Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Danger

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Graupner XS-6 ja Hitec HS-645
« : 06.02.05 - klo: 13.06 »
Asensin juuri Savageen Graupnerin XS-6:n mukana tulleen vastarin ja uuden Hitecin HS-645:n ohjaus servoksi. Jostain kumman syystä tuo 645 tuntuisi olevan viallinen?! Eli servo ei palauta samaa kohtaa kääntäessä oikealle tai vasemmalle. Lisäksi sevo "murisee" ollessaan keskiasennossa, eli ikäänkuin se ei palautuisi oikeaan keskikohtaan vaan yrittää vääntää kaikenaikaa..

Vaihdoin Graupnerin mukana tulleen servon tilalle ja mitään ongelmaa ei ole, eli vastari pitäisi olla kunnossa. Epäilin myös vastarin akkuja, mutta sama ongelma on vaikka käytän powerina 30A 6V jännitelähdettä.

Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia ja jos on niin mikä oli vialla? Pitänee pyytää toimittajaa vaihtamaan Hitec HS-645 servo, jos muuta ratkaisua ei löydy. Ottaa vaan pattiin =)

2
Sähköautot / yokomo works 91
« : 28.05.04 - klo: 12.21 »
Moro

Nyt tarvittaisiin kiirreellisesti yokomo works 91 super dog fighter:n osaluettelo tai jokin muu proshuuri, josta selviää osien varaosa koodit. Tarvetta olisi etutukivarsien päissä oleville laakerikupeille.

Jos jollakulla löytyy vaikka manuaali tuohon (myös linkki kelpaa), niin otatko yhteyttä pikaisesti.

3
Polttisautot / Vauhtipyörän irroittaminen
« : 25.03.04 - klo: 07.53 »
Kaikki varmaan tietää sanonnan, että puuttuvaa tekniikkaa voi hyvin korvata lisäämällä voimaa.. noh tämä tuli mieleen kun yritin irroittaa Kyoshon GT-15S-CR motin vauhtipyörää. On se vaan niin tiukalla, että pakko kysyä apua ennen kuin rikon koko motin.

Eli kytkin lähtee irti helposti kun pitää vauhtipyörästä kiinni ja avaa akselin päässä olevan ruuvin.  Kytkinsälöjen poistamisen jälkeen on jäljellä vauhtipyörä sekä ruuvi/akseli yhdistelmä johon kytkin kiinnitetään. Yritin pitää kiinni vauhtipyörästä ja irroittaa tuon ruuvi/akseli yhdistelmän jakoavaimella, mutta vaikka hiki päässä punnersin en saanut sitä hievahtamaankaan. Vauhtipyörä vaan pyrkii pyörimään kädessä, eli ei puristusvoima riitä. Toisaalta ihan viimeistä rutistusta en uskaltanut vääntää, koska pelkäsin, että jos ruuvi yht'äkkiä aukeaa ja jakoavain pyörähtää äkillisesti ne vauhtipyörässä olevat kaksi tappia vääntyvät samalla.

Eli, pitäisikö tuon vauhtipyörän irroittaminen olla näin tuskallista? Vai onko siinä esim. "vääränkätinen" jenka? Vai pitääkö vain ruuvata kone vauhtipyörästä ruuvipenkkiin kiinni (sitä kuitenkaan vaurioittamatta) ja vääntää voimalla? Apua siis kaivataan.

4
Vapaa keskustelu / Nopeus / kiihtyvyys kardaaniakselista
« : 23.02.04 - klo: 10.24 »
Olen tässä kasaamassa ensimmäistä autoani ja samalla fundeerannut miten auton kiihtyvyyttä tai nopeutta voisi kellottaa. Parhaaksi vaihtoehdoksi on kehkeytynyt seuraava:

Auton kandaaniakseliin kiinnitetään "nuppi" jota luetaan optisesti (vertaa. hiiren optiset lukijat), eli saadaan pulssi/pulseja jokaiselta kardaanin kierrokselta. Näitä pulsseja luetaan mikrokontrollerilla (esim. PIC tai 8051) ja tallennetaan muistiin. Ajon jälkeen data luetaan PC:lle ja saadaan dataparvi vaikkapa EXCELiin. Välitys suhteista ja renkaan halkaisijasta saadaan kiihtyvyys ja nopeus oikein....

Hyviä puolia:
Todella kevyt ja toimii olosuhteista riippumatta.  Suhteellinen suorituskyvyn parannus voidaan mitata välitys suhteista riippumatta. Mittaustarkkuus voidaan määrittää vaikkapa millisekunnin välein. Optinen lukulaite voidaan irrottaa vaikkapa vanhassta hiirestä.

Huonoja puolia:
Renkaan sutiminen heikentää mittaus tarkkuutta. Softa pitäisi vielä kirjoittaa..

Sivuja: [1]