Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - InfernoSP4

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13
91
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 25.02.12 - klo: 08.56 »
Luin vielä läpi nämä pari Spektrum-ketjua ja aika vähän juttua oli tuosta telemetriasta. Kiinnostaisi tietää, että toimiiko se luotettavasti ja onko siitä oikeasti iloa? Kannattaako siis maksaa lisähintaa vai tyytyä esim. siihen DX3C:hen, josta puuttuu telemetria mutta on expot sun muut herkut kuitenkin.

92
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 23.02.12 - klo: 11.24 »
Kuinkas tuo S-mallien telemetria pelittää? Vastarin akun jännitteen näkeminen olisi aika kiva ominaisuus
nitroautossa. Mutta entä nitrokoneen lämpötilatiedot, onko luotettavia? Eli voisiko koneen säädöt olla
telemetrialla saatujen tietojen varassa?


93
Sähköautot / Vs: Team Losi XXX-SCT
« : 11.02.12 - klo: 15.09 »
Tässä on nyt vähän tullut silmäiltyä tuota SC-tarjontaa. SC-autohan pitäisi oikeastaan olla kun kaikilla muillakin on sellainen... :smiley:  Jos tuollaisen päätyy hankkimaan, pitäisi mieluusti olla joko kitti tai raceroller, koska en halua riesakseni rtr-radiota, harjallisia sähköjä, yms. 

Mutta tuuppi vai neliveto, siinäpä se ongelma! Sisäradalla 2wd voisi hyvillä renkailla olla jopa 4wd:tä hauskempi ajaettava. 4wd sitten taas ei varmaan olisi yhtä kranttu renkaille ja olisi sikäli monipuolisempi, että sillä voisi vähän pöllyttää talvellakin lunta. No tietty tuupillakin voi, mutta nelikko toimisi tuossa aika normi renkailla. Tässä talvikäytössä olisi se ajatus, että saisi tuota jälkikavua vähän kanssa ulos harrastamaan... Mutta tuskin kuitenkaan saa joten tälle ei parane laskea liikaa painoarvoa.  :cry:

Mutta joo, nyt kiinnostuksen kärjessä olisi tuo Losi XXX-SCT (raceroller) tai Traxasin Slash 4x4 Platinum, joka tulee siis ilman radiota, akkua ja laturia. Hinnaltaan nuo taitavat mennä aika samoihin, koska Losiin pitäisi lisäksi ostaa moottori + nopari sekä ohjausservo ja nämä kaikki on Traxxasissa jo mukana.

Molemmat noista olisi varmaan tuollaiseen huvikseen ajeluun laadukkaita ja kestäviä laitteita (ehkä jopa liiankin hyviä?). Ja aftermarket-tarjonta myös lienee runsasta, tosin Traxxas taitaa tässä vetää vielä pidemmän korren.

Tämä pohdinta lieneen nyt  hiukan väärässä topikissa mutta silti toivoisin tähän kommentteja!

94
Sähköautot / Vs: Team Losi XXX-SCT
« : 11.02.12 - klo: 11.27 »
Onkos kenelläkään tätä Losin tuuppia? Siitä näytäisi olevan Amainhobbiesissa raceroller-tyypinen ratkaisukin kaupan.

95
Traxxas / Vs: Traxxas rustler
« : 07.02.12 - klo: 21.14 »
Mahtoiko noissa vielä olla jotain eroa pyörien laakeroinnissa? VXL:ssä ainakin on kuulalaakerit mutta halvemmassa mallissa taisi olla joku edullisempi ratkaisu?

96
Polttisautot / Vs: polttomoottori ei käynisty
« : 02.02.12 - klo: 15.30 »
Niin ja jos näillä keleillä yrittää ulkona käynnistää ilman esilämmitystä, ei varmasti lähde käyntiin
edes ehjällä tulpalla.


97
Keskustelua seuranneena aiheet ovat olleet minusta hyviä ja mielenkiintoisa. Mutta onko nyt vaan niin, että harrastajajoukko on kuitenkin sen verran pieni ja Tukkurilassa kävijätkin tulevat varmaan aika laajalta alueelta (=suhteellisen pitkät välimatkat) niin tämä rajoittaa osallistumimahdollisuuksia?

