Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J.Hovi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 23.10.10 - klo: 23.15 »
Onko kellään ollut ongelmia kardaanin pinjonin pidätinruuvin kanssa, että se pysyy kunnolla kiinni? Itselläni ainakin sisäradalla löystyy jatkuvasti molemmista päistä ruuvit, ja silloin se osa joka on pinjonin ja kardaanin välissä, alkaa hieman klappaamaan siinä. On kokeiltu kahdella eri lukitteella ja jopa pikaliimalla.  :shock:

Joo, alussa oli ongelmia.

Sittemmin olen nykässy viilalla vähän sileemmäksi lukitusruuvin päätä sekä laittanut lukitetta myös ruuvin päähän (unohtamatta tietysti sitä että lukitteen antaa oikeasti kuivaa). Tämän jälkeen alkanut pysymään.

Slipperin oleminen liian tiukalla aiheuttaa myös kamojen irtoamista helposti.

62
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 22.10.10 - klo: 15.07 »
Tänään pääsin ekan kerran radalle. Auto kulki älyttömän hyvin ja oli helppo ajaa vrt. Slashi.
VXL moottori jää muovi reunuksensa takia vinoon joten huomenna joku ratkaisu siihen.
Moottori on siis vinossa jännittyneenä ja vähän kovemmasta iskusta välillä (harvoin, tänään kerran) pääsee liikkumaan joten mummoassa pinionin ja spurrin välys menee pieleen.
Ainut rikki mennyt osa oli se pinni johon vanne lukittuu.
Irrotin renkaan kiristääksen moottorin kiinnitys ruuvia ja kun laitoin rengasta kiinni pyöritin kevyesti kunnes stoppasi, väänsin vielä vähän ja räks.
Muuten kyllä vaikuttaa lupaavalta.  :mrgreen:


Jos vanteen stopparipinni katkeaa vannetta kiristäessä, on silloin vetarin shimmit väärin/ niitä on liian vähän. Vanteen kuuluu varsinaisesti kiristyä sitä pinnin takana olevaa kartiolaippaa vasten, eikä itse pinniä.  Ei muuta kuin lisää shimmejä sen alumiinilaipan ja laakerin väliin siten että pinni on hieman tahmea laittaa paikalleen, silloin on shimmaukset kohdallaan.
Jos vanne kiristyy pinniä vasten, on ainakin sisällä ajettaessa luvassa pinninkatkeilu-epidemia :wink:.

63
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja SM UAU 25.-26.9.
« : 24.09.10 - klo: 11.31 »
Tässä sääntökirjojen selaamisen ja rennonoloisen piikittelyn ohessa kysymys järjestäjille.. Alkaako kohta olla jo torstai?

Kaipa ne erälistat sun muut tulee aikanaan, jos sitä meinasit :wink:

Niitä odotellessa ihmetellään vaikkapa tätä:



Vähän viileetä, mutta toi sadealueen haihtuminen on liian hienoo ollakseen totta :mrgreen:

64
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja SM UAU 25.-26.9.
« : 21.09.10 - klo: 16.58 »
Mut jos siirrettäisiinkin vielä viikolla päivämäärille 2.-3.10.
Jos sittenkään ei päästä ajamaan ilman sadetta, niin ajetaan sitten vaikka sisällä joku jämäkisa...

http://www.foreca.fi/Finland/Hyvinkaa?tenday

Puolentoista viikon päästä näyttäisi forecan ääriepävarman arvailuennusteen mukaan olevan jonkinlainen korkeapaine meneillään ihan kohtalaisessa lämpötilassa.

65
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.09.10 - klo: 21.12 »
Postin seurantakoodin takaa löytyi ihka oikea auto! Wau, kylläpä on aika herkun oloinen läjä osia. Insinööri ei ensimmäiseen tuntiin osannut muuta tehdä, kuin hypistellä kauniisti viimeisteltyjä osia!  :tongue:


..Sitten kun koria leikkaat niin kannattaa jättää helmaan noin 4mm enemmän muovia kuin mitä korin oma linja ehdottaa.

