Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J.Hovi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]
181
Sähköautot / Vs: RC18T ja kadonnut suorituskyky
« : 01.06.07 - klo: 17.02 »
Vakiokone tuossa pikkuassossa on kyllä todella helppo polttaa piloille vakiovälitysten ollessa hieman pitkähköt. ..varsinkin jos ajaa vaikkapa nurmikolla.
Kun uusi samanlainen moottori(speed300/mabuchi)maksaa esim sil-shopissa jotain 6€, niin ei kannata sitä ainakaan huoltamaan alkaa (etenkin kun se on suht mahdotonta).

Vakiosäädin kestää kyllä Minimaxin. välityksiä saapi maxiin lyhentää aikalailla. kyllä siinä moottorissa tulee muistaakseni piuhat mukana. ..ja samalla kannattaa vaikka hommata toinen vähän tehompi akku, se vakio on aika laiskiainen.

ps. yks ei-poltettu minimax lojuu nurkissa (n.15akkua), ja 2kpl lrp1400 7,2v akkuja(n.10kertaa ladatut) ..jos kiinnostaa.

182
Joo, eli eiköhän siitä takahyppyristä saada kaikille sopiva sitä alastuloa hieman pidentämällä ja korkeinta kohtaa madaltamalla. ..etenkin kun radalla tällä hetkellä käytettävissä oleva savi ei todennäköisesti tarkemmin ajateltuna riittäisi mihinkään pöytäratkaisuun.
Nousuun ei tosiaan olla mitenkään puuttumassa
Kyllä näiden muutosten jälkeen siitä pääsee taatusti yli vaikka stanukoneella. mutta alastuloa kasvatetaan myös sitten sieltä vähän pidemältä, jotta siitä voi sitten ajaa myös hieman ronskimmin. (ettei vaan tule mitään tasoitusta annettua :wink:)

Tuon pääsuoran alkuun sijoitetu hyndän kannalla en ole, koska finaalien lähtö olisi tämän jälkeen hieman epäreilu taaempaa lähteville. Muuten olisi varmaan ihan jees..
Jos siitä pääsuoraa+sikaania edeltävästä lantakasasta tekisi joko tuplan tai "Jussipatti"-kloonin (jahka ensin näkee millainen se nykyään on..).

183
Elikkäs yksi ääni täyttämiselle. Voisin oikeastaan itsekin antaa oman ääneni
(joka muuten meni kisoissa pahemman kerran.. :tongue:) tuolle täyttöoperaatiolle.. olisi nimittäin helpoin toimenpide, ja jäisi sitten vaikka aikaa tasoittaa rataa paikoitellen.

184
Tulokset / Vs: Kisakalenterista - taas
« : 28.05.07 - klo: 21.37 »
Täytyypä päivittää oma seinäkalenterikin, ettei tule mentyä yksinään pönöttämään Hyvinkään radalle..

185
Ihan kivat kisat oli, vaikka meinasi flunssa (tai mikälie kurkkupöhö..)estää koko osallistumiseni. ..noh, pirkka-batteryn ja muun sekalaisen lääkityksen voimalla sitä kuitenkin saavutettiin edes jonkinlainen lopputulos(nelkkua lukuunottamatta ).
Sitten vaan puolentoista viikon jälkeen Waasaan!
 
..niin siitä takasuoran hyppyristä.. itse olen ajanut radalla sen verran etten juurikaan edes noteeraa koko mollukkaa(pl. finaalilähdöt), mutta ilmeisesti ongelma on siinä että hieman vähemmän "ponnistavaksi" säädetty auto ei pääse yli kunnolla alastulokyhmystä(ainakaan jos hyndään ajaa häntä koipien välissä). koko hyppyrin poistaminen on sikäli vähän ongelmallinen juttu, että hyppyrin alla on vain kivituhkaa yms sekalaista maa-ainesta, jolloin joutuisi tekemään uudestaan koko kymmenen metrin pätkän rataa uusiksi, ja niin paljoa KUNNOLLISTA savea ei käytettävissä ole.

Ehdotankin siis että jos vaikka mataloittasimme sitä alastuloa sen verran että siitä pääsee yli hieman matalammallakin loikalla. ..tai itseasiassa jos tasoittaisi vaan sen alastulon lähes tyystin, tasaisellehan sieltä muutoinkin yleensä tullaan.. :grin:
tämän jälkeen saisi jokainen hypätä haluamallaan nopeudella..
..niin ja onhan sekin vaihtoehto että täyttäsi niiden hyndien välin savella, jolloin hypyn voisi halutessaan kuolettaa.