Minua ainakin tuo koulu kiinnostaisi kovasti ja opille olisi kieltämättä tarvetta... Mutta kun asun Keski-Uusimaalla ja duunimatkat suuntautuu pohjoiseen, niin ei vaan pysty sovittamaan aikatauluja kohdilleen.

PKSRCA:lle ja sen aktiiveille suuri kiitos upeista harrastamisen puitteista rc-kouluineen. Kyllä hommaan todella kerhon suunnalta panostetaan!

98
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 31.01.12 - klo: 09.38 »
Nopariin (vaikko sittenkin moottoriin) liittyen: Kun VXL-Rustlerilla on hetken aikaa ajanut ja liike lakkaa, auto
ei enää suostu liikahtamaan, ellei odottele muutamaa minuttia tai sitten anna "työntöapua".  Jos pitää liikkeessä niin toimi ok. Näppituntumalta LiPo-akulla tätä ilmiötä ei juurikaan ole mutta NiMh:lla on.

Missä vika? Noparissa, mootorissa vai missä? Noparissa on jäähdytyspuhallin eikä siinä lämmöt minusta nouse juurikaan. Moottori on kylläkin kuuma, kun tuon katkon tekee. Mutta ei kai moottorin lämpöjen perusteella voi olla mitään lämpökatkaisua? Eihän kait nopari tiedä, kuinka kuumaa moottorissa on?  :undecided:


99
Yleinen keskustelu / Vs: Surkeeta jengiä
« : 26.01.12 - klo: 16.14 »
Tuo on kyllä asiaa, keskustelupalsta ei ehkä ole oikea termi tässä yhteydessä...

No, samalla tasolla mennään nyt näköjään täälläkin.  :sad:

100
Yleinen keskustelu / Vs: Surkeeta jengiä
« : 26.01.12 - klo: 09.19 »
Ohoh, joku Suomi24-autopalstan häirikkö on näköjään onnistunut rekisteröimään itsensä tälle
foorumille... :laugh:

101
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 16.01.12 - klo: 16.26 »
Olipas aika käheän näköistä palikkaa tuolla rcmh:n postaaman linkin takana! Laitappa kuvaa kunhan saat
osat paikoilleen!

102
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 14.01.12 - klo: 21.58 »
Tuossa hiukan ylenpänä oli juttua Rustlerin takapyörien säätömahdollisuuksista. Nyt näyttääkin Amainhobbies:lla olevan suoraan Rustlerin varaosissa ST Racing Concepts takahubit, joilla tulee 1 aste
aurausta:

ST Racing Concepts CNC Machined Aluminum 1 Degree Toe-In Rear Hub Carriers

Bongasin samalla myös Rustlerin sisäkorin eli aika paljon uutta tavaraa on sinne ilmestynyt. :tongue:

103
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 14.01.12 - klo: 13.04 »
Sain ohjaimen ja vastaanottimen synkattua ja laiton sen harjoitusmoden päälle, ni alkoi toimia pakkikin.
Eilen ostosreissulla kokeilin vähän autoa parkkihallissa, niin auto toimi ihan ok niin kauan kun pysyi liikkeellä, mutta kun pysähtyi, piti käydä vähän potkaisemassa liikkeelle, muuten ei suostunut lähtemään. Ei eteen eikä taakse. Akku oli ladattu täyteen.
Sain eilen uuden laturin ja LiPo akun, täytyy kokeilla niillä uudestaan onko muutosta.
moottori ja nopeudensäädin ovat alkuperäiset.
Tuo akku mikä tuli auton mukana saattaa tosiaan olla parhaat päivänsä nähnyt.
Kiitos vastauksesta!

