Kirjoittaja Aihe: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit  (Luettu 7800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« : 04.11.10 - klo: 01.14 »
Eli vuosi oli -87 kuin tämä maailman paras (minun mielestä) 4wd sähkörossari näki päivänvalon.
Tästä ei rc-auto tule paremmaksi.
Kestävyys, ajettavuus, kultaiset iskarit (kultti tavaraa nykyään) ym teki tästä autosta täysin ylivoimaisen radalla.
Auto pysyi kasassa joten ajot eivät jäänneet esim jonkun osan tippumiseen/rikkoitumiseen.
Löysin tämän auton minun varastolta ja totesin että annetaan sille viellä mahdollisuus päästä radalle.
Auto on ittessään lähes valmis kunhan sähköt ja kori laitetaan autoon kiinni.
Voimansiirto on todella herkkä.

Tässä linkki mistä löydät kuvia autosta.

http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO%2520KUVAT/KYOSHO%2520OPTIMA%2520MID/

Tiedän että moni teistä omistaa kyseisen auton tai haluaa omistaa tällaisen huippu rc-auton.

Hitto en malta olla housiussa kuin pääsen kokeilemaan tuota iso myyrin radalla.

Jerzi


Netistä löytyy paljon aiheesta juttuja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kyosho

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://antonias-rccar-oldies.de/optimamid1.jpg&imgrefurl=http://members.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll%3FViewUserPage%26userid%3D166460&usg=__FKDhlSWYugAjG2f49j0OQx6yAAQ=&h=451&w=601&sz=83&hl=fi&start=7&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=ft36hHAfa-OepM:&tbnh=101&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dkyosho%2Boptima%2Bmid%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26tbs%3Disch:1

Ja video HMR kertsi kisoista vuonna -88
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NhtDFy3072M[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 04.11.10 - klo: 09.50 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

VihtiRC

  • Vieras
Vs: KYOSHO OPTIMA MID
« Vastaus #1 : 04.11.10 - klo: 06.47 »
Miten sattuikin, just viikko sitten kaivoin Kyosho Turbo Optima Midin vanhempieni varastosta. Siellä pitäisi olla Corallyn mattoautokin, mikä on kasattu 80-luvulla ja se on ajamaton  :shocked: :shocked:  Kun en sitä löytänyt pahoin pelkään, että se on joutunut roskikseen..... :sad:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID
« Vastaus #2 : 04.11.10 - klo: 08.59 »
Miten sattuikin, just viikko sitten kaivoin Kyosho Turbo Optima Midin vanhempieni varastosta. Siellä pitäisi olla Corallyn mattoautokin, mikä on kasattu 80-luvulla ja se on ajamaton  :shocked: :shocked:  Kun en sitä löytänyt pahoin pelkään, että se on joutunut roskikseen..... :sad:

Pistä ihmeessä kuvia tänne tulemaan. Tiedän että näitä myytiin todella paljoinaan myös Suomessa mutta valtaosa niistä kuskeista ei taida juurikaan enää harrastaa.
Muutan otsikon hieman niin saadaan tuo optiman koko perheen esille  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

VihtiRC

  • Vieras
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #3 : 04.11.10 - klo: 16.48 »
Kuvia saadaan valitettavasti vielä odotella mutta ehkä jossain vaiheessa........ Btw löysin auton rullaavana, eikä mulla ole mitään käsitysta missä sähköt on  :huh:

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #4 : 04.11.10 - klo: 18.58 »
Tässäpä olisi omasta Turbo Optima Midistä muutama kuva.

Auton tekniikka:

Moottori: Trinity Monster
Säädin: Futaba MC 112B
Servo: KoPropo PS-201S
Vastari: KO Digiace KR-283
Ohjain: KoPropo EX-II

Auton löysin huuto.netin kautta keväällä 2010
Auto on tuolla ikäisellään tekniikalla täysin ajettavissa, ainoat miinukset tulee kun alkuperäinen takaspoilerin kiinitykset ovat sahattu irti ja korvattu paksuilla rautalangoilla.
Autosta puuttuu myös etupuskuri ja kallistuksen vakaimet.

Uusi tuotanto kori löytyi E-bayn kautta.
Koripaketti sisältää Undertrayn spoilerin korin ja ratassuojan.
Myös uusi tuotanto tarrasarja löytyi E-bayn kautta.

Jos joltakin löytyy niin minulle saa tarjota seuraavia osia.
-Takadiffipoxi +spoilerin kiinnitys varret.
-Etupuskuri
-Kallistuksen vakaimet
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #5 : 04.11.10 - klo: 20.19 »
Kyllä on upea turbo optima.
- Tapsa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #6 : 04.11.10 - klo: 23.56 »
Nyt on auto saannut korin ja siiven. Huomenna asennan sähköt.
En raaskinut viellä leikata tuota alkuperäistä koria joka lojuu varastossa tähän rojektiin.

http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/KYOSHO+OPTIMA+MID/IMG_8504.JPG

Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa leeman2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #7 : 05.11.10 - klo: 01.50 »
Tää on ehkä OT, mut sinnepäin kuitenkin...

