Hep,
Magneettien sovitus korin etukiinnikkeiksi onnistunee hyvin. Laitoin neodyyminapit Toyotan etumaskin ruuvien alle. Näin törmäysvoimat siirtynevät etumaskin kautta koriin, joka on siis puristuksissa etumaskin ja lampunkiinnikkeiden välissä.
Mageettien vastakappaleina on toiset samanlaiset magneetit. Ne on kiinni (toistaiseksi vasta liimalla) L-muotoisessa kappaleessa, joka puolestaan on ruuvattu alkuperäiseen korikiinnikkeeseen etulokareiden väliin. Pikainen kokeilu osoitti että hyvin pitää. Jahka saan takakiinnikkeet valmiiksi, laitan pari kuvaa.
Tässä se magneetti, jota käytin:
https://www.elfa.se/elfa3~fi_fi/elfa/init.do?item=37-527-06&toc=19075Samantapaista tai jopa samaa kikkulaa löytyy myös Clas Ohlsonilta:
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=150713004Tuohon Cherokee Jeeppiin pitää kardaania jatkaa reilusti. Itse ajattelin katkaista orkkiksen puolesta välistä ja liimata jollain kaksikomponenttimömmöllä tiukan pidemmän holkin jatkopalaksi tuohon välille. Näin alkuperäinen nivel ja akselin liitospää säilyvät eikä muita virityksiä tarvi. Eiköhän Bauhausista / K-Raudasta löydy jotakin alumiini/messkinkiputkea joka istuu tiukasti akselin päälle.
Tein jo Cruiseriin uudet alalinkit, 3mm kierretankoa ja tavallsia pallopäitä. Helppoa kuin heinänteko. Ylälinkit on orkkikset ja iskarit kiinni taka-akselissa L-mallisessa metallinpalassa. Tulin siihen tulokseen, että näillä eväillä on otettu kaikki liikerata käyttöön, mitä vakio-osista saa. Jos haluaa lisää, pitänee vaihtaa takaiskarit ja etujousituksen pyöränripustuksen palikoita.
Ulkomaisilla palstoilla tungetaan kaikenmaailman prikkoja iskarien yläpään kiinnikkeiden ja rungon väliin, jotta alustaa saa nostettua. Helpommin homma hoituu kun iskareiden alapäähän vaihtaa pallolinkit, jossa on pidemmät varret. Tuo oli tarpeen, kun renkaiksi tuli vakiota isommat, n. 99mm halkaisija.
Laitan tästäkin kuvan, kunhan saan korivirityksen ja alustan valmiiksi.
-Mika