Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jaketech racingteam

Sivuja: [1] 2
1
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.02.13 - klo: 16.29 »

Nyt alkaisi olla penkin uusi tiedonkeruu ja softa kunnossa. Nyt saa livenä näkymään kierrokset, momentin, tehon, lämmöt ym. Sekä tietysti tallennettua samalla.

onko minkälainen ja kenen tekemä? kui kallis. saako toimimaa rulladynossa että näkee tehohävikin?

2
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.02.13 - klo: 13.20 »
Esim tälläinen on aika hyvä setti:

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomatarvikkeet/Multislip/Raspit-10-kpl-20544/

Noilla tulee suoraan suht sopiva pinta kanaviin. Kun käyttää sinolia, crc:tä tms niin ei tukkeudu.

onko kestänyt? mulla meno roskiin tommonen ku varret meni mutkalle ja katkes aika helposti.

3
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 30.01.13 - klo: 11.52 »
Tuohon kairausasiaan liittyen,
Pinnan saa jättää karkeaksikin.Itte oon pyyhkäissy lopussa 150 hiomapaperilla isoimmat rosoisuudet pois.
Kannattaa käyttää ihan kunnon metalliteriä ja ihan näkyvällä hammastuksessa,kun näissä seteissä mitä tulee dremelin tahi jonkun muun kanssa,niin ei taho tehdä kovin kummosia.

1:1 auton kansia ku kairailen ni oon 80 paperilla tehnyt loppusilauksen. teriin ku laittaa sinolia ni ei tartu alumiini kiinni ja voi tiheehampaisellakin raudalle tarkoitetulla terällä hioa.
ilmastointiteippiä voi käyttää suojana pintoihin mihin ei terä saa koskea jos sattuu lipsahtaa mutta vuosien kokemus auttaa tässäkin.

4
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 25.12.12 - klo: 01.43 »
Simpledynon tehokäyrät sovitetaan muistaakseni 5. asteen polynomifunktioon joka toimii suht hyvin niin kauan kuin käyrässä ei ole kuoppia tms.


tätä mä ihmettelin simpledynossa ku kokeilin omassa 1:1 autojen dynossa. simpledyno ei piirtänyt käyriin kuoppia jokka näky esim boschin FLA206 ja dynomiten ja dynamicsin dynoissa.

5
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.12.12 - klo: 02.39 »
Tuon vauhtipyörän keventämisen voi ajatella myös silleen että jos laitan "kevennetyn" rullan dynoon niin mitattu teho kyllä kasvaa koko alueella (oikeasti tietysti jos rulla muuttuu niin käytetään uutta inertiaa laskemisessa ja mitattu teho pysyy samana).

näin on. inertiadynossä ero näkyy parempana kiihtyvyytenä joka nostaa tehoa. jarrullisessa dynossa ei vaikutusta.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun Crawlerit
« : 19.11.12 - klo: 00.21 »
Oli kyl melekosta meininkiä.

Kisan jälkeen kun varikolla kuulosteli vaurioita niin kovilla on nivelet ollu :laugh: Ei selvinny se jeepi ajamalla kotia johon Data remmin vaihoit, ei kääntyny renkaat kun ohjausvarresta booritus kadonnut, otti auton ja trailerin lainaan.

itekki yllätyin kui lujaa noilla pääsee metässä varsinki isopyöräsillä rakennetuilla vehkeillä.

jeepin ohjausvarresta muistuu mieleen yks reissu iin aaltokankaalla ku eräästä oransista toyotasta lähti rattiakseli irti, muistaako jp reissua :wink:

7
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 30.10.12 - klo: 10.55 »
Voisiko näille dynojutuille laittaa oman topicin, tai modet jakaa aiheen? Otsikkona on MCD prokkis ja nämä dyno jutut ei liity siihen prokkikseen millään tavalla :wink:

samaa mieltä. dynojuttuile oma topicci.

