärä topic tälle keskustelulle.
btw. on tääl niitä sähköopin läpäisseitäkin paikalla.. juu minä en ole.

Oon luullu kyl et virranantokykyä kuvaa juurikin tuo C arvo.

No reilusti akkuja hyllyyn ni autot pysyy liikkeessä   :cool:
Kyosho Inferno MP9e

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3467 : 14.01.14 - klo: 17.26 »
Ei häiritse, hyvä näitä on kerrata täälläkin, kummiskin iso osa tätä harrastusta.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3468 : 14.01.14 - klo: 18.30 »
Joo oot oikeessa et tää rupee olee väärä topic tälle keskustelulle.
btw. on tääl niitä sähköopin läpäisseitäkin paikalla.. juu minä en ole.

Oon luullu kyl et virranantokykyä kuvaa juurikin tuo C arvo.

No reilusti akkuja hyllyyn ni autot pysyy liikkeessä   :cool:
Joo siis C on tavallaan tuo virranantokyky mutta se todellinen virranantokyky (A) tulee tuon kapasiteetin ja tämän C raten kertolaskusta. Josta siis tulee Ampeerit..

Ja näin ollen siis kun rinnan kytketään noi akut niin virranantokyky tuplaantuu mutta se johtuu tuosta kapasiteetin kasvusta eikä C raten noususta. Sarjaan kytkettäessä taas tilanne muuttuu.. ei silloinkaan C rate todellisuudessa tuplaannu mutta nousee.

Joku sähkäri varmaan voi komppailla tai olla komppailematta mutta näin on nämä foorumin visaat aikoinaan minulle näitä kertonut ja nyt jaan omaa tietämystäni minkä joskus opin ja olen itse kokenut sen jälkeen :smiley:

koivistonkylä: Näinhän se on.. hyvä näistä on tietää, ettei tule sitten pettymyksiä ajamisiin tai unelmiin  :grin:

Edelleen siis kyllä pätee se, että laske ensin mitä se koko combo tarvii pysyäkseen täydessä tikissä ja sitten ostat NIIN ison C arvo/kapasiteetti akun mikä

1. Mahtuu sun autoon
2. Mihin on varaa

Näillä ei paljoa voi pieleen mennä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3469 : 16.01.14 - klo: 08.18 »
...
Ja näin ollen siis kun rinnan kytketään noi akut niin virranantokyky tuplaantuu mutta se johtuu tuosta kapasiteetin kasvusta eikä C raten noususta. Sarjaan kytkettäessä taas tilanne muuttuu.. ei silloinkaan C rate todellisuudessa tuplaannu mutta nousee....

Eipä mun mielestä sarjaan kytkennässä tapahdu C arvolle mitään. Jos on sarjassa vaikka 3000mah 20c 2s akkuja 3kpl.. näin ollen jännitteeksi tulee 6s pakettia vastaava, mutta mielestäni virrananto kyky on edelleen asma kun yhdessä 2s akussa eli 60A. Ja C ja kapasiteetti toki pysyvät kans täysin samoina, koska virrananto kykykin pysyy akulla saman, ainoastaan jännite nousee.

--------------------

Hieman Savage asiaakin välillä eilen tuli purettua yhden akullisen kiinni ollut RPM pohjapanssari (musta). XL runkolevyt menossa kiinni eli tuo jäikin sitten kokonaan ylimääräiseksi. Jos jollain tarvetta niin yv:llä tavottaa.

Samalla tuli racingfactorylta Savoxin harjaton servo ohjaukseen: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1267SG-21kg0095-74V-Digital-Servo-108814

Eilen tuli asenneltua tuo ja heavy duty jousi paikalleen, niin johan alko ohjauksessa näkymään sellasta meininkiä mitä pitäisii jo vakiona olla :) Varsinkin noilla Proline Trencher meinas olla kyll ihan nollissa toi ohjaus vakio servolla ja jousella. Välillä veteli esim suoralla tielläkin ja ohjaus liikkeiten jälkeen mihin sattu kun ei toi jousi ja servo jaksanut pitää autoa siinä suunnassa mihin halusi ajaa.

Nostin myös MMM2 Castle linkillä becin jännitteen 7volttiin. Servo kestäisi 7.4volttia, mutta menkööt nyt tolla 7voltilla siinä varmasti riittää voimaa kans tarpeellisesti. Ekat ajot paljastaa riittääkö MMM2 becissä virta tarjoilemaan tota servoa vai pitääkö etsiä erillinen bec tuota varten :( Vastarissa myös liitettynä yksi 16v 3300uf apukonkka, joka ehkä vähän auttelee pitämään jännite notkahduksia kurissa.

