Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miikka

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Kyosho DST kampiakselin laakeri
« : 18.05.09 - klo: 21.56 »
Moro,

Kokeileppas tuollaisella Kyoshon varaosanumerolla kun 01.74016.031, se on GXR15 ja GXR18 etulaakeri

2
Polttisautot / Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« : 06.04.09 - klo: 21.19 »
OS A3-tulppa ainakin toimii 15-16% polttoaineen kanssa. Mielestäni 20% polttoaine on hieman liian tujua noin pienelle koneelle kun ei kuitenkaan ole mikään kisakone. Ja kulkupuolella kuitenkin ero 16% ja 20%:sen välillä on aika pieni. 

3
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 06.04.09 - klo: 21.03 »
MP ysistä ei ole sanoa omakohtaista kokemusta mutta Orionin moottorista jonkun verran. Ajoin käytännössä koko kesän Orionilla ja nätisti toimi, ei ollut kisoissa mitään murheita tms.. Noi erikoiset ratkaisut kuten männässä olevat reijät ja kampiakselin imupuolta kiertävät "kolot" voivat tuntua vähän tekemällä tehdyiltä mutta toimivat silti.

4
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 17.07.08 - klo: 13.41 »
Elikkäs jos palataan vielä Salon kisatunnelmiin, niin Orioni oli tosiaankin siellä ensimmäistä kertaa kunnolla testissä ja hienosti pelasi. Ja jos Orionin moottorista pari sanaa lisää niin tehoa on varmasti ainakin tarpeeksi ja sen saa myös kohtalaisen helposti säädettyäkin. Ja Mika oli myös huomannut saman asian että pakoputki on tarkka laittaa täsmälleen oikeaan kulmaan ettei se vuoda ja että ainakin alkup. tiiviste on hieman väljä. Pienikin vuoto tuppaa vaikuttamaan aika paljon säätöihin. Itse ratkaisin ongelman laittamalla tiivisteeseen ihan vähän silikonimassaa (huden pakista) ja ei ole vuotanut sen jälkeen tippaakaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti hieman paksumpi tiiviste mutta sellaisia nyt ei löydy pakista..

5
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 17.05.08 - klo: 13.29 »
Jos "röpöttää" ja meinaa tukehtua sekä savuttaa kun lähdetään liikkeelle niin alaneula on liian rikkaalla. Silmämääräinen alaneulan säätö on tuossa sellainen että ruuvi on noin kaasarin rungon tasalla - 0.5mm sisällä rungon tasosta. Yläneulasta säädetään sitten paljonko ottaa jenkaa, eli jos "röpöttää" ja savuttaa eikä kunnolla ota kierroksia sillon kun on suoralla kaasu pohjassa niin yläneula on liian rikkaalla. Mutta tarkkaile lämpötiloja ihmeessä kun säätelet laihemmalle

*hieman editoitu erittäin huonosti ilmaistuja säätöohjeita*

7
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 17.05.08 - klo: 11.30 »
Polttoaineletkua puristaminen ei mielestäni ole mikään paras tapa ensinnäkään sammuttaa autoa. Uudelleenkäynnistys on aina hankalampaa varsinkin narustartin kanssa koska moottorissa ja letkuissa ei ole yhtään polttoainetta. Moottori kannattaa sammuttaa tukkimalla pakoputken pää vaikka hanskalla tai tökkäämällä vaikka ruuvarin tuppi vauhtipyörään. Jos letkut ovat päässeet tyhjiksi moottori täytyy ryypyttää jolloin pakoputken pää tukitaan sormella, painetaan kaasua ja vedetään muutaman kerran vetonarusta ja sitten hehku kiinni ja käyntiin. Se jos moottori ei lähde käyntiin ajon jälkeen hyvin johtuu luultavasti siitä että se on käynyt hieman liian kuumana eli säädöt ovat liian laihalla. Koita löytää joku kompromissi että moottori lähtisi helposti käyntiin eikä kävisi liian kuumana

