Kirjoittaja Aihe: Korin maalausta  (Luettu 830395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #390 : 15.01.10 - klo: 00.16 »
Löysin Tamiyan kameleonttiväriä Saksasta, 100ml purkki alta kympin, postikulut kolmelle pullolle alta kympin -> alle 20 euroa posteineen.

Kiitos kuitenkin johdattelemisesta Euroopan markkinapiiriin, vesku  :wink:

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #391 : 21.01.10 - klo: 22.25 »
En muista lukiko tässä aiheessa vastaavaa.. Sain juuri korin suihkittua ja lopuksi piti tummentaa Pactra RC294E window tint maalilla ikkunat. Kun tämä (kuulemma) maalataan viimeiseksi ja neuvosta näin tein. Kaksi ohkaista kerrosta ja perskele.. puski oranssin värin lävitse hieman. Tiedän kyllä, että tummat värit ensiksi. Mutta enpä arvannut että tämä maali näin helposti tunkee läpi. On viimeinen Pactran kilikoli purkki minkä ostan, koska tuo on toinen Pactran purkki minkä olen ostanut (edellinen keltaista) ja molemmat räkii helvatusti. Custom Colour maalit on tähän asti ollut hyviä, jota käytin oranssissa ja mustassa.


Pitäis olla 1024 resolla kuvat, kunhan photobucket muokkaa.. Oma moka tämä taisi olla, mutta kertokaas missä vaiheessa olette ikkunat maalanneet?

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #392 : 21.01.10 - klo: 22.53 »
Oranssi kuuluu aika huonosti peittäviin väreihin, joihin kannattaa maalimerkistä riippumatta vetää valkoinen perään, ainakin silloin kun aikoo jotain tummaa väriä maalata oranssin jälkeen.

Kannattaa noiden räkivien pactra"kalikali"-purkien kanssa kokeilla ravistaa purkkia niin maan rutosti. myös hellävarainen lämmittäminen saattaa auttaa hieman (vaikka kuuman juoksevan veden alla, ei ehkä kuitenkaan kuumailmapuhaltimella ettei käy mitään hiihto-onnettomuutta :roll:).

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #393 : 21.01.10 - klo: 23.24 »
Kiitos J.Hovi vinkistä. Pidetään mielessä tuo valkoinen ja lämmitys  :wink:
Huomasin tuossa nestemaskin leikkauksessa, kun viimeksi vedin askartelu veitsellä ja nyt vedin kirurgin veitsellä. Niin kirurgin veitsellä sain paljon paremman jäljen aikaiseksi, saattoi auttaa myös neljä kerrosta nestemaskia kolmen kerroksen sijaan.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #394 : 22.01.10 - klo: 09.43 »
Pehmeellä pensselillä levitettynä 3 maskikerrosta pitäs kyllä riittää ihan reilusti. Paksumpi kerros = enempi voimaa  > viillot menee läpi.

KAikki kirkkaat värit kannattaa taustoittaa valkoisella, metallihohtovärit hopealla.

Mielestäni paras leikkuuveitsi on katkoterveitsen palanen, se taittuu tiukkoihinkin paikkoihin, ja terän kulma on tarpeeksi pieni eikä kohtisuora, jolloin se tapaa repiä.

Nimim. V-Dez
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #395 : 22.01.10 - klo: 13.32 »
Kokeilin ohentaa maskausainetta hieman -> maskausaineen levittäminen oli paljon helpompaa, eikä paksumpia klönttikohtia jäänyt tai ilmakuplia.

Kerroksenkin sai hiustenkuivaajalla erittäin nopeasti kuivattua.

Toki kerroksia joutuu vetämään enempi, mutta kaikenkaikkiaan oli positiivinen kokeilu, ja maskaus oli kokonaisuudessaan helpompaa ja nopeampaa.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #396 : 22.01.10 - klo: 14.41 »
En suosittele ohentamaan maskivelliä, suoraan purkista 2-3 kerrosta riittää.

Yleensä/ikinä ei ole niin kiire ettei kori kerkeis luonnollisesti kuivaa, kun ei sen layerin kuivuminen uudelleen maskausta varten kestä kuin 1-2h.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #397 : 22.01.10 - klo: 14.46 »
En suosittele ohentamaan maskivelliä, suoraan purkista 2-3 kerrosta riittää.

Yleensä/ikinä ei ole niin kiire ettei kori kerkeis luonnollisesti kuivaa, kun ei sen layerin kuivuminen uudelleen maskausta varten kestä kuin 1-2h.


Jaa et suosittele? Oliko muuta perustelua kuin tuo aika?

Maskauksen saa onnistumaan lanttaamalla alle tunnissa - kokonaiskerros todennäköisesti sama.

