Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kallekaahari

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 18
91
Pari päivää sitten meni Xray 808:sta pääratas ja kytkinkello, kun oli kone huonosti kiinni.

92
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 08.08.11 - klo: 23.48 »
Ruuveja on vaihdeltu kyllä. Ajoalustana on lähes poikkeuksetta ollut tampereen rata, eli savirata. Siellä mennyt ruuveja mutkalle ja poikki jo useampi kappale.
Olen pallokuppien pidätinruuveja ottanut takaa ja edestä hubeista, kun ei ole itsellä ollu sopivaa. Täytynee ostaa ruuveja, jotka on tarkoitettu etutorniin...
En silti usko niiden olevan sen kestävempiä.

Toista samanlaista autoa katselin myös radalla. Molemmat etuiskaritornin ruuveista olivat taipuneet sisäänpäin.
Samalla huomasin, ettei omassa autossa ole jarrujen kitkapintoja ollenkaan... hyvin silti toimivat  :tongue:

93
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 08.08.11 - klo: 23.01 »
Kummallista. Ehkä omat kaadot on sitten niin paljon rajumpia  :roll:
Vai onko sulla iskarit eri kolossa? Mulla on siinä ylimmässä, missä sullakin (jonkun setup sheetin perusteella) pitäis olla.

94
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 08.08.11 - klo: 21.34 »
Olikos noihin etuiskarin kiinnitysruuveille jotain suojia olemassa? Ylemmät ruuvit, joilla iskari on kiinni iskaritornissa. Ne kun osuvat ensimmäisenä maahan auton mennessä katolleen ja sitten on ruuvit mutkalla ja kierteet tohjona...

95
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 06.08.11 - klo: 23.16 »
''Hieman'' enemmän säätövaraa kun reiskassa  :tongue:

96
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.08.11 - klo: 23.50 »
 :grin:

En ole mitannut, mutta kai se siellä 110 asteessa maksimissaa on ...

97
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.08.11 - klo: 21.18 »
Täytyy sanoa, ettei ole mitään hajua mitä liimaa on käytetty, mutta veikkaan, että niitä ei ole kertaakaan avattu. Käytettynä tuli kaikki kumit. Eli AKA:n omilla liimoilla ja GRP:n omilla liimoilla liimattu luultavasti.

Nyt sweepin kumit alla ja sweepin liimalla liimattu. Alkaa olla jo vähän kuluneet, joten kohta pitää keittää irti, jos niitä vanteita vielä käytän. Ja se sweepin liima ei todellakaan ole mitään huonoa liimaa.
Sitten nähdään irtoaako, kun taas kumeja keittelen.

98
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.08.11 - klo: 14.16 »
Kannattaa kattoo, ettei laita liian lähelle niitä vastuksia siellä uunin katossa. Muuten käry nousee.
Itse olen aina keittänyt renkaat vanteilta. Puoli tuntia kattilassa kun kiehuu, niin lähtee varmasti. Eikä tarvi hanskojakaan, kun liimasta ei ole enää mihinkään, vaikka antaisi jäähtyä kunnolla.

99
Lähinnä näyttäis pirkanmaalla olevan muutama The car ja Xrayn 808 polttiskrosseja. Sitten 1/8 sähkökrosseja ja 1/10 sähköjä. Slashejakin oli muutama joku päivä.  Pääasiassa kyllä 1/8 autoille rata on suunniteltu.

Ei nuo iskaritolpat vaikuta ''kuin'' kestävyyteen. Mutta se etuiskaritornihan siinä aina ensimmäisenä maahan osuu 1/8 krosseissa, joten sen kannattaakin olla kestävä.
Pohjalevy mahdollisesti pro- autossa kevennetty tai eri metallia.

100
Ei niissä RTR autoissakaan sinänsä mitään vikaa ole. Kisaautot ovat yleensä huomattavasti paremmalla koneella/ servoilla varustettu, ainakin jos ne tulevat mukana. Setuppikin saattaa olla lähempänä suomen ratoja, kuin RTR malleissa. Eli ajaminen olisi heti alusta mukavampaa, kun ei tarvitsisi suurempaa setuppia lähteä hakemaan. Ja luultavasti on ainakin vähän jotakin ns. optio-osaa laitettu, joka on normaalia palikkaa kalliimpaa ja parempaa.

Autoja saattaa tietysti halvemmallakin löytyä, kuin tuo 500e, kun käytettyjä ovat. Riippuu kunnosta aika pitkälti.

Ja vielä se varaosien saanti. Kun kerran aiot radalla ajaa ja kisata, niin rikkoutuneet osat saattaa saada jo radalta joltakin muulta kuskilta. Yleensä ei niitä rtr-autoja ei hirveästi radalla näy, vaan merkit ovat pääasiassa Xray, JQ ja Losi.

