No niin. Ensimmäiset kisat takana ja autokin on jo putsattu
Kirjoituksiani seuraaville varoitus: Ei kuvia tällä kertaa!!
Nopea läpikäynti kalustoon: Yllätyksekseni huomasin että ei ainuttakaan rikkoutunutta osaa kisan jäljiltä, hyvä niin. Kisan aikana yksi muovinen korikiinnike katkesi ja pakoputken pidikkeenä toiminut nippuside meni kerran poikki. Siinä kaikki.
Auto toimi kuten olettaa saattaa, koska ensimetrit renkaat alla otettiin suoraan lämmittelylähdössä, eli yhtään metriä ei ollut auto liikkunut ennen kisapaikalle saapumista. Konekin oli uusi josta oli yksi tankillinen ajettu bensaa läpi renkaat ilmassa mukamas sisäänajon vuoksi.
Aika vikuri ajettava tuo nyt sitten kuitenkin oli. Tuntui että joutuu köröttelemään eikä päässyt oikein koko päivänä ajofiilikseen. Noh pienillä säädöillä yritin autoa parantaa pitkin päivää, mutta aivan optimisuoritukseen olisi ollut hyvä muutama testipäivä ajaa ennen kisoja.
Servoja ei voi muuta kuin kehua. Vääntöä ja nopeutta riittää vaikka kisakumppaneille jaettavaksi. Tosin itselleni aiheutui muutama ohjaustekninen ongelma mokomista vikisijöistä. Ohjaus tuntui aivan liian nopealta bensa-autoon mihin olen yleensä tottunut. Sai olla todella tarkka ratin kanssa.
Kehuja saa myös auton pakoputki. Näin hiljaista putkea ei mulla ole koskaan ollut bensa-autossa. Uskoisin että Fehringin EM-kahinoissa saan olla kohtuullisen huoleton melumittauksen suhteen.
Pikkurenkaat eivät välttämättä olleet parhaimmillaan Korpilahden röykyissä. Olen kuitenkin tehnyt päätöksen jo viime talvena, että kaikki suomen kisat ajetaan pikkukumeilla. Sama linja tulee jatkumaan vastaisuudessakin, eli rengasrulettia ei mulla ole tiedossa. Tosin renkaan merkki ja malli saattaa vielä vaihtua.
Raportit jatkuu kauden edetessä ja testipäivien tai kisatohinoiden raportoitia siis tiedossa. Stay tuned.