Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - InfernoSP4

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13]
361
Polttisautot / Vs: inferno 7.5 sport4
« : 27.01.10 - klo: 17.31 »
Kiitos Mika vastauksesta! Juu, tottakai ymmärrän että kisakalusto on oma lukunsa
ja piha-autot omansa. Mutta tosiaan tätä palstaa lukemalla moni voi jättää sen
ensimmäisenkin rtr:n ostamatta, kun "sillä ei tee mitään". Ja näin jää kiehtova maailma
kokematta. Ja juurikin tuo Kyosho tuntuu saavan kovin kärkevää kritiikkiä.

Harrastus on epäilemättä parhaimmillaan, kun ajetaan kisaa ja kalusto
on huippuunsa viritettyä. Mutta joku arvo tuolla "pihasudittelullakin" on! Ihan mukavaa
touhua sekin on ja voittaa mielestäni vihollisten ampumisen pelikonsolilla 10 - 0!
Ja tähän rtr on ihan käypäinen laite, paremman kaluston ominaisuudet menisi suurelta osin hukkaan. Sitten, jos kipinä syttyy ja ajamisen lisäksi haluaa enemmän paneutua auton rakentamiseen ja säätämiseen, kit-auton hankinta tulee eteen.

362
Polttisautot / Vs: inferno 7.5 sport4
« : 27.01.10 - klo: 16.25 »
Minä olen jo aikaa sitten 40 vuotta täyttänyt mies. Joskus nuoruudessa tuli harrastettua
RC-lennokkeja joten siitä se RC-kipinä on jäänyt kytemään. Nyt syksyllä aikalailla extempore
tuli ostettua RC-auto. Ajattelin, että siitä saisi isä (=minä) ja poika jotain yhteistä
tekemistä.

Ostin sen paremmin asiaa miettimättä Kyoshon rtr:n (kun ne on Jumbosa hyvin esillä!) ja
merkki sinänsä tuntui luotettavalta jatkuvuuden ja varaosien suhteen. Jos ennen ostoa olisin lukenut tätä palstaa, en varmaan olisi uskaltanut ostaa Kössiä, en mitään muutakaan rtr:ää enkä varmaan rc-autoa noin yleensäkään...

Mutta tuo kössi minulla nyt on ja ihan hyvin on tähän saakka toiminut. Ja käyttö on
on siis sitä "pihasudittelua", tosin lumien sulettua olisi kiva kokeilla radallakin. Vaan
eipä taida tuollaisella uskaltaa mennä radalle, muut harrastajat varmaan nauravat ulos?

Uskoisin kuitenkin, että ei noin iso tehdas ihan sutta ja sekundaa tee edes noihin rtr:iin,
kai tuollakin sektorilla kilpailu on kuitenkin kovaa muiden vastaavien laitteiden kanssa. Vai olenko nyt ostanut jonkin epätoivoisen pommin?!

Kovin kriittisiä täällä ollaan noita rtr-jutuja kohtaan muutenkin. Monelle se kuitenkin on minusta järkevin tapa tutustua hienoon harrastukseen. Minä ainakin hurahdin tähän tuon Kyoshon myötä ihan täysin! Vielä kun saisi sen pojankin innostumaan... :-)


 

363
Polttisautot / Vs: inferno 7.5 sport4
« : 22.01.10 - klo: 15.57 »

Mitenkäs muuten tuo Kyoshon moottoreiden kestävyys? Yhden kanavan kautta
kuulin, että ei kestä ajaa montaa litraa polttoainetta... Mahtaako olla
Esson baarin tietoja?

Ja toinen juttu: Onko kukaan laittanut Infernoon Team Orionin viritysputkea?
Mahtaako sillä olla paljonkin vaikutusta moottorin toimintaan?


364
Polttisautot / Vs: inferno 7.5 sport4
« : 06.01.10 - klo: 15.59 »

Tältä palstalta jos kysyy, yleinen mielipide taitaa olla että ei kannata! Itse kuitenkin
tuollaisen ostin sysksyllä, on minun ensimmäinen RC-auto. Autolla on ajettu kolmisen litraa polttoainetta ja ihan hyvin on pelannut. Tiedä sitten, olisiko joku muu vastaavan hintaluokan auto parempi. Suosittelen ostamaan heti kättelyssä vastaanotinakun, niin ei tarvi
puljata sen aa-kennoille/pattereille tehdyn kotelon kanssa.

Minusta siis ihan ok peli ja kulkee mukavasti! Täytyy nyt vaan odotella kelien lahtumista, että pääsee taas pärtsäämään! :-)

365
Polttisautot / Hehkutulpan kesto
« : 14.12.09 - klo: 10.52 »
Tuli hommattua tuollainen Kyoshon Inferno 7.5 isän ja pojan yhteiseksi harrastusjutuksi.
Nyt tässä näyttää käyneen niin, että se onkin isä joka hurahti tähän RC-autoiluun...

Mutta kysymys: Kuinkas kauan tuollaisen hehkutulpan pitäisi automoottorissa kestää? Autolla on nyt ajettu hiukan vaja kolme litraa polttoainetta ja kolmas tulppa on nyt koneessa kiinni.
Edellinen tulppa (Model Technics FirePower 6) kesti vain pari kolme tankillista, sitten se hajosi niin että päästi puristuspaineet läpi. Nyt autossa on saman valmistajan kuumin malli
(numero 7) ja sillä ainakin näin talvella moottori näyttäisi toimivan parhaiten.


Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13]