Kirjoittaja Aihe: Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"  (Luettu 82917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos kerran kaikkea saa olla rajoittamaton määrä, niin olisi voinut hyvin sallia vain yhden auton käytön. Nythän kisa on ponderi viesti. Yhdellä autolla tulisi akunvaihdot ja jäähdyttelyt mukaan kuvioihin. Tulisi edes inan verran endurance henkeä. Nythän TEOREETTISESTI joku massi tiimi voi ajaa aika-ajo asetuksilla moottoreista ym välittämättä. Mutta mennään näillä. Saattaahan olla ettei yhtään konetta pauku.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä ihmettä...???

Miten homma nyt muka muuttui kun selvisi että rikkinäisen pohjalevyn tai moottorin saa vaihtaa järjestäjän suostumuksella????


Ei sitten niin mitenkään.
Alusta loppuun asti ajetaan aivan samalla tavalla, oli kyse sitten yhdestä tai kahdesta autosta... Tai että pohjan saa vaihtaa jos se hajoaa.

Kyllä pohjan vaihtamiseen menee senverran reilusti aikaa että siitä kärsii jo tarpeeksi, oli niitä sitten miten paljon tahansa käytössä.

Autoja saa tiimillä olla kaksi.
Se ei ole muuttunut yhtään mihinkään.
Jos osia hajoaa, ne saa vaihtaa.
Moottori ja pohja vain kilpailun johdon luvalla.

Mikään sääntö ei vaikuta mitenkään aika-ajo kierrosten ajamiseen, koska AINA kisan ajaminen on aika-ajo kierrosten ajamista.

Näitä kisoja ei voiteta millään kukkaron paksuudella.

Nämäkin voitetaan ajotaidolla.

Ps: oliskohan seuraavan rc-koulun aiheena kisoissa ajaminen...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitäs luulet... Voitetaanko polttiskrossi kisoja useammin mahdollisimman kireellä koneella jossa tankkiväli on moottorin viritysasteesta johtuen lyhyempi, vai koneella jolla ajetaan pitkät tankkivälit...


?

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Jos kerran kaikkea saa olla rajoittamaton määrä, niin olisi voinut hyvin sallia vain yhden auton käytön. Nythän kisa on ponderi viesti. Yhdellä autolla tulisi akunvaihdot ja jäähdyttelyt mukaan kuvioihin. Tulisi edes inan verran endurance henkeä. Nythän TEOREETTISESTI joku massi tiimi voi ajaa aika-ajo asetuksilla moottoreista ym välittämättä. Mutta mennään näillä. Saattaahan olla ettei yhtään konetta pauku.

Moottori kun kerran sattuu hajoamaan liian pitkien välitysten tai kerssin takia, niin siinä häviää melko varmasti enemmän aikaa kuin mitä sillä on saavutettu. Jos sillä edes pidemmän päälle pystyy saavuttamaan mitään.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
...tai kerssin takia,

Mikä / kuka on kerssi?!  :shocked: :laugh:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos kerran kaikkea saa olla rajoittamaton määrä, niin olisi voinut hyvin sallia vain yhden auton käytön. Nythän kisa on ponderi viesti. Yhdellä autolla tulisi akunvaihdot ja jäähdyttelyt mukaan kuvioihin. Tulisi edes inan verran endurance henkeä. Nythän TEOREETTISESTI joku massi tiimi voi ajaa aika-ajo asetuksilla moottoreista ym välittämättä. Mutta mennään näillä. Saattaahan olla ettei yhtään konetta pauku.

Moottori kun kerran sattuu hajoamaan liian pitkien välitysten tai kerssin takia, niin siinä häviää melko varmasti enemmän aikaa kuin mitä sillä on saavutettu. Jos sillä edes pidemmän päälle pystyy saavuttamaan mitään.
Totta. Kiroitinkin kovin teoreettisesti. Jollakin tiimillä olisi mahdollisuus vaihtaa kone aina kun auto on varikolla. Tällöin vain vauhti kasvaa.