8
Polttisautot / Vs: schumacher nitro fusionin kytkimestä
« : 14.04.08 - klo: 19.53 »
Jos ulompi laakeri on sen 9mm halkaisijaltaan ja sisempi neulalaakeri on 8mm eihän se kytkinkello siitä mihinkään pääse lähtemään. 9mm laakeria kun ei saa 8mm reijästä läpi. Alkuperäisessä Fusionin kytkinkellossa on ainakin päädyssä juuri 9mm halkaisijaltaan olevan laakerin kokoinen "tila" joka pitää kytkinkellon paikallaan ja loppu osa on sitä 8mm. Alkuperäisen neulalaakerin ja ulomman laakerin välillä on vielä tuo jatkopala johtuen pitkästä kytkinkellosta. En kyllä ymmärrä kuinka se voi tulla siitä läpi..tuo jatkoholkkikin näyttäisi olevan aikalailla oikean pituinen.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia toisten Rc-autoista
« : 07.11.07 - klo: 14.21 »
Heh, siisti vehje!

10
Polttisautot / Vs: pureten GP :ssä ongelma
« : 14.07.07 - klo: 11.15 »
Noi on kyllä silti turhan kylmiä tulppia tuohon autoon (ei välttämättä
 kuitenkaan suurin ongelma)

11
Tulokset / Vs: Tulokset ja pulinat M-8 SM Imatra 7.7.
« : 11.07.07 - klo: 14.18 »
Oli hienot kisat taas! Auto pelas hyvin, rata oli tosi hieno ja mukava ajaa. Järjestelyt toimivat mallikkaasti ja muutenkin tunnelma (varsinkin leirintäalueella jne.) oli erittäin rento. Erityiskiitos vielä ”Joutsenon Mafialle”!

12
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 20.04.07 - klo: 15.28 »
Itsen muistelen kanssa että vanhassa (uutena ostetussa, joka löytyy vieläkin nurkista)MP5:ssä oli pakoputki pelkästään nippusiteellä kiinni. Pakoputkessa ei edes ollut mitään muuta kiinnitysmahdollisuutta. Ja kyllä siinä kesti hienosti ihan normi nippuside

13
Yleinen keskustelu / Vs: kynäruisku.
« : 19.04.07 - klo: 14.29 »
Badgeri tekee ainakin laadukkaita ruiskuja. Itsellä Badger 360 ja olen todella tyytyväinen ollut.

14
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 19.04.07 - klo: 13.26 »
Testin mukaan 23, oikeasti 25

15
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.04.07 - klo: 21.23 »
Tuossa tuorein maalaus


16
Tulokset / Valkeakoski lopputulokset + jälkilöpinät
« : 10.03.07 - klo: 13.11 »
Asiallisen näköistä meininkiä!

17
Tulokset / Valkeakoski lopputulokset + jälkilöpinät
« : 25.02.07 - klo: 21.57 »
Mutta tosiaan kisojen läpivienti sujui kerholta + mukana olleilta mallikkaasti, ilmapiiri oli sopivan rento ja ratakin pysyi hyvänä loppuun saakka

18
Tulokset / Valkeakoski lopputulokset + jälkilöpinät
« : 25.02.07 - klo: 21.54 »
Lainaus
Päivän yllättäjä taisi oli Miikka 4. sija, onnea!

Kiitos kiitos! Ei tosiaan ollut odotukset ihan noin korkella
Lainaus
p.s: mekkaajasta se oli kiinni  
Niko (full) oli supernopee mekatsu!

19
Varmuuden vuoksi kannattaa ottaa reilusti vaatetta mukaan. Varsinkin jos nyt joutuu kökkimään pitkiä aikoja ja välillä käy pihalla jne. Onneks viikonlopuksi on luvattu hieman lauhtuvaa.

20
Polttisautot / Hong Nor X1-CR FT
« : 16.02.07 - klo: 11.05 »
Lainaus
Voi olla aika siistin näköistä menoa kun ralliauton näköinen menee osaavissa käsissä lujaa krossarien seassa.  (En tarkoittanut omia käsiä)

Laita auvo koppa huomenna koskiin niin nähdään tositoimissa radalla!

21
Myös RTR Infernoja on olemassa nykyään sekä 21 sekä 28 moottoreilla. Ei pitäisi olla mitään estettä miksei 28 RTR mootorilla voisi osallistua, 21  "kisamoottorit" ovat kuitenkin aikalailla tehokkaampia...

22
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 24.01.07 - klo: 10.54 »
Jokos on uutta videomateriaalia/ tilannekuvia saatavilla?

Sivuja: [1]