Kirjoittaja Aihe: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt  (Luettu 16469 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
SC Winter Cup 2012-2013 on kilpailusarja 2wd ja 4wd Short Course autoille.

Muutoksista sääntöihin tai muuhun sarjaan liittyvistä asioista tiedoitetaan erikseen tämän threadin toisessa viestissä jota päivitetään kun muutoksia tulee.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup #1 25.5, Jyväskylä
SC Summer Cup # 8.6, Vantaa
SC Summer Cup # 29.6, Turku
SC Summer Cup # 20.7, Raisio
Short Course Masters 24.8, Vaasa (Kilpailu ajetaan kansallisena kilpailuna -> lisenssi vaaditaan, ei ole SC Cupin kilpailu)

Sarjan yhteyshenkilöt
Tero Piipponen (bcan), tero.piipponen (at) gmail.com
Mikko Mäkelä (micsa.fi), micsa (at) iki.fi

Facebook:
http://on.fb.me/shortcoursesummercup2012

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

Short Course:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2012-2013 Winter Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Summer Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle. Winter Cupin numerot liitteenä.

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 3-4 kertaa (Laskentatapa pistein,2/3, 2/4 )
Finaalit 3-5 kertaa (Laskenta, 2/3, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00, sovittaminen tehdään täyteluokista karsimalla.
Ilmoitetut täyteluokat ajetaan vain silloin kun osallistujia on vähintään 6, täyteluokat eivät aja sarjaa.

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Mikäli aikatauluun ja rataan sopii niin M8e lisäluokka ajetaan kilpailupäivänä.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailunjärjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Täyteluokkien palkitseminen järjestäjän päätettävissä.

Nuoria sekä aloittelevia kuljettajia tullaan palkitsemaan erikseen jokaisessa kisassa EuroRC:n lahjakortilla.
Molempien luokkien B-finaalin voittajalle EuroRC lahjoittaa Louisen renkaat. Mikäli B-finaalia ei osanottajamäärän takia ajeta, renkaat lahjoitetaan jollain muulla perusteella.

Sarjatilanne:

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY


Sarjan päätukija:


Sarjaa tukemassa myös:
Racers RC Shop
Kymppi-Katto
« Viimeksi muokattu: 22.05.13 - klo: 10.45 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #1 : 27.04.13 - klo: 00.44 »
Tähän vielä muutama asia joita en halunnut tuohon viralliseen sarjapostaukseen laittaa.
Eli sarjahan ajetaan kerhokilpailusarjana eli lisenssejä tms ei tarvita. SC Masters kisaan (Ei kuulu sarjaan) lisenssi tarvitaan koska kilpailu ajetaan kansallisena kisana.

SC sarjaa pyritään pitämään jatkossakin sarjana johon saadaan aloittelijat helposti mukaan kipailutoimintaan ja josta on hyvä jatkaa harrastusta isompiin luokkiin.

Muokkailen tätä postausta muutoksien tapahtuessa, joten pitäkää silmällä...

EDIT 22.5.13
- "Veteraani sarja" poistettu vähäisen kiinnostuksen vuoksi
- Palkintoja tarkennettu
« Viimeksi muokattu: 22.05.13 - klo: 10.49 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Sarjasääntöihin on näköjään lisätty maininta osakilpailujen yhteydessä ajettavasta M8e -lisäluokasta. Onko nyt tavoitteena ajaa nimenomaan patterikaseilla SC-kisojen yhteydessä?

Sinänsä minusta ajatus on hyvä, ja Turussa ja Jyväskylässä tuo varmaan radan puolesta onnistuukin.
Wacky Stack Racing Team

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Sarjasääntöihin on näköjään lisätty maininta osakilpailujen yhteydessä ajettavasta M8e -lisäluokasta. Onko nyt tavoitteena ajaa nimenomaan patterikaseilla SC-kisojen yhteydessä?

