Morjens,
Täällä on rassattu ja ihmetelty..
Ajeltukin on ja kiitos siitä pyöränpinna vinkistä.
Tuolla varastossa oli useita polkupyörän romuja, joista sain tarvittavat aineet pyörienkiinnitykseen.
Nyt kun olen tuossa ajellut niin edelleen haluaisin kysellä noista diffeistä.
Minusta diffien säätö on jotenkin hankalaaa ja lähes henkimaailman asioita..
Esimerkkinä todettakoon näin.
Putsailin eilen autoa ja avasin diffit. Kokoamisen jälkeen tein niin, että asetin pienet ruuvimeisselit niihin hahloihin, joihin nuo vetoakselit asentuvat.
Tämän jälkeen peukalolla kiersin ratasta. Sain sen pyörimään, mutta sanotaan että kireämmällekin kiristettynä olisin sen vielä saanut peukalolla juuri ja juuri pyörähtelemään.
Toistin tämän saman siis etu- ja takadiffille, mutta etupäätä kiristin vielä aivan hitusen enemmän.
Koska tuolla "peukalo tuntumalla" kiristin myös slipperin niin voisin sanoa, että slipperi ja kummatkin diffit ovat yhtä kireällä.
Kun slipperi on paikassa ja kori ajovalmiina ei voi tietää varmasti luistaako slipperi vai diffi ja diffien säätöä ei millään jaksaisi aina tehdä "yritys ja erehdys" menetelmällä, eikä jaksaisi myöskään availla tuota keskisuojaa jokakerta.
Kirjoitelkaa kokemuksista ja vinkkejä diffien kiristämiseen otetaan AINA ilolla vastaan.