Seuraavana sitten tosiaan listalla laittaa xl levyt ja kartaani kiinni. Levennyt palat onkin jo autossa vanhan omistajan jäljiltä. Jospa tuo muuttuu vähän ajettavammaksi tuon muutoksen jälkeen. Nykysin tuo nokka vähän turhankin helposti ilmassa, kokokin pysyy vielä sellasena että kestää varmaan vielä hyppiä :) Nuo 1/5 modit savageen näyttää siltä että on jo melkosen kovilla jos isompia loikkia ottaa :S
« Viimeksi muokattu: 16.01.14 - klo: 08.24 kirjoittanut Lassi »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3470 : 16.01.14 - klo: 08.33 »
...
Ja näin ollen siis kun rinnan kytketään noi akut niin virranantokyky tuplaantuu mutta se johtuu tuosta kapasiteetin kasvusta eikä C raten noususta. Sarjaan kytkettäessä taas tilanne muuttuu.. ei silloinkaan C rate todellisuudessa tuplaannu mutta nousee....

Eipä mun mielestä sarjaan kytkennässä tapahdu C arvolle mitään. Jos on sarjassa vaikka 3000mah 20c 2s akkuja 3kpl.. näin ollen jännitteeksi tulee 6s pakettia vastaava, mutta mielestäni virrananto kyky on edelleen asma kun yhdessä 2s akussa eli 60A. Ja C ja kapasiteetti toki pysyvät kans täysin samoina, koska virrananto kykykin pysyy akulla saman, ainoastaan jännite nousee.


Joo.. perun puheeni tuosta sarjaankytkennästä. Juurikin noin menee sen kanssa.

Mielenkiinnolla odotan kyllä riittääkö tuo pyörittämään tuota Savôxia.. Kerro ihmeessä mitä tapahtuu  :smiley: ? Oma MMP kyykkäsi meinaa Assossa tuon 1258TGn kanssa  :smiley: Mutta muutamalla konkalla sain aisoihin. Eli en tarvinnut ulkoista Becciä..
« Viimeksi muokattu: 16.01.14 - klo: 08.45 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3471 : 16.01.14 - klo: 19.26 »
Tämmönen kuva löyty savasta. Oli se hieno BJ renkailla ja hummeri kopalla.....  :tongue:
Arrma mojave 6s blx

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3472 : 17.01.14 - klo: 01.05 »
BJ renkaista tuli mieleeni, että mulla oli aikoinaan eka eli 21nen polttis savage BJ landcruiserin kopalla.. metallisininen oli komee.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3473 : 17.01.14 - klo: 08.57 »
Itselläni siis BJt ja ovat todella hyvät renkaat bashailuun hiekkamontulla.. Mutta lumelle ne eivät ihan hyvin sovellu kun ovat niin leveät  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 17.01.14 - klo: 17.39 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3474 : 19.01.14 - klo: 09.52 »
8s sähköillä Sava on varmasti turhan holtiton kun se on sitä jo nyt, joten kävi mielessä jos laittais 5T kitin tuohon ja sit 8s. Tuossa nitrossa Savassa on nyt ne Integyn levennys kalikat niin niitä vois käyttää sähkössä ja sais raideleveyttä lisää mikä olis vaan hyvä juttu.

Tuo nyt oli vaan ajatus mutta vois toimia.
EXC125

Poissa Sydis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3475 : 20.01.14 - klo: 16.36 »
Mitä iskari öljyjä suosittelette noihin innovative RC:een iskareihin? Lähinnä jäykkyyden suhteen.
Auto on XL kokonen, 1/5 kokoluokan sähköillä, akut painaa 1304 grammaa, Bajan renkaat.
Käyttön suhteen alustat ja ajopaikat vaihtelee, eli sellainen yleis hyvä ;D
Flux Baja 12s, Vorza Flux, Axial Wraith, Xray T3, Traxxas XO-1, Hot Bodies D8T Truggy,  Losi 5ive.   ...KAIKKI MYYNNISSÄ...

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3476 : 20.01.14 - klo: 17.11 »
35wt omissa, sitä suosittelee myös valmistaja. Itsellä myös jäykemmät jouset.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3477 : 21.01.14 - klo: 08.06 »
Onko muuten tässä FLuxissa diffin isossa tai pinion gear rattaassa kaarretut hampaat ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3478 : 21.01.14 - klo: 19.28 »
Eipä ole. Ihan suorat hampaat.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3479 : 21.01.14 - klo: 20.00 »
Eipä ole. Ihan suorat hampaat.
Tämäpä harvinaisen selvä  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG