RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mike_87 - 27.06.04 - klo: 23.03
-
Tuollaisen Monsterin hommaan tässä viikon sisään.
(http://www.gs-europe.com/default_zone/thumbnails/sut_100000.jpg)
http://www.gs-europe.com/default_zone/gb/html/page-190.html
Tietääkö kukaan, mistä löytää netista kuvallisia vara-/viritysosasivua tälle autolle? Ja jos jollakin muulla on Sut, niin voitais vaihdella kokemuksia tästä melko suorituskykyisestä autosta. Video ja kuvamatskua saahaan, kunhan auto on eka testissä.
-
Kaveri osti Stormin tolla koneella. Sen enempää ei vielä oo kokemusta, motti on vielä sisäänajossa, mutta vaikuttaa pätevältä.
Käväisin taannoin GS:n jenkkien sivuilla, siellä näytti ainakin stormiin olevan vara/viritysosalistat, Hobbylinnan sivuilla hinnasto. Aloita vaikka sieltä ;)
Jaa BTW. jenkkilehdissä ylistetään ainakin ratakäyttäytymistä. Itselläkin on käynyt mielessä SUTin hankinta ratakäyttöön, mutta niihin rengaskustannuksiin mulla ei ois varaa.
-
Onhan toi kova peli, mutta aika lailla kisaamiseen suunnattu ja kun meillä ei ole noille luokkaa niin.... no voihan sitä huvikseen ajella krossiradalla krossareiden seassa jos ei muuta. Joka tapauksessa kiinnostava kärry, laitapa kommenttia sitten kun olet ajanut testiajot ja enemmänkin! Have fun!
-
Mitenkäs rengaskustannukset nyt niin isot tuohon olisi.. Ei monsterissa niin kovin nuo renkaat kulu. Ja tuohon käy T-maxin tai Savagen renkaat.. :P
-
Oisit hommannu Traxxas Revon. Onkos tossa edes vaihteita?
Otatko muuten .21 vai .25 motilla?
-
Ei siinä vaihteita ole. On sit kestävempi :P Ja .25 riittää hyvin kyydittämään 1-vaihteisena. Tuolla ei keuliminen onnistu, kun on keskelläkin diffi.
-
Oisit hommannu Traxxas Revon. Onkos tossa edes vaihteita?
Otatko muuten .21 vai .25 motilla?
Revossa on "vain" tuo .15 kone. Se tarvii vaihteet. Tosin mun Superissakin on "vain" .15 NovaRossi eikä vaihteita, enkä ole vaihteita kaivannut.
-
Monsteri tarvii voimaa erilailla ku on-road.. on isommat pallotkin :)
-
Nii, näin on. Ja ainakin offroadissa vaihteista on vain haittaa.. KISS! (Minusta se on bonus myös onroadissa; vähemmän säätökohteita, huoltoa jne)
-
Oisit hommannu Traxxas Revon. Onkos tossa edes vaihteita?
Otatko muuten .21 vai .25 motilla?
Revossa on "vain" tuo .15 kone. Se tarvii vaihteet. Tosin mun Superissakin on "vain" .15 NovaRossi eikä vaihteita, enkä ole vaihteita kaivannut.
No juu. Ite olisin kuitenkin hommannu Revon.
-
No juu. Ite olisin kuitenkin hommannu Revon.
Miksi?
-
No parempaa tässä on Revoon verrattuna mun mielestä; Isompi kone, ei vaihteita, 3 diffiä tuo lisää rataominaisuuksia, halvempi, käynnistys starttiboksilla, uusi merkki(traxxasista jo kokemuksia, huonoja)
-
No empä tiedä sittenkään, jos ei ole 2-vaihteinen. Minun mielestäni monteri tarvisi 2 vaihdetta ehdottomasti.
Kuulostaako tutulta mike? :wink:
-
No empä tiedä sittenkään, jos ei ole 2-vaihteinen. Minun mielestäni monteri tarvisi 2 vaihdetta ehdottomasti.
Kuulostaako tutulta mike? :wink:
Joo, tuon muistinkin, mutta silloin odotin että on .21 koneella, niinkuin se 2- vaihteinen onkin sillä pienemmällä 3,5cc pannulla.