66
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään ulkoradat
« : 14.08.10 - klo: 10.50 »
Onko Hyvinkäälle tulossa 1/5 bensakrossirata ?

No ei kyllä ainakaan UA:n tontille...

67
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 kauden 2010 sarjasäännöt
« : 02.08.10 - klo: 20.15 »
...Ja siinä meni yksi kesäviikonloppu hukkaan kun ei viitsitty ajoissa ilmoittaa ettei Tammisaaressa ole kisoja.

Tilalla oltaisiin nääs varmaan voitu ajaa jokin nyt syksyllä ajettava kisa.
..Nyt viikonloppu jää moisen toheloinnin seurauksena täysin tyhjäksi kalenterissa.

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sähkökrossin EM-paikat 2010
« : 08.07.10 - klo: 16.25 »
28.8. alkaen nää ajettaisiin Itävallassa.
Ihan mielenkiinnosta, mikäs on tällä hetkellä Suomen virallinen kisajoukkue?

28. päivä alkaa olee jo karkelot ohi.. (nelkun finaalipäivä) :police:

23. pvä alkaa kisat tuupin reenipäivällä.

69
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 04.07.10 - klo: 21.14 »
kuinkas paljon noin niinku näppituntumalta lisääntyi fleksaus?
..Ja paranikohan ajo-omituisuudet enempi kaventuneen painojakauman vai lisäfleksauksen myötä?

Jahka posteljooni ystävällisesti kiikuttaa itsellenikin uuden alustan, niin meinaan kyllä suoraan pistää remelin laulamaan ja duunata saddlepack-pohjan.

(ps; 2kpl GM 5000mah 35c pötkölipoja myynnissä :wink:)

70
Eipä Jyväskylässäkään paljoa päässy reenaan perjantaina kun satoi vettä :roll:. Tämä seikka ei tietenkään ollut järjestäjästä kiinni, ja mitään takeitahan ei ole etteikö Salon kisaa edeltävänä perjantaina myöskin sataisi vaikka sinne reenit saataisiinkin.

Sen käsityksen olen saanut että on ennemmin ympäristöluvista kuin järjestäjästä kiinni nuo harjoitteluajat Salossa..(?)

71
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 31.05.10 - klo: 11.07 »
missä meni pieleen kun nestemaski ei lähtenyt maalauksen jälkeen kunnolla. Ennen maalausta kun tein kuvioita niin lähti ihan nätisti. Käytin pactran kilikolia. Ja jostain kohtaa maski lähti kerros kerrallaan. Kuivasin maalipintaa välillä hiustenkuivaajalla. Ja maskia oli 4 kerrosta ristiin. Tais olla virhe tuo kuivaus. Kun irroitin maskin niin siitä levisi maalia vääriin paikkoihin. Muuten maalipinta oli aivan kuiva mutta jostain syystä tuosta maskista sitä irtosi kun rullasin sitä pois sormella.

Tuo neljä kerrosta maskia on pensselillä levitettynä liian paljon, riippuen tietysti siitä että kuinka paljon levittää maskia.. Mutta olettaen että ainetta levittää joka kerroksen niin ettei päivä paljoa läpi paista, niin turhan paksulti on lopuksi maskia. 

Kahden kerroksen pitäisi riittää, ja uutta kerrosta maskia ei kannata levittää ennenkuin edellinen on kuivunut/kuivatettu kokonaan "kirkkaaksi", muutoin saa odotella iäisyyden ennenkuin alemman kerroksen laikut kuivavat kokonaan.

Ja jos maski irtoaa kerroksittain niin syynä on juurikin se, ettei alempi kerros ole vielä tyystin kuivanut, vaan on alettu tekemään kuvioita jo liian aikaisin...

