151
Kilpailukutsut / Kerhokilpailukutsu: Mock-Up SC Winter Cup @ LRP Areena (Erälistat + aikataulu)
« : 30.11.12 - klo: 14.00 »
Radalla on myös mikro jos tarvitsee lämmittää omia eväitä.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Buffetista kahvia, pullaa (suolasta ja makeaa). Lisäksi esim. lihapiirakkaa nakeilla. Varsinaista ruokaa ei pysty järjestämään, mutta jotain vatsantäyttettä kuitenkin.
Onnistuuko pizzojen kimppatilaus kuten aiemmissa kisoissa?
Tämä topic hyppäsi nyt jotenkin silmille.
Miksi ihmeessä sensorillisessa koneessa pitäisi jättää slipperi luistavaksi ?
sanoisin että hätävarjelun liioittelua.
YESSSS!!! Pääsee taas pitkästä aikaa kisaamaan ja vielä Turkkuseen..
Jos viime vuoden tapaan vielä on mahkuja/tilaa täyteluokan M2-10 kuskeille niin olispas mukavaa.. että saisi silläkin testata Turun radan joka näyttää kyllä HYVÄLTÄ!
Kappas.. Jethrokin ajaa vajaavetoista, tästä voi tulla hauskaa...
Riku
Suomessa halutaan että luokan henki pysyy rentona ja aloittelijaystävällisenä.
Sitä se ei ole mitä enemmän aletaan sääntöjä rukaamaan... Varsinkin jos ei jokainen kaupan hyllyltä saatu RTR auto tai SC kori ole sallittu.
Ja siis painotan että mulle on ihan sama siipien jne kanssa... ihmettelen vain että miksi haluttais mennä luokan hengen vastasesti jo heti säännöissä.
Aina mitä enemmän säännöissä on kielletty, sitä suurempi kynnys aloittelijoille syntyy.
Meille enemmän ajaneille säännöt ei ole ongelma, mutta ekaa kisaa harkitsevalle on aina sitä isompi kynnys mitä pidemmät ja tarkemmat säännöt ovat.
Tässähän se dilemma syntyy; siivet ja spoilerit ovat luokan hengen vastaisia, samoin kuin niiden kieltäminen. Kumpi on suurempi ongelma, aloittelijan kannalta hankalat säännöt vai kokeneet kuskit jotka löytävät niistä tarvittavat porsaanreiät? Ajatuksena ainakin Tikkurilan kisassa tuntui olevan se, että jos asiaa ei ole erikseen kielletty, se on sallittu.
Hauska sinäänsä että aina ajatellaan asiaa huonona kun puhutaan että kauppias, tehdas jne hyötyy.
Miks ei meillä koskaan muisteta että mitä paremmin meidän kauppiailla menee (kaikilla kauppiailla) niin sitä paremmin kauppiaat pystyvät palvelemaan suomalaiset asiakkaat, maksamaan mainosrahoja radoille ja sponssaamaan kerhokisoihin palkinnot jne.
Eli ainakin täällä pääkaupunkiseudulla olevissa harrastepaikoissa pystyy näkemään ainoastaan positiivisia asioita nimenomaan HARRASTAJILLE kun tällähetkellä muutama suomalainen kauppias elää jokainen edes jotenkuten bisneksellään.
Heti kun meidän kauppiailla menee edes piirun huonommin niin se näkyy harrastilla samantien nimenomaan esim harrastepaikoilla.
Ja pahimmillaan siis se näkyy siinä että harrastajien ratamaksut nousevat kun ei firmoilta pysty saamaan mainostuottoa joka edes hieman vaikuttaa siihen että kerhoilla on vara maksaa pääkaupunkiseudun järkyttävän hintaiset harrastepaikat.
Tai siis vielä pahimmillaan se näkyy siinä että harrastepaikka yksinkertaisesti pienenee radikaalisti tai jopa pahimmillaan sisäharrastepaikkaa ei ole ollenkaan kun ei harrastajilla ole varaa maksaa tähtitieteellisiä ratamaksuja.
Ihan yksinkertainen asia.
Mitä paremmin useammalla firmalla menee, sitä paremmaksi harrastajien harrastepaikoilla menee ja harrastajien ratamaksutkin pystyvät olemaan järkevillä tasoilla...
Firmat maksaa kerhokisojen palkinnot tai jopa lahjoittavat tavaraa arvottavaksi kisaajien kesken jne.
On jo moneen kertaan nähty miten juuri näitä asioita harrastajat kaipaavat enemmän ja enemmän.
Kerhokisoihinkin tulee enemmän porukkaa kun on varaa järjestää hienommat kisat ja hienommat palkinnot jotka eivät ole ainoastaan kippoja jotka nekin vie lähinnä vain kärkiporukka.
Täällä on arvottu digitelkkareita, sitä ja tätä tavarapalkintoa, ja nimenomaan arvottu jolloin kuka tahansa kisaan osallistunut on täysin samoilla lähtökohdilla voittamassa palkintoa itselleen.
Ja tästä on todellakin pidetty.
Ei muutakuin kaikki tuotteet yksityypiksi niin kohta meillä ei ole suomessa kuin yksi firma jolla on ne kaikki merkit.
