Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J.Hovi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 21.03.12 - klo: 21.31 »
Yksi juttu jäi kyllä vaivaamaan. Nimittäin ne kallistuksenvakaajat !! Niitä pikkuruuveja kun kiristi niin kierteet meni päreiksi kuin vettä vaan ! En todellakaan vääntänyt kovaa, liekö niissä mitään kunnollisia kierteitä missään vaiheessa ollukkaan :undecided:  Tarkoitan siis niitä pivot balseja.
Mutta muuten kasaus oli kiva kokemus  :tongue:
Samaa vikaa mullakin. Näljästä pallosta sain yhden pysymään kierteillä, vaikka olen muutaman touring-autossa tekemäni erheen jälkeen kiristänyt 1.5mm kannalla olevat ruuvit aina hellästi kahden sormen välissä kireäksi.

Tämä "ominaisuus" on valitettavasti ollut ensimmäisistä Dekseistä lähtien.
Itse olen saanut ruuvit pitämään, kun korvasin alkuperäiset 3milliset tuumaisilla pinioniruuveilla :roll:

32
Ilmeisesti omat pöydät ja tuolit raahattava kisapaikalle?

33
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 16.01.12 - klo: 16.24 »
Joko ootte kerenny ratasdiffiä ruuvailemaan paikoilleen? Ilmeisesti Asson hilut menee 1:1, ainakin kuuladiffin osalta, joten luulisi myös ratasmallin menevän.

Joillakin on ollut ongelmia kuuladiffin kanssa, tarkemmin C-prikan paikallaan pysymisessä. Itellä kanssa diffi tuntuu löystyvän itekseen, johtuuko juuri tuosta c-prikan irtoamisesta vai olenko toheloinut painelaakerin levyt väärin päin 50/ 50 mahkut että olisi oikein.

Sitten voisin kokeilla ratasdiffiä, jahka Durangolta sellainen tulee pihalle. Johan tuo on hinnoiteltu nettisivuilla, joten kai se sieltä parin kuukauden sisään tulee pihalle.
Ylipäätään ratasdiffin toiminnan suhteen olen kyllä aika skeptinen, paitsi tietty sisäkrossissa pitävällä pinnalla, mutta pitäähän se silti kokeilla (vaikka vain siksi että pääsee sitten ehkä sanomaan, että minähän sanoin ettei se toimi :wink:).

Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia diffin löystymisen kanssa, että ei se ainakaan tyyppivika ole.
Ensimmäisen kerran kasasin alkuperäisellä rasvalla kokeilumielessä (virhe.).
Kesti tasan yhden akullisen että diffirasvat katosivat diffistä, ja täten alkoi luistamaan.
Sen jälkeen kun vaihdoin kuulat keraamisiin ja diffirasvan asson punatekstiseen (silicone grease), ei ole ollut mitään ongelmaa. Ja yleensä tällä metodilla kasattu diffi kestää takatuupissa kauden verran herkkänä avaamatta.
Diffin jousi on tosin hieman liian löysä alunperin (parempaa etsitään..), jonka huomaa taas siitä että oikea kireys diffille löytyy käytännössä lähes täysin kiinni ruuvattuna.

Jos diffistä on C-prikka irronnut, niin ei sen kyllä luulisi sen jälkeen pitävän ollenkaan, eikä myöskään enää kiristyvän.

Sama homma - oon vaihtanut Asson padit, ne menee heittämällä paikalleen ja toimii ok.

Mä taas vahdoin X6:seen aikanaan Durangon padit. Makunsa kullakin.. :grin:

Vähän OT, mutta onhan hyvännäköinen kiesi.

Joo, osaa ne gyntherit korin muotoilla. ...Tai jos tuota mun kiesiäni tarkoitit niin kiitosta vaan :cool:.

34
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.12.11 - klo: 22.36 »
Olenpas kerrankin laiska, enkä jaksa selata koko topikkia läpi.

Ongelma:

ABS muovinen vintage Tamiyan kori, josta tarvisi saada maali pois. Taitaa kannattaa vaan hioa pois ja maalata uusi pintaan?

Onko jollain suositella jotain kiiltävälakkaista akryylimaalia? Ei ole nuo pintakäsittelyhommat ollenkaan tuttuja, ja epäilen ettei mun ruiskussa riitä sumun leveys maalata tarpeeksi paksua lakkaa jotta se kiiltää eikä jää mattapintaiseksi.

Kyse siis vintageauton entisöinnistä, jos nyt muutaman vuoden päästä ois vaikka aikaa perehtyä aiheeseen :)

Mä luulen että tulee hyvä kun käytät vaan ihan normaalisti käyttämiäsi korimaaleja, ja sitten pistät henkilöauton pintaan tarkoitettua lakkaa (kovetteellista) perään. Tulee ainakin riittävä kiilto ja melko kestävä pinta.