Sinänsä minusta ajatus on hyvä, ja Turussa ja Jyväskylässä tuo varmaan radan puolesta onnistuukin.
Noita patterikaseja taitaa olla sen verran että voisi olla mahdollista saada ainakin pieni erä niillä radoilla jossa noilla voi ajaa. Tänä kesänä muissa kuin lavangossa voidaan ajaa ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää nin lavangossa on SC:lle suurin osanotto.
Mutta jos M8e ajattaminen lisää päivän pituutta liikaa niin sitten se täytyy jättää väliin.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Yksi lisää viivalle. Mulla on patterikasi, voin ajaa yhdessä sc4-10.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt (alustava)
« Vastaus #5 : 28.04.13 - klo: 19.30 »
Tuskin tullaan ajattamaan samassa erässä SC autojen kanssa...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Janne ymmärsit väärin....koska muotoilin hölmösti..elikkä mulla SC4-10 pääluokkana, tuubbi ehkä....mutta jos M8e myös niin ajan senkin.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt (alustava)
« Vastaus #7 : 28.04.13 - klo: 20.04 »
Ok :)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #8 : 02.07.13 - klo: 15.30 »
Tässä liitteenä molempien luokkien sarjatilanne Turun (3/4) kisan jälkeen.

Wacky Stack Racing Team

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #9 : 03.07.13 - klo: 01.20 »
Tilanteethan ovat varsin mukavan näköiset! Raision jälkeen ehkä tuupin kärki vähän muuttuu, mutta nelkku lienee varmistunut jo. Kakkospaikasta sensijaan käytäneen kova vääntö vielä...
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #10 : 04.07.13 - klo: 23.31 »
Kävin ajelemassa Jyskälän ja Turkkusen kisat. Jäi ihmeytttämään miksi kisapaikoilla ei ollut kauppiaita tuotteidensa kanssa?

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #11 : 05.07.13 - klo: 00.36 »
Olihan siellä ainakin Hobbyfactoryn tavaroita myytävänä. Markkinointi olis toki voinut olla tehokkaampikin. Oletuksena lienee että kaikki tietää kenellä niitä kamoja on, mutta ehkäpä jatkossa esim kuljettajakokouksen yhteydessä voitaisiin ilmottaa mitä myytäviä tavaroita löytyy ja mistä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #12 : 05.07.13 - klo: 00.50 »
EuroRC kamat ollut kans kaikissa kisoissa paikalla. Riippuen henkilöistä ketkä paikalla siten onko ollut vain varaosat vai enempikin tuotteita kaupasta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #13 : 05.07.13 - klo: 08.28 »
Varmastikin paljon kisoissa pyörivät kuskit tietävät, keneltä minkäkin merkin varaosat milloinkin löytyvät. Tuoreemmille harrastajille tuo ei välttämättä ole itsestään selvää. Kuten muut jo viestittelivät, niin HF:n ja EuroRC:n osalta varaosia on ollut saatavilla, samoin RCM:n tuoteet / Asson varaosat ovat olleet SC-sarjassa mukana Simosen Miron matkassa.

Kovin laajaa myymälää kisapaikoille ei useinkaan ole järkevää toimittaa, kun suurin osa kuskeista tekee "täsmätilauksen" jo ennen kisoja, jolloin tuotteet toimitetaan asiakkaalle suoraan kisapaikalle. Perusvaraosat kuitenkin on aina mukana yllättävien tilanteiden varalta, rohkeasti vain kyselemään kisapaikalla.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #14 : 05.07.13 - klo: 09.12 »
Ok, hyvä juttu että kauppatavaraa on ollut. Jatkossa henkilöt voisi vaikka teipata pöydän reunaan lapun josta selviää minkä lafkan tuotteita ks. pöydän takaa löytyy. Ja voishan niitä tuotteitakin vähän olla edes vähän esillä jotta riski heräteostoksille kasvaa.

Omalta osaltani myönnän että jos jollain olisi ollut kärkikahinoissa mukana olevan merkin autosarja hipelöitäväksi ja sopivassa kisatarjouksessa niin tänne olisi todennäköisesti semmoinen mukaan tarttunut.