Kuten mainitsin, on paksujen nököjen ja ilmakuplien syntymisen todennäköisyyskin pienempi.

Maskaaminen -ainakin minun mielestäni- helpottui ja parani huomattavasti.

Onnistuu se lanttaamattakin - jos on pro  (minä en ole) :wink:

Poissa SFU420

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #398 : 22.01.10 - klo: 17.20 »
Ajattelin kertoa omat havainnot yhdestä asiastä tänne:

Joo, jos maalailet korisi ohuesti Parman vesiliukoisilla Faskolor-väreillä, niin itselläni ainakin lähti kuuman kraanaveden alla korista maali irtoilemaan, kun yritin liimatahroja poistaa. Maali rupesi kuplimaan, ja olisi varmasti irronnut isommalla vaivalla, mutta jätin korin sikseen kuivumaan ja maalipinta oli taas entisellään kuivuneena.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #399 : 22.01.10 - klo: 18.17 »
Perusteena on se ettei tule liian ohuita kerroksia > ainettakin menee loppupeleissä vähemmän.

Voi tietty olla että oon 15v maalannu väärällä tekniikalla, mut toi on mun tapa tehdä asia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #400 : 22.01.10 - klo: 20.13 »
Jos käyttämälläni tavalla ainekerros puoliintuu -> laitan tuplasti enemmän kerroksia -> ainetta menee aivan saman verran. Ei enempää, ei vähempää.

Lisäksi kuivattaminen nopeutuu, tasaisen kerroksen syntyminen helpottuu.

En ole sanonut että tapasi on väärä.


Olen huomannut, että suoraan purkista aineen levittäminen on aiheuttanut joskus johonkin kulmakohtaan paksun kerroksen, joka ei sitten ole kuivannut nopeasti - ja kuivuttuaan kutistunut niin paljon että on käytännössä irronnut jopa lexanista ko. kohtaa.  Kun leikkaa juuri siitä kohdasta, on meillä vuotava paikka...

Okei, sanotaan että oikein tehtynä ja harjoiteltuna suoraan purkistakin saa tasokasta jälkeä... mutta sanon myös että lantattuna asia yksinkertaistuu, eikä tarvi oppia kantapään kautta, vaan saa heti paremmin ja helpommin hyvin maskatun korin.


Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #401 : 22.01.10 - klo: 20.16 »
Toisaalta, ehkä Vesa tietää mistä puhuu.... :)

Edit: tuskin Isosuonkaan menetelmä huono on, pitää van lisätä kerroksia hyvän lopputuloksen saamiseksi.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #402 : 22.01.10 - klo: 20.22 »
Minä en ole väittänyt, etteikö Vesa tietäisi mistä puhuu. En ole myöskään sanonut ettei Vesa osaa a) maskata b)maalata.

Esitin maskausaineen toisen käyttötavan, ja kerroin kokemukseni asiasta.


Kuten ilmaisin, ei PRO-käyttäjällä ole varmaan mitään ongelmaa käyttää lanttaamattomana, kuten ainetta on tarkoitettu käytettävän.


EDIT:

Itse tosiaan epäonnistuin useasti paksun tavaran käytössä, ja siksi kokeilin lantattuna -> onnistuin.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #403 : 22.01.10 - klo: 20.37 »
mulla oli pointtina vaan, että ku käyttä lantraamatonta, se on helpompi hallita se kerrosmäärä. Ohutta saa vetää x kerrosta kun taas 3 kerrosta suoraan purkista on heti jees.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #404 : 25.01.10 - klo: 10.10 »
Tarvitseeko korin pintaan heittää muovitartunta maali, vai heitänkö suoraan värin + lakan ilman pohjia? Hion pohjan tietysti.

Pitääkö ikkunat jättää maalaamatta vai tuleeko niihin tarrat mukana? Kuinka maskata ikkunat siististi?
« Viimeksi muokattu: 25.01.10 - klo: 10.14 kirjoittanut juust0_ »

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #405 : 25.01.10 - klo: 10.13 »
Lakkaa ei tarvita, koska nämä korithan maalataan sisäpuolelta.

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #406 : 25.01.10 - klo: 10.44 »
Näkyykö hiominen jos ensin tuollaisella hiontakankaalla vetää karheaksi ja siihen maali. Noissa koreissa vissiin valmiina kelmu päällä että saa ikkunat maskattua?