-
Pelihän on lähes storm, renkaita,hexin kiinnikkeitä, koria ja korin kiinnikkeitä lukuun ottamatta (+kone, mut ameriikassa saa .21 koneellakin)
Onko diffitkin samat?
-
Niin ne on kait vaan raideleveyden lisäämistä varten. ja että mahtuvat renkaat pyörimään, kun on renkaan sisässä se hex kolo, jolloinka renkaat sisäreunat tulee enemän sisäänpäin.
hinnastosta löytyi: SUT 14 to 17mm Hex Adapters 4,2 €. Eli siis nuo hex adapterit laittaa niin kelpaa crossin renkaat, jos alkaa liiaksi häiritsemään nuo monsterin "munkit", joidenka ansiosta monsterin kaatuu vähänkään suuremmissa hypyissä.
Muuten GS:n Stormiin saa Muutossarjaa, jolla saa Stormista Sutin.
GS-2009 Transformation kit Storm to SUT 229,5 €
Kalliiksi tulisi renkaat, hexit, kori, ja kiinnikkeet.
-
:O
eihän periaatteessa tarvis ku noi hexin jutut vaihtaa ja kone niin ois stormi(jos säilyttää aidomman näkösen korin)
Tohon 229€ hintaan varmaan sisältyy .21 kone?
Täh? No ei tod! Stormkin on 290 ilman konetta, joka on SIKA halpa hinta. Mugen tai Kyosho maksaa vähintään tuplan pelkkä runko.
Stormiin saa SUT konverisiota, siitä selviää tarkasti mitä on eroa. Löytyy muistaakseni HL:n sivuilta. Niin, ja isompi pannu. MMuta ainakin toi .21 b01 on todella tehokas vaikka ei oo edes mikään kisamoottori.
-
onkos toi 230 sen konversion hinta? no sitten. mutta en usko että on konetta, vaikka ei noi GS koneet järjettömiä maksakaan..
-
Hitto.. pultit kannesta vai pukista.. ne on tuskaa jos kannat.lähtee..
Tsemiä,
-mika
-
Mike: Ootko jo auton hommannu?
-
No yllättäin viivästyi osto, kun edellisen auton ostaja lupautui jo ostamaan, mutta sitten ei vastaa puhelimeen, eikä maileihin.
No ostan nyt kuitenkin tämän(tulee ens alkuviikosta), ja myyn rushin jollekkin jos ostaja löytyy.
-
Onkos joku muukin ostanut linnasta Sutin, kun Mikko sanoi myyneensä mua ennen jo yhden, mulle myi toisen.
-
SUT-konversioon sisältyy ainakin:
- renkaat + vanteet
- hexit
- etu- ja takapuskurit mallia sut
- koritolpat
- erilainen radiolevy
- erilainen keskilaatikon päällä oleva levy
- pienemmät sivusuojat
Siitä sitä hintaa sitten alkaa kertyä.
radiolevy ja se keskilaatikon päällä oleva levy pitää vaihtaa, koska SUT:in pääratas on niin suuri, että se ottaisi stormin osiin kiinni.
-
Noista tapeista mitkä menee renkaisiin. Veikkaisin, että ne ovat sen takia noin pitkät, kun 1/8 krossin hexit ovat siinä akselissa kiinni. Tuollaiset hexit http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVD15&P=7 ja tuollaiset akselit http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCXZ1&P=Z Ja siihen akseliin tulee se hexi kiinni. Sitten ne tapit on laitettu vaan siihen kiinni sen takia, että saa myös 14mm hexillä varustetun vanteen kiinni. Noista "pitkistä" tapeista voi olla semmoinen hyöty, ettei rengas lukkiudu, koska väliin ei pääse kiviä jumittamaan.
Menikö oikein?
Toivottavasti saitte selvää, koska oli epäselvästi selitetty.
-
Torstaina haen Sutin, tietääkö joku, missä ois videopätkää sutista. haluais nähä vaik parin päivän päästä auto on mulla.
-
Torstaina haen Sutin, tietääkö joku, missä ois videopätkää sutista. haluais nähä vaik parin päivän päästä auto on mulla.
En tiedä. Pystytkö sinä laittamaan videota taikka kuvia?
-
Sitten kun on auto käsissä.
-
Nounii, Sut haettu tänään. Sisäänajettu, ja 5 tankkia kunnon revitystä, jolloinka tapahtui.
Ajoin vasta täytettyä kaukolämpöverkon "ojaa", jossa mukavan näköinen mura alla. Siinä oli lankkuja pitkin reitin reunaa maassa pitkällään. Ensin meni n.5 cm päästä eturengas lankun päästä ohi. Sitten seuraavalla kerralla kosahti.
Ajoin ainakin 40 km/h suoraan lankun päähän, jolloin lankku osui etupuskurin ja eturenkaan väliin. Eturengas näytti sojoittavan päin h******iä. Menin kattoon ja oli palikkaa p*skana.
- tukivarsi
- iskari
- servosaver
- tukivarren tukitappi
- alumiininen "ohjauslätkä", joka liikuttaa raidetankoja.
voi kun sais kuvan tuosta, mutta sunnuntaina vasta saan kameran.
Hyvinpäs meni eka päivä Sutin kohdalla :(
Muuten kyllä olen autoon tyytyväinen, tehoja on pirusti.
Eikä tuommoista mälliä oisi mikään auto kestänyt ilman mitään vaurioita. Osui vaan tietenkin sopivaan paikkaan, keskelle etutukivartta.
-
Laitappas tosiaan kuvaa tuosta. Lisäksi mielelläni kuulisin kokemuksia GS:n varaosapalvelusta, eli siis miten juuri tuohon SUT:n löytyy osia.
Olen itse tuota SUT:a kanssa katsellut vähän sillä silmällä että voisi olla varsin hauska rälläyslaite. Ei nyt silleen mitään pakottavaa tarvetta ole hankkia, mutta pitänyt tuossa korvantakana asiaa. ;)
-
Copter; kaikki tilaamani varaosat löytyivät linnasta heti :D
tuli 45 euroa maksamaan
- 2kpl täydellistä etuiskaria
- servosaverit(koko paketti)
- ja eteen tukivarret
ei kyl oo paha hinta mun mielestä, ja parasta kun saan heti maanantaina taas jatkaa ajoja.
-
Kiitos tiedoista, sitten kun pääset ajamaan niin jotain videota olisi ihan mielenkiintoista nähdä .. Ja tietysti kuvia lisäksi jos mahdollista. ;)
-
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948432.jpg
^-- rikkoontuneet osat, puuttuu servo-saver. Siinä näkyy myös hex adapteri 14mm to 17mm, Sutissa voi siis käyttää monenlaista vannetta :o
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948308.jpg
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948267.jpg
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948225.jpg
Tuossa nyt lupaamiani kuvia, niistä nyt ei hirveesti varmaan selvii mut jotakin. Videotakin voisi tuossa viikolla ottaa, muuten kuka voisi laittaa ne nettiin?
-
hienoja kuvia!
Laita minulle sähköpostiin, niin laitan ne nettiin. pekka.virta@phnet.fi
-
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948432.jpg
^-- rikkoontuneet osat, puuttuu servo-saver. Siinä näkyy myös hex adapteri 14mm to 17mm, Sutissa voi siis käyttää monenlaista vannetta :o
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948308.jpg
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948267.jpg
http://img-2.irc-galleria.net/00/16/76/93/2948225.jpg
Tuossa nyt lupaamiani kuvia, niistä nyt ei hirveesti varmaan selvii mut jotakin. Videotakin voisi tuossa viikolla ottaa, muuten kuka voisi laittaa ne nettiin?
Kaljaa kaljaa. ;) Milloin muuten ostit ton ja paljon makso kun en jaksa alkaa selaamaan..
-
Mites SUT pelittää? Onko joku kokeillut krossiradalla jo?
-
Milloinkas videota tulee?
-
Jos eivät kovin suuria videoita ole niin minä voisin laittaa ne mbnetin omalle kotisivutilalleni kun siellä on vielä tilaa. Ilmoittele sähköpostitse jos on tarvis vielä.
Niin, mites SUT on kulkenut? Toivonmukaan hyvin kun ei miestä kuulu täällä.
-
Arvasin että Mike oli pistäny autonsa myyntiin, kun näin että se oli kirjoittanu myydään osastolle. :mrgreen:
-
Arvasin että Mike oli pistäny autonsa myyntiin, kun näin että se oli kirjoittanu myydään osastolle. :mrgreen:
Heh heh, niinpä tietysti
-
jep, ainakaan jenkkilän sivuilla ei lausuta eroja muutakun nuo.
Hexit on sutissa kummalliset, ennen en ole ainakaan nähnyt 3cm pitusia hexejä :mrgreen:
veit sanat suustani, mä vähän epäilen noiden kestävyyttä, normi rossarin ripustus ja 3cm akselin päässä iso rengas, vääntää meinaan aika tavalla.
-
käytännössä kokemani perusteella ei mitään huonoa, vaik onki pitempi niin ei se mihinkään väännä.
-
tottakai se vääntää enempi ku lyhyt, siittähän on turha keskustellakkaaa, mutta se voipi olla että se kestää vaikka, ei mielytä mun silmää. :)
-
Mike se auto tulee mulle huomenna, ostin sen pois talviautoksi, niin ja ostin myös Antin savagen, kun en tiedä kumpi on parempi, niin koitetaan molempia 8)
T:Rami
-
Mike se auto tulee mulle huomenna, ostin sen pois talviautoksi, niin ja ostin myös Antin savagen, kun en tiedä kumpi on parempi, niin koitetaan molempia 8)
T:Rami
Asiaa ..... onhan mullakin madforce ja pian hyper :mrgreen: Madforcella ajan jos olen vähän leikkisemmällä tuulella :wink:
-
Ja höpöhöpöön noi GS Sutin Hexit niin saa monsurenkaat talveksi jos me sinne ylläkselle jumboille suunnistetaan :mrgreen:
Asiaa weli! Jumbo boxiin pomppimaa.
-
Koitin tossa Suttia ja ensikokemus sai suupielet ylös, täytyy lauantaina ottaa videolle sut ja 2kpl savage ajoa :wink:
T:Rami
-
hyvä sadaan sut et savage et savage video :mrgreen:
-
Muuten kuinka paljon tota monsteria pystyisi nostamaan vakio korkeudesta?
-
pienellä dreemel hionnalla noin.20mm
T:Rami
-
No onko se sut hyvä? Onko kellään enään sutia?
Kaverini aikoo ehkä ostaa sen piha käyttöön ja pieneen rälläilyyn missä sattuu. Onko se siihen järkevä peli??
-
Rami kannattaako ostaa tuo piha rälläykseen ja takapiha rata käyttöön?
Voiko hyppiä hyvin? Onko kestävä?
-
Uskoisin että kyseessä on hyvä auto ja sopiva tuon tyyhpiseen rälläykseen. Radalle voi joutua ostamaan muutamia viriosia sitten ajan myötä kuten vahvempaa pohjalevyä tai iskaritukea eteen tmv.
-
Ok, kiitos. Eikös Rph omista kyseisen vekottimen. Onko kestävä?
-
Suosittelen, mutta seuraavat muutokset vaatii: Alatukivarsien tuenta mallia muut 1/8 krossit, eli tukivarsien etu ja taka osaan kunnon kiinnikket, alkuperäisenä tukivarret ovat kiinni keskeltä pienellä alumiini palalla, joka ei kestä pidemmän päälle, vaan vääntää pohjalevyn reiät soikeiksi alatukivarsien kohdalta. Rungon jäykistimet menee uusiks ja dirtybones renkaat alkuperäisten tilalle niin ei muuta kun radalle :wink: koitan ottaa kuvia autosta vaikka huomenna. Niin näkyy paremmin mitä tarkoitan, sori sekava kirjoitus.
T:Rami
-
Juu, kiitos tiedosta. Kuvat olisivat kivoja! :wink:
Ps. harmi vaan kun joudun käyttämään kaverin tunnuksia (kiitos kaverille ystävällisyydestä että lainaa!)
Nuo modet saisivat toimia hieman nopeammin ja korjata ne sillä olen jo ottanut pariin otteeseen jo yhteyttä... (omani Speeder)
-
Suosittelen, mutta seuraavat muutokset vaatii: Alatukivarsien tuenta mallia muut 1/8 krossit, eli tukivarsien etu ja taka osaan kunnon kiinnikket, alkuperäisenä tukivarret ovat kiinni keskeltä pienellä alumiini palalla, joka ei kestä pidemmän päälle, vaan vääntää pohjalevyn reiät soikeiksi alatukivarsien kohdalta. Rungon jäykistimet menee uusiks ja dirtybones renkaat alkuperäisten tilalle niin ei muuta kun radalle :wink: koitan ottaa kuvia autosta vaikka huomenna. Niin näkyy paremmin mitä tarkoitan, sori sekava kirjoitus.
T:Rami
Tämä on ongelma Stormissa ja SUTissa, tukivarsissa ei ole tyypillinen krossarin hinge pin -kiinnitys vaan erilliset palat mallia sähkis. Ei kestä kovin hyvin, mutta Pro kovaeloksoitu alusta ja titaaniruuvit auttavat asiaa. Lisäksi voi hommat GS:n bracet eteen ja taakse. Fioronilta saa alustan virityssarjaa jossa on hinge pinit mutta aika suolainen konversio. En suosittele jos ei aja kisaa tosissaan.
Näin käy vakioalustalla helposti (kuvassa Storm)
(http://www.snrt.net/storm/crash.jpg)
-
Kiitos Mika :mrgreen: tuo kuva kertoo enemmän kuin 100 sanaa.
T:Rami
-
Minkäläista "mökää" tuo moottori pitää? (SUT 25 kone)
Ainut polttis minkä äänen olen kunnolla kuullut on T-Maxx.
Lähteekö siitä kovempi ääni kuin maxista.
-
Voima puhuu, ääni matalampi alakierroksilla mutta ylhällä laulaa ehkä liiankin kovaa. Pillin vaihto auttaisi.
T:Rami
-
Rph löytyykö sulta videota tai kuvia sun sutista.
Haluaisin nähä! :wink:
-
Tule Ulvilan kisoihin kesällä :wink:
-
No kyllä nosman tulee , mutta kun tällä oikeasti kirjoittaa speeder
koska mun tunnukset ei toimi ja nosman on mun kaveri saan lainata sen.
Ja minä lähden katos heti kesäloman alkuun New Yorkiin niin en pääse ulvilaan. :cry:
Ps. eli Speeder ei pääse , Nosman pääsee :D
-
Aijaa. Hulluja nuo Naantalilaiset!
-
Aijaa. Hulluja nuo Naantalilaiset!
Älä vaan... :lol:
Mutta kiitos copterille se korjas nyt mun omat tunnukset.
Katsotaan nyt jos sais tollasen sutin.
-
Ramilla (Rph) on ehkä Sut myynnissä. Kysy siltä :wink:
-
Tuttu osti väkisin sen minulta pois, joten nyt ei ole Suttia.
T:Rami
-
Mitä tuttusi maksoi siitä?
Miksi myit sen etkö pitänyt? vai rahapula? tai jotain sinnepäin?
-
Jotenkin tuntuu että Rami ostaa auton, ajaa sillä vuoden "koeajoa" ja myy pois.
-
Satakunnassa harrastus uusi, ja kun joku tuttu innostuu ja näkee toimivan rc-auton, ne ylensä painostaa kunnes saavat tahtonsa läpi ja jälleen olen ilman autoa. siinä vastaus.
T:Rami
-
Vattu ku oli kiikarissa yks sut ja lähettelin sille myyjälle monta yv:täkin.
Ja sitten tänään tulee viesti että myyty.
Nyt menee taas nä autot uusiks minkä meinaan ostaa.
Ku se oli hyvän hintainenkin. :cry:
Ja sain vasta eilen kuulla että saan ostaa uuden auton jos saan myytyä vanhat pois...
-
Tässä kuvia Sutin alatukivarsien kiinnikkeistä.
http://members.surfeu.fi/ulsu/Sut/Etuosa1.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsu/Sut/Etuosa2.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsu/Sut/Takaosa1.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsu/Sut/takaosa2.jpg
T:Rami
-
Varmaan ihan hyvät...