Odotan tosi innolla kisoja aikaisemmista puheista huolimatta. Kiva nähdä miten Losi kulkee.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
ei oikein ole mahdollista tehdä mitään setuppia millä saataisiin autoon selvästi kovempi kulku keston kustannuksella ja siten että kone kestää varmasti akullisen, mutta ei kestäisi sitten vastaavasti monta akullista.
Eli en näe mitään hyötyä vaihdella konetta oikeastaan missään tilanteessa...  paitsi tietysti selkeä hajoaminen.
Riskinä kun on hajoaminen ennen akun loppumista jolloin stintti jää lyhyeksi ja aikaa menetetään, sekä muistetaan että kone kuumetessaan turhan kuumaksi, menettää tehoa ja ajettavuutta aika radikaalisti.
Pelleilystä ei siis ole hyötyä.

Silti aina saavutetaan parhaat tulokset setupilla jolla kone kestää puutumatta koko hiitin läpi vaikka kuinka polkisi.
Koko endurance ideana poistaa tämän pelleilyn, koska saavutetaan paras lopputulos parhaalla keskiarvolla.
Eli akunkesto mahdollisimman pitkä, kone ei puudu akullisella ja tietysti kuski takoo jatkuvasti kierrokset mahdollisimman lähelle toisiaan.

Nopein läppi ei ratkaise 6 tunnin aikana mitään.
Rautainen tasaisuus ja varmuus on suurin valtti.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
mielenkiintoista nähdä kuinka paljon eri akkujen kesto vaikuttaa kokonaisuuteen. Jos tiimin kalustolla akku kestää 20min ja toisella 30 min, niin tuleeko eroja? Oletetaan, että ajonopeus on sama? Ponderin vaihdossa ei varmaan montaa sekkaa mee.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Voiskos kisa motin saada mitenkään lauantai iltana jo? josko pääsis sillä tööttään muutaman akullisen ennen radan sulkeutumista. Sais välitykset jne. edes samalle seinälle oikeeksi...
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitäs sanotte että ajajakorokkeen taakse laitetaan varikkopöytiä muutama kpl jossa voidaan suorittaa vain akun vaihdon, ei muuta.
Syy olis se että silloin vältetään turhasta juoksemisesta pääsuoran vikassa mutkassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tänään turistikisan jälkeen vois vähä reenailla vielä ässeetä ja herkistellä rattisormia huomista varten.  :laugh: Sekä harjoitella pääsuoran mutkissa juoksemista!  :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hello,

Mukava kuulla kisojen olleen hyvät. Nyt ehdotankin seuraavaa: otetaan yhtenä torstaina samanlainen kisailta kolme tuntisena, mutta kokeillaanko kaikesta huolimatta seuraavaa:

1 AUTO/ TEAM. Mikäli se hajoaa, niin se korjataan ja sillä selvä. Akunvaihtoon varataan sopivan pituinen aika ja uskotaan ihmisten rehellisyyden riittävän: eli sovittu aika kellotetaan itse.
Muuten ihan oiva ajatus, mutta onko reilua varata rata kolmeksi tunniksi pois muiden käytöstä? x kpl 5 min lähtöjä on ihan ok, koska välissä on yleensä reilusti muilla aikaa ajella.

Jos haluatte järjestää 3 h kisan niin ehdottaisin, että se ajettaisiin esim. sunnuntaina tai jonain muuna ei virallisena aukiolo päivänä.

Edit: Ja jatkospekulaatio 3 h kisasta johonkin muualle kuin tähän Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance lopputuloksia käsittelävään ketjuun.

No niin, nyt kun on kisat pidetty niin näköjään alkaa jo uudet spekuloinnit!  :grin:
Lainaus siis 6h kisan tuloksista, mutta jatketaan täällä hurustelupuolella missä on tilaa pohtia.

