Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J.Hovi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Uudet sähköt asennettuna, ja testausta vailla. Pitäis vissiin jaksaa kurvailla Espooseen.

Säädin on TeamWave RB50, ja kone on saman valmistajan Linear 6,5t.
Jos Laitteet tykittää hyvin, niin kohta päässee tilailemaan sieltä mistä Durangoakin.

Ainakin turistissa RBS-versio säätimestä pelasi vallan kivasti Kuusaalla (jäi Tekinitkin taakse :wink:).



http://www.teamwaveonline.com/2007/products03.htm

92
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 24.01.10 - klo: 23.02 »
Jos on käytössä metallirattainen servo joka ei pienestä osumasta hätkähdä, niin mun mielestä parhaan servosaverin saa alkuperäisestä laittamalla kasatessa saverin sisään vähän joka väliin kontaktiliimaa. Minin ylenpalttinen elastisuus hoitaa kyllä hieman servosaverin virkaakin varsinaisen saverin "puuttuessa".

Itselläni on juurikin tällainen viritys autossa kiinni.

93
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 21.01.10 - klo: 22.53 »
Oranssi kuuluu aika huonosti peittäviin väreihin, joihin kannattaa maalimerkistä riippumatta vetää valkoinen perään, ainakin silloin kun aikoo jotain tummaa väriä maalata oranssin jälkeen.

Kannattaa noiden räkivien pactra"kalikali"-purkien kanssa kokeilla ravistaa purkkia niin maan rutosti. myös hellävarainen lämmittäminen saattaa auttaa hieman (vaikka kuuman juoksevan veden alla, ei ehkä kuitenkaan kuumailmapuhaltimella ettei käy mitään hiihto-onnettomuutta :roll:).

94
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 16.01.10 - klo: 20.53 »
Mulla on ainaski sekä oikea että vasen neljän asteen c-pala pakissa, vaan eikös Artsi ollu tulossa paikalle huomenna joten luulisi olevan Tamiyankin palikat mukana vaikka itse reiskalla ajeleekin...

Eli siis ainakin multa löytyvi.

95
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 15.01.10 - klo: 22.40 »
Voiko noita ghean mäntiä asentaa "väärinpäin", jolla saisi enemmän vaimennusta vaikka isoja hyppyjä varten?

Siis nehän on juuri oikein päin "isoja hyppyjä varten".. Eli siis alapuoli männissä on kartio, jolloin iskari palauttaa herkemmin kuin joustaa sisään.

96
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.01.10 - klo: 16.00 »
Ihan kuin akselivälistä uupuisi ainakin 15mm.
Toivottavasti lopullinen versio tulee alumiinipohjalla ton hiilikuituisen sijaan. Huomion kiinnitti myös akkujen laittaminen hieman leveähkösti vierekkäin, vaikka eihän tuo ole mitään verrattuna poikittain olevaan pötköakkuun, mutta toivottavasti ei myöskään lopullinen ratkaisu.

Jännä idea tuo, että auton voisi rakentaa keski- tahi persmoottoriseksi. Tämän ominaisuuden ympärille auton kehittäminen on ehkä mielestäni typerähköä, koska sillon joutuu kyllä aina joitain kompromissejä autoon laittamaan..

97
Vapaa keskustelu / Vs: Putkiaivotesteri
« : 23.12.09 - klo: 20.00 »
Kieltämättä aika piinaava peli kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Ensimmäisellä yrityksellä 24s.
Neljännellä yrittämällä 52,260s (taisi käydä tuuri palikoiden kanssa :roll:).

98
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 kilpailukalenteri
« : 06.12.09 - klo: 17.34 »
Jokos On Itävallan sähköcrossi-Em:ien tarkat päivämäärät tiedossa? Siis kyllähän tuolla kalenterissa möllöttää tuo merkintä "elokuun 28.-29." joo, mutta siis nuo bileethän on siis kaiketi ihan normaaliin tyyliin kuusipäiväinen tapahtuma. Vois vaan jotain sitten suunnitella valmiiksi, mitä nyt näin aikaisessa vaiheessa vaan suinkin voi...