-
onko näitä vielä kellään kun on ollut aika hiljaista täällä.
-
Ulvilassa ainakin oli eilen. :wink:
-
Hyvä ajoitus sinänsä, maailmalta on tullut just uutisia uudesta SUT CE:stä jossa paljon hienoja fiitsereitä mukaanlukien crossareista tuttu captured hinge pin suspension (yhteensopiva Fioronin SUT alustasarjan kanssa).
Kyseistä autoa aiotaan valmistaa vain 1000 kpl joten saapa nähdä tuleeko suomeen yhtään. Kannattaa kysellä Hobbylinnasta, hieno peli! Olikohan siinä .25 pannu rotostartilla ja Marty Kornin designattu valmiiksi maalattu kori.
-
Hyvä ajoitus sinänsä, maailmalta on tullut just uutisia uudesta SUT CE:stä.
Tässä voisi olla jopa sen kuva. Kuva on saksan lelumessuilta, oliko ne nyt huhtikuussa...
(http://koti.mbnet.fi/hvoltage/RC10/CL1/gs3.jpeg)
Linkkejä ->
http://www.team-orion.ch/global/global_news.asp?id=2873
http://www.gsracing.com/web/page.asp?pgs=news&id=65
-
Joo voi olla, vaikka toi kori ei kyllä oo se millä se shippaa, vaan perinteisen näkösellä SUT korilla mut uusissa väreissä
Auto on sinänsä minusta paljon vakuuttavampi kuin aiemmat versiot erityisesti noiden uusien ripustusten ansioista
-
Tuo kuvan auto ei ole SUT CE vaan GS:n uusi 1:10 4WD truck,joku Shadow tjsp.
-
Onkoa kellään enää Sutia vai olenko minä ainoa joka omistaa sutin. Auto on loistava ja tehoa tosi paljon. Tähän asti ei ole mennyt muuta rikki kuin vetonaru ja siksi päätinkin ostaa sen tilalle TigerDriven , sillä se on tosi helppo käynnistää, ei ainakaan narut katkeile
-
Mahtaako tämä auto olla hyvä pihasuditteluun, radalle ja jonkinmoiseen maastoon? Mites tuon kaasarin kanssa että onko ihan 2 neulainen ja kuinka helppo säätää? Onko auton laatu ja kestävyys hyvällä mallilla? Entä käykö tähän savagen/t-maxin renkaat?
Olen tod.näköisesti ostamassa kyseistä autoa niin pitänee vähän kysellä kokemuksia :)
-
Jepulis !
Tänään tuli törsättyä uus GS SUT :mrgreen:
Pitää laittaa kokemuksii kunhan kerkiää ensin ottaan savut...
-
Laitappa viteota kans, jos on mahdollisuuksia siihen.
-
DoDiin, tuli sisäänajot kiskastua :mrgreen:
Seuraavaks pääsee kiskasemaan oikeen kunnolla, en kyl säätäny seostakaan vielä laihemmalle...
Kivasti tuntuu kulkevan, jopa mökillä ajelin pitkin metsää =)
Kestävyyttäkin tuntuu löytyvän, pari kertaa karannu,
kerran päin Betoni reunusta, kerran puuhun (tämä oli kyllä ajovirhe)
Mutta RTR paketille ISO miinus luvattoman huonoista radioista, tai ainakin huonolle vastarille =(
NO, homma jatkuu, palataan kun on jotain ammennettavaa.
PS videopätkää ei oo ainaskaan vielä....
-
kertokaas voiskos ton sutinkaa haastaa crossi kuskeja radalla? :twisted:
-
ei mitään jakoa...tai no riippuu kuskeista tietty.. voihan sitä yrittää 8)
-
Kaippa se hyvillä säädöillä ihan kivasti rataaki kiertää...
Mut taitaa krossipojilla olla semmoset kisamotit että että ...
Mut hauska laite, ainakin ominaisuuksilta parempi kuin esim HPI MT 2 tai RUSH(ollut nuo ennen) ihan paketti säädöillä ja öljyillä.
