Kirjoittaja Aihe: Vetonaru lyö tyhjää  (Luettu 1260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Enigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vetonaru lyö tyhjää
« : 28.07.06 - klo: 17.11 »
Mulla on semmonen ongelma että kun pumppaan koneeseen poltoainetta niin se tuntuu raskaalta. Sitten kun lyön hehkun paikalleen ja rupeen nykiin niin 5 senttiä se tulee semmosella vastuksella kuin pitäis ja sit se lyö tyhjää. Missä vika?
Protech enigma xs

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vetonaru lyö tyhjää
« Vastaus #1 : 28.07.06 - klo: 17.28 »
Yksisuuntalaakeri luistaa kun löpöä on pumpattu koneeseen ja sitä vuotaa mitä ilmeisimmin enemmän tai vähemmän takalevystä yksisuuntalaakerille...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Vetonaru lyö tyhjää
« Vastaus #2 : 28.07.06 - klo: 17.31 »
Joo onko kellään mitään toiminpedettä jolla estää tämä. Minunkin pitää joka ajo jälkeen puhdistaa se laakeri, ettei luista
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jazza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vetonaru lyö tyhjää
« Vastaus #3 : 28.07.06 - klo: 18.29 »
Vähän samaa kyselisin kun jose
Traxxas Revo | RB TM323 | Futaba | Pro-Line

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vetonaru lyö tyhjää
« Vastaus #4 : 28.07.06 - klo: 18.32 »
Yksinkertasesti olette ryypyttäneet liikaa... Ei näin.

Sinne koneeseen ei pumpata polttoainetta.
Ainoastaan sen verran ryypytetään että näkee letkusta kun polttoaine on saavuttanut kaasarin.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vetonaru lyö tyhjää
« Vastaus #5 : 28.07.06 - klo: 23.14 »
Ja siis jos laakeri on rikki, se saattaa toimia kuivana mutta ei öljyttynä -> uutta laakeria hakemaan. :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vetonaru lyö tyhjää
« Vastaus #6 : 29.07.06 - klo: 00.22 »
Unohdin mainita edellisessä viestissäni että mikäli koneen ryypyttää tukkoon niin silloin pääsee pölttoainetta myöskin vetokäynnistimeen... Ja kaikkihan tietävät että polttoaineessa on paljonkin erittäin hyvin voitelevia öljyjä.  :wink:

Eli vetarille tuleva akseli ei ole todellakaan kovinkaan tiivis... Mikäli siis moottorin ryypyttää yli niin polttoaine pyrkii startatessa jostain päin pihalle... Eli sieltä eniten valskaavasta paikasta joka on nimenomaan tuo vetarin akseli.

Vaihdetaan siis laakeri uuteen ja opetellaan ryypyttämään oikein, niin kestää se uusi laakeri sitten pidempään.