99
Medasec tournamentissa käytössä ollutta säätöä, yleisesti ottaen kaikenkaikkiaan jäykempään suuntaan on viimeaikoina tullut säädettyä ajoalustan kasvaneen pidon johdosta.

Diffit:
Edessä 20000, takana 7000. (taakse olisin kokeillut 10000, mutta ei viitsinyt vaihtaa..)
Iskarit:
Edessä 550cst ja punaiset jouset. Takana 450cst ja mustat jouset. 3 reik. männät ed. ja tak.
Iskarien kiinnityspisteet:
Edessä ylhäältä ja alhaalta uloimmassa, takana ylhäältä keskellä ja alhaalta sisällä.
Vakaajat:
Edessä 1,5 ja takana 1,3mm.
Painot:
Kaikki takapään painot käytössä.
Camber:
edessä -0,5 takana -1, edessä yksi aste haritusta ja takana aurausta 4(?)astetta (eli yhden asteen hubit lisäävään suuntaan asennettuna)

Muuta:-Akseliväli lähes niin pitkä kuin saa.
-renkaat: ed. spiket tak. pinnit.
-etulinkkiä nostettu sisäpäästä ylimpään sisäkohtaan.
-maavara 17mm.

Näillä mentiin ja ihan oli kiva ajettava. Autolla olis varmaan taisteltu vaikka voitosta, vaan kuljettaja piti tälläkin kertaa huolen siitä ettei näin ollut :roll:
Testikäytössä ollut Czt-säädin/moottoripakettikin (6,5t) pelasi loistavasti.

100
Itse taisin pummia tiimikaverilta Hotbodies:in tapit ja varmaan myös esim. Schumacherin käy kans.
Tamiyan tapit on hieman liian paksuja, eivätkä sovi akseleihin hiomatta.

101
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 07.11.09 - klo: 20.20 »
Itse testasin viimeksi ulappatorilla kurvaillessani (etuvanteen heksinpyöristymis-episodin seurauksena..) minipinnejä takana ja minispiket edessä. Tällä sekarengastuksella autosta tuli kaatopitoa paikoitellen sisältäneellä radalla hyvinkin miellyttävä ajettava, ilman että yhtään olisi silti puskenut.

Ettäpä ainakin eturenkaaksi voisi nelkussa (takavedossahan muutenkin vapaa) sallia minispikenkin, niin olisi kisapäiviä mahdollisesti vaanivaan kaatopitoonkin äkkilääkitys iskareita avaamatta.
Eipä silti, kyllä minipinnilläkin on ihan kiva tyriä menemään :wink: Säännöt on kaikille samat, kuskista se on kiinni (valitettavasti..).

102
Aika samoihin olet savella päätänyt...  :wink: Ite en kyllä tykänny käyttää sivupainoja hyvällä pidolla. Niin ja lyhensin camber linkkejä hubien päästä pykälän vakiosta.

Joo, noista sivupainoista puheenollen; tuossa Espoon kerhokisan tiimellyksessä poistin jossain välissä nuo sivupainot, ja mielestäni auto muuttui hieman ketterämmäksi (jos enää mahdollista..) peräpidon siitä sen kummemmin kärsimättä. Savella sen sijaan nuo painot kyllä puolustavat paikkaansa, mun mielestä.
Nuo vetonivelten sekä iskarinvarsien suojakumit (jotka siis vakiovaruste) ovat kyllä aikas überjuttu Espoon radalla, siellä kun vielä hieman (ei kyl enää niin paljoa) irtoaa tuota suolahiekkaa. Eipä ruostu vetarit eikä iskarit :cool: 

103
Eilen tuli käytyä tsekkaamassa Espoon rc-centerin rata, ja todettava on että hienon mestan on "pojat" väsänneet!

Hieman käytössä ollutta setuppia, joka siis renkaita lukuunottamatta tyystin sama setuppi johon päädyin Hyvinkään ulkoradalla:

Renkaat:
Schumacher minipin, insertti Pl-medium edessä ja takana(holeshotin vakioinsertti), edestä leikattu pois kaksi riviä piikkejä sekä sisä- että ulkolaidasta.
Diffit:
edessä 7000, takana 5000
iskarit:
edessä 3-reikäiset männät, 6mik 400cst öljyt, tummansiniset jouset.
takana 3-reikäiset männät, asso 25wt öljyt, vaaleansiniset jouset.
iskarien kiinnityspisteet:
edessä ylhäällä keskellä ja alhaalta ulkona. Takana ylhäältä keskellä ja alhaalta sisällä.
vakaajat:
takana ohut(1,3mm),edessä en kokeillut.
Painot
Sekä 12g:n sivupainot että skidplaten 30g. Dexi toimii hyvin myös ilman sivupainoja, mutta mielestäni näin hieman rauhallisempi.
Antisquat:
Nolla astetta, eli etupala 2- ja takapala 2.
Muuta
Ohjauslinkki sisältä keskikohdassa. Takana yhden asteen takahubit (siten että auraus kasvaa), takahubit taka asennossa (etuasennossakin oli tosin ihan jees), maavara n.20mm. Kaikki muu (linkit yms.) oli vielä ohjekirjan ehdottamissa säädöissä.
Sähköt:
Moottori Speedpassion 7,5t, säädin Speedpassion GT2, akut GM4200 lipot.

Ai niin: Ja taaskaan ei hajonnut mitään :wink:

104
Nytpä on kisakori "tiimiväreissä"...


105
Saatiinhan se sateen uhkakin arvottua taas oikealle päivälle. Vielä on toki toivoa että tämäkin ennuste muuttuu..


106
Diffit kyllä vaikuttavat todella kestäviltä. Omassa autossa oli n. 10 akullisen jäljiltä vielä ihan kirkkaat öljyt etudiffissä. Takadiffiä en ole vielä ehtinyt avata.

Tiedä sitten loppujenlopuksi mitä ihmeainetta nuo diffirattaat tai sitten niiden pinnoite on, mutta kyllä noihin ainakin magneetti tarraa kiinni.

107
Mitenhän samallaiset geometriat tossa tuotantomallissa on vs toi mun proto, jossa siis on B4 takaripustus ja Tamiyan etutukivarret, TC4 ohjauspalat?

Suurinpiirtein samoilla linjoilla; takatukivarret muistuttavat päällisin puolin paljon b4:n varsia, mutta iskarin kiinnitysreikiä on kolme, ja b4:n varsi vie hubia n.1cm(!)taaemmas Durangon osaan verraten. Ja tietysti myös mitoitus on vaihtunut milliseen.

Etupää on samankaltainen kuin muissakin nykyautoissa elikkäs ns.Losikeula, sillä erotuksella että Durangossa pystyy ohjauspalan korkeutta säätämään n.3mm.

Tossa kuvassa erottuu ainakin korkeuden säätö. Fillari peittää osan, mutta en jaksanut uutta kuvaakan ottaa..

108
Jep, Diffit on mallia ratas. rattat on alumiinia joka on pinnoitettu.

Ainakaan eilen Vaasassa ei hajonnut yhtään mitään. Kervolakin ehti vissiin kokeilemaan kestävyyttä Jyväskylässä, kun auto karkasi jonkun sähköjutun takia omille teilleen :wink:

109
Jees. Ensimmäinen kisa takana (syyscruisingit), tuloksena TQ ja voitto.

Ehkä tärkein huomio autosta oli erinomaiset hyppyominaisuudet; ei juuri haitannut pitkiä ilmalentoja vaikka kaikki hypyt suoritettiin yleensä voimakkaaseen vastatuuleen. Kapea runko ei lähde ilmavirran vietäväksi kovin helpolla, ja ylipitkistäkin hypyistä tuntui saavan jatkettua ilman perinteistä "lättyä" alastulossa.
 