8
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 25.10.12 - klo: 12.49 »
kerrompa vaan 1:1 autojen dynosta että mun dynossa ei vaikuta rengaskoko eikä välityssuhde moottoritehoihin. moottoriteho on myös sama ajoko 5 tai 4 tai 3 vaihteella. pyöräteho pikkasen muuttuu mutta häviöteho muuttaa sen.
sama juttu kaverin boschin FLA203 dynossa. kaveri kerto jos teho muuttuu ni sillon on jossakin vikaa esim pyöräluistaa/kytkin luistaa tai halkasija kasvaa.
sitä en tiiä miten teillä on rakennettu dyno jos siinä moottoriteho muuttuu pyörähalkasijaa muuttamalla.

9
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 20.09.12 - klo: 13.23 »
Huom! Alla oleva ei ole mitään faktaa, enkä ota mitään vastuuta tietojen oikeellisuudesta ;) Kommentoikaa omia kokemuksianne.

Tarkistelin oman penkin näyttämiä verrattuna ilmoitettuihin tehoihin ja tein muutamia hvaintoja. Zenoah ilmoittaa omalle 29cc moottorilleen 2,7hp@13000rpm, CY ilmoittaa vastaavalle 2,9@12200. Nämä ovat hyvin samat mitä oma penkki näyttää (+/-0,2hp).  Kun sama vakio Zenoah myydään DDM:llä niin teho on 3,5hp eli 1,3-kertainen (vakiovaimentajalla).  Näyttäisi äkkisiltään siltä että tuo kerroin pätee myös  muihin DDM:n moottoreihin. Eli 6+hp moottori onkin siis 4,6+ moottori joka on jo realistisempi.


vieläkö käytät simpledyno softaa? ite nakkasin roskiin 4 koe vedon jälkeen. käyrät ei olleet identtisiä kaupan olevien dynojen kans. käyrät oli liian suorat joten niistä puuttu notkahdukset ja yms joita esim väärä seos tai jms aiheuttaa.
ei ainakaan 1:1 auto käytössä toiminut rulladynossa.

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Iin RC autoilijat
« : 17.08.12 - klo: 00.36 »
8ventiiliä, ja joo hyvältä näytti välykset, mutta varmaan kaikki venat mutkalla, laitoin uuden remmin ja koe starttasin ennen lopullista kasausta niin ei yhessäkään sylinterissä puristuksia, elikä purkaa kansi pois ja hieroa uudet venttiilit. Tuohon oli joku vaihtanu remmin ja ny ajettu 35tkm kun räpsähti, ehkä liian tiukalle asennettu.

kato pyörät onko kuluneet. eikö tosa 8 naulasessa oo venat rivissä? toivottavasti ohjurit ei oo halki.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Iin RC autoilijat
« : 16.08.12 - klo: 23.11 »

Joo mun viikoloppu menee tallissa, eilen kun radalta ajelin kotio niin räpsähti renaultista jakopään remmi poikki ja ventiilit mutkalle.

pariin oon joutunut koneen vaihtaa ku remmi hajonut. noissa menee jakoremmi jos apulaiteremmi hajoo.
oliko sulla 16 venanen?

12
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 07.07.12 - klo: 18.52 »
nakuttanut

13
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 21.04.12 - klo: 13.06 »
Aiempaa kokemusta itselle on tullut moottoripyörien moottorien virityksestä ja pitihän se dyno tehdä myös pienemmille moottoreille. Kuva dynon prototyypistä löytyy:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/Penkki

Dynon osien inertia on laskettu 3D-malleista sekä laakerien ym. kitka on huomioitu mittauksessa. Tietysti käytetään myös SAE J1349 mukaista olosuhde-korjauskerrointa. Mittauksessa käytetään kahta kanavaa, eli mitataan rullan ja moottorin kierrokset jotta voidaan varmistua ettei kytkin luista. Myös sylinterikannen ja pakokaasun lämpöä mitataan.

ite oon rakennellut 1:1 autojen dynopenkkiä inerttia tyypistä, rullilla on 440kg painoa. mistä sulla on softat ja yms?

14
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 18.04.12 - klo: 13.26 »
joko joku on kokeilut RE85 bensaa, ainakin noissa 1:1 autoissa on pelanut ja tehoa tullut lisää, seosta joutuu rikastaa. kaveri kokeili pv suskaan ja pelaa,lähtee yhtä huonosti käyntii ku normi bensallakin.

