Sesonki tekee tuloaan ja talviajoissa levisi parit muoviosat. Veikkaisin lähinnä valmistusvikoja niissä osissa, koska omasta mielestä auto ei ole juuri ns. sikaa saanut. Tekevälle sattuu jne..
Nyt keväästä ajoympäristöjen sulamisen jälkeen ei oo mennyt mitään rikki. Liekö sitten pakkasella ollut osuutta noihin muoviosiin tiedä häntä. Joka tapauksessa osia sai äkkiä ja ehkä pikku varastoa hyvä pitää muutenkin itsellä jos (kun) sattuu lähtee lapasesta ajossa :)
Puras toi harrastus siihen malliin tässä alkuvuodesta, että tästä mun yksilöstä ei ihan hirveästi enää rtr:n juttuja ole jäljellä. Alustaan pitäs vielä hankkia joskus t8 v3 tasoset iskarit ja iskaritornit sekä taakse cvd-vetarit. Muut hilut ns. raceversioksi mulla vissiin alkaakin jo olemaan joko hyllyssä tai asennettuna paikoilleen. Satuin saamaan edukkaasti poistomyynnistä muutamia parempia osia, mutta korvaan ne vasta kun rtr-palikat kuluu. Autoon on tarkoitus asentaa vielä hobbywingin xerun xr8 sct nopari ja ostin jo lrp:n 2000kv sensorillisen moottorin sille kaveriks. Radio on päivitetty perus sanwa mx-v ja siitä isoimpana hyötynä kääntymisen rajoittaminen, niin ei väännä väkisin ns. tappiin. Lisäks oon käyttänyt kaasumäärän rajoitusta 4s-käytössä, koska tuntu jotenkin turhan lennokkaalta meno omiin ajokykyihin nähden. Lisäks tietty päivitetty ohjausservo järeämpään digimalliin, joskaan en ottanut suositeltua 20kg servoa, vaan 16kg sai luvan riittää ja hyvin on pelittänyt ajoissa. Nopari/moottorikombo tässä autossa on omasta mielestä valmiiks toimiva. Jätänkin ne hyllyyn uusien osien tieltä aikanaan jos sattuu soveltumaan tulevaisuudessa johonkin projektiin. Haluan päästä testaamaan sensorillista setuppia, koska mul on vaan jotenkin semmonen fiilis, että se kaasuliipasin ei käyttäydy kovinkaan lineaarisesti, vaan on vähän niinku "hitaat" kierrokset ja sit täysii eikä mitään välimuotoja tunneta. Oman käsitykseni mukaan sensorin pitäis jeesata nimenomaan pikkukierroksilla ja tehdä kaasun hallinnasta helpompaa.
Diffit oon käyny läpi ja laittanu 5-5-3k setupille. Suosittelivat kokeilemaan 5-7-3 setuppia jossain, mutta näitä varmaan tulee säädettyä kun on enemmän ajanut autolla. En tiedä kuin äkkiä nuo diffiöljyt mustuu, mutta ne oli tummat jo muutamien akkuparien jälkeen. Määrällisesti öljyä oli omasta mielestä diffeissä liian vähän, mutta se on vallan ymmärrettävää, kun autoja kasataan paljon ja kustannukset pitää pitää matalina. Jostain luin muutenkin, että diffiöljyt kannattaa vaihtaa heti mieleisikseen rtr-autoissa, niin tietää mitä siellä oikeasti sitten on.
Pariin iskariin sai kans täytellä vähän öljyjä ja parissa muussa oli öljyä riittävästi valmiiks jo. Hyvät yksilöt erottui jo aukaisemattakin. Pikkuhuoltoja ja säätöjä. En tiedä oisko tota ees ajossa juuri huomannut tällanen amatööri :D
Vinkkinä - tähän saa aliexpressin kautta ostettua pohjalevyn ja diffien väliset alumiiniset tuet n. 8e hintaan pari kun suomihinta huitelee ~38€. Jostain ulkomailta luin, että must-have päivitys nuo tuet ja kieltämättä onhan se ihan eri juttu että muovi antaa periks kuin että alumiini pitää ryhtiä.
ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)