Kai sinne radallekki pitää viel jossain välis mennä kokeileen, jahka kerkiää sähkötouringilta 8)
-
Millaiset ajoominaisuudet sutissa on?Savagessa niitä ei ole(radalla)
-
Vaikee ihan tarkkaan sanoa näin pienel ajomääräl,
mut sanotaan että krossarimainen.
Renkaatkin kun on matalaprofiiliset niin eivät pompota juurikaan.
Aika kauniisti ottaa ainaki pienemmät hypyt.
-
Mitenkäs paljon sutin alustaa voi säätää? Entäs jarrut? :shock:
-
Savagessa niitä ei ole(radalla)
Savage on monsteri jota SUT taas ei ole joten ihan turha verrata :wink:
-
Tiedetään :? Tahtoisinkin tietää kuinka hyvä auto sut on radalla?
-
Mjahas, tänään majoittautui taloon uusi asukas, Gs SUT plus, äsken laittelin valmiiksi huomista sisäänajoa varten.
Näin päällisin puolin tutkittaessa vaikuttaa pätevältä laitteelta, mutta moni kakku päältä kaunis...
Huomenna sitte sisäänajot, ekat tyypitykset ja ehkä pientä säädön hakemista, myöhemmin erilaisissa paikoissa kokeiluja, hopuppia jne, kirjoittelen tänne sitä mukaa kun asiaa tulee.
EDIT: Anteeksi nimi oli jääny kesken, piti lukea Storm ultimate truck :mrgreen:
-
Näillä näkymin minut ja sutin voi bongata Jyrkkälästä viikonloppuna, kiinnostuneet ovat tervetulleita tutustumaan autoon.
-
Nyt on eka tankki ajettu pukilla sisään, mahtavat rakot molemmissa käsissä ja hermo piukalla. Auto pistää aika hanakasti vastaan startti yrityksiä, tosin vika on todennäköisesti hehkussa ja käyttäjässä :mrgreen: Täytyy viikonloppuna yrittää ajaa loput sisäänajot, säätää ja käydä vähän radalla kokeilemassa. Olisi vaan pitäny kuunnella tuota emäntää ja pistää hanskat käteen startatessa, olisi kädetkin toimintakunnossa :lol:
-
Lämmititkös konetta ensin kuumailmapuhaltimella tai edes emännän föönillä???
Helpottaa kummasti käynnistymistä ja mikä tärkeintä... Sylinteri laajenee ja moottori on "väljempi".
-
En lämmittäny, noudatin sisäänajo ohjeissa lukee että pitäisi antaa röpöttää 5min sit antaa jäähtyä ja taas 5min jne ekan tankin. Noudatin näitä ohjeita koska ne on varmaan ihan hyvät kyseiselle moottorille. Tuntu lähtevän jäähdyttyään helpommin? Mitäs kikkoja ois että sais hiukan helpommin startattua?
-
Juuri tuo edellä mainitsemani asia.
Se on erittäin suositeltavaa lämmittää ja vasta sitten startata.
Konekkin tykkää kun ei sisäänajamattomana lähe kylmiltään sitä kiskomaan.
Näissä koneissa lämpö on erittäin tärkeä tekijä.
Myös mikäli kone on erittäin tiukka uutena, kannattaa löysätä hieman tulppaa.
Eli kierros tulppaa auki ja starttaamaan. Heti kun kone käy niin tulppa takaisin kiinni.
Muistathan myös aina kun koneen sammutat ja annat jäähtyä että mäntä pitää kääntää alas.
-
lämmittäminen :)
Kone käyntiin, säädetään niin rikkaalle että just pysyy käynnissä ja trimmistä sen verran kaasua että renkaat pyörii mutta kytkin ei luista... pari tankillista niin, sit auto maahan ja muutama tankillinen ympyrää pihassa, sit ruvetaan säätämään pikkuhiljaa. edelleen ajetaan siis sisäänajoa... Sit kun alkaa olemaan säädöissä niin uusi tulppa koneeseen ja ei muuta kuin kovaa ajoa :wink:
Edit: hidas :shock:
-
Juu tuon männän tiedän, muuten menee renkaat (kokemusta :mrgreen: )
Tuota tulppaakin olen kokeillut pariin otteeseen mutta oli se sama miten vähän sitä löysää niin hörähtää mutta ei käynnisty. Täytyy kokeilla jos toi lämmitys auttais. Auto on tehtaan säädöissä ja ~5min idlen jälkeen lämmöt on 46c hujakoilla, mahtaako olla liian rikkaalla ja siksi ei pysy kunnolla käynnissä? Öllee tuli pakoputkesta todella paljon, en edes tienny että se putki on niin tilava :mrgreen:
-
pyöriikö renkaat ilmassa? voisit mun mielestä nostaa tyhjäkäyntiä sen verran että pysyy käynnissä ja renkaat pyörii ihan reilusti.