Mikolla hyvä pointti tossa päivän valinnassa eli ei varata rataa pois muilta eikä sotketa torstaikisaa. Luulen kyllä ettei kovin kaukaa ei liene tulijoita heti 6h kisan jälkeen eli jää pieneks kerhokisaks ja pianhan onkin sisäkausi jo päätöksessä, että kannattaa ehkä suunnata katseet jo ulkoradoille eli tässä tapauksessa lavankoon.

Tota kellotettavaa akunvaihtoa en sinänsä ymmärrä, paitsi jos ehdottajan autoon mahdollisesti on kovin hidasta vaihtaa akku, heh.  :tongue: Jos tämmöstä leikkimielistä kokeilua halutaan tehä niin mahdollisimman vähän mitään lisä-sääntöjä. Jos nyt muutama innokas kokeilija mamyllyn lisäksi ilmaantuu niin ajetaan vaan vähän lyhyempi epävirallinen ja leikkimielinen kestävyysralli joko tiksissä tai sit ulkona. Kyl mä oon mukana ajamassa, niin hauska toiki 6h kisa oli. Itseasiassa mä varmaan ajan tollasen mini endurancen varmaan vaikka yksinäänkin kun lavangossa pääsee vauhtiin niin ajamista ei viitti lopettaa niinkauan kun auto kulkee!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Luulen kyllä ettei kovin kaukaa ei liene tulijoita heti 6h kisan jälkeen eli jää pieneks kerhokisaks

Ei kai kukaan ole järjestämässäkään edes kerhokisan tasoista kisaa ennen model-expoa.

Jos tollaista haluaa kokeilla niin mikä ettei, mutta jonkun pitää hoitaa asiaa sen verran että ottaa ilmoittautumiset vastaan ja päättää fiksun päivämäärän, viikonloppuna rataa ei ainakaan kannata kolmeksi tunniksi varata ellei osallistujia rupea olemaan reilusti yli 10.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tehkää sellainen endurance kisa, jossa on yksi auto, yksi kuljettaja. Ajoaikaa tunti. Saa itse nostaa autonsa ja vaihtaa akkunsa. Luulisi tasaisuudella pärjäävän ;) . Tätä toisaalta kutsutaan myös harjoittelupäiväksi.
 :cool:
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa sudittaa

  • Jäsen
    • Profiili
sellainen endurance kisa, jossa on yksi auto, yksi kuljettaja. Ajoaikaa tunti.
Tuossa olis ideaa. Itseä kiinnostais toi suuresti myöskin teknisestä näkökulmasta, tuolla vois patteri autoissa käytettyjä ratkaisuja viedä eteenpäin jotta nykytekniikan suomat mahdollisuudet saatais hyödynnettyä. Kivikautiset kisasäännöt 5min erineen ei oikein vastaa tämän päivän kalustoa. Akun jännite, kapasiteetti ja kennomäärä täysin vapaa, moottori tietty myös. Muutaman yrityksen ja kokeilun jälkeen ajetaan toi tunti ilman yhtään akun vaihtoa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ja ketkäs nostaa???

Palkkanostajat vai?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ei nostajia. Siperia opettaa.
Kotkassa ajettiin kesällä kisaa ilman nostajia ja kyllä se onnistuu.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Luulen kyllä ettei kovin kaukaa ei liene tulijoita heti 6h kisan jälkeen eli jää pieneks kerhokisaks

Ei kai kukaan ole järjestämässäkään edes kerhokisan tasoista kisaa ennen model-expoa.

Juu ei varmaan olekkaan järjestämässäkään, mamyllyn vaan tuossa kaipaili pitkää torstaikisaa tixiin ja eikös sisäkausi meillä lopu model expoon joten sillä mä vaan niinku tosta aikataulusta muistutin tota innokkainta!   :grin: 


Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ei nostajia. Siperia opettaa.
Kotkassa ajettiin kesällä kisaa ilman nostajia ja kyllä se onnistuu.