186
Joo, siirretäänkö kisat sunnuntaille niin ei tarvitsisi ajaa saviliemessä? ..siinä olisi sekin hyvä puoli että itsekin pääsisin jopa kisaan mukaan.. (flunssanp*rkele)

187
Koskas olisi tarkoitus aitaa alkaa vääntämään pystyhyn?
..ja kai ne matotkin täytyisi asentaa hyppyreihin. Tähän tarkoitukseen pitäisi hommata kolmen metrin "lattarautoja", jotta saadaan matot pysymään maassa kiinni tuulellakin.
15*3mm kelvannee hyvin, pitäis vaan saada noudettua.

188
Tiedoitus: Kuluvan viikon torstaina radalla tapahtuu ainakin pressujen asennus varikkojen ylle. Jos mahdollista, yritetään kaiketi tehdä myös aitaamiselle jotain.

Kaikki mopoilijat tervetuloa! (talkooporukkaakin saa tulla..)

ps. otsikon vois ehgäpä päivittää.

189
Joo, eiköhän ensi viikolla joku ilta ehdi pitää talkoita. tuossa pelkän krossiradan aitaamisessa on vaan semmoinen ongelma että ajajakorokkeen alapuolikin pitäisi jotenkin saada teljettyä..
..tai sitten keksitään stopparipaikka (poistetaan "varikko")muualle ja aidataan krossirata siitä ihan korokkeen edestä.

190
Nyt pitäisi kyllä alkaa oikeasti väsäämään sitä aitausta. (hermo menee..) Elikkäs hyviä ehdotuksia/ideoita otetaan vastaan.
Budjetistahan ei tosin itselläni aineskaan mitään tietoa ole, mutta mitään risuaitaa ei kannata ruveta tekemään, joten kyllä siihen kaiketi €uro poikineen uppoaa..

Oma ehdotukseni olisi lyödä ensin 2,5m tolpat puoli metriä maan sisään, sitten puolitoista metriä korkea verkko, ja viimeiselle puolelle metrille kolme piikkilankaa kiertämään. 
..ja porttihan täytyisi sitten hitsata vielä erikseen.

(kausikortilla +avainpantilla saisi sitten lunastettua itselleen avaimen kyseiseen porttiin..)

..tai sitten v...u jyrätään koko hyvinkään lantakasa maan tasalle ja rakennetaan tilalle touringrallirata ja 1:18 rata. niitä ei saa niin helposti rikki.

191
Vetää vähän inspiraation nolliin...
Taidetaan ajaa ekat krossit sitten "pellolla".

Aidattua pitäisi varmaan saada ja pian. sitten voisi katsoa lapiohommia uudestaan...

192
Ei kannata talkoita tänään pitää kun veden saamisesta radalle ei ole takeita. palataan aiheeseen jahka saapi lisätietoa..

193
Mitähän tuohon sanoisi.. muuten varmaan voi mutta hyppyrit on vielä hieman "karheita".
Kannattaa varmaan odotella hieman, ja odotellessa voi vaikka käydä vähän lapioimassa maanantaina klo.16->..  :wink:   

194
Eilen pidettiin siis krossiradalla "mittavat" talkoot 1-4 henkilön voimin. kuten arvata saattaa, tekemistä jäi.. Lätkää olisi hiukan kaivattu, nissanilla kun ei noita hyppyreitä oikein pääse tiivistämään. Pitänee jatkaa maanantaina, jos vaikka silloin saisi jotain maantiivistyskalustoa... Savi alkaa vaan olemaan jo liian kuivaa jotta tiivistämisestä (tai sen yrittämisestä) olisi mitään hyötyä.
..sunnuntai iltana kun käy kastelemassa radan niin ehkä se siitä vielä muotoutuu.

Radan aitaamistakin täytyy alkaa suunnittelemaan oikein tosissaan. eipä kai siinä mitään ongelmaa ole kunhan saadaan rahoitus kuntoon. Ei nimittäin oikein kinnosta tosiaan hinkata rataa kuntoon kun tietää työn olevan osittain turhaa. Katuradan puolella tojottaa maasta jo valmiiksi tolpannysät. Jos vaan ovat riittävän tukevasti kiinni, niin hitsaamalla jatkoa niistä voisi saada jo hieman aidan alkua.

195
Tulokset / Vs: Erälistat ja aikataulu Winter Jumps II
« : 13.04.07 - klo: 21.24 »
Joudunpa valitettavasti peruuttamaan osallistumiseni kisaan. Kleinbus:in deadline painaa päälle.. :cool:

196
Elikkäs, jos tuo prikkajekku ei toimi (pitäisi kyllä), niin itse poistin aikanaan ongelman rajoittamalla ulosjoustoa. o-rengasta tai jotain muoviprikkaa vaan iskarin sisään. B3:ssa on sen verran viljalti ulosjoustoa että ei haittaa jos iskarin maksimipituus hieman lyhenee (n.2-3mm).
Jos iskarit on alapäästä sisemmissä reijissä, niin ne heti ulompiin (tai ulosjoustosta vielä enempi pois).   

197
Sähköautot / Vs: Nelivedot krossipuolelle
« : 10.04.07 - klo: 19.20 »
Alustageometrialla tarkoitetaan tarkoitetaan yleensä "jousitusgeometriaa". ..Eri asia olisi jos olisin puhunut alustarakenteesta. Tamiyan prototyypissä oli varhaisemmissa kuvissa ihan alkuperäiset Bj4/B4:n tukivarret kiinni. ..ja siis myöskin takatukivarret käyvät pienellä poraamisella assotuotteisiin. Mutta eipä tässä mitään valittamista ole, onpahan lähes kaikilla nelkkukuskeilla helppoa saada noita yleisimmin rikkoutuvia osia.   

198
Sähköautot / Vs: Nelivedot krossipuolelle
« : 10.04.07 - klo: 17.53 »
Kohtahan saattaa olla joitakin BJ4:sia kaupan jos ihmiset uutuudenviehätyksissään innostuvat vaihtamaan Tamiyaan tai D4:seen. En tosin malta tässäkään yhteydessä olla muistuttamasta siitä, että D4=isomman tehtaan plagioima Bj4 (hieman kevyempi tosin muoviosien johdosta), ja tamiyakin samalla alustageometrialla kuin aito ja alkuperäinen.

Itse en jaksa vaihtaa vaikka auton ylipaino hieman kismittääkin mm. katkenneiden tukivarsien muodossa. Tamiyan tukivarret alle ja liiiisää tehoa että saadaan p***a liikkumaan. :evil:

199
Nostetaanpas tätäkin aihetta hieman ylemmäksi jotta kaikki varmasti huomaavat uuden/vaihdetun päivämäärän... 

200
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 07.04.07 - klo: 19.10 »
Ensimmäinen "oikea" rc-autoni oli (joskus v.-96) juurikin tuollainen M-alustalla varustettu "kusiainen" (Fiat 600).. Ei siihen kyllä saa muuta kuin pötköakun, jollei tahdo autoa silpoa kovin pahasti. Renkaiksi kelpaisi varmaankin nuo Tamiyan radialit, jos niitä vaan pystytään toimittamaan. Nuissa pisteen myymissä renkaissa on ehkä jo liiankin kova pito (ainakin jos esikuvana on jokkisautot kankaille ajettuine uusiorenkaineen :mrgreen:).
periaatteessa tuon Tamiyan vakiomoottorin pitäsi olla vastaava kuin esim. Graupner speed500, jota saa myös kuulalaakereilla (lennokkifirmat). Toisaalta jos sallittaisiin virimoottorit, niin nuo M-autot eivät kyllä vaatisi kummoistakaan pataa sutiakseen suoran päästä päähän :evil:.. Silloin olisi aivan sama mitkä akut olisi kyydissä, vakiomoottorin kanssa tulisi taatusti ongelmia tasaväkisyyden kanssa juuri akkujen takia. ero noiden "Johnsonien" kanssa on eri akkujen kesken huima.

Kävin tuossa silmäilemässä Tamiyan sivuilla noita vintage kopperoita, ja ainakin M-04L toimitettiin valmiiksi kuulalaakerein (ainaski pyörissä).
Korit pitäis muuten varmaan maalata ulkoapäin tässä tapauksessa, kiiltävät muuten liikaa jokkikseen :wink:

201
Personal tränspönderi taitaa olla vieläkin hyödytön lisävaruste Winter Jumps:eissa?

202
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 05.04.07 - klo: 20.51 »
Tuossa auton vaihdossa olisi toki se huba ettei koskaan tiedä ajaako seuraavaksi etu- vai takavedolla, mutta ongelmahan on tietysti se ettei kukaan viitsi panostaa esim. iskarien pitämiseen öljyissään tms. perushuoltoon kun auto ei ole tavallaan oma kuin seuraavaan kisaan asti.. Autoista tulisi hetkessä aikas raatoja. Ehkei sittenkään koko auton vaihto olisi järkevää, vaan esimerkiksi wanhaan syndicate-tyyliin pelkkä moottori. ..jos sekään. kaikkeahan toki voi kokeilla. :grin:

203
Sähköautot / Vs: Hyvinkään Crossirata / "talkoot"
« : 05.04.07 - klo: 11.43 »
Joo, hyvä jos saataisiin mahd. paljon väkeä sinne talkoisiin, on nimittäin tekemistä. Eilenkin oli taas joku mopoilijalauma hengailemassa portin tuntumassa,ja olivat käyneetkin taas radalla pörräämässä. ..ja sen jälkeen luonnollisesti käyneet puhdistamassa saven renkaistaan katuradan puolelle, ylläri..

Harmi etteivät olleet enää paikalla kun tulin radalta pois :evil:.. Olisivat varmaan pysyneet hetken poissa radalta kun reisiluu on poikki ja mopossa vanteet solmussa. Almerakin ois saanu uuden maalin keulaan..

Rata-alueen kun saisi aidattua :embarrassed: ..Riittäisiköhän Ua:lla/kerholla varat semmoiseen? Ps. Jos jollain sattuu olemaan 200m x1,5m sähköistettyä verkkoaitaa ullakollaan lojumassa niin lahjoituksia otetaan vastaan :wink:.

204
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 05.04.07 - klo: 11.23 »
Alustasääntönä voisi toimia tosiaan sellainen että sallittaisiin kaikki Tamiyan M-sarjan alustat, elikkäs sitten kisoissa olisi sekä etu- että takavetoisia rimpuloita. näissä autoissa on sekin hyvä puoli että vaihteistot on täysin koteloituja. ..Eikä alustaan saa mitään muuta akkua kiinni kuin pötköakun, joka sekin osaltaan vähentää nysväystä (josta ymmärtääkseni pyritään pääsemaan eroon). korit tottakai maalataan yksivärisiksi, jotta omia maalaustaidonnäytteitään ei tartte sitten surra kun kottero lähtee vaihtoon. moottori tottakai vakio mabuchi/johnson! ..ja servokin tottakai vakio. radasta ja eristä kun tehdään riittävän lyhyet niin mitään high technologyä ei juurikaan kaipaa. sen verran täytyisi varmaan panostaa että joka jannu hommais kuulalaakerit (pl. moottori)autoon hankittaessa, ei nyt sentään liukulaakereilla varmaan kukaan suostu ajamaan.

205
FT:n ainoa heikohko kohta on etuakselit, jotka ovat alumiinia teamin teräksisten sijaan. nämä saattavat napsahtaa poikki kunnon kolarissa. Teamiin verrattuna Ft on noin 60g kevyempi hiilikuituosien johdosta. Aikanaan ft:n diffiulostulot olivat nopeasti kuluvaa sorttia, mutta karkaisua on kaiketi jo nykyisiin parannettu. Loppujen lopuksi on aivan sama kummalla ajaa, kierrosajoissa et taatusti tule eroa huomaamaan.

206
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 21.03.07 - klo: 20.10 »
Kyllä Rc-pisteestä taitaa vielä lähes kaikkia palikoita B3:seen saada, ja kun vaihtaa Rpm-ohjauspalat ja taka-aurauspalat niin eihän siitä enää voi hajotakkaan mitään :grin: ..niin paitsi ehkä etutukivarsia ja takahubeja. B4:sesta käy B3:seen lähinnä vaan iskarit, vantit yms. yleisosat, täysin eri auto kun on kyseessä. Pyöränripustuksista ei käy juuri mitkään osat. (mahdollisesti ehkä ohjauspalat ja vetoakselit...) 

207
Sähköautot / HOT BODIES 4 WD SÄHKÖ KROSSARI
« : 15.01.07 - klo: 16.21 »
Näyttäisi olevan taas yksi JC BJ4-kopio... hihnavedolla tosin (luulisin), kuten Tamiyakin. Tuossa vaan on otettu kori ja siipikin suoraan BJ:stä. Onhan tuossa Kiina-plagioinnissa (tai tässä tapauksessa Japani..)se hyvä puoli että kohta tulee joka tuutista mahdollisesti kestävämpiä (tai edes kevyempiä) alustan osia jotka käyvät alkuperäiseen/-siin (B4,XXX4). Jos vaikka kohta ei tarvitsisi ostaa etutukivarsia tukkupakkauksissa.. :lol:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]