-
Jepjep, viikonloppu pilalla sutin kohdalta, vetari jäi käteen, oli aivan läpimärkä nitrosta... Mitä mä sille tekisin ku ei pysy käynnissä millään ku ottaa hehkun pois, kokeilin jo alaruuvia säätää paljon laihemmalle jne, tyhjäkäynti on niin korkee et auto just ja just pysyy paikoillaan käynnissä. Tää syö miestä :mrgreen: Auto kerkesi käydä tyhjäkäyntiä ehkä 3min yhteensä, putki taas ihan täynnä öljyä ja ku tarkemmin katto ni tuntu siltä et tulee melkein samanlaisena löpö koneen läpi. Taitaa olla aivan liian rikkaalla? Mullaki hiukan polttiksista kokemusta, mm savage ja hyper 7, mut nyt loppu kyl keinot :roll:
-
Ei voi olla totta :mrgreen: Vaihdoin vetarin ja ajatuksissani laitoin auton takaisin nippuun kokeilematta, noo nyt sitte kokeilin ja hokasin että taitaa ykssuuntalaakeri luistaa, ottaa alussa vain vähän ja aina silloin tällöin hiukan enemmän... Voe (painokelvottomia ajatuksia) :oops:
-
Jaksaisko joku luetella tästä hyviä ja huonoja puolia? kun oon varmaankin ostamassa tätä tai Havocia :roll:
-
Kannattaa ennemmin odottaa että SUT:in korvaava GS XUT (http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=1137) tulee kauppoihin.
Tulossa on käsittääkseni sekä Pro RTR sekä Pro rakennussarja, eli ihan halvalla ei kumpikaan lähde.
-
Nyt sitte meni sutti myyntiin, ei vain yksinkertaisesti ole aikaa eikä mielenkiintoa enää niin turhaan tuota tossa hyllyssä panttaan.
Kiinnostuneet voivat käydä kurkkimassa: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=18375
Jos mielenkiinto joskus palaa ja on aikaakin niin sitten aloitetaan uudelleen HPIn Baja B5:llä :mrgreen:
-
Kannattaa ennemmin odottaa että SUT:in korvaava GS XUT (http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=1137) tulee kauppoihin.
Tulossa on käsittääkseni sekä Pro RTR sekä Pro rakennussarja, eli ihan halvalla ei kumpikaan lähde.
Itävallasta lähtee GS XUT RTR 479€ hintaan, ei nyt mikään paha hinta tuo ole. http://www.sonnleitner.at/mw/include.php?path=content/news.php&contentid=260&PHPKITSID=325d48a89328e1880b0df570ba2ef1ef
(http://www.sonnleitner.at/mw/content/images/lieferungGS.jpg)
-
Oliskohan joku jo ehtinyt etsimään sopivahkot säädöt XUT:iin? Oman auton olen saanut jo melkein sisäänajettua, ja radalle olisi kiva lähteä edes säädöt suurinpiirtein kohdallaan.
-
Pirskatin huonosti noita set-up:eja valmiina löytyy, mutta eiköhän tästä voi aloittaa...
(http://i93.photobucket.com/albums/l79/rcpitstop/GS_XUT_Scott_Setup_in_HPC.jpg)
EDIT. Noi elämän kevät.... kuva skaalautuu näköjään itsestään pienemmäksi!
-
Niin skaalautuukin, mutta sen saa taas suureksi painamalla hiiren oikeata painiketta ja valitsemalla "näytä kuva". Prosessi voi tietenkin vaihdella selainkohtaisesti, mutta logiikan pitäisi olla sama.