Setupista sen verran, etta Haze:lla on jo todennäköisesti aika paljon parempi kehitettynä tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=37597.0

Itse ajelin ohjekirjasetupilla diffien ja antisquattien suhteen, enkä ehtinyt kahta luokkaa ajavana muuttaa oikein mitään.



Ja täältä löytyvi taasen meikäläisen ottamat kuvat vastaavasta prosessista kuin redman:illa tuossa yllä:
 http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dbpd+jh-durango-low-resolution.html

110
Nyt olisi kasassa meikäläisen Durango, ja juuri sain sähkötkin kiinni. :grin:
Täytyy todeta että mitään kovin normaalia ei "dexissä" ja sen kokoamisessa ole, ja sehän siinä juuri hienoa onkin.

Yritän saada tänne raporttia aikaiseksi kasaamisesta, jahka saan opeteltua kuvien liittämisen foorumille/ladattua edes kuvat koneelle :roll:

Saattaapi olla että jos kelit suosii (ja luontoni antaa periksi tehdä koriin pikahätämaalauksen kalikali-pullolla :wink:), niin ekat tyypit otetaan jo tänään illalla Hyvinkään radalla.

111
Jani Hovi, m210& m410

112
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 27.08.09 - klo: 18.46 »
Kattos peijooni, taisinpa puhua shaissea.

Nyt kun tarkemmin katsoo, niin tosiaan nuo renkaat joilla em:ät ajettiin ovatkin mini spiket!

Eli taidan sittenkin ryhtyä nyhräämään niitä irti vanteelta ja vianoriin kierrätettäväksi :roll:

Nyt kun kyseessä onkin tuo tiheämpi kuvio niin saattaisin sittenkin olla sitä mieltä että tuo harvempi MiniSpike tarjoaisi paremman kestävyyden ja tasaisemman pidon... Mut ihan miten vaan.

113
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 27.08.09 - klo: 18.29 »
..Schumacherin omat insertit(medium) toimii takarenkaassa hyvin. eturekaisiin kannattaa laittaa sisälle vaikka jotkut slickseiksi ajetuista holareista suolestetut, tai sitten jotkut muut vähän timakammat.
Jos kauppiastahoilla on tarkoitus tilailla Schumin inserttejä, niin ehkä tosiaan kannattaa ottaa vaan tuota firm(sininen)-"seosta". mediumilla jää vähän onton tuntuiseksi, ainakin eturenkaaseen.

Tosin, kokemukseni perustuvat Em:issä käytössä olleeseen minispikeen joka on profiililtaan matalampi rengas, joten en tiedä miten minipin eroaa tässä suhteessa.
(..Ja todellakin; näihin renkaisiin ei tule inserttiä mukana, vaan jokainen saa itse miettiä millä sisäfoumilla haluaapi ajella.)

Editoitu turhaa tekstiä...

114
ei pari tippaa haittaa  :grin: http://kuvablogi.com/blog/7887/9/ 

Tuossa lateksipinnotteisessa radassa alkaa kyllä kieltämättä jo olemaan otetta :wink:

115
Tänään ja huomenna näyttäisi muutens olevan viimeiset päivät heittää ennakkotilaus Ea-importille Durangosta kehiin, jos mielii autonsa saada ensimmäisestä maahan tulevasta erästä.

116
Kahden viikon päästä Hyvinkään Sm:issä pitäisi olla viivalla Suomen ensimmäinen "Dexi", jos kaikki menee putkeen ja paketti saapuu ajoissa.  :cool:

Täytynee heti laittaa raporttia kasaamisesta sekä koeajosta jahka saan laitteen hyppysiini niputettavaksi. Kieli pitkällä odotellaan...

Mielestäni auto vaikuttaa kaikin puolin laadukkaalta ainakin kuvien perusteella, ja jos laite myös osoittautuu käytössä kestäväksi, niin hintakaan ei ole mielestäni kamala verrattuna muihin "vastaaviin" autoihin. Olen jo päässyt myös vilaisemaan alustavaa varaosahinnastoa ja voin todeta että täysin kilpailukykyiset on hinnat.