15
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 17.04.12 - klo: 23.25 »
Hyvä valikoima teriä. Noilla tekee jo paljon. Noita pieniä teriä ei oikein erottanu. Ylösnousukanavien katto on vaikein paikka portata, koska suuntaus on enemmän kuin tärkeä.

pienemmät terät on pilteman tämä sarja http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomatarvikkeet/Terasharja/Raspit-10-kpl-20544/

ainut vika että tahtoo katketa helposti ja menee myös mutkalle.

16
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 17.04.12 - klo: 00.19 »
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/555711_3028084066149_1384230646_32332797_1753977382_n.jpg

tuossa on meikäläisen terä ja pirra valikoima. päivämäärä on väärä ku ei jaksa kameraa aina muuttaa oikeeksi :grin:

tuo pinsettien näkönen vekotin on sitä varten että pystyy syvemältä kanavaa mitaa halkasijan.

17
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.04.12 - klo: 01.15 »
Ihan belzona 1111:llä?

1221 viimeksi laitoin ku meni starletin kansi vesitilaan puhki. kansi on viellä paikallaa ja nesteet pysyneet oikeissa paikassa.

18
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.04.12 - klo: 23.04 »
Tämän tyyppinen terä alumiinille http://shop.berner.eu/berner/fi/productgroup/860742/Auto/Poraaminen/Jyrsinterat/Kovametalliviila_lierio_ZYAS_-_Alumiinihammastus?conversationContext=1

Tämän tyyppinen teräksille http://shop.berner.eu/berner/fi/productgroup/527816/Auto/Poraaminen/Jyrsinterat/Kovametalliviila_lierio_ZYAS_-_Ristihammastus?conversationContext=1

Linkkien terät on tosin 6mm karalle, mutta vastaavia löytyy 3mm karalle myös.
Ja jos terä menee "tukkoon" niin leikkuu nesteenä voi käyttää sinolia se auttaa asiaan, WD 40.tä jotku käyttää myös. Ite ei tule käytettyä vingutuksessa leikkuunestettä kun on oikeanlainen terä eikä hulluntavalla paina niin menee ilman nestettäkin.

Niin ja noita teriähän löytyy pallopäinä, lieriömäisinä, kartiomaisina, ym.ym.

tämmösiä ne on mullakin ja pitkänä löytyy myös.
sitten belzzoonalla paikataa ku menee puhki :shocked:

19
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.04.12 - klo: 14.05 »
Ei ollu oikeat yksi käypänen oli siinä...http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=160731862 Tos on jotain mut ei noi Näytä kans siltä mitä itel on mielessä...

näillä ei ainakaa alumiini jyrsitä. menee tukkoon.

20
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.04.12 - klo: 13.26 »
koitin kattoo olshonin sivuilta mutta en löytänyt.

21
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 07.04.12 - klo: 13.24 »


On varmaan niin, että esim. tuolla Jarin mainitsemalla V-Powerilla saa koneesta enemmän tehoa ulos



onko varma asiasta. rallinetissä oli juttua että V-poweri ei oo enää V-poveria vaan alle 100 oktaanista  bensaa. hintaj mainos on jäänyt V-powerin tasolle.
vastaa nesteen 98E5

http://www-static.shell.com/static/fin/downloads/tt/bensiini_vpower_2011.pdf

http://www.neste.fi/doc/130178_en.pdf

tuossa tuotetiedoteet molemista bensoista.

22
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.04.12 - klo: 12.56 »
Mä löysin jyrsinteräsarjani (2 er sarjaa) Claes Ohlssonilta. Ei siis kiviteriä vaan pikaterästä.

onko kuvaa tai linkkiä olssonin sivuille jyrsinteräsarjalle. itellä on auton kansii hommattuna 20kpl erilaisia kovametallijyrsinteriä, lyhyestä 150mm pitkään.