Juupelis, mulla Rustler VXL tekee ihan samaa eli kun on jonkin aikaa ajanut ja jos sitten liike pysähtyy, pitää joko odottaa hiukan tai käydä "potkaisemassa vauhtia". :embarrassed:  Noparissa on tuuletin joten noparin lämpeneminen ei liene ongelma.  Näppituntumalta sanoisin, että LiPo-akulla tuota ongelmaa ei kuitenkaan ole, ainoastaan NiMh:n kanssa tekee tuota. Joku viisaampi osaa varmaan sanoa, mistä tässä on kysymys?


104
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 12.01.12 - klo: 12.53 »
Takapään aurausta voi "säätää" vaihtamalla Traxxas 4tecin alumiiniset takahubit. Aurausta tulee muistaakseni 1,6 astetta noilla ja ainakin sisäradalla ajettavuus parani huimasti verrattuna vakioon. En muista tarkemmin miten paljon ja mihin suuntaan ylälinkkiä piti säätää, mutta camberin säätö menee siinä samalla uudelleen tehtäväksi.

Jaahas, tuo onkin varmaan ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Mitenkäs etupää pitäisi olla, nyt on hiukan aurausta mutta pitäisikö säätää nollille? Haritusta ei kait kuitenkaan tuuppiautoon kannata laittaa?

105
Juu ja lähtökohtaisesti Mad Force ja M8 buggy on jo kyllä ihan eri käyttöön ajateltuja. Minusta buggy on omimmillaan silloin, kun halutaan mennä radalla lujaa. Pihasuditteluun tai soramontulle se ei varmaan ole
järkevin valinta. Kuten tuossa toisessa säikeessä onkin todettu, truggy olisi hyvä kompromissi aika monenlaisiin käyttötarkoituksiin. Mutta sekään ei keuli! Eli jos autosta pitää löytyä vaihteet ja sen halutaan keulivan sekä toimivan suht ok hankalahkossa maastossa, niin monsteri varmaan on se johon katseet pitää suunnata.

106
Polttisautot / Vs: Monsteri vai truggy?
« : 02.01.12 - klo: 10.30 »
En tiedä tuosta Neosta mutta ainakin sen edeltäjässä moottori oli epästandardi joten jos moottorin
halusi jälkeenpäin vaihtaa, piti hankkia erillinen moottoripukki ja lisäksi pakoputkisto ja kytkin meni
sitten samalla uusiksi. Ja jos erehtyi ostamaan autoon (siis siihen Kyoshon GX21-koneeseen) Team Orionin
viritysputken, niin sekään ei sitten ole yhteensopiva muiden merkkien standardi pakokäyrään...

Plussana Kyoshossa on se, että osia saa ja palvelu pelaa ok. Ja osia vaihtamalla rtr-auton kiinaosat
vaihtuvat pikku hiljaa Japanisa tehtyihin parempilaatuisiin palikoihin. :smiley: 

107
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 29.12.11 - klo: 21.33 »
Sisärataliukastelujen jälkeen on ollut yritystä laittaa Rustlerin ajettavuutta hiukan paremalle tolalle. Aloitin projektin pyörän kulmista. Takapyörien haritusta/aurausta tuosta ei voi säätää mutta camber on nyt omien mittaustaen mukaan välillä -1 - -2 astetta. Etupäässä camber nollassa ja aurausta 1 - 2 astetta (tarkka mittaus hiukan hankalaa). Olisikohan tuo auraus ok vai pitäisikö sitä vähentää?

Iskareihin laittelin myös öljyt, olivat melkoisen vajaat tehtaan jäljiltä. NYt iskari tuntuu ainakin kädessä liikuteltuna ihan erilaiselta kuin ennen.

Sitten ajattelin kokeilla ohjaukseen vakioservon tilalle nopeampaa Savoxin servoa. Mutta jätin servon lopulta vaihtamatta, sillä tuossa vakkariservon servopyörässä on joku mekanismi, joka antaa periksi kovan kuormituksen alla. Ja tuo Traxxasin servopyörä ei sovi Savoxin akselille... Mutta kuinka tarpeellinen tuo kuormitussuoja tuossa on, voisiko silti kokeilla Savoxia (malli 1257) kiinteällä servopyörällä? Ja toisiko ko. servo paljonkin hyötyä vakioon verrattuna?