Värin poistoon en sitten kyllä ota kantaa :wink:.

35
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 10.11.11 - klo: 21.39 »
Pari kuvaa omasta deksteristä.
Rakensin keskimoottoriksi ainakin näin alkuunsa. Toimi Turussa pari viikkoa sitten loistavasti,  kuski vaan oli ihan jäässä niinkuin yleensä...

Oli muuten makea laite pistää nippuun, kun mitään kohtaa autossa ei tarvinnut paljoa ihmetellä. Kaiken lisäksi vaikuttaa kestävältä kiesiltä, kuten Durangolta toki odottaa sopii. Ohjaussysteemi on paras takavedossa vastaantullut tähänastisista näkemistäni.






36
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.10.11 - klo: 20.37 »
Manuaali julkaistu:
http://www.team-durango.com/pdf/manuals/TD102006/DEX210-manual.pdf

Pääsis nyt vaan jo kasailemaan... :roll:

37
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 04.10.11 - klo: 18.17 »
No nyt näyttäis olevan vähän tarkempaa dataa saatavilla: http://www.team-durango.com/race-cars/dex210/

Vaan kohtapa tuotakin ihmetystä pääsee silmäilemään ihan livenä :cool:.

ps. Mielenkiintoinen ratkaisu tuo taka-aurauksen (ja casterissa myös) säätö.

38
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 17.09.11 - klo: 08.52 »
Onko crossirata kuiva lauantaina 17.9, jos ei sada päivällä?
Kannattaako lähteä Lahdesta ajamaan?

Kyllä Ua:n sivuilla on mainittu ratojen olevan auki tänään klo12-18.

39
Bensa-autot / Vs: Hyvinkään jääspeedway 2011
« : 16.09.11 - klo: 21.25 »
Harmi että tästä tuli täksi talveksi merkkiluokka joten jää ajamatta kun on väärän merkkinen auto.

Pakko kompata. Oli parin kaverin kanssa aikeet hommata kimppaan Fg:n ministeri jolla kierrettäis jääkisoja, mutta rengassääntö kusautti kyl homman tyystin. Eikös nastasääntö olis ihan riittävä?

40
Kisojen määrää en kommentoi, mutta olisi kyllä mielesäni jo aika siirtyä kaksipäiväisiin kisoihin.
Voi jopa olla että jos porukkaa tulee kisoihin vielä enemmän kuin viime vuonna, niin menee yksipäiväiset kisat aikataulullisesti mahdottomaksi.

41
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 23.08.11 - klo: 20.24 »
Olisikohan Hyvinkäällä mitään mahdollisuutta/yritystä saada talveksi sisärataa ?
Onko Hyvinkäällä ikinä ollut muuta sisärataa , kuin Rc-pisteen rata ?

Muutama vuosi sitten ol Vehkojan seurakuntakeskuksessa perjantai-iltaisin rata/kerhoilta, mutta oli liian vaivalloinen järjestää ihan rakennuksesta johtuen (mattorullat piti roudata portaita pitkin radalle), sekä ajoaika oli aivan liian lyhyt joten Hyvinkään kerhosta luovuttiin.

Ilmoilla on ollut ajatus että jos jostain vaan saisi paikan jonne rakentaa kiinteä krossirata (..ja miksei mattoratakin) talven ajaksi, niin sellainen tehtäisiin.
..Mutta todennäköisesti ei ole rataa tulossa, koskapa paikkaa tuskin löytyy (kohtuuvuokralla).

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 06.08.11 - klo: 10.00 »
En tiedä kuuluuko tämä tänne varsinaisesti mutta kysyn silti: Maksoin eilen jäsenmaksun kiti kisapalvelun sivuilla , mutta kun kirjaudun palveluun tiedoissa näkyy että jäsenmaksu ei olisi maksettu !?!?
Vastatkaa pliis  :undecided: Lähetin sähköpostiakin asiasta Hyua:n jäsenhoitsulle , mutta ei vastausta kuulu eikä näy  :angry: Jos menen huomenna radalle joudun maksamaan täyden hinnan , koska maksu ei näy kiti kisapalvelussa ?

Eiköhän se sinne kitiin ilmesty aikanaan se jäsenyys. Heität ratakahviossa olevasi uusi jäsen ja juuri maksaneesi jäsenmaksun, niin eiköhän se mene läpi.

Jos nyt haluat varmistaa asian, niin ainahan voit käydä tulostamassa verkkotiliotteen josta ilmenee jäsenmaksun suorittaminen, ja käyttää sitä tositteena.