Ei ole Optimaa enää tallella itsellä, vaikkakin niillä tuli harrastusta muinoin aloiteltua. Nyt kun RC hommat alkoi taas 20 vuoden tauon jälkeen kiinnostaa, niin hommasin eBayn kautta tuommoisen -87 Turbo Ultiman jota olen pikkuhiljaa entisöinyt. Samanlaisella tuli kerhokisoja nuorena poikana tahkottua.

Autossa on mm. uusi ajamaton LeMans 240 kone kiinni, Option House jäähdytyslevyllä varustettuna. Platinum iskarit, jotka eivät paljastuneet käytössä kovinkaan toimiviksi, mutta paikallaan säädettävinä jotain erikoista ja harvinaista ainakin. "Hiilikuituiset" iskaritornit jne... Hyllystä löytyy myös uusi mekaaninen nopari

Pari huonoa kuvaa





« Viimeksi muokattu: 11.11.10 - klo: 13.28 kirjoittanut leeman2 »
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Poissa Jirka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #8 : 05.11.10 - klo: 11.33 »
MID:t olivat kyllä todella onnistuneita autoja. Kun vertaa aikalaisiinsa, MID oli helppo rakentaa jota ei voinut "väärin" kasata. Ne olivat vahvoja, osat laadukkaita ja ihan perus Setup toimi todella hyvin. Kun vertaa engantilaisiin tuonajan autoihin, niin laatuero oli huima.

Jerry, tuosta sinun autostasi puuttuu yksi osa, jota en itse saanut koskaan maahantuojalta varaosana edes vuoden odottelun jälkeen, eli kumitiiviste hihnan koteloinnista moottorin yläpuolelta. Itse ratkaisin tuon tekemällä leksanista sopivankokoisen ja muotoisen palan ja ShoeGoolla kiinni. Myös hihnojen kotelointi kannattaa tiivistää, toisin kuin ohjekirjassa on mainittu ruuvinlukitteella, teipillä, jos aiot autolla ajaa hiekassa. Esim ilmastointiteippiä noin sentin levyiseksi suikaleeksi ja ruuvien kohdalle paksuutta vielä tuostakin pois. Osat saa purettua myöhemmin ilman vaurioita. Myös moottorin alta puuttuu foamista tehdyt tiivisteet, joka tiivistävät alahihnakotelon takaboksiin. Tuonne voisi tunkea silikonia, jonka liimaus ei ole mitään vahvaa.

Autosta vielä muutama juttu, mitä huomasin:
- Etuiskarintuki, se punainen alumiininen, on PK:n osa. 
- Takaylätukivarren sisäkiinnitys ei ole alkuperäisellä paikallaan, joka olisi ylärivin uloin kiinnityskohta
- takajouset eivät todennäköisesti ole Kyoshon.

Noista HMR:n videosta 80-luvulta... LOL!


Hegetus: Etupuskuri on kuulema jostain syystä nykyään maailmalla suurinpiirtein harvinaisin ja kallein osa MID:iin, onnea metsästykselle. Itse en ymmärrä miksi, eihän niitä saanut rikki millään! Halvin olisi varmaan ostaa jonkun tietämättömän vanha MID raato. Takasiiven kiinnitykseen tuommoinen rautalankaritsa oli aikoinaan kova virityssysteemi, kevensi autoa varmaan 2gr ja teki siivenkiinnityksestä todella heikon, mutta mitäpä tuolloin ei olisi tehty, jotta ajoajan sai venytettyä sinne 5:teen minuuttiin. Myös takavanteet taitavat olla CRP:n tekemät. Muistaakseni todella kevyet vanteet, hieman normaalia vannetta leveämmät eli rengas asettuu lättänämmäksi kuin normivanteelle, mutta ongelmana oli sisäkehän vääntyminen kananmunan muotoiseksi.

Leeman: Mikä LeMans tuossa on kiinni? Suosittelen erityistä varovaisuutta, jos meinaat nuo Platiniumit joskus avata. Mulla on niihin myös räjäytyskuva, jos tarvitset, mutta varo niitä O-renkaita männänvarren sisällä sekä alatiivisteen ja rungon välissä, ovat todella heikkoja ja kuulema harvinaista kokoa.

Jirka
« Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo: 11.36 kirjoittanut Jirka »

Poissa leeman2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #9 : 05.11.10 - klo: 14.11 »


Leeman: Mikä LeMans tuossa on kiinni? Suosittelen erityistä varovaisuutta, jos meinaat nuo Platiniumit joskus avata. Mulla on niihin myös räjäytyskuva, jos tarvitset, mutta varo niitä O-renkaita männänvarren sisällä sekä alatiivisteen ja rungon välissä, ovat todella heikkoja ja kuulema harvinaista kokoa.