117
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 22.04.09 - klo: 20.03 »
Tänään kävin radalla hieman silmäilemässä, ja ilokseni totesin ettei krossiradalla näkynyt ainoitakaan mopon- tai kengänjälkiä. Taaemman varikkokatoksen katepressu on puolivälissä matkalla katuradalle, sekä katuradan "aitamuovit" on paikoin revitty irti. Siinä päällisin puolin pahimmat damaget talven jäljiltä.

Mitä krossirataan tulee, niin ensimmäinen asiahan olisi tampata pinta jollain (tärylätkä olis kiva..). Tämä pitäisi saada tehtyä parin viikon sisällä, kun pinta on vielä sopivan kostea. Tällä hetkellä rata on vielä liian märkä käsiteltäväksi muuten, paitsi paikkausten osalta. Myöskin ajaminen radalla voi olla hieman "kakkaista". Kevyesti kun radalle astui, niin savea ei enää kylläkään tarttunut kengänpohjiin.

Suurempia muutoksia ei radalle kannata lähteä ehkä tekemään, koska:
a: Kellään ei ole aikaa niitä toteuttaa (ei ainakaan itselläni..).
b: Ei ole savea, jollei pura jostain kohtaa rataa.. :roll:

Nuo hyppyrien reunustamiset lautaprofiileilla (tai vesivaneri?) olisi kyllä hieno idea. Nykyinen radalla kököttävä pienehkö savikasa saattaisi juuri riittää hyppyjen reunojen täyttämiseen tasakorkeiksi. Pitäisi vaan jostain saada puutavaraa ja heppu joka tämänkin toteuttaisi.
Myöskin, jos jostain vaan saisi hommattua jonkun jämäerän "ostoskeskuslaattaa" (saa lähettää vinkkejä!), niin radalle voisi(n) käydä tekemässä mutkan jos toisenkin vähän liukkaammaksi.. Näiltä kohdin, johon tulisi laattaa, saisi sitten purettua lisää savea toisaalle.

Tietysti, jos tuosta Iivosen metsästämästä keinonurmikuormasta heltiäisi jotain meille Hyvinkäällekkin( :angel:), niin sitten uudet hyppyritkään eivät olisi poissuljettu vaihtoehto. ..ja kyllä tuolle tavaralle olisi käyttöä nykyisten hyppyrienkin lähdöissä ja etenkin pääsuoran alastulossa.

Talkoiden järjestäminen on tietenkin kunnostuksen kannalta pakollista. Itse en pääse viikonloppuun sijoittuvien talkoiden tapauksessa paikalle kuin vasta sunnuntaina 3.pv, mutta tietysti useampana arki-iltana tapahtuva talkoilu on ennenkin ollut varteenotettava metodi.

118
Kiitokset kisoista jäjestävälle taholle!.. Hauskaa oli kuten "ministeritasolla" aina, ja ratakin oli loistava.
Ollilta hieno suoritus toimia yhdenaikaisesti kilpailunjohtajana/kilpailijana/valokuvaajana. ..eikä edes näyttäny olevan kiire missään vaiheessa. :cool:

Oma kisa oli loppujenlopuksi ihan ok, vaikka vaivalla hankittu TQ tulikin (taas :roll:) sössittyä finaalin alkajaisiksi. Orastavan flunssan sekä pizzan yhdessä aikaansaama yleinen vetämättömyys oli lienee syynä finaalin torsteiluille.

Moottorien sekä ajopaikan kierrätys oli mielestäni ihan onnistunut systeemi. Ainoana miinuksena ehkä pääty"korokkeelta" näkyvyys radan toiseen laitaan. ...Voi myös olla että heikko näkyvyys oli myös hieman flunssan syytä :wink:

119
Jos lipot sallitaan vakioluokkaan, nii silloin auton kulkupuoli on aika lähellä hiletöntä miniä. Tällöin tosin viriluokka erikseen tulisi tarpeettomaksi, ja kaikki aloittelijatkin pakotettaisiin käytännössä hommaamaan joko lipot tai harjaton systeemi jos meinaa vähääkään pysyä muiden kyydissä.
Näinkään se jokkisajatus ei toimi.

