Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - arrikala

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Ongelma ryypytyksessä
« : 18.04.07 - klo: 14.29 »
Apteekkiin siis. Vaikka taidan kyllä silti ihan varuilta tsekata onko ilmeistä töhnää jossain.

2
Polttisautot / Vs: Ongelma ryypytyksessä
« : 18.04.07 - klo: 10.16 »
Yksi käsi putkessa, toinen pitää starttikapulaa, ja kolmas painaa kaasua. Tosi helppoa  :tongue:

Joku juttu tässä nyt on, kun aiemmin polttoaine meni kaasarille asti noin 2 sekunnin starttauksella kaasu nollilla. Nyt ei mihinkään ilman kaasua.

3
Polttisautot / Ongelma ryypytyksessä
« : 18.04.07 - klo: 09.49 »
Kertokaapas viisaammat mielipidettä, kun ilmeni sellanen ongelma ettei tahdo oikein polttoaine nousta tankista kaasarille asti kun yrittää ryypyttää sormi putkessa (Revo, 2.5R, EZ start). Kaasari antaa vastapainetta niin, että kun ottaa sormen putkesta pois se sylkäsee liemet takasin tankkii ja letkun taas tyhjäksi. Jos samalla pumppailee kaasua kun starttailee niin sitten nousee hiukka paremmin mutta ei kuitenkaan "normaalisti". Kun liemet saa kaasariin asti niin kone lähtee heti käyntiin ja toimii ihan normaalisti.

Yritin etsiä ilmavuotoa tankin puolelta puhaltelemalla paineletkuun ja polttoaineletkuun mutta tiiviiltä tuntuisi. Paineletkuun saa kyllä puhaltaa todella kovaa että kaasarin päässä pihisee, kaasu auki ilma menee läpi vähän helpommin. Tilanne tuli päälle ihan yhtäkkisesti, ilmanputsaria kyllä rassailin tuossa välissä. Olisko syytä purkaa kaasari ja putsata paikat vai voiko olla jotain muuta? Ihmetyttää että toimii kun sen saa käyntiin.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 16.04.07 - klo: 09.34 »
Muutama teräs stonga on pitänyt vaihtaa kaiken kaikkiaan puolen vuoden aikana. Takaa meni toe-in link ( kahdesta metristä asvaltille takanurkka edellä), edestä jousituksen push rodi kaksi kertaa (täpöllä päin terästolppaa ja täpöllä päin 2"x2" puutolppaa). Kokonaiskustannus semmosta 15e luokkaa kun liquidRC:stä tilailee. Takavanteet on hiukkasen halkeillut, olis varmaan kannattanut keitellä tai jotain.

Yhtään en oo varonu tai säästellyt.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 03.04.07 - klo: 07.30 »
Jatketaan teemaa. Paikkana Jyväskylä, Innovan ja Paviljongin välinen aukio. Piti työkavereille järjestää koeajo, joka lopulta päättyi rear toe-in linkin katkeamiseen. Asvaltti on kovaa...



6
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 30.03.07 - klo: 09.51 »
Pientä lämpöongelmaa meinaa vissiin pukata. Siinä vaiheessa kun kone (2.5R) on säädetty sille tasolle, että alkaa olla hauskaa, niin lämmöt on väkisellä ~140. Sitten kun ne ruuvaa alas 110-120 alueelle niin meno on jo melko tukkosta eikä kellään ole kivaa. Mikä tossa nyt olis semmonen kriittinen tuhon raja? Kone on vielä melko uusi, vasta ~3/4 gallonaa ajettu 25% sidewinderia. Tuulilasiin on vielä reikä tekemättä, että se toivottavasti hiukkasen helpottaa. 

7
Traxxas / Traxxas Revo
« : 15.01.07 - klo: 09.02 »
Sisäänajon tiimellyksessä:



5v vähän villiintyi tarrojen kanssa, mutta olkoon.

8
Traxxas / Traxxas Revo
« : 12.01.07 - klo: 12.08 »
Juu, kurkussa semmonen pikkupieni millin rakonen tyhjäkäynnillä, että kaipa se sitten vaan on liian rikkaalla. Pannaan laihemmalle.

9
Traxxas / Traxxas Revo
« : 12.01.07 - klo: 08.46 »
Noniin. Palataanpas aiheeseen.
Ei palanut tulppa 2 1/2 tankin aikana vaikka yleensä mulla tuppaa asiat menemään pieleen jos mahdollista... Kone lähti hienosti käyntiin kun puhaltimella hehkutti tulikuumaksi, että jaksoi kapulalla pyöriä. Etukäteen pistin seoksia rikkaammalle semmosen 10min, jolla koitin kompensoida -2 asteen lämpötilaa. Hetken kun autoa parkkipaikalla ajelin edestakaisin niin tuntui tyhjäkäynti aika korkealle ja väänsin sitten koneen käydessä alaruuvia auki about 15 min jossa vaiheessa tyhjäkäynti laski ihan selkeästi semmoseksi leppoisaksi rupinaksi. Lämmöt ei oikein noussut ennenkuin käärin koko paketin folioon ja autoon kori päälle.

Hiukkasen tuli rikastuksen myötä semmoista ominaisuutta esiin, että auton seistyä tyhjäkäynnillä ~10 s auto sammuu itsestään yskähtäen tai liikkeelle lähdössä juuri kun saa kaasua hipastua. Seos on melkosen rikkaalla, putken päässä on touhutippa ja maahankin ilmestyy hiukkasen pärskeitä. Kannattaisikohan tätä korjata laihentamalla alaruuvia vai nostamalla tyhjäkäyntiä? Sisäänajo siis vielä kesken.

10
Traxxas / Traxxas Revo
« : 11.01.07 - klo: 13.57 »
Juu, Hobbylinnakin tuntui olevan hyvin avulias asiassa. Ehkäpä tämä tästä järjestyy. Tuntuis olevan  aika takapajula rc asioissa tämä Jyväskylä.

11
Traxxas / Traxxas Revo
« : 11.01.07 - klo: 13.10 »
Joopajoo go Jyväskylä. Ostin sitten Sidewinder 25% löpöä, kun valikoima oli nitrojen suhteen melkoisen kehno. Startterin akku löytyi mutta hinta oli hirveä. Sopivaa varatulppaakaan ei luonnollisesti löytynyt, pitänee jostain tilata ja se on sitten kourassa aikasintaan maanantaina. Illalla ajattelin alotella sisäänajoa, joka epäilemättä jää kesken tulpan rikkoontumiseen. Että prkle.

12
Traxxas / Traxxas Revo
« : 10.01.07 - klo: 09.12 »
Noniin. Yksi Revon omistaja lisää. Mulle eka polttis joten kertokaapas viisaat mitä löpöä kannattaisi ostaa sisäänajoa varten. Jyväskylän Atalasta aattelin käydä kyselemässä. Tulppia varmaan pitänee hommata varastoon kanssa.

Oiskohan tämä ok:
Morgan Cool Power-polttoaine sidewinder 1gal, 16%   Korkealuokkainen autopolttoaine normaaliajoon ja kilpailuihin. Sisältää 16 % nitrometaania ja hiukan risiiniöljyä synteettisen lisäksi.   
32.80€

Sivuja: [1]