Varmasti myös ne muutama "yleisönä" ollut ihminen olisi mielellään nähnyt autoja omasta kädestä ja missä hintaluokassa ne pyörivät.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #15 : 05.07.13 - klo: 14.22 »
Tuo Volvon mainitsema tapa viestiä on erittäin hyvä. Eli olisiko mahdollista, että kauppiaat/kauppiaiden avustajat esittäytyisivät ja kertoisivat mitä tuotteita heiltä saa jne.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #16 : 05.07.13 - klo: 22.18 »
Minulla on ollut Jyväskylässä ja Turussa HF:än varaosapakki mukana pe ja la, ja yleensä kerron muille durangokuskeille että minulla on mukana varaosia jos jonkun auto hajoaa. Kun varaosapakki on mukana minulla niin se on lähinnä siltä varalta että kun joltain hajoaa Durango auto, servo, nopari tai renkaat ovat huonot niin kisa ei jää siihen, vaan varaosat löytyy.

Suomen kaupoilla on varmaan erittäin vaikeata palkata joku koko lauantaille seisomaan varikolla ja myydä varaosia niin että jäisi vielä voitolle. Siksi parempi idea on pakata "ensiapulaukku" mukaan jonka joku tuttu noutaa ja pitää autossa/varikolla varana sille kuin joltain hajoaa jotain. Siitä hyötyvät kaikki, koska kisat eivät jää kenelläkään varaosien suhteen kesken. Ainakin SC kisoissa Hobbyfactory, Eurorc ja RCM lähettää varaosapakkeja kisoihin.

Joka kisassa jossa olen ajanut viime talvena ja tänä kesänä on HF:ällä ollut varaosa pakki mukana, siksi voin luottavaisin mielin ajaa heidän myymillä tuotteilla. EuroRC ja RCM on myös ollut yleensä paikalla joka on mielestäni erittäin tärkeä peruste kuin valitsee Automerkkiä. Jos valitsee sellaisen automerkin että kisapaikoilta ei saa varaosia niin kisa saattaa jäädä kesken kun ekassa alkuerässä hajoaa joku osa jota ei sittenkään ollutkaan omassa varaosalaatikossa.

Se voisi olla erittäin hyvä idea että kuljettajakokouksessa mainittaisiin kenellä on minkä merkin varaosia mukana, yleensä tosin kysymällä varikolla niin porukkaa tietää mistä varaosia saa.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #17 : 10.07.13 - klo: 11.27 »
Hei, kysyn täällä kun kisakutsua Raision kisaan 20.7. ei vielä näy.

Saako rata-alueella yöpyä?
Perjantain harjoittelu, onko?
Portit auki miten?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #18 : 10.07.13 - klo: 11.49 »
Muuta en tiedä Raision kisoista, kuin että tuolta voi ilmoittautua -> http://tinyurl.com/SCSCIVRaisio

Ja tuolta ilmoittautuneet -> http://tinyurl.com/SCSCIVRaisioIlmo
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #19 : 10.07.13 - klo: 12.54 »
Suomen kaupoilla on varmaan erittäin vaikeata palkata joku koko lauantaille seisomaan varikolla ja myydä varaosia niin että jäisi vielä voitolle. Siksi parempi idea on pakata "ensiapulaukku" mukaan jonka joku tuttu noutaa ja pitää autossa/varikolla varana sille kuin joltain hajoaa jotain. Siitä hyötyvät kaikki, koska kisat eivät jää kenelläkään varaosien suhteen kesken.