Entä mitä muuta tuosta kannattaisi katsoa ajettavuuden näkökulmasta?

108
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 23.12.11 - klo: 09.24 »
Nyt olis seuraavan vuorossa Rustleri. Ajattelin ostaa ton harjallisena. ja päivittää siihen harjaton setti jossain vaiheessa. Olisko Losin Xcelorin ja jonkun sopivan losin koneen tai ton combon 3,5t koneella. Onks toi sopiva säädin jos vaikka laittaa ton velineon moottorin.

Vaan miksi et osta VXL-mallia heti kättelyssä? Siinä taitaa olla joitakin muitakin parannuksia kuin pelkästään
nopari ja harjaton moottori halvempaan malliin verrattuna.

109
Polttisautot / Vs: TALVI AJO
« : 21.12.11 - klo: 13.18 »
Miksiköhän muuten kukaan rengasvalmistaja ei ole tarttunut tähän, siis nastarenkaiden valmistamiseen? OK, nastoitus tulee varmaan tehtaalla tehtynä liian kalliiksi mutta kun olisi edes rengas, joka on suunniteltu nastoitettavaksi ja siihen vaikka sitten erikseen soveltuvat (=kevyet, sopivan kokoiset)  nastat, jotka voisi itse porata ja liimata paikalleen.

No, ehkäpä markkina jäisi liian pieneksei, vaikka onhan Pohjois-Amerikassa ja Japanissa ihan kunnon talvi.

110
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 19.12.11 - klo: 10.46 »
Kuinkas paljon tuollaisesta pienestä, korin maalaamiseen soveltuvasta ruiskusta leviää maalisumua
ympäristöön? Eli täytyykö maalaamiseen käytettävä tila vuorata ensin jollakin muovilla? Vai onko viisainta
tehdä koko operaatio ulkona, jolloin maalaushommiin pääsisi noin puolen vuoden kuluttua.  :cry:

111
Sähköautot / Vs: AXIAL WRAITH pakkasenkesto, akut, yms.
« : 14.12.11 - klo: 10.06 »
Ainakin Traxxasin manuaalissa suositellaan, että LiPo-akkuja ei käytettäisi kosteissa olosuhteissa. En kyllä ymmärrä, miksi? Tietty se balancerin liitin pitää varmaan  jollakin konstilla suojata jos talvella käyttää.

Tepi72 - suosittelen kyllä kerralla kunnollisen rc-laturin hankkimista. Jos vaikka tuosta kehittyykin harrastus niin sitten ei tarvi heti ostaa uutta laturia!

112
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 05.12.11 - klo: 11.14 »
Kyllähän tuo Rustler näyttää aika outo lintu olevan, kaikki muut autot (poislukien kisa buggyt) näyttää nykyisin olevan niitä sc-autoja. Mutta ei kai se sc-konversio kuitenkaan itse ajettavuuteen isoa muutosta
toisi?  Youtubesta katsottuna kyllä noilla 1/10 stadium trukeillakin on sisäradoilla ainakin joskus ennen sc-aikaa kisailtu, ja vauhtia on riittänyt.

No joka tapauksessa nyt on Rustlerissa sc-nakit alla joten taas voisi mennä uudella innolla kokeilemaan!


113
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 04.12.11 - klo: 09.48 »
Rengasasiasta olikin jo alustavaa keskustelua Tikkurilan sisärata topikissa, mutta laitan jatkoa tänne niin menee oikeampaan topikkiin.

Elikäs tuli kokeiltua Rustleria sisäradalla ja pito oli ihan olematonta Anaconda-renkailla. Auton vakiorengastuksella (nappulat takana, pitkittäisuritettu edessä) tilanne tuskin mainittavasti paranee.

