RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: jp3006 - 22.08.06 - klo: 22.50
-
Kilpailukutsu
2.9.2006 Turku Open M-8
TUA järjestää 1/8 polttiskrossin kerhokilpailuun lauantaina 2.9.2006. Kaikki kokeneet kisakiertäjät ja erityisesti uudet,
aloittelevat kuljettajat kutsutaan mukaan. Tässä kilpailussa kaikki pääsevät ajamaan 45 min finaalin!
Osallistuminen on helppoa, kilpailulisenssiä ei tarvita.
Kilpailun johtaja Jani Parjanen TUA
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla. Huom. käytössä personal transponderit.
Kilpailupaikka: Turku Jyrkkälä (Turku Jyrkkälä, Suikkilantie 8 ), kartta netistä: http://op*skartta.turku.fi/
Osallistumismaksu 10,- maksetaan paikan päällä.
Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5,- hintaan.
VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.
Ajotapa: Kaksi alkueräkierrosta, semifinaalit, A + B finaalit (C tarvittaessa)
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 20 min, finaalit 45 min
Säännöt: Sovelletut M-8 SM sarjasäännöt 2005. pakoputkessa ei tarvita hyväksymismerkintää.
Varikko: Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Varikko ei ole katettu
Noin 200 m kauppa ja kioski
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Alustava aikataulu:
Kilpailupäivä lauantai 2.9.2006
Kello Tapahtuma Aika Huom! Nostajat
8:00 Ilmoittautuminen
8:15 ja
8:30 vapaa
8:45 harjoittelu
9:00 Ohjaajakokous
9:15 Erä 1 3+5 min 1. eräkierros Erä 3
9:30 Erä 2 3+5 min 1. eräkierros Erä 2
9:45 Erä 3 3+5 min 1. eräkierros Erä 1
10:00
10:15 Erä 1 3+5 min 2. eräkierros Erä 3
10:30 Erä 2 3+5 min 2. eräkierros Erä 2
10:45 Erä 3 3+5 min 2. eräkierros Erä 1
11:00
11:15
11:30
11:45
12:00 Semi A 3+20 min Semi C
12:15
12:30 Semi B 3+20 min Semi A
12:45
13:00 Semi C 3+20 min Semi B
13:15
13:30
13:45
14:00 C-Finaali 3+45 min A-Finaali
14:15
14:30
14:45
15:00
15:15 B-Finaali 3+45 min C-Finaali
15:30
15:45
16:00
16:15
16:30 A-Finaali 3+45 min B-Finaali
16:45
17:00
17:15
17:30
Ilmoittautumiset viimeistään 31.8.2006:
Ilmoita mahdollisimman monta taajuutta, seura (jos on), automerkki, moottorimerkki ja personal transponder numerosi (jos on). Jos sinulla ei ole omaa personal transponderia, niin kirjoita ilmoittautumiseen "vuokraan transponderin".
Mielellään myös gsm numero (ei pakollinen).
Ilmoittautumiset osoitteeseen: jani.parjanen@kt-systems.fi
Kaikki mukaan !!
Ilmoittautuneet:
1. Jani Parjanen TUA X-Ray / Mega
2. Nana Parjanen TUA X-Ray / Mega
3. V-P Virtanen TUA TTR4/ Novarossi
4. Janne Korkka TUA X-Ray / Novarossi
5. Pekka Poutianen TUA HoBao / OS
6. August Poutianen TUA HoBao / OS
7. Tomi Björkman TUA HoBao/CMB
8. Aki Mertsola TUA HoBao/CMB
9. Mika Rinne VAU CEN/RB
10. Niko Andersson TUA HoBao/CMB
11. Sami Sinisalo TUA HoBao/STS
12. Jani Lindqvist TUA X-Ray /CMB
13. Jari Eklund VAU Kyosho/Werks
14. Mikael Yrjänäinen TUA Hobao hyper 8
15. Vertti Aito VAU hobao/sirio
16.Jarno Kokkonen TUA Kyosho/Rb
17. Toni Mäkipere TUA Xray/STS
18. Tomi Salonen TUA Kyosho / RB
19. Niko Kartano TUA TTR EB-4 S2 PRO/TTR Pro-21
20. Marko Sundman TUA ttr/s3
21. Kalle Kankare TUA Xray / STS
22. Jukka Vihmo PoSUA Mugen/Novarossi
23. Antti Aapro Vantaa Xray/Collari
24.Mikko Heikkilä PRCA Hobao/ Mega
25. Harri Peltomaa PRCA X-Ray/Mega
26. Kristian Lakari Hobao/Hobao
27. Heikki Valtonen TamUA X-ray/STS
28. Tommi Saari PRCA Mugen/Novarossi
29. Juha Ruosku GS CL-1/Nosram
30. Vesa Rousku Carson/CMB
31. Kalle Kyyrö VAU Hobao/RB
32. Touko Laakso Hobao/RB
33. Verti Aito VAU
34. John Westerlund
35. Jani Niemi SaloUA
36. Anssi Riimi TUA
Päivitetty 31.8.2006 kello 13:17
-
onko joku menossa huomenna salosta päin turkuun ajamaan?
-
niin onko joku menossa salosta?
-
Kannattaisko kattoo kalenteriin? :lol:
-
joo muistin vähän väärin :D mutta ens viikonloppuna sitten:D
-
Riittääkö että on vähän ennen kymmeneks paikalla? Joo, näen että kokous on 9:35 mut silti.. Anoppi päätti pitää perjantaina rapujuhlat joten täytyy vissiin tulla aaamulla Espoosta jos sekään nyt sit enää sopii anopin tyttärelle :| Tietty yritän olla heti kahdeksan jälkeen
-
Voisin ostaa kisapaikalla Jyrkkälään sopivat valmiiksi liimatut renkaat jos jollain kauppiaalla sattus olemaan matkassa..
-
Voisin ostaa kisapaikalla Jyrkkälään sopivat valmiiksi liimatut renkaat jos jollain kauppiaalla sattus olemaan matkassa..
Nikolla on GRP:n renkaita ja VP:lta DLD:n, molemmilta löytyy sopivaa donitsia jyrkkälään...
-
Ok, tänks män. Tsiigaillaan siellä sit asiaa lähemmin
-
Tulikohan mun ilmoittautuminen perille? Sähköposti herjailee seuraavaa:
451 4.4.1 reply: read error from starbug.kt-systems.fi.
<jani.parjanen@kt-systems.fi>... Deferred: Connection refused by ns1.kt-systems.fi.
Warning: message still undelivered after 4 hours
Will keep trying until message is 5 days old
Nimi Touko Laakso.
-
Juu Auria tempuilee aika pahasti joten jos voisit lähettää minulle ilmon osoitteeseen
jani.parjanen@mbnet.fi
T-Jani
P.S. Jos et näe omaa nimeä listassa laittakaa uusiks ilmo yllä olevaan osoitteeseen... Posti ei ilmeisesti toimi ollenkaan Aurialla!!!!!!!!
-
[list=]Erä 1
1 Jani Parjanen 5139606 2.4 Ghz
2 Aki Mertsola 6655076 2.4 Ghz
3 Tomi Björkman 5915788 2.4 Ghz
4 Niko Andersson 5995991 2.4 Ghz
5 Sami Sinisalo 5899402 40.775
6 Jani Lindqvist 9948669 2.4 Ghz
7 Tomi Salonen 4027843 40.695
8 Jani Niemi 3651993 2.4 Ghz
9 Tommi Saari 7772567 40.705
10 Kalle Kankare 5166927 2.4 Ghz
11 Kalle Kyyrö 3217863 40.735
12 Jari Eklund 3585938 26.995
Erä 2
1 Marko Sundman - 2.4 Ghz
2 Anssi Riimi 5045660 2.4 Ghz
3 August Poutianen 5698387 2.4 Ghz
4 Mikko Heikkilä - 40.965
5 Heikki Valtonen 5654279 2.4 Ghz
6 Juha Ruosku 4144436 2.4 Ghz
7 Virtanen V-P - 2.4 Ghz
8 Antti Aapro 5618813 2.4 Ghz
9 Jarno Kokkonen 4168810 40.685
10 Jukka Vihmo 4935972 40.665
11 Juuso Siivonen 2231901 2.4 Ghz
12 Olli Viitanen 9640187 40.675
Erä 3
1 Nana Parjanen 2775562 2.4 Ghz
2 Janne Korkka 8717964 40.665
3 Mika Rinne 6593547 40.785
4 Harri Peltomaa - 2.4 Ghz
5 Vesa Rousku 5022423 2.4 Ghz
6 Toni Mäkipere - 2.4 Ghz
7 John Westerlund - 40.715
8 Vertti Aito 4876941 40.745
9 Touko Laakso 5940775 40.852
10 Niko Kartano - 40.685
11 Kristian Lakari - 27.145
12 Mikael Yrjänäinen - 27.195[/list]
-
3 vai 4 nousee semeissä ?
-
Jani olikin nopee :)
-
-
-
Tässä on Turku Open 2006 Finaalien ajotapa:
Semit
Semi A
Nro: Alkuerä sijoitus
1 - 1
2 - 4
3 - 7
4 - 10
5 - 13
6 - 16
7 - 19
8 - 22
9 - 25
10 - 28
11 - 31
12 - 34
Semi B
Nro: Alkuerä sijoitus
1 - 2
2 - 5
3 - 8
4 - 11
5 - 14
6 - 17
7 - 20
8 - 23
9 - 26
10 - 29
11 - 32
12 - 35
Semi C
Nro: Alkuerä sijoitus
1 - 3
2 - 6
3 - 9
4 - 12
5 - 15
6 - 18
7 - 21
8 - 24
9 - 27
10 - 30
11 - 33
12 - 36
Finaalit
Nro: C-Finaali
Semi sijoitus
1 - Semi A 9
2 - Semi A 10
3 - Semi A 11
4 - Semi A 12
5 - Semi B 9
6 - Semi B 10
7 - Semi B 11
8 - Semi B 12
9 - Semi C 9
10 - Semi C 10
11 - Semi C 11
12 - Semi C 12
Nro: B-Finaali
Semi sijoitus
1 - Semi A 5
2 - Semi A 6
3 - Semi A 7
4 - Semi A 8
5 - Semi B 5
6 - Semi B 6
7 - Semi B 7
8 - Semi B 8
9 - Semi C 5
10 - Semi C 6
11 - Semi C 7
12 - Semi C 8
Nro: A-Finaali
Semi sijoitus
1 - Semi A 1
2 - Semi A 2
3 - Semi A 3
4 - Semi A 4
5 - Semi B 1
6 - Semi B 2
7 - Semi B 3
8 - Semi B 4
9 - Semi C 1
10 - Semi C 2
11 - Semi C 3
12 - Semi C 4
-
Ok! Näinhän se menikin joo!!