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #407 : 25.01.10 - klo: 11.00 »
Yleensä ulkopuolella on ohut suojakelmu päällä, mut edelleen ne maalataan sisäpuolelta ja silloin pitää ikkunat maskata jos ne haluaa jättää auki. Usein korien mukana tulee ikkunamaski-tarrat. Itekin voi tehdä maskit teipillä, kontaktimuovilla, nestemaskilla tms. Kevyen hionnan voi suorittaa maalattaville pinnoille joskin se ei ole välttämätöntä. Tärkeintä on pestä kori huolellisesti esim. fairyvedellä ja kuivata huolellisesti juuri ennen maalausta.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #408 : 25.01.10 - klo: 12.17 »
Itse teen nykyään ikkunamaskit aina nesteellä. Jotkut maalit pehmentää/sulattaa niitä korin mukana tulevia valmiita ikkunamaskeja ja ne alkaa vuotaa reunoista.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #409 : 26.01.10 - klo: 07.55 »
Näpertelin eilisen illan taasen uutta koria turistiin. Täytyy myöntää, että ei tämä maalaaminenkaan ole ihan helppo laji, etenkin jos sitä tekee kiireessä, nälkäisenä ja suutuspäissään.. No, virheistä oppii ja maltti on valttia vai miten se oli.

Maalasin ylemmän etusäleikön maskin päälle, joten sitä ei sitten autoon tullut. periaatteesta en siihen tarraa laita  :p

Flying Calacucco

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #410 : 26.01.10 - klo: 10.37 »
Hienoja koreja on jäbät yllä saaneet aikaan. Samoin kuin Pekka, eilen minäkin kiireessä alkuyöstä väsäsin ekaa kertaa koria johon tuli muuta kuin yksi väri. Spray-purkeilla tosin kun ei (vielä) ole ruiskua. Ohessa tulos.







t Tuukka
Löysin rantein...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #411 : 26.01.10 - klo: 15.06 »
Selkeesti alkaa porukka kehittymään hommassa, hyvä juttu sillä maalareita vois olla muutama useampikin Suomessa (nimim. 10 koria viikonlopun aikana maalattu ja 4 vielä ennen kuusaata pitäs tehdä...)  :tongue: Ei muuta kuin rohkeasti ruiskua kouraan ja tekemään. Alkuun ei kannata välttämättä niitä ihan vaikeimpia juttuja kokeilla vaan alottaa ihan perusjutuista, että saa koko hommaan varmuutta. Varsin simppeleillä jutuilla saa jo tosi hienoa jälkeä aikaan.

Pistetään vielä pari kuvaa viikonloppuna maalatuista.


EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #412 : 26.01.10 - klo: 20.32 »
Onko antaa vinkkejä korin leikkaamiseen? Tommonen millin paksu revon kori pitäs leikellä muotoonsa, mutta kovaa tavaraa on. Eli millä tuo on helpoin leikata? Mielessä kävi itsellä dremel.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #413 : 26.01.10 - klo: 20.34 »
Dremel ja siihen semmoinen yksi katkaisulaikka. Sitten viimeistelyyn se hiomarulla. -Sami
Jeps

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #414 : 26.01.10 - klo: 22.37 »
Tässä yksi Stilon tuotos:
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #415 : 27.01.10 - klo: 12.50 »
Peltisaksilla on todella hyvä leikata ja Dremelillä viimeistely.
Peltisakset vielä siitä hyvät, että löytyy vasen ja oikea puolisia niin menee kaarevat muodotkin nätisti.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #416 : 27.01.10 - klo: 13.02 »
Peltisaksilla on todella hyvä leikata ja Dremelillä viimeistely.
Peltisakset vielä siitä hyvät, että löytyy vasen ja oikea puolisia niin menee kaarevat muodotkin nätisti.

Ei nyt kyllä ihan äkkiseltään usko tuommosta, peltisakset on kumminkin aika isot...
DEX410r

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #417 : 27.01.10 - klo: 13.06 »
Peltisaksilla on todella hyvä leikata ja Dremelillä viimeistely.
Peltisakset vielä siitä hyvät, että löytyy vasen ja oikea puolisia niin menee kaarevat muodotkin nätisti.

Korisaksetkaan ei nyt aivan mielettömiä maksa. Oisko 6-12e.
Itselläni on esim. Asson Factory Team-korisakset ja maksoin niistä muistaakseni 10 dollaria.

Tässä esimerkki:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=48862

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #418 : 27.01.10 - klo: 13.20 »
Onhan ne isot, mutta paksukin lexani menee heittämällä. Tavan saksilla en viitsi edes yrittää, kun sellasta nyhräämistä.
No joo. Itse kun olen peltiseppä niin noita saksia on :wink:

Ainakin paksut korit on saksilla aika tyjäkkää leikata.
Axial SCX 10 TR

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Korin maalausta
« Vastaus #419 : 27.01.10 - klo: 13.51 »
Korisaksilla on tullut leikeltyä korit, mutta kyllä se melko nyhräämistä on jos on paksua tavaraa, esim Revon Pro-Line Harddrive koppa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava