BAJA X-TREME 100 EVOLUTION speksit:
Runko ja kori:
Omavalmisteinen teräsputkirunko, putken halkaisija 16x1,5mm. Akseliväli 800mm, kokonaispituus 1150mm, kokonaisleveys 890mm. Itsesuunniteltu ja valmistettu peltikori.
Alusta:
Omavalmisteiset tukivarret edessä ja takana 16x1,5mm teräsputkesta. Etunavat vanhasta MEVI-mikroautosta. Omavalmisteiset takanavat. MEVI pulttijakokeskiöt. Geometriat suunniteltu itse. Pinnoitteena sähkösinkitys.
Jousitus:
Yoshimura Yamaha X1 jousi-iskunvaimentimet. Mittatilaus-kierrejouset. 260mm kok. pituus.
Moottori:
Maxter MX-A 100cc ICA-J kilpaluokan mikroauton ilmajäähdytteinen 2-tahtimoottori. Max 16000rpm, 26hv. Omavalmisteinen pakoputkisto, Walbro WB32-kaasutin, säädettävä PVL magneettosytytys, Pipercross pestävä ilmanpuhdistin, Horstman HPV-keskipakokytkin. Moottori on täydellisesti peruskunnostettu, ajoaika 0 tuntia, sisäänajo suorittamatta.
Voimansiirto:
Ensiövälitys, ketju ja rattaat mikroautosta. Väliakseli ja laakeripesät omavalmisteita. Toisiovälityksenä mopon eturattaat ja ketju. Omavalmisteinen taka-akseli, vetoakselit ja kaikki voiman välittämiseen takapyörille liittyvät osat. Ensiö- ja toisiovälitys vaihdettavissa rataskokoja muuttamalla. Kummallekin ketjuvälitykselle oma ketjunkireyden säätö.
Jarrut:
Merkiltään tuntemattoman mikroauton jäähdytetty etujarrulevy, omavalmisteinen napakeskiö, MEVI-mikroauton alumiininen vaijeritoiminen jarrusatula.
Ohjaus:
Omavalmiste, Uniball-nivelet. Geometriat suunniteltu itse.
Servot:
Tonegawa-Seiko PS050, 2 kpl ohjaukseen, 1 kpl jarruun/kaasuun.
Käyttöjännite: 4,8 – 12 V
Vääntö (1kpl): 130 kg/cm 12 voltilla, 65,3 kg/cm 6 voltilla.
Nopeus: 0,14sek / 60 astetta 12 voltilla, 0,29 sek / 60 astetta 6 voltilla
Radiolaitteet:
Spektrum DX 3.0 2,4 Ghz
Akku:
Varta 6V, 10 Ah moottoripyörän akku.
Renkaat ja vanteet:
MEVI-mikroauton alumiinivanteet. Mikroauton Dunlop sadekelirenkaat kesäajoon, talviajoon samanlaiset itsenastoitettuna.
Laakerointi:
Kuulalaakerointi kaikissa pyörivissä kohteissa sekä olka-akseleissa.
Säätökohteet edessä:
Camber, Caster erillisillä olka-akseleilla, auraus/haritus, Ackermanin kulma, jousituskorkeus, jousitusjäykkyys, iskunvaimennuksen sisään- ja ulosisku erikseen, iskunvaimennuksen jäykkyys.
Säätökohteet takana:
Camber, Caster erillisillä olka-akseleilla, auraus/haritus rajallisesti, jousituskorkeus, jousitusjäykkyys, iskunvaimennuksen sisään- ja ulosisku erikseen, iskunvaimennuksen jäykkyys.
Käynnistäminen:
Kannettava sähköstartteri, 12V.
Suorituskyky:
Huippunopeus nykyisellä välityssuhteella 120 km/h, kiihtyvyys 0-100km/h alle 4 sekuntia (arvio).
Paino:
61 kg
Mittakaava:
1:4 (tai niin no... kun ei oo esikuvaa niin mittakaava pitäs kai olla sen perusteella 1:1, kokonsa puolesta sitten varmaan tää neljäsosa ellei jopa kolmasosa)
Käyttövoima:
6% 2-tahtibensiini. Polttoainetankki varustettu polttoaineen määrän mittarilla.
Esikuva:
Tällä autolla ei ole yksittäistä esikuvaa muotoilullisesti tai teknisesti, vaikutteita on otettu monista erilaisista teknisistä laitteista ja usean eri kokoluokan autoista.
Lisätiedot:
http://www.quarterscalelegends.com/bb/viewtopic.php?t=1482