-
Oih.. Kato kun satuttinkin Mikael samaan erään.
Noh mekkaajaa mäkin tartten alkuerissä..
-
-
-
Kello Tapahtuma Aika Huom! Nostajat
8:00 Ilmoittautuminen
8:15 ja
8:30 vapaa
8:45 harjoittelu
9:00 Ohjaajakokous
9:15 Erä 1 3+5 min 1. eräkierros Erä 3
9:30 Erä 2 3+5 min 1. eräkierros Erä 2
9:45 Erä 3 3+5 min 1. eräkierros Erä 1
10:00
10:15 Erä 1 3+5 min 2. eräkierros Erä 3
10:30 Erä 2 3+5 min 2. eräkierros Erä 2
10:45 Erä 3 3+5 min 2. eräkierros Erä 1
ei kai se ihan näin mee... vai joudutaanko juoksee lauteilta nostamaan... 8)
-
:)
Hassua....
siis tietenkin niin että aina oman ajon jälkeen nostamaan !
T-Jani
-
Miksi aikataulua aikaistettiin? Tämä taas mutkistaa tilannetta kun ei muutenkaan mielellään vanhukset lähtis lauantai-aamuna kuskaamaan Turkuun saati kun pitäis herätä vielä puoli tuntia aikasemmin :|
-
Hienot kisat!
Kiitos Parjaselle ja muille asiaa järjestäneille
Jätkät sano että RB lauloi hienosti B-finaalissa - omalle pöydälle palattuani huomasin että kytkinkello irti ja uusi ulompi kytkinlaakeri tiessään :D ihme ettei stumpannut tmv ja kovaa meni
ihan hyvä sijoitus (6/12) takaiskari rautalangalla kiinni ja kytkinkello irti, onneksi oli rautalankaa mukana ja kiitos Markukselle virityksestä&mekkauksesta, sehän meni heti jo ekalla kierroksella finaalia, siis se CF takatorni
Yritin saada CNC alumiinisen tornin ennen kisaa taaksekin mutta varmaan tulee maanantaina postissa haha :lol:
muuten tyytyväinen autoon, toivottu vauhti löytyi vasta lopussa eli ajamattomuus näkyi
Juska, ihan varmaan se takatukivarsi otti maahan kiinni, ihan varmana ... :D :lol:
-
-
-
Turku open 2.9.2006 tulokset
Finaalit:
A-finaali (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/f3r4.html)
B-finaali (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/f2r4.html)
C-finaali (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/f1r4.html)
Semifinaalit:
A-semi (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/f1r3.html)
B-semi (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/f2r3.html)
C-semi (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/f3r3.html)
Alkuerät:
1. alkeräkierros
Heat 1 (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/h1r1.html)
Heat 2 (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/h2r1.html)
Heat 3 (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/h3r1.html)
Kierrostulos (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/eor1_1.html)
2. alkeräkierros
Heat 1 (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/h1r2.html)
Heat 2 (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/h2r2.html)
Heat 3 (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/h3r2.html)
Kierrostulos (http://www.vallisdata.fi/rc/TurkuOpen/eor2_2.html)
-
Iso kiitos järjestäjille ja palkintojen runsaudesta niiden tarjoajille. Hauska päivä kaiken kaikkiaan, vaikka mutkia matkassa olikin. Todella mukavalla tavalla sain suoritettua debyyttikisan krossin puikoissa, isoa hauskaa todella.
"Ja minähän en luovuta"-hengellä suoritettu kytkinlaakerien väärinkäyttö ja sen seuraus, 45 min. ilman laakereita läpi C-finaalin, voiko tämmönen kytkin enää toimia, ilmeisesti voi. :lol:
http://i33.photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Xray/de0bbfa9.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Xray/29b7d94f.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Xray/23cdd03b.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Xray/3fc4ac7a.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d80/JKNitro/Xray/9311274a.jpg
Käytännössä jarrua ei voinut painaa ollenkaan, kun kone sammui heti, muutaman kerran se tekikin sen C-finaalin aikana, kerran amppari pakotti helppaamaan