Joo tai niinku espoon SC radalla ajettiin ja herrasmiehinä käännettiin autot pyörilleen toisella autolla. Tai jos kolaroitiin pari autoa katolleen niin enemmän syyllisyytä kokenut meni automaattisesti nostamaan molemmat. Varmaan 80% kaadoista saatiin takas pyörilleen korokkeelta poistumatta ja jos joku latas pääsuoran päästä pusikkoon niin että auto katos näkyvistä niin ihan hyvää teki kuskin ite käydä nostaa auto ja pohtia käytettyä tilannenopeutta kyseisessä mutkassa...! Tämä ei ehkä toimi jos ajetaan tosissaan kisaa mutta meidän harraste kurvailussa toimi oikein hyvin.

Itseasiassa hyvät nostajat on mielestäni hidastanu joidenkin aloittelevien kuskien oppimista järkevään ajotapaan. Jos auto kääntyy salamana kaadon jälkeen takas pyörilleen niin oppiminen ei tapahdu ehkä yhtä nopeasti kuin esim itte ajelin kesälomalla monesti yksin lavangossa ja auton kaatuessa spede lähti lauteilta ja tallusteli hissukseen esim. kohti polttisradan taka kaarretta. Muutaman kerran jälkeen sitä alkaa kummasti miettiä miten ajotyylillä ja auton säädöillä voisi saada laitteen pysymään pyörillään.  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ei nostajia. Siperia opettaa.
Kotkassa ajettiin kesällä kisaa ilman nostajia ja kyllä se onnistuu.

Mikä ihmeen siperia siinä opettaa kun torsti puskee kaverin katolleen???

Herrasmies säännöt ovat suoraan sanottuna naurettavia... Niitä kun ei puolet kuitenkaan osaa noudattaa, kuten ei oikeitakaan sääntöjä.

Voihan tollaset "pelleilyt" järjestää vaikka jonkun takapihalla, mutta turha tuollaiseen on mitään rataa varata.
Sen voi ajaa vaikka minä tahansa päivänä muiden harrastajien seassa.
Senkus pistää vaikka nykyisestä krossiradan kierroslaskennasta tunnin ajan pyörimään ja ajelee.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ei nostajia. Siperia opettaa.
Kotkassa ajettiin kesällä kisaa ilman nostajia ja kyllä se onnistuu.

Mikä ihmeen siperia siinä opettaa kun torsti puskee kaverin katolleen???

Herrasmies säännöt ovat suoraan sanottuna naurettavia... Niitä kun ei puolet kuitenkaan osaa noudattaa, kuten ei oikeitakaan sääntöjä.

Voihan tollaset "pelleilyt" järjestää vaikka jonkun takapihalla, mutta turha tuollaiseen on mitään rataa varata.
Sen voi ajaa vaikka minä tahansa päivänä muiden harrastajien seassa.
Senkus pistää vaikka nykyisestä krossiradan kierroslaskennasta tunnin ajan pyörimään ja ajelee.

Niin, KOTKASSA toimi, paikalla oli vain herrasmiehiä.
En kovin montaa torstia ole lauteilla muuallakaan nähnyt, joidenkin kohdalle niitä vaan näyttää sattuvan enemmän  :laugh:

Pelleilköön kukin miten tahtoo mutta toisten järjestämiä hyviä kisoja ei tarvitse haukkua pelleilyksi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Tiedätkö mikä merkitys heittomerkeillä on???

Ja jos avaa silmät niin huomaa että on erittäin yleistä varsinkin kyseisessä luokassa että auton katollaan oleminen ei johdu omasta virheestä.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hoke, jos ei hermo kestä sitä, että joku "suviuuno" sattuu tässä luokassa tönäisemään auton nurin, niin kannattaa ehkä jättää tämä luokka väliin. Koko sc talvikuppi ajettiin nätisti ja todella hyvällä meiningillä, mutta näissä kisoissa pisti korvaan sun huutaminen/käytös lauteilla. Se oli kaukana  reilusta / hyvästä meiningistä ja tuskin rohkaisi aloittelijoita mukaan kisaan. Ei tätä niin tosissaan pidä ottaa.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tiedätkö mikä merkitys heittomerkeillä on???