Suurin syy on juuri tuossa kannattavuudessa.
Hyvä jos kukaan koskaan muistaa että kyseisten tavaroiden roudaamistyö ei ole ainoastaan heitetään laatikko autoon jne, vaan kivijalkamyymälöissä otetaan ja pakataan varaosia, renkaita ja tarvikkeita hirveällä kiireellä juuri ennen kisoja laatikoihin... Ja vieläpä siten että ne ehkä jotenkin kisapaikalla vielä löytäisi niistä laatikoista.
Yleensä tämä tapahtuu kesken myymälässä tehtävien muiden asioiden lomassa ja monesti vielä reilusti ylitöinä.
Tavaraa lähtee lähes kisaan kuin kisaan niin paljon että pieni henkilöauto just riittää...
Moni matkaa kimppakyydeillä, eli ei mahdu pienellä autolla vaan siihen tarvitaan isompikokoinen henkilöauto/farmari.
Ensin siis pakkaat tavarat kaupan hyllyiltä laatikoihin.
Ahdat ne autoon... Omaan tai kyseiseen kisaan lähtevän kaverin autoon.
Niitä sitten joku myy kisapaikalla oman kisaamisen lomassa. (aikataulu on hankala ihmeemmin myymiselle, vaan silloin myydään varaosia joita kisaaja akuutisti tarvitsee)
Kisan jälkeen tavarat ahdetaan jälleen autoon... Tälläkertaa likaisina kun radalla aina pöly lentää.
Illalla kotiin... Ronttaat sen jäätävän tavaramäärän kotiin, koska kaupallekaan niitä ei pysty siihen aikaan viemään, johtuen kauppakeskuksen aukioloajoista. Autoon ei viitsi sellaista tavaramäärää jättää (talvella käytännössä mahdotonta)
Maanantaina ronttaat tavarat taas autoon... Kaupalle... Purat tavarat takaisin hyllyyn.
Laskutat myydyt tavarat... Ihmettelet saldot ja mahdollisesti tilaat tavaraa lisää.

Eli yhden päivän kisasta oikeasti koituu aika hurja määrä työtä... huom. siihen nähden mitä kyseisenä päivänä sitten myydään.

Se että palkattaisiin joku tekemään kyseinen homma, tekisi pahasti tappiota... Tai tarpeeksi pienellä rahasummalla on mahdotonta saada ketään tekemään kaikki tuo ilman että itse sitten ajaisi kisoissa.
Jo pelkästään polttoainekustannukset, safkat ja kulutettu työaika tuo sellaiset kustannukset että pelkkä myyminen kisapaikalla ei siis tule kannattavaksi.

Kaikki tämä myös kertaantuu mitä suositummasta merkistä on kyse.
Jos vain yksi tai kaksi kisoissa ajavaa ajaa kyseisen merkin autolla, ei tietenkään tarvitse kuin yhden pienen laatikon ja vähän tarvikkeita... Pakkaamiseen menee aikaa samalla puhelimeen jutellessa alle tunti.
Tavarat mahtuu helposti mukaan vaikka menis kolme jätkää samalla autolla kisapaikalle.

Mutta annas olla kun kyseisen merkin autolla ajaa kisapaikalla edes kolmasosa... Eli sanotaan vaikka karusti 10 kpl.
No esim tukivarsia ja muita perus hajoavia osia pitää siis ottaa mukaan ainakin se 10 tai muuten ei riitä jos jokainen vahingossa hajoittaa yhden.
Tätähän ei yleensä tietenkään tapahdu, mutta annas olla mikä haloo siitä syntyy kun tavaraa on pakattu mukaan kohtuu määrä, eli vaikkapa 5 paria tukivarsia ja sitten porukka aloittaakin täydelliset murskajaiset.
Osat loppuu nopeasti ja loput jää ilman. (huono merkki, huonoa varaosapalvelua jne)
Noh... seuraavaan kisaan sitten niin paljon taas osaa mukaan että ei ole heti loppumassa kesken.
Ja huomaat että koko kisaviikonloppuna meni yhdet tukivarret.
Sit kun muistetaan että monella merkillä on sekä nelkku että tuuppi.
Ja jotku edustavat useampaa kuin yhtä merkkiä...
Huh.
Sit pitäis niitä renkaitakin roudata mukaan iso kasa että porukalle on... Niistä kun saa aina kuulla miten ei ollu renkaita ja kaikilla oli suu mutrulla.
Jeps... Ja näitäpäs roudaatkin sitten taas kuutiollisen mukaan, vain todetaksesi että wau... meni kaks settiä.

Tavaroiden menekkiä on lähes mahdoton arvioida etukäteen, joten pakkaat aina reilusti liikaa mukaan... Ja joskus sekään ei riitä alkua pidemmälle kun taas toisella kerralla ei osia tarvita ensimmäistäkään.

Todella harva äkkiseltään tajuaa miten iso homma kaikinpuolin siis kyseessä onkaan kaikkinensa.
(ulkokisoissa tarvitaan teltta päänpäälle sateen varalta, pöytä... myyntipöytä ei voi olla ihan pieni jne.)


Pitkän stoorin loppuun siis yhteenveto siitä miksi kauppiaat eivät ole kovin vahvasti myyntipöytineen esillä ja ihan jopa tosiaan myymässä vaikka autopaketteja.

Saatava tuotto kaiken kyseiseen kisapäivän myyntiin liittyen on reilusti vähemmän kuin pelkät kulut että tavarat ylipäätään ovat paikanpäällä... saati sitten esillä.

Suurimmaksi osaksi osia kauppaavat siis ajavat itse kilpaa ja yrittävät oman kisaamisen lomassa myydä tavaroita.
Tämä johtaa suurelta osin aina siihen että aikataulu on kiireinen oman kisaamisen lomassa ja kun kisoissa on oman erän lähtö tapahtumassa, ei kilpailua viivytetä tämän takia.
Joko siis jätät oman erän ajamatta tai myyt kympillä varaosia... Varaosien myynti joutuu odottamaan siis ajovuoron verran.
Ja jos pystytät pöydän ja tosiaan siinä olet kauppiaana edustamassa niin asiakas olettaa pääsääntöisesti saavansa palvelun juuri silloin kun siihen paikalle tulee. On huonoa palvelua poistua kaupan tiskiltä kesken työpäivän ja jättää asiakas odottamaan vähintään 10 minuutiksi.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #20 : 21.07.13 - klo: 17.30 »
Tässä vielä kesäsarjan lopulliset sarjapisteet molempien luokkien osalta. Kiitokset kaikille osallistujille, kisoissa oli loistava meininki!

Sen verran ehdin tekemään vertailua viime kesään, että kokonaisosallistujamäärissä ei juuri muutoksia tapahtunut: tuupissa oli yksi kuski vähemmän ja nelkussa yksi enemmän. Aktiivisesti sarjaan osallistuneita (vähintään 3 kisaa) oli suurin piirtein saman verran kuin viime vuonna.

Vaikka sarja päättyikin, niin ei kesän kisat vielä ohitse ole SC:n osalta. Jäljellä on vielä Vaasan SC Masters kisa elokuussa sekä EuroRC Supercross uusvanhalla Hyvinkään radalla syyskuussa. Myös Tammisaaren uudistuneelle radalle on kaavailtu SC kisaa loppukesäksi.


Wacky Stack Racing Team

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #21 : 22.07.13 - klo: 16.14 »
Summer Cupin osalta kesä on nyt sitten ajettu, mutta onneksi kesä kuitenkin jatkuu vielä joten saadaan latailla akkuja vielä monta kertaa ulkosalla ennen kuin siirrytään sisätiloihin.

Koko sarjan ajan radalla ajettiin tiukkoja kisoja ja välillä hampaat irvessäkin mutta korokkeelta tuli alas lähestulkoon vain ja aina hymyileviä naamoja.
Hienoa oli myös nähdä nuorempia kuskeja A-finaaileissa asti, voipi ensi kesänä olla vanhemmilla parroilla vaikeuksia pysyä muutamien junnujen perässä varsinkin nelkuissa. Eeli ja Lauri antoi kovia näyttöjä tulevia koitoksia varten.
Tuupeissa ei ikävä kyllä saatu nuorempia kykyjä kärkikahinoihin mikä harmittaa koska ei Riku ja kumppanit niin nopeita ole etteikö sinne saisi kiilattua väliin nuorilla käsillä ja sopivalla reenillä  :wink:

Raision kisassa eräs pitkän linjan SC kuski sanoi mulle pilke silmäkulmassa jotain tähän suuntaan: "Helppohan tällaista sarjaa on vetää kun on tällaista porukkaa ajamassa". Ja tuohan on aivan totta, eli isot kiitokset kaikille SC kuskeille hienoisti menneestä kesäsarjasta  :cool:

Ja Kiitokset tietysti myös EuroRC:lle joka on tukenut SC sarjaa jo puolentoista vuoden ajan. Tänä kesänä palkinnoiksi jaettiin B-finaalin voittajille kokonaisuudessaan 16 kierrosta Louisen renkaita sekä jokaisessa kilpailussa 40€ lahjakortti junnu tai aloittelija kuskille.

T:Tero

PS. Vaasan SC Masters kisahan ajetaan 24.8 joten kaikki mukaan myös sinne. Vaasan ratahan on yksi Suomen hienoimmista ja siellä kisaamassa olleet tietää että Vaasassa osataan kyllä kisat järjestää.

PS2. Vaikka talveen on vielä reilusti aikaa niin talvisarjan järjestelyt alkaa ainakin jo omassa mielessä välillä käymään. Joten halukkaat kisajärjestäjät ottakaa yhteyttä. Viime talvena sain sellaisen käsityksen että se neljä SC Cupin kisaa ei oikein riittänyt pitkään talveen joten jos lähdetään sillä ajatuksella liikkeelle että ajetaan ensi talvena viisi kisaa jos vain järjestäjiä riittää.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #22 : 24.07.13 - klo: 07.20 »
Moron,

Mitens se kertalisenssiasia on edennyt?
Eli onko niin sanottujen kokeilulisenssien ostaminen
varmistunut, niin että niitä on mahdollista ostaa
myös sellaisten kuskien jotka eivät kuulu AKK:n
alaiseen seuraan?
Tähän olisi hyvä saada varmistus ennenkuin
tekee kisa-anomuksen Vaasan Masterssiin.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #23 : 24.07.13 - klo: 13.35 »
Kiitokset Terolle ja Mikolle jotka vetivät sarjan tänä vuonna. Mielestäni koko sarja on ollut erittäin onnistunut, kisoissa on ollut todella hyvä meininki, kisat on ollut tasaisia ja kaikki radat on ollut hyviä. Toivottavasti sarja jatkuu yhtä hienona myös talvella. Paranettavaa ei mielestäni ole oikein ollut, ehkä olisi voiinut olla vähän enemmän osallistujia, mutta kesällä on niin paljon luokkia että ymmärrän hyvin että moni ei ehdi ajaa SC-Sarjaa. Toivottavasti saataisiin vielä enemmän junnuja ja aloittelijoita mukaan kisailemaan, aika hyvin oli tänä vuonna, mutta potentiaalia olisi jopa vielä enemmän, tämä on niin helppo ja rento sarja aloittaa. Neljä osakilpailu oli sopiva määrä, talvella voisi ehkä olla 5 tai 6.

Seuraavaksi jatketaan Vaasassa, toivottavasti mahdollisimman moni tulee sinne taistelemaan Corrikunkku tittelistä. Ratahan on ainakin todella hieno!
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #24 : 24.07.13 - klo: 14.09 »
Kiitokset Terolle ja Mikolle jotka vetivät sarjan tänä vuonna. Mielestäni koko sarja on ollut erittäin onnistunut, kisoissa on ollut todella hyvä meininki, kisat on ollut tasaisia ja kaikki radat on ollut hyviä. Toivottavasti sarja jatkuu yhtä hienona myös talvella. Paranettavaa ei mielestäni ole oikein ollut, ehkä olisi voiinut olla vähän enemmän osallistujia, mutta kesällä on niin paljon luokkia että ymmärrän hyvin että moni ei ehdi ajaa SC-Sarjaa. Toivottavasti saataisiin vielä enemmän junnuja ja aloittelijoita mukaan kisailemaan, aika hyvin oli tänä vuonna, mutta potentiaalia olisi jopa vielä enemmän, tämä on niin helppo ja rento sarja aloittaa. Neljä osakilpailu oli sopiva määrä, talvella voisi ehkä olla 5 tai 6.