Mutta jos uutta pitää saada, niin sitten täytyy kääntyä Rtr-mallien puoleen.
En kyllä pidä kovana rahana sitä 100 euroa näin auton valinta vaiheessa. 100e saa kyllä helposti kulumaan varaosiinkin ym. jatkossa, varsinkin jos rtr-malliin päädyt.

E: Poinas ehtikin ensin...

101
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 31.07.11 - klo: 21.48 »
Nyt on auto hyvissä säädöissä. Iskareiden lisäksi piti hieman linkkejä säätää edestä pidemmäksi, että kääntyy. Seuraavaksi saakin vaihtaa pohjalevyn sekä pinjonin laakerit.

Kiitokset Hokelle.

P.S. Sweepin rengasliima on erittäin hyvää tavaraa. Sillä pysynyt radioboksinkin ruuvi jo monta ajotuntia kiinni. En usko, että paljoa eroa on Muchmoren liimaan verrattuna, saattaa sweeppi olla jopa parempaa  :wink:

102
Suosittelen katsomaan käytettyä kisapirssiä. Käytetyt autot osiosta voisi etsiä vaikkapa Xray 808 tai JQ:n The car:ia. Xray 808:sta suosittelen 2010 tai 2011 mallia.
2009 mallia tuskin kannattaa enää ostaa, vaikkei siinäkään muuta vikaa ole kuin ne pinjonin laakerit, joita saa vaihtaa melko usein...

n. 500 eurolla saa käytetyn auton, koneen ja servot. Siihen Radiot (uudet 20-150e), polttoaine (40e) ja starttiboksi (uusi 50-100e, käytetty 10-40e). Sitten tietysti hehkulaitteet, laturit (vastariakulle, hehkulle) ja työkalut, kuten meisselit, pihdit yms yms, ellet jo valmiiksi omista.

Osta kerralla kunnollinen, niin säästät pidemmän päälle.

103
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 31.07.11 - klo: 21.34 »
Yläneulaa. Jos kone sammuu röpöttäen käännät neulaa kiinni, jos taas kierrokset nousee paljon ja sitten sammuu, niin sitten avaat.

Koneessa on kolme neulaa: yläneula, alaneula ja tyhjäkäyntineula.

(säätö_ruuvi=neula)

104
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.07.11 - klo: 13.27 »
Jep, täytynee laittaa fylliä. Vastari onkin 2 puoleisella teipillä kiinni ja teippien välissä foamia.

105
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.07.11 - klo: 13.15 »
En ole laittanut. Pitäisi kyllä, kun akun reunat kuluvat melko nopeasti...

En usko sen kuitenkaan vaikuttavan johtojen kestävyyteen, sillä johdot ovat aina katkenneet puolesta välistä, joka on radiokotelon ulkopuolella.

106
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.07.11 - klo: 11.23 »
Katso sitten ettet osta orionin vastariakkua. 2 kappaletta olen omistanut ja molemmissa sama vika. Johdot katkeavat muovisen kääreen alta ja sitten loppuu leikki. Johtojen metallinen osa sisältä on todella ohut ja katkeaa helposti....

Olisiko niin että akun johtoon on kohdistunut ajon aikana vetoa tai puristusta, tai liittimiä irti otettaessa ei ole molemmista liittimistä pidetty kiinni? Yleensä akun johdot kyllä kestää kun niitä käsitellään oikein tai johtoon ei joudu veto rasitukseen yms. Tai ei ainakaan minulla ole ollut kyseistä ongelmaa Orion tai muunkaan akkumerkin kanssa. Voihan johdot katkeilla mutta kahdesti samasta kohtaa taitaa olla jo aika harvinaista normaali olosuhteissa?

Ensimmäinen johto saikin kärsiä kun irroitin sen aina pitämällä johdosta enkä liittimestä kiinni. Liitin oli vain muutaman karvan varassa kiinni. Toisen akun irroitin aina pitämällä liittimestä kiinni, mutta silti piuha katkesi samasta kohtaa, eli muovikääreen sisältä. Ensimmäisessä akussa ollut nyt jo pitkään uudet johdot, jossa paksumpi sisäosa (=sähköä johtava metalli). Ja paljon paremmin on kestänyt kuin alkuperäinen.
Tosin itse akku alkaa olemaan melko heikossa kunnossa, eli sillä ei montaa tankillista ajeta.

Saattaa tietysti olla, että kori välillä puristaa johtoja jonkun verran, kun kaatoja tulee mulla aika paljon. Auto kestää vaikka mitä, mutta akku ei ole samalla tasolla kestävyydessä.