Ja jos avaa silmät niin huomaa että on erittäin yleistä varsinkin kyseisessä luokassa että auton katollaan oleminen ei johdu omasta virheestä.

Pysytään aiheessa, ei tarvitse saivarrella heittomerkkien merkityksestä. Vihasi on jo tullut selväksi.

Välillä autot osuvat, joskus vahingossa ja joskus ajetaan törkeästi päälle.
Kumpi tässä jo tälle foorumille linkitetyssä kuvassa on mielestäsi kyseessä?

https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/SixHoursLeTikkurilaCorr?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOfR5s6RtMCL1gE&feat=directlink#5721302368087068610

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hoke, jos ei hermo kestä sitä, että joku "suviuuno" sattuu tässä luokassa tönäisemään auton nurin, niin kannattaa ehkä jättää tämä luokka väliin. Koko sc talvikuppi ajettiin nätisti ja todella hyvällä meiningillä, mutta näissä kisoissa pisti korvaan sun huutaminen/käytös lauteilla. Se oli kaukana  reilusta / hyvästä meiningistä ja tuskin rohkaisi aloittelijoita mukaan kisaan. Ei tätä niin tosissaan pidä ottaa.
Just just.

Eipä tullut huudeltua tai käyttäydyttyä mitenkään ihmeellisesti Oulun WJ kisassa.... Eikä nokian SC cupin kisassa.
Täysin rennolla meiningillä.
En huutanut tai käyttäytynyt kyseisissä kisossa mitenkään huonosti.

Hermostunut olen nimenomaan kun porukalta on puuttunut täysin herrasmiesmäisyys ja alkaa auto menemään palasiksi ihan puhtaasti jo monissa ja vielä kerran monissa torstai kisoissa ajavien kuskien toimesta... ja nimenomaan koska ei edes haluta pitää hauskaa ja ajaa herrasmiesmäisesti.
Ei vaikka kuuluttaja kuuluttaa asiasta moneen kertaan.
Ja tämä vain torstai kisoissa... Ei SC talvikupissa.

Aloittelijat on aloittelijoita.
Niitä osaa varoakin, ja jos ei osaa niin enpä ole heille hermoillutkaan, vaan olen siirtynyt pois radalta ja antanut aloittelijoiden harjoitella rauhassa.

Eipäs anneta meikäläisestä väärää kuvaa.
En minäkään kerro sinusta henkilökohtaisesti mitään vastaavaa.

Ajoin huikeasti yhden SC cup kisan, enkä käyttäytynyt kyseisessä kisassa millään tavoin huonosti, enkä huutanut.

Tuo on väärän tiedon levittämistä yksityisestä henkilöstä, joka on sääntöjen vastaista enkä myöskään pidä tuollaisesta.
« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo: 23.40 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Tiedätkö mikä merkitys heittomerkeillä on???

Ja jos avaa silmät niin huomaa että on erittäin yleistä varsinkin kyseisessä luokassa että auton katollaan oleminen ei johdu omasta virheestä.

Pysytään aiheessa, ei tarvitse saivarrella heittomerkkien merkityksestä. Vihasi on jo tullut selväksi.

Välillä autot osuvat, joskus vahingossa ja joskus ajetaan törkeästi päälle.
Kumpi tässä jo tälle foorumille linkitetyssä kuvassa on mielestäsi kyseessä?

https://picasaweb.google.com/110833073760469557685/SixHoursLeTikkurilaCorr?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOfR5s6RtMCL1gE&feat=directlink#5721302368087068610

Onko täysin mahdotonta olla tunteilematta???
Mikä ihmeen viha?
Minulla ei ole tippaakaan vihaa, enkä saivartele heittomerkeiestä.
Niillä on selkeä merkitys.