Maskiaineen pitäisi siis myös lähteä irti korista ilman että sitä tarvitsee sormella rullata. Veitsen kärki maskin reunan alle ja peukalo (tai mikä tahansa muu vapaavalintainen sormi :grin:) päälle ja nykäistään vaan pois. Jos tässä vaiheessa maalia hilseilee irti, niin silloin on yleensä maalia liikaa.

72
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 11.05.10 - klo: 10.38 »
Tresrey Gainabull Dexiin nopean väriseksi maalattuna.


Asiakaskori.


Asiakaskori. Valokuva otettu ulkona, ja siksi hieman vääristynyt tuo vaaleanpunaisen sävy.

73
Vieläkö ajajakoroke on kahdeksan hengen mallia, vai mahtuuko jo kaikki finaaleissakin ajamaan ilman liiallista läheisyydentunnetta :roll:?

74
#32 mulle, kiitos

Ovela veto tuo 32.  :wink:

Mä voisin ikuisena kakkosena ottaa numeron 2.
En tosin tiedä ehdinkö ajamaan kisoja mutta kovasti toivon niin..

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 30.04.10 - klo: 15.58 »
Sadetakit sitten myös mukaan, voi nimittäin olla ettei aurinko huomenna liikaa paista... Toivotaan toki parasta.

Huomenna on jonkinlainen grilli myöskin matkassa, joten vielä kerkee hakemaan sladdipaketin kaupasta niin ei nälkä yllätä huomenna.
Luulisin tosin että myöskin kahviosta jotain irtoaa talkoolaisille.

Jos sattuu nurkissa pyörimään jotain käyttökelpoista puutavaraa (esim. täysikokoinen skeittiramppi :mrgreen:) josta haluaisit päästä eroon, niin tilaisuutesi on nyt.

..Ja tosiaan lapioita mukaan, ei muuta kuin huomenna nähdään kiitos jo etukäteen saapujille!

Jani

76
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 kilpailukalenteri
« : 29.04.10 - klo: 10.50 »
Tammisaaren M8-SM:n ja tuon Vantaan sähkäkisan paikkoja kun vaihtaisi esimerkiksi keskenään niin saataisiin vähän tasaisemmin jaoteltua nuo sähköcrossit kalenteriin.

Kaikenkaikkiaan vois vähän kyllä miettiä että voisiko nyt kuitenkin järjestää sm-tason kisojakin päällekkäin. Esim LS-5 luokan ja krossikisan (polttis tai sähkö) järjestäminen päällekkäin ei olisi varmaan keneltäkään pois, kun kukaan ei taida kaikkia näitä sarjoja kiertää. Ainoa ongelma tulee tietysti siinä että jos järjestäjäpuolella on paljon yhteistä porukkaa, ettei tule pulaa tekijöistä.

77
Nyt sitten kaikki vaan ilmottautumisia kehiin ettei hyvä tilaisuus sähkökrossin esittelemiselle mene hukkaan!

Kisa ajetaan enimmäkseen betonilla joten auton ei tosiaan tarvitse olla "talvisetupissa". Loppuun kulunut minipinni on täydellinen rengas, ja muistaakseni myös 3racingin gummi pitää betonilla sopivasti (..eli pienessä luistossa mennään :cool:).

Ei parin viikon päästä vielä pääse sähköautolla ajamaan millään radalla pääkaupunkiseudulla ulkona, joten ei muuta kun autot kesävireeseen ja expohon.

Tämä ei sitten ollut kehoitus vaan käsky.:wink:

78
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 06.04.10 - klo: 21.24 »
Kyl on komiaa jälkeä!

Thänks :grin:.
Tuo on kyllä jo varmaan ainakin kahdeskymmenesjoku kori samoilla väreillä, eli on ollu harjoituskappaleita riittämiin.

Niin ja vielä siis edellisen viestini tarkennukseksi, jotta siinä maskin levityksessä käytettäväksi ruiskuksi soveltuu parhaiten semmoinen n. 1dl:n säiliöllä varustettu pienehkö maaliruisku, tai miksei ihan täysikokoinenkin automaaliruisku, jos sellainen sattuu olemaan (..saa kyllä varmaankin olla aikas smoothi liipaisinsormi).