Eikä sillä firmalla ole mitään syytä sponssata kerhoja tai kisoja, kun ei ole tarvetta kilpailla mainostamisessa tai missään.
Ja tämähän se onkin sitten niin mahtavaa juuri harrastajille.
Turhan kapeakatseista näkee aina kun vastaavista asioista keskustellaan.
Mitään ei pystytä miettimään oikeasti pidemmän kaavan mukaan...
Nähdään kolikosta vain se yksi puoli.
Yksityyppirengastus ei todellakaan tuo meillä tässä maassa maan sisäisissä kisoissa yhtään mitään parannusta harrastajille.
Vain ja ainoastaan negatiivista kun oikeesti mietitään vastaavia asioita mistä yllä puhuin.
Ja kun nimenomaan tämän luokan sisällä tässä maassa ei todellakaan tarvitse olla sitä ja tätä rengasta pakissa joka nostais harrastajan kustannuksia.
Sen oikean renkaan kun tietää kisapäivänä kun vaan kysyy.
Ei siis latiakaan enemmän kustannuksia kuin siinä että olis yksityyppirengas.
Nyt meillä on jopa kilpailua monissa renkaissa ja hinnat pysyy tämänkin takia maltillisina.
On myös halvempia vaihtoehtoja joilla harrastaja voi aivan hyvin ajaa kisaa, tai kovempi kuski treenailla... Joka siis ainoastaan laskee kustannuksia sillä harrastajalla.
Mut läväytetään yksyyppisääntö niin totta helkkarissa harrastajan on maksettava se summa mikä siitä pyydetään, kun ei edullisempaa vaihtoehtoa ole rinnalla.
Miksi olisikaan kun kauppiaan on turha tuhlata rahojaan renkaaseen joka on vain vaihtoehtona.
Eli taaaaaaas harrastaja on se joka maksaa asiasta enemmän.
Nyt meillä on olemassa monta edullisempaa merkkiä ja harrastajat puhuvat radoilla vain miten se on heille vain ja ainoastaan plussaa.
En ole pariin vuoteen kuullut kenenkään suusta radalla valitusta renkaiden suhteen.
En niin sanaakaan.... Ja uskokaa pois... Minä kuulen päivittäin paaaljon kitinää ja keskustelua kaikenlaisesta tätäkin luokkaa koskevista asioista.
Minä olen pääkaupunkiseudulla valehtelematta eniten harratajien valitusta kuunteleva, koska tohtorille tullaan avautumaan kaikista huolista.
Ja nimenomaan näissä missään minkään luokan sääntöihin viittaavissa keskusteluissa en toitota todellakaan oman napani ääntä.
Vain ja ainoastaan sitä mitä täysin objektiivisesti on pystynyt radoilla ja jopa kotisohvalla kuuntelemaan ties kuinka ziljoonan harrastajan suusta suoraan.
On täysin eri asia puhua arvokisojen rengas säännöistä.
Asia on täysin eri ja suurin ongelma on ettei monesti sitä toimivaa rengasta ole saatavilla vaikka olis tonnin seteli kädessä.
Kyllä tiimikuskeilla jne on vaikka muille jakaa, mutta kun eivät jaa.
Eikä voi suomessa ennen kisoihin lähtöä selvittää mikä siellä toimii ja mikä ei.
Mahdotonta.
Pahimmillaan lähetellään muutama laatikollinen renkaita kisoihin valmiiks kun ei matkatavaroiden mukana yksinkertaisesti pysty viemään sitä määrää EHKÄ toimivia renkaita.
Ei meillä suomen sisällä ole tätä ongelmaa.
Kauppiaat kantaa autolastillisen renkaita kisapaikalle... Kärkijätkät kyllä tietää samantien millää mennään (monesti myös kauppiaat)
Ja tämä tieto myös jaetaan.
Parhaimmillaan kun vaikka täysin aloittelija menee kisapaikalla kauppiaan luokse ostamaan rengassettiä niin kauppias kertoo millä kannattaa ajaa, eikä harratajan tosiaan tarvitse ostaa mitään muuta kuin juuri saman setin renkaita millä ne kovimmat jätkät ajaa.
Tai sitten ostaa edullisemman version jonka senkin toimivuuden tietää muutama tiimikuski, jotka ovat tehneet sen testityön harrastajan puolesta...
Sitäkään ei tapahdu siinä vaiheessa kun täräytetään yksityyppisyys päälle.
On vain the rengas minkä ostat sillä hinnalla kuin sanotaan.
Ja annas olla kun jenkkilän poika pelleilee lähetysten kanssa eikä rekaita olekaan suomessa kuin ainoastaan joitain settejä...
Ei riitä kaikille... Ja tämäkin on nähty jo ziljoona kertaa.
Eikä siihen auta selitykset miten yksityyppisyys tähänkin auttaa... Kun ei tehtaat ole sellaisista asioista kiinnostuneita.
Kun päättävät tehdä jonkun jekun niin sitten suomessa odotellaan kuukausitolkulla...
Vaikka olis tilattu jouluna ensivuoden heinäkuulle renkaat niin se on nähty tuhat kertaa että ei välttämättä tule, tai kun tulee niin vajaa määrä.
Huoh.