Kuvasta ei pysty päättelemään mitään, koska stilli kuva ei kerro miten kyseinen tapaus on edes tapahtunut.
Kohelsiko kenties kyseinen jo mahdollisesti kuvan ottamis hetkellä sadalla kierroksella jäänyt hyppyrissä jonka seurauksena tuli yhteentörmäys, vai mitä tapahtui...

Kyseistä autoa ajoi suurimmaksi osaksi kuskit joilla on rc autoilla kilpaileminen alkanut jo parikymmentä vuotta sitten... saavuttaneet useita suomenmestaruuksia ja onpa jopa EM tittelikin.
Ihanko sikaillen ovat ajelleet päälle vai onko tuo kenties lopputulos tapahtumaketjusta joka on lähtenyt liikkeelle jo ennen hyppyä..?
Paha sanoa.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vai onko kuvan reunassa näkyvä auto aiheuttanut ko.tilanteen ;)
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kas... Hyvä huomio.
Siinähän näkyy kolmannen auton perä.
Onko kenties kuvassa näkyvän takarenkaan omistaja aikeuttanut valkoisen auton kaatumisen ja perässä tullut ei ole pystynyt ilmassa kasvattamaan siipiä ja täten välttämään kuvassa näkyvää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mun koko pointti kyseisestä asiasta oli että mikäli ajellaan vain herrasmies säännöillä niin siellä on käytössä monet eri säännöt, ja harvoin porukka noudattaa oikeastaan yhtään mitään.
Joko homma menee silloin ihan vaan kieli poskella hauskanpitämiseksi ilman ihmeempää määränpäätä, jotku taas ottavat vankilasäännöt käyttöönsä ja toiset yrittävät jatkaa omalla herrasmies linjallaan.

Aika turhaa silloin on mitään kisaa erikseen asialle edes järjestää, kun ei sillä lopputuloksella ole kuitenkaan mitään merkitystä.
Täysin vastaavaa voi harrastaa porukassa ihan vaikka perus ajopäivänä.
Senkus laittaa kierroslaskennan laskemaan tunnin lähdön ja porukalla sitten menee ajelemaan ja pitämään sitä hauskaa.
Eihän homma vaadi yhtään mitään sen ihmeempää.
Ja jos niillä lopputuloksilla ei muutenkaan ole mitään merkitystä vaan kunhan pidetään hauskaa niin eihän siihen tarvita edes kierroslaskentaa.
Koko hommaan riittää munakello ilmoittamaan milloin tunti on kulunut.


Ja lisäyksenä mikä tuossa porukan sikailussa pistää nyppimään...
Porukka haluaa pitää hauskaa...
Hauskuus loppuu varmasti jos esim minä ja muut nopeammat kuskit rupeavat ajamaan täysin samalla tavoin kuin mitä välillä saa osakseen...
Siihen touhuun liittyy heti lisää porukkaa, ja lopulta kaikki ajavat miten huvittaa.
Todella monelta loppuu hauskuus välittömästi.
Kaikilla on hauskinta ja rennointa aina kun jokainen ajaa samoilla säännöillä ja myös pyrkii ottamaan huomioon kaikki radalla liikkuvat, eikä vain sikamaisesti survo lisää kaasua jos joku on edessä ja työnnä tasan niin kauan että edessä oleva on joko katollaan tai poistunut ties mihin.

Se on ehkä joidenkin mielestä hauskaa tai rentoa ja kuuluu henkeen.
Mutta kun kaikkien mielestä sama ei ole hauskaa ja rentoa.

Melkonen huuto siitä tulee jos tarhan juoksuleikeissä jotku tönivät ja estelevät muita leikeissään.
Onpas tönityllä ja estetyllä oikein rentoa ja mukavaa...
« Viimeksi muokattu: 21.03.12 - klo: 00.05 kirjoittanut *HOKE* »