107
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.07.11 - klo: 00.04 »
Katso sitten ettet osta orionin vastariakkua. 2 kappaletta olen omistanut ja molemmissa sama vika. Johdot katkeavat muovisen kääreen alta ja sitten loppuu leikki. Johtojen metallinen osa sisältä on todella ohut ja katkeaa helposti. Nyt johdot vaihdettu toiseen ja viime kerralla meni uudemmasta akusta vakio-johdot.

 Yhtään kertaa ei ollut ongelmia paristokotelon kanssa, vaikka minulle myös Hoke sanoi, että heitä kauas suohon se patterikotelo. Mutta olen silti samaa mieltä Hoken kanssa, eli hommaa vastariakku, mutta älä orionin. Kalliimpiakin ovat, kuin muut...

108
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 29.07.11 - klo: 14.12 »
 Yksisuuntaislaakeri varmaan luistaa. Tarkista yksisuuntaislaakeri eli avaa vetostartti moottorin takaa. Avaa todella varovasti, sillä jousi sieltä sisältä leviää erittäin helposti...

Suosittelen samantein hankkimaan starttiboksin. Ei paljoa käytettynä maksa, 10-30e saa tuolta Myydään rc-tarvikkeita osiolta. Uudet maksaa n. 50-100e. Sitten ei tarvi enää vetostarttien kanssa leikkiä, kun boksi hoitaa käynnistyksen suoraan vauhtipyörästä

Vielä voisit kertoa mikä auto ja moottori on kyseessä.

109
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 28.07.11 - klo: 18.16 »
Melkein mikä tahansa autokäyttöön soveltuva. Suosittelen tornado fuelia, saxoa tai byronia. Ota 25% polttoaine, kun autossasi on .30 kone.

110
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen pesu
« : 25.07.11 - klo: 23.30 »
Kiinnostaa itseänikin, millä voimalla se lika sitten lähtee? Rautakaupoissa on näkynyt alle 100e kompuroita, joissa baareja 6 ja maksimipaine 10 bar. Ja mitä tuo maksimipaine meinaa, jos tuo ns työpaine on 6 bar?

111
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 25.07.11 - klo: 00.25 »
ÖÖH, tulee kyllä joku 80-99% ulos.... Mikä on oikea mitta?

112
Hieman yli vuoden toimi ware seiska pöytäkoneessa, mutta nyt alkanut jättää päivityksiä asentamatta. Yrittää kyllä, mutta ei onnistu... Varaudu siis siihen, että joudut asentamaan uusiksi jonkun ajan kuluttua.... Ite en vieläkään ole tehnyt, katotaan jos osais asentaa päivitykset kohta  :roll:

113
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 24.07.11 - klo: 21.02 »
Otin vakaajan pois,  niin kääntyy nyt paremmin. Suoran päässä meinaa kaatua jos ajaa samaa vauhtia kun vakaajalla,  mutta loppurata onkin sitten helpompi ajaa.

114
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 24.07.11 - klo: 12.16 »
Diffit on 5000/5000/3000. 

Setuppi hommeleista ei paljoa kokemusta ole,  mutta mielestäni kääntyvyyttä ei vaan ole tarpeeksi.

115
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 23.07.11 - klo: 23.49 »
Nyt on hoken setuppi autossa caster-paloja lukuun ottamatta. Auto kuitenkin kääntyy vielä hieman nihkeästi, eikä oikeen lähde sivuluisuun. Joten mitä voisi koittaa säätää, jotta kääntyvyyttä tulisi lisää?
Renkaina Sweepin square armor SS:t.

116
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 20.07.11 - klo: 23.02 »
Sitäpaitsi jos omistaisin kideradiot ja esim. 2 autoa (2 vastaria, 1 ohjain), niin laittaisin samat kiteet niihin. Ei se toinen auto ole kuitenkaan päällä, kun toisella ajetaan  :wink: :wink:

117
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.07.11 - klo: 20.00 »
Vetonaru tulee sen muovirinkulan ympärille ja jousi pyöritellään sen sisään. Tuossa video, jos yhtään auttaa:  http://www.youtube.com/watch?v=K1_Y2ukDp4M

118
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.07.11 - klo: 16.22 »
Jos kärsivällisyys riittää, niin laitat sen jousen sinne takaisin kiertämällä sen mahdollisimman tiiviiksi. Itsellä kävi sama homma, mutta kärsivällisyys ei riittänyt ja sitten piti hakea uusi vetostartti  :wink:

119
Vapaa keskustelu / Vs: Varokaa!!!
« : 20.07.11 - klo: 14.55 »
Ei ole tullut, vaikka näkyy sposti...

Tosin kaikkea muuta roskaa tulee tuonkin edestä...

120
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 19.07.11 - klo: 21.25 »
Monenko asteiset caster palat tulee vakiona autossa? -09 malli siis kyseessä. 12 asteiset on hoken setupissa, mutta omissa paloissa ei lue kun L tai R...

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 18