MID:t olivat kyllä todella onnistuneita autoja. Kun vertaa aikalaisiinsa, MID oli helppo rakentaa jota ei voinut "väärin" kasata. Ne olivat vahvoja, osat laadukkaita ja ihan perus Setup toimi todella hyvin. Kun vertaa engantilaisiin tuonajan autoihin, niin laatuero oli huima.
Jerry, tuosta sinun autostasi puuttuu yksi osa, jota en itse saanut koskaan maahantuojalta varaosana edes vuoden odottelun jälkeen, eli kumitiiviste hihnan koteloinnista moottorin yläpuolelta. Itse ratkaisin tuon tekemällä leksanista sopivankokoisen ja muotoisen palan ja ShoeGoolla kiinni. Myös hihnojen kotelointi kannattaa tiivistää, toisin kuin ohjekirjassa on mainittu ruuvinlukitteella, teipillä, jos aiot autolla ajaa hiekassa. Esim ilmastointiteippiä noin sentin levyiseksi suikaleeksi ja ruuvien kohdalle paksuutta vielä tuostakin pois. Osat saa purettua myöhemmin ilman vaurioita. Myös moottorin alta puuttuu foamista tehdyt tiivisteet, joka tiivistävät alahihnakotelon takaboksiin. Tuonne voisi tunkea silikonia, jonka liimaus ei ole mitään vahvaa.
Autosta vielä muutama juttu, mitä huomasin:
- Etuiskarintuki, se punainen alumiininen, on PK:n osa.
- Takaylätukivarren sisäkiinnitys ei ole alkuperäisellä paikallaan, joka olisi ylärivin uloin kiinnityskohta
- takajouset eivät todennäköisesti ole Kyoshon.
Noista HMR:n videosta 80-luvulta... LOL!
Hegetus: Etupuskuri on kuulema jostain syystä nykyään maailmalla suurinpiirtein harvinaisin ja kallein osa MID:iin, onnea metsästykselle. Itse en ymmärrä miksi, eihän niitä saanut rikki millään! Halvin olisi varmaan ostaa jonkun tietämättömän vanha MID raato. Takasiiven kiinnitykseen tuommoinen rautalankaritsa oli aikoinaan kova virityssysteemi, kevensi autoa varmaan 2gr ja teki siivenkiinnityksestä todella heikon, mutta mitäpä tuolloin ei olisi tehty, jotta ajoajan sai venytettyä sinne 5:teen minuuttiin. Myös takavanteet taitavat olla CRP:n tekemät. Muistaakseni todella kevyet vanteet, hieman normaalia vannetta leveämmät eli rengas asettuu lättänämmäksi kuin normivanteelle, mutta ongelmana oli sisäkehän vääntyminen kananmunan muotoiseksi.
Leeman: Mikä LeMans tuossa on kiinni? Suosittelen erityistä varovaisuutta, jos meinaat nuo Platiniumit joskus avata. Mulla on niihin myös räjäytyskuva, jos tarvitset, mutta varo niitä O-renkaita männänvarren sisällä sekä alatiivisteen ja rungon välissä, ovat todella heikkoja ja kuulema harvinaista kokoa.
Jirka