120
Jaahans elikkäs joo-o...

Mielestäni säännöt on paria pikku epäkohtaa lukuunottamatta aikalailla kasassa, mutta kenties näihin asioihin puuttuisin:

Classic:

-Jos joku kokee tarpeelliseksi niin saisi halutessaan vaihtaa ne alumiiniset ohjauspalat. voin sanoa ettei kukaan vaudillisesti niillä mitään etua saavuta verrattuna vakioihin, puhtaasti kestävyystekninen asia..
(Vaikka toisaalta, enhän minä voi asiasta mitään tietää koska en koskaan ole ajanut muilla kuin muovisilla, enkä ole yhtään rikki saanut.. *puuta koputellen*).

-Iskarit voisi ehkä kuitenkin saada vaihtaa nestemalleihin, ehkä. (..ainakin etuiskarit :mrgreen:)

-Niin masentavaa kuin se onkin, moottorisäännöstä huolimatta radalla koviten kulkevat autot ovat ne, joissa on parhaat akut. Juuri tämän niin monessa luokassa ilmenevän pikku kirouksen (budjettiharrastajan kannalta) takia tuota harjatonta luokkaa ruvettiin alunperin kehittämään.
Jos akuissa tulee olemaan joku milliampeeriraja, niin sen tulisi olla niin pieni ettei kenenkään tarvitse lähteä kaivelemaan IB3600:sia tms. jostain honolulun mustastapörssistä.
..Tai sitten ei milliampeerirajaa jolloin voi suoraan ostaa sellaiset akut jotka on kasattu vähän "modernimmista" (lue: joka toinen kenno pimeänä) pattereista.
Vähän vaikeahko juttu tämä vakioluokan akkusääntö kieltämättä on.


Virimini:

-Lipot voisi aivan hyvin sallia. Tuolla harjattomalla paketilla ajettaessa on minissä jo käytännössä liikaakin voimaa vaikka ajelisi millä porakonepattereilla, niin turha lipoja on kieltääkkään koska kukaan niillä ei mitään etua saavuta.. olettaen tietysti että radat pysyvät totutunkaltaisina, elikkäs sellaisina ettei pitkiä suoria ole.

-Renkaiden hiominen/auton leventäminen/8mm maavara. MITÄ JÄRKEÄ TÄSSÄ ON?
Väitän, että kaikki nämä toimenpiteet olisivat turhia jos niinkin yksinkertainen ja vaivaton toimenpide kuin ETURENKAAN ULOMMAISEN NAPPULARIVIN KÄSITTELY PIKALIIMALLA sallittaisiin. tällaisilla renkailla kun laittaa täydet pitoaineet eteen ja taakse niin balanssikin on vielä täydellinen kaiken hyvän päälle..
Tämän pikku jutun kun suorittaa niin ei kaadu auto vaikka olisi 10mm maavara ja vakioleveyksinen koirankoppi. Eikä tarvitse kiroilla dremelöidessään eturenkaita traktorin peräkärryn renkaita muistuttaviksi palloiksi. Uudet eturenkaatkin saisi paketista suoraan toimimaan ilman että tarvitsee viettää niiden kanssa hinkatessa puoli tuntia per rengas.

-lopuksi todettakoon että luulisin harjattoman luokan olevan näistä kahdesta se edullisempi juuri sen takia ettei ole niin justiinsa noiden akkujen kanssa kun tehoa tulee aivan riittämiin muualta.

Siinäpä tulivatkin oikeastaan minua riivanneet asiat.
Btw: Jos classicin kilpailumaksuun sisältyy moottori, niin virin kilpailumaksuun sisältyy varmaankin ainakin rengaspari tai perinteinen pizza? :wink:

edit: Lisätty s-kirjain j- ja o-kirjainten perään viidennen kohdan toisessa virkkeessä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7