Jirka

Olisikohan Se LeMans 240T, alkuperäinen paketti on kyllä kotona, pitänee siitä vielä tarkistaa. Hyllyssä myos uusi LeMans 360 Gold. Autostani puuttuu servon kiinnikkeet, ja korin etukiinnike. Takasiipi on myös jollain rautalangoilla kiinni, eikä ajossa pysy varmana paikoillaan. Jostain kun sais räjäytyskuvan koko laitteeseen.

-jaFFe
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #10 : 05.11.10 - klo: 14.16 »
Takasiiven kuuluu ollakin tuommoisella "rautalangalla" kiinni. Alapäästä vaan taitat hieman niitä, jolloin kiilautuu messevästi sinne putkeen, ja pysyy takuulla.

Uuden saa kätevästi polkupyörän pinnasta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jirka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #11 : 05.11.10 - klo: 14.51 »
Manuaalin MID:iin saa täältä: http://www.retromodelisme.com/liste_manuel.html . Laita "Description :" kenttään "MID" ja valitse alta haluamasi. Vola!

Platinium iskareiden räjäytyskuvan olen laittanut tänne: http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=30&t=18053

LeMans Goldit ovat todella kauniita moottoreita, jos RC-auton sähkömoottoria voi kauniiksi sanoa. Oma suosikkini on 480Gold. 360:sethän ovat 550-kannuun tehtyjä, eli olisiko kannut noin sentin pidempi kuin muiden moottoreiden.

Jirka

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #12 : 05.11.10 - klo: 17.36 »
Jirka, tuo punainen alu osa on erikseen eloksoitu ja se on alkuperäinen kyoshon osa.
Joo meinaan niin hyvin kuin mahdollista suoja voimansiirtoa kaikilta pölyltä.
Itsekkin tykkään tuosta 480gold koneesta. Minulla oli myös spa ws 240 wet magnet koneen ja hinta oli tuolloin jos en väärin muista melkein 600mk.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #13 : 08.11.10 - klo: 02.10 »
No niin alkaa olla todella lähellä valmista kalua.
Vähän nippusidettä sinne ja tänne ja jokunen tarra ja akut lataukseen ja ajoon.
Laitoin tuon ko propo fet 1012 servo kiinni joka on uuber nopea ja sopii auton henkeen ja radioksi tietysti sanwa mashine ykkönen. Moottori on tuo vanha mabushin technipower.
Jerzi

http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO%2520KUVAT/KYOSHO%2520OPTIMA%2520MID/IMG_8510.JPG
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #14 : 10.11.10 - klo: 23.11 »
Tänään ekat kunnon ajot. Vaihdoin moottorin ja noparin pois.
Nyt on SP GT1 nopari ja novakin 8,5 kone ja tehot on tiputettu reilusto pois.
Ajo sujui todella mallikkaasti kun sain lainaksi Näädältä LRP krossi renkaat. Auto hyppii ihan mallikkaasti.
Harmikseen ajoin yhden auton päälle kuin tuli radan ulkoa radalla just minun eteen niin puskuri sanoi itsensä sopimuksesta pois ja sitten meni siipituki jonka itse aiheutin.
No lääkkeet löytyy noihinh ja ajo ei siihen lopu.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #15 : 03.04.11 - klo: 18.57 »
Kokoelma karttuu.  :grin:

Tuo Kyosho Slingshot 4wd mielestäni myös Mid Optimoihin lasketaan. (Lancia koppainen)
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #16 : 20.02.13 - klo: 15.13 »
Eksyin tälle vanhalle palstalle etsiessäni varaosaa Optimaan, eli tiedättekö mistä voisi löytyä? Tarvitsisin takadiffin keskimmäisen muovirattaan, oli päässyt kivi boxiin ja hionut rattaan lähes sileäksi :cry:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: KYOSHO OPTIMA MID + muut midit
« Vastaus #17 : 13.06.13 - klo: 17.11 »
Nostetaas vanhaa aihetta.

Eli tuli sitten vahingossa tahallaan ostettua tuollainen Turbo Optima Mid. Ihan toimiva peli, mitä nyt kulumaa siellä täällä. Tarkoitus olisi laittaa kutakuinkin orggiskuosiin, osia kun näyttää saavan vielä melko hyvin maailmalta. Ekaksi nyt kuitenkin uusi akku ja sille laturi, akuksi aattelin hakea tämän:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-NiMH-akut/Robitronic-3600-Power-Stick-Pack-72V-NiMH-108864
Sähköjä pitäisi ehkä muutenkin päivittää, moottorista ei ole tietoa ja paikallaan on joku vanha Futaban nopari. Auto olisi tarkoitus purkia osiin, putsata kaikki mahdollinen ja kasata osittain uusilla osilla.

Jos jollakulla olisi intoa maalata/tarroittaa tähän uusi kori ja spoileri, tai tietää jonkun osaavan tekijän, laittakaa YV:tä!

Haittaako, jos täällä kertoilen auton ehostuksen etenemisestä?
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014