43
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 05.08.11 - klo: 12.01 »
Radalla toimii myös tänään Janin rengaskirppis. 1:10 krossirenkaita 3-6€ pari kunnon mukaan (vanteilla). Myös muutama pari uusia takarenkaita.

44
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 02.08.11 - klo: 20.23 »
Renkaat taitaa olla nämä: http://www.rcdisco.com/part-info.php?partNo=DB1001RA Saattas olla ihan ok renkaat irtotavara radoilla.

Eiköhän nuo renkaat ole ihan astroturffille/nurmikolle/sisäkrossiin tehdyt. Vaikea kuvitella että missään muualla toimisivat kovin hyvin. Alunperin kiinnostuin renkaista että jos olisivat olleet halvempia kuin minipinnit, mutta eivät näemmä sitten olleetkaan..

45
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.08.11 - klo: 22.43 »
Hupon auto keskimoottoriseksi tehtynä:


Renkaat on muuten jotkut Dboots-merkkiset.

46
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210 Prototyyppi
« : 29.07.11 - klo: 22.51 »
Jämäkän näkönen peli, ei varmaan ole keulan kanssa samaa ongelmaa kuin b4:ssa (risukeula)

 :grin: Joo, ja erityisesti tämä lämmitti mieltä tuolla specseissä:  "-Droop screws front and rear"


47
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210 Prototyyppi
« : 29.07.11 - klo: 22.21 »
Nyt alkaa näyttää senverran valmiille, että tämänkin topicin otsikosta voisi amputoida tuon prototyyppi -sanan pois.
Hyvin ovat pitäneet lopulliset muodot ja ratkaisut kameroilta piilossa.
http://www.team-durango.com/blog/?p=3929

48
Ja taas tuon Lavangon tuplakisan aikaan on sähköcrossin Em:ät, joten esimerkiksi herra JQ on pelattu ulos taasen tällä päätöksellä. Kaikkia ei toki pysty miellyttämään.

49
Tulokset / Vs: Virallinen MM warm up topikki
« : 05.06.11 - klo: 10.10 »
Olisi kyllä kiva tetää ennakkoon suhtautuminen ulkomittoihin esim.Gm5200 saddlepack:ien kohdalla. Kyseinen akkuhan siis löytyy kaikilta listoilta juu, mutta ainakin vanhemmat näistä akuista ovat jo alunperin pallon muotoisia, eivätkä keskiosaltaan mene millään annettuihin mittoihin (reunoilta kyllä).

Eli pitääkö mennä akkukauppaan vai ei?

50
Ei ole tässä tarkoitus alkaa neuvomaan, mutta eikös mene jo vähän turhan kesyksi/ lyhyeksi tuo rata jos noin paljon jätetään pois vanhaa?
..Ainakin nelivedolle on luvassa ruuhkaa radalle, luulisin.

Itse olisin täyspitkän reitin kannalla, mutta kilpailunjärjestäjä toki päättää mistä ajetaan ja minne. :wink:
On vaan aina ollu kyllä kivaa vaihtelua tulla Jyväskylään ajaa tämän meidän tynkäradan jälkeen kun pääsee ajamaan kovaa vaihteeksi.


51
Täytyykö MM:issä käytettävien moottoreiden löytyä Ifmar:in suppealta hyväksyttyjen listalta?: http://www.ifmar.org/pdf/electric/2011%20IFMAR%20Motor%20Approvals%20pdf.pdf

..Vai kelpaako muutkin koneet, kun kerran ajetaan Efra:n maaperällä?

52
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 17.04.11 - klo: 20.44 »
Onkohan kellään mitään varmaa dataa siitä kestääkö 451R-vastari 2s-lipon ja hv-servojen käytön? Tästä kun on vähän ristiriitaista tietoa olemassa, nimittäin oma manuaali sanoo että ei kestäisi mutta Airtronicsin nettisivuilla taasen väitetään kestävän.
Ei vaan viitsisi ihan vaan vastaria varten laittaa regua kyytiin, ne kun kaikki tyyni tuntuvat olemaan sangen epäluotettavia kapistuksia.

53
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 17.04.11 - klo: 20.30 »
Nyt kun ois osatilausta lähössä niin kysytääs, onko alumiinisistä hubeista, c-paloista ja ohjauspaloista jtn. hyötyä/haittaa? Tuntus, että muovisena noi aiheuttaa väljää.
Mites onko noista ST Racingin alkupalikoista mihinkään, siis kestääkö?
Ajattelin tilata samalla siihen hingepin modiin tarvittavat palikat.

Onhan tässä samat hilppeet diffissä kun b4?

Löytyykö räjäytyskuvaa mistään?

Edit, Moni asteiset nää on? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1788/products_id/149161/n/ST-Racing-Concepts-CNC-Machined-Aluminum-Caster-Blocks-Blue

St-racingin alupalikat on kyllä ihan laatutavaraa, eli kestävät on. Omassa äxässäni on kiinni yhden asteen alu-takahubit sekä ohjauspalat ja etubulkki.

Oli myös jossain vaiheessa kiinni nuo alumiiniset c-palat, jotka tuossa linkissäkin esiintyvät (jotka ovat muuten 25-asteiset), mutta en oikein tykännyt. Keula on parempi 30ast. muovisilla c-paloilla, ja alumiinisilla ohjauspaloilla (omasta mielestäni).

54
Yleinen keskustelu / Vs: Kellään hippibussi rc-autoa?
« : 04.04.11 - klo: 10.40 »
Gt5:ssa esiintyvä malli on tarkkaanottaen mallia Sonderbus, tosin tuolla nimellä ei varmaan koria löydä mistään, jollei joku keskieurooppalainen korivalmistaja semmoista satu väsäämään (onkohan edes semmoisia :roll:).

Se pallokeulan (vm1968-1979) kori on arvatenkin Kamtec:ilta kotoisin: http://www.kamtec.co.uk/

Näkyyhän tuolla olevan junakeulankin kori, mutta peribrittiläiseen tyyliin ainakaan kuvista päätellen ei laatu juuri vakuuta, tosin hintakin on edullinen. Pc-stä väsätyt mallit näyttää sentään vähän paremmilta kuin abs-muovista tehdyt...

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: Suomen kilpailukalenteri 2011
« : 26.02.11 - klo: 19.48 »

Kitistä bongattua:

14.-15.5.11   Maastosarja   PA   SM   8   RIIHIMÄEN URHEILUAUTOILIJAT
14.-15.5.11   RC M8 I   PA   SM   2   KAUHAVAN URHEILUAUTOILIJAT

 
Joopajoo.
Toivottavasti jommallakummalla paikkakunnalla ei ole lumet vielä sulanu tuossa vaiheessa kevättä, niin helpottaa valintaa. :undecided:

56
Kilpailijoiden kanava / SM-sarjojen pisteet väärin?
« : 10.12.10 - klo: 23.21 »
Löysivät näköjään nuo sähköcrossisarjojen (kyllä vain; molemmat luokat...) virheelliset tulokset tiensä myös painettuun muotoonsa tänään muun paperijätteen muassa postiluukusta kantautuneen akk-mötörspört lehden sivuille. Mitä sitä hyvää virhettä korjaamaan, pokkana vaan loppuun asti :mrgreen:

57
Aikataulua muokattu vastaamaan nykytilannetta. Tuolla tod näk mennään ellei tule viime hetken ilmoja massoittain.

Riittäisi varmaankin jos jakaisi m2-10:ssä porukan kolmeen alkuerään neljän sijaan nykymäärällä.

58
Kilpailijoiden kanava / SM-sarjojen pisteet väärin?
« : 03.12.10 - klo: 17.53 »
Toivottavasti palkinnot jaettiin kuitenkin oikeille henkilöille AKK:n mitaligaalassa  :wink:




Ei jaettu! Sähköcrossissa (2wd) oli vielä väärät tulokset, taisivat jakaa kolmannen osakilpailun jälkeisen tilanteen mukaan.

Sääli oli myös ettei menestyneitä kuskeja näkynyt mitalejaan pokkaamassa.


Joo, siis 2wd:ssä oli tulokset ainakin lopulta oikein mitaligaalassa (yleisjuontaja Pulkkisella oli lappu ylösalaisin tai jotain ku alkoi latelemaan väärässä järjestyksessä... :roll:), sensijaan nelivedossa jaettiin jonkun 3/4:n tulosten mukaan.

Nelivetoon olisi siis ollut paikalla täysi koroke mitalisteja, mutta kun en oikeen kehdannu mennä millään salanimellä hakemaan sitä pronssia.

Aika sählinkiä jokatapauksessa, mutta toisaalta juuri sitä mitä voi olettaakkin AKK:lta tällaisen marginaalilajin kohdalla.

59
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 17.11.10 - klo: 16.40 »
Speedpassionin, ja varmasti monen muunkin valmistajan harjattomat koneet on niputettu M2,5 -ruuveilla.
Josko semmoisesta saisi nysvättyä sopivan..

60
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 24.10.10 - klo: 22.06 »
Täältä löytyy hyvin käyttökelpoinen jousitaulukko:
http://www.tresrey.com/durango/PDF/Team%20Durango%20DEX410%20Spring%20Comparison.pdf

Mielestäni nuo alumiiniset iskaritornit on kyllä ihan asialliset ja todistetusti jopa kestävämmät kuin hiilariversiot, jotka nekin on aika järeet.
Mut jos haluaa dremelöidä niin olkaatten hyvä vain... :wink:.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7