Ilmeisesti Schumacher Mini Pin tai Kyoshon vastaava toimisi tuolla koko lailla ok. Mutta mitkä renkaat + vanteet kymmenistä eri vaihtoehdoista olisi sopivat Rustleriin? Olisiko esim. nämä:

Schumacher "Mini Pin" 2.2 1/10 Buggy Rear Tires

Schumacher "Mini Pin" 2.2 1/10 Buggy Front Tires

Ja mikä vanne sopisi sekä noille renkaille että Rustlerille?  :undecided:

114
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.11.11 - klo: 13.19 »
Minulla on nyt Rustler VXL:ää varten 2 kpl 8,4 voltin NiMh-akkuja. Noilla kahdella akulla ei vielä saa "katkotonta ajoaikaa" eli kolmas akku pitäisi investoida. Kannattaako siirtyä LiPo-aikaan? Entä millainen akku kannattaa hommata 2S vai 3S? 3S-Lipoa tulikin hetki testattua ja se antaa kyllä potkua hurjasti, melkeinpä vähän turhankin paljon eli auto keulii ja sutii ihan järjettömästi. Näin ajatellen 2S voisi olla ihan riittävä, sillä auto pysyisi paremmin lapasessa. Mutta tuoko se jotain etua verrattuna 8,4 voltin NiMh-pakettiin?

Tarkoituksena olisi uskaltautua joku päivä tuon kanssa Tikkurilan sisäradalle kokeilemaan eli akku pitäisi olla tuohon tarkoitukseen soveltuva.

115
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 21.11.11 - klo: 16.07 »
Heh - mä ostin lokakuun alussa Modelia kun Hobby Factoryssä ei sillä hetkellä ollut muuta
tarjolla samalla nitroprosentilla, jolla vanhakin soppa oli...  :smiley: Eli järkeilin niin, että kun edellinen
käytetty tavara oli Tornadon 25 prosenttista, niin parempi ostaa tilalle samalla nitroprosentilla olevaa
ainetta, vaikkakin toisen merkkistä.

Omassa käytössäni tuo Model Technics toimii varmasti ihan yhtä hyvin, siitä vaan puuttuu se nostalginen
(lennokkitouhut nuoruudessa) risiiniöljyn tuoksu.


116
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 11.11.11 - klo: 12.29 »
Jep, täytyy kokeilla vielä tuota lämmitystä. Ihmetyttää vaan, kun varaosalaakeri tuntuu jopa hiukan
löysältä siinä akselilla ja tuo alkuperäinen istuu kui tatti paikallaan...


117
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 11.11.11 - klo: 10.16 »
Tulipa tuossa märissä olosuhteissa tärveltyä Rustler VXL:n toinen etupyöränlaakeri. Se siis nyt rohisee ja
vastustaa selvästi enemmän kuin toisen puolen laakeri. Laakerin vaihto-operaatiossa tuli sellainen
ylläri, että se sisempi laakeri, siis se hubin autonpuoleinen laakeri, ei meinaa irrota akselilta millään.
Väkivaltaa käyttäen laakeri antoi periksi ja ulkokehä + kuulat irtosi kyllä mutta sisäkehä on ja pysyy
paikallaan.  :angry:

Onkos muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten olette homman hoitaneet? Minulla ajatuksissa turvautua
seuraavkasi Dremeliin...

118
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 07.11.11 - klo: 10.18 »
Tahtoo nähdä kuvia Revo-projektista!  :tongue:

119
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 16.10.11 - klo: 21.08 »
Laakerinvaihtoprojekti jatkuu...

Eli tänään sain inspiraation laittaa uudet laakerit paikalleen. Lohko taas uuniin lämpenemään ja sitten sovittamaan uutta etulaakeria paikalleen. Ei meinannut mennä, ei sitten niin millään. Lopulta otin erävoiton mutta voimakeinoja tuli kyllä käytettyä.   :embarrassed:  Tuo laakeri oli merkkiä Protek, liekkö Ossin oma laakeri olisi ollut helpompi tapaus sovittaa paikalleen?

Takalaakeri menikin sitten yllättäen kampiakselin kanssa ihan heittämällä paikalleen.

120
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.10.11 - klo: 21.17 »

Jeeees!!  200 asteinen uuni tepsi ja laakerin ulkokehä tuli kuin tulikin naputtelemalla + lukkorengaspihdeillä
vetämällä pois lohkosta. Kiitos taas hyvistä vinkeistä!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13