23
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 17.03.12 - klo: 20.43 »
Talviajossahan tuossa ei ole mitään ongelmaa, ja kesään on vielä aikaa :laugh:
Dodii, nyt on sitten 100 varma se, että uusi woodster on gulf värityksellä.
Maalit on tilattunna hobbylinnasta, löyty hyvä värisetti.

Eli tollasta teemaa lähetään hakemaan.
Kertokaan te kokeneet ja tietävät maalarit, kumpi väri koriin tulee maalata ensin?
Ettei tule samaa efektiä kuin tuossa"musta oranssi" korissa kävi.
Oranssi on tälläinen.

ja sininen.

Jostain vielä sitten parit gulf tarrat koriin, kun nyt saisi sen korin toki ekana :laugh:
Mutta kuin päin maalaa, tuo oranssi eka ja sitten vaalea sininen, menikö oikein päin??

mä maalaisin ekana oransin raidan ja sitte loppu väri.

24
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 26.02.12 - klo: 00.50 »
kyllä on nyt pallosalaman muotoiliat olleet jossain saunaillassa kun tota mykyrää tohon escorttiin vertaa  :grin: :grin:

Eiks toi taaempi auto ole ooppeli kans? Escortilta vähän muistuttaa mut eikös se Kadett B-coupe??

ohan se B kadetti ja coupe mallia. mulla on tommosia sedan B kadetteja 2kpl joista toinen on tarkotus entisöidä :wink:

25
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.02.12 - klo: 00.45 »
mulla oli viimekesänä tarkotus tehä virtauspenkkiin adapteri että saa 2-tahtisen pytyn kiinni ni pääsis testailee imukanavan muotoja mutta se jäi tekemättä, kaveri toi rikkinäisi mopon sylintereitäkin malliksi. auton kansissa on enemän töitä ni ei kerinyt tekee adapteria.

26
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 26.12.11 - klo: 20.49 »
Kyllä se värkkäs niitä crossivehkeitä jo kakkoskopastakin, sen muistan ainakin että tehtaan ukot makas muutaman kisan jälkeen kaikki tutkimassa Martinin tekemiä alusta ratkaisuja, ja niistä ainakin se taka akselin nelilinkki pystyiskarikotelot kynäjousineen ilmaantui aika nopeasti myös nelosryhmän tehtaan Escortteihin, sitä en ihan varmaksi enää muista että oliko jo välikopassakin neliveto kokeilu, mutta tuosta kolmosestahan niitä jo tehtiin useampienkin verstaiden toimesta mm Zackspeed...

välikotelo
http://www.gartrac.com/company/1978rallycross.htm


mk3 etuvetosesta tehty
http://www.gartrac.com/company/schanche.htm

niittymäellä oli kans tommonen etuvetosesta tehty joka näkyy linkin vasemmassa kuvassa.

27
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 25.12.11 - klo: 22.29 »
Martin Scanche norjasta väsäili nelivedon vasta kakkoskoppaseen jota kävivät ihmettelemässä ihan tehtaan ukotkin aikanaan... no ei kai se niin tarkkaa ole  :laugh:

eikö scanchen auto ollut MK3 koppanen eli etuvetosesta rakennettu 4WD.

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: Iin RC autoilijat
« : 18.09.11 - klo: 23.21 »
Olipa rossia ja vaikka minkä näköistä ja kokoista vehjettä, onko kuvatuksia?


oisit ilmottanut ni kuvaaja ois tullut paikalle ku tulee ni harvoin käytyä täällä. akka kyseliki toissa päivinä onko pojat käyneet enää ajelee pikkuautoilla.
alkaa meillä olee kisakausi lopussa ni olis aikaakin käydä kuvailemassa.

29
Bensa-autot / Vs: Moottorisaha RC-projekti
« : 31.03.11 - klo: 12.51 »
kujala tietää mistä puhuu :wink:

30
Bensa-autot / Vs: Moottorisaha RC-projekti
« : 20.03.11 - klo: 23.07 »
taitaa noissa dolmareissa olla ominaisuus vikaa käynistimessä. mun isällä on yks dolmari josta on kans käynistin rikki ja siihen on koitettu ettii ehjää tilalle.

Sivuja: [1] 2