Seuraavaksi jatketaan Vaasassa, toivottavasti mahdollisimman moni tulee sinne taistelemaan Corrikunkku tittelistä. Ratahan on ainakin todella hieno!

Perheellisiä "hesalaisia" voisi saada ainakin Turun suuntaan helpommin jos startti olisi myöhemmin, esim klo 10-11, jollon aamu alkaisi kotoa, eikä hotellilta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #25 : 24.07.13 - klo: 14.31 »
Perheellisiä "hesalaisia" voisi saada ainakin Turun suuntaan helpommin jos startti olisi myöhemmin, esim klo 10-11, jollon aamu alkaisi kotoa, eikä hotellilta.

Kun startti on 08:00 on palkintojenjako 19:00. Aikataulun myöhästäminen ei auta koska porukka haluaa kotiinkin. Lyhyemmän kisan vetäminen olisi mahdollista jos jätetään harjotukset pois ja ajetaan vain kaksi aika-ajoa joista parempi huomioitaisiin. Itse en halua muuttaa sarjan kisaformaattia mutta "tynkäkisoja" voisi kokeilla kerhokisoina.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #26 : 24.07.13 - klo: 19.15 »
Perheellisiä "hesalaisia" voisi saada ainakin Turun suuntaan helpommin jos startti olisi myöhemmin, esim klo 10-11, jollon aamu alkaisi kotoa, eikä hotellilta.

Kun startti on 08:00 on palkintojenjako 19:00. Aikataulun myöhästäminen ei auta koska porukka haluaa kotiinkin. Lyhyemmän kisan vetäminen olisi mahdollista jos jätetään harjotukset pois ja ajetaan vain kaksi aika-ajoa joista parempi huomioitaisiin. Itse en halua muuttaa sarjan kisaformaattia mutta "tynkäkisoja" voisi kokeilla kerhokisoina.

Näinhän se menee. En ole saanut jälkikasvua vielä koukutettua lajiin. Ei tahdo mennä lomahakemukset merkinnällä: "isi lähtee pariksi päiväksi toisten isien kanssa ajelemaan pikkuautoilla"
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #27 : 26.07.13 - klo: 18.07 »
Moron,

Mitens se kertalisenssiasia on edennyt?
Eli onko niin sanottujen kokeilulisenssien ostaminen
varmistunut, niin että niitä on mahdollista ostaa
myös sellaisten kuskien jotka eivät kuulu AKK:n
alaiseen seuraan?
Tähän olisi hyvä saada varmistus ennenkuin
tekee kisa-anomuksen Vaasan Masterssiin.
Kertalisenssin saa ostettua paikan päältä.

Luopajärven Jussi selvittelee tuota kerhoon kuulumis asiaa, mutta veikkasi ettei se aiheuta ongelmaa. Palaillaan asiaan kunhan saadaan jotain varmaa tietoa asiasta. Kannattaa seurata myös SC Masters:in kilpailukutsua: http://rc10.fi/index.php?topic=77543.0

T:Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa peejii_h

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #28 : 27.07.13 - klo: 09.25 »
Saako käyttää 7200mah akkuja Vaasan kisassa?

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short Course Summer Cup 2013 info ja sarja säännöt
« Vastaus #29 : 27.07.13 - klo: 21.54 »
Tulipa mieleen, että miten voi ilmoittautua kisaan, jos ei ole motorsport ID:tä?
Ilmoittautuminen näyttää olevan KITI:n kautta.


t. Kai