..Kynäruiskulla ei siis kannata ryhtyä maskailemaan.

79
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 06.04.10 - klo: 17.37 »
Nestemaskin levitys onnistuu parhaiten sitten ruiskulla;
Kolme tasaista kerrosta ja kerrosten välissä annetaan kuivua (ts. kuivatetaan esim. auton sisätilalämppärillä..) läpinäkyväksi kauttaaltaan.

Ruiskutetun nestemaskin etu on myöskin sitten tasaisempi pinta, johon on paljon helpompi tehdä haluamansa kuviot kun veitsi ei töki pensselin jäljissä.
 
Jos maskiaine on liian paksua tulemaan ruiskusta läpi, niin ei muuta kuin ohennetaan vedellä.

Heitetään todistusaineistoksi vielä kuva hieman jo rähjääntyneestä turistinkorista (pahoittelen tummahkoa kuvaa) :


80
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 12.03.10 - klo: 13.36 »
Onkohan rata mihin(kään) aikaan aukeamassa tänään?

81
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 11.03.10 - klo: 19.42 »

Samoja mietitty täällä Jyväskylän suunnalla runko palikoiden osalta. Slipperin muovinen pukki olisi myös painon kannalta mielenkiintoinen ja korkeampi lipo panta, jos vaikka lipon alle sais hastista levyä painoksi... Noille teräksisille tolpille en kyllä oikeen lämpee. Alumiiniset oli loistava sulake, kun ruuvit oli oikein mitoitettu...

PS. kardaanien materiaali on tainnu muuttua, kun sävy on selkeästi erinlainen...

Huomaattekos muuten että akkujen stopparina etupäässä toimivat ärrässä sivujäykkäriin tehdyt pykälät, ja akkupanta kiinnittyy etupäästään muoviseen slipperipukkiin.
Palikka joka ennen toimi stopparina lipoille (sekä akkupannan pidikkeenä etupäässä), on nyt kokonaan poistunut (kuten myöskin kyseisen palikan kiinnitysreiät pohjalevyssä, ehkä?).

Muovisella servohärdellillä vois myös keventää autoa keulasta, jos siihen tuntee tarvetta.. Itse en kyllä enää usko kovinkaan kevyen auton toimivan hyvin muualla kuin sisäradalla.

Kardaanien väri riippunee ihan siitä kuinka tujut liemet on mustanitrauskattilassa sillä hetkellä sattunu olemaan, luulisin.

82
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 11.03.10 - klo: 09.16 »
Linkitetäänpä yksi kuva tännekin ärrästä niin saadaan vähän väriä tällekkin sivulle.
Mielestäni R-mallin mukana esitellyt muoviosat tarjoavat kivasti myös mahdollisuuksia kokeilla Dexissä eri osakokonaisuuksia.
Nuo muoviset rungonjäykkärit vois olla ainakin kokeiltavien listalla..


83
No voihan ahteri, eikös meikäläisen ilmo ole päässytkään perille?
Mut voi jokatapauksessa lisätä mineilijöiden harvalukuiseen joukkoon..

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 01.03.10 - klo: 19.23 »
Kävinpä hieman silmäilemässä prolinen kotisivuja, ja huomasin alkuperäisen holeshotin poistuneen kokonaan valikoimasta(!).

Nyt näyttäis olevan vaan holeshot 2.0:aa tarjolla..

