Koetan siis sanoa, että vakioluokka on askel oikeaan suuntaan, mutta ehkä ei riittävän iso askel.
En tietenkään voi varmaksi sanoa, mutta luullakseni tilausta olisi nimenomaan semmosille Bandit-, Slash-, tai Grasshopper-luokille jotka on selvästi laimeampia kuin millä S2-10-luokkaa ajetaan kilpaa. Tämmöinen, mutta ilman sitoutumista tiettyyn merkkiin tai malliin.
Reilu 10 vuotta sitten oli Short Course kovassa nousukiidossa aloittelijoiden luokkana mutta luokka kuukahti vuosien aikana totaalisesti, syytä en tiedä. Autot oli tasaväkisiä, kestäviä ja vauhdit järkeviä, isoa autoa oli muutenkin helpompi viedä kun käytös oli, erästä rc-tohtoria lainatakseni, "nallekarhumaisen pehmeää". Joku merkkiluokka voisi olla hyvä ajatus, HF:än järjestämät corri kisat on ollut hauskan näköisiä ja vauhdit järkeviä ensikertalaisille ja vähän ajaneille.
Tämäkin on monimuotoinen kysymys olisiko Corrit, tai jopa merkkiluokka -se juttu- millä saadaan uusia tai harrastuksen lopettaneita mukaan.
S2-10 autot pohjautuu usein samaan malliin tai on samoja autoja kun virissä joten taitojen kehittyessä voi hypätä suoraan viriin moottorin vaihtolla, ehkä myös nopari jos se on stokki mallia. Nykyisille harrastajille joilla into on hiipunut kustannusten ja kovien vauhtien (hitaiden käsien) takia, S2-10 voi antaa uuden mahdollisuuden ajaa kilpaa ja treenata pienemmillä kustannuksilla sekä tolkullisilla vauhdeilla/tehoilla.
Kun puhutaan uusien harrastajien saamisesta lajiin niin S2-10 luokkan ikkuna on aika pieni, pitää katsoa suurempaa kuvaa koska RC-harrastus/kilpaileminen on paljon muutakin kun 10-krossi luokat. Laji on edelleen aika tuntematon ja usein saa selittää mistä on kyse, koska monikaan ei ole tietoinen pienoisautoilusta ja ne rinnastetaan helposti markettien nikkoihin.
Vuoden-parin kuluttua olemme viisaampia S2-10 luokasta, onko sitä olemassa vai ei.