Varmaankin sääntöjen osalta täytyy siis muuttaa sallituksi sekä vanha sekä 2.0?
(...en henk.koht. pistäisi sääntömuutosta muutenkaan yhtään pahakseni, sillä Em:ät ajetaan nelkun osalta uudella holarilla. :angel:)

85
Mulla on vaan yksi ministeri itsellä, mut mä voin kyllä kysyä Järvenpään kerholla onko kellään liisata autoa.
Siellä on liikkeellä aika monta nopeaksi koulutettua miniä, joista kaikkia ei varmaan olla raahaamassa viivalle, elikkäs joutilaita.. :grin:

86
Up We go, Elikkäs 6.pvä kisailtaisiin taas.

Olis kiva jos minejä saataisiin tällä kertaa vähän enemmän ladulle niin olis tasaisemmat finaalit ja parempaa vääntöä aikaiseksi.
Tällä kertaahan on rataankin lupailtu uusia jekkuja päivän mittaan (mineille) :cool: 

87
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 kilpailukalenteri
« : 17.02.10 - klo: 20.58 »
Tuon Vaasan sähköcrossi-Sm:n järkkääminen syyskuun puolessavälissä on kyllä sama kuin kaivaisi verta (tai sitten vettä..) nenästään.
Onko tosiaan näin, että sähköcrossia pidetään nykyään vain jonain tyhjänpäiväisenä sivuluokkana, että ei ole väliä vaikka tulevalla MM-baanalla ajettava Sm-sarjan päätöskisa menee (todennäköisesti) kuraralliksi?
Luulisi että löytyisi kesästä edes joku viikonloppu jolloin voitaisiin ajaa hieman pienemmin sadetodennäköisyyksin?

88
Ei pysty laittaan naftaliiniin, vanhassa vara parempi, tolla mennään vielä kovaa :) Billy Easton ajoi tolla autolla MM kisat Japanissa, tais olla 5. tai 6. siellä. Yks norski tarjos tuosta jo tonnin, muttei lähe ihan sillä vielä ;)

Tossa protossa on niin paljon vähemmän osia että se sopii meikän ideologiaan just hyvin, ja lisäksi se on nopeekin :)

Jaa niin Eastonhan se oli joka sillä ajoi.. menee välillä kuskit sekaisin ku alkaa muistelemaan.
Joo hienoahan se on nähdä tuo originaalikin liikenteessä ensi kesänä :cool:.

Oletko muuten keksinyt voimansiirtoon jotain uutta, vai mennäänkö vielä alkuperäisillä diffeillä+ kulmarattailla?
Mitä itse vähän mallailin tc4:seen, niin nuo dexin ratasdiffit saattaisivat käydä kiinni sen protonkin diffibokseihin (tc4 onewayn sivulaakereilla tosin). 

89
Jotta ei unohtuis mistä tähän on päästy, tuossa linkki originaaliin protoon, jollasella myös allekirjoittanut ajaa ens kesänä:

http://www.redrc.net/2007/07/team-durangos-latest-4wd-buggy/

Eli nuo paksut iskarituet jne on ollu kuvioissa jo hyvin pitkään.


Eikös Vesa olis aika pistää tuo proto naftaliiniin, se kun saattavi olla keräilyesine vielä joskus, ellei ole jo (eikös tuo sun yksilö ollu vieläpä Ellisin käytössä)?
(..Tai mä voin kyllä vaikka vaihtaa uuteen dexiin päikseen :grin: :angel:, jos haluut uuren tilalle)

No mutta asiaan: Sunnuntaina tuli kokeiltua TeamWaven säädin/moottoripakettia tositoimissa, ja hienosti pelasi. Kaasu- ja jarrutuntuma oli todella hyvä, eikä mitään sekoilua esiintynyt vaikka autokin sai aika hyvin osumaa kuskin ollessa täysin koomassa koko päivän.
Moottoriksi olisi ehkä pitänyt laittaa tuohon kisaan 5,5t 6,5:sen sijaan yhden pöytähyndän takia, mutta hyvä näinkin.


90
DEX410R -mallin hinta julkistettu: 289€!  Ihmeen edulliseksi on saatu "Ärrä" väännettyä siihen nähden kuinka vähän eroa autoissa on. :cool:

http://rc10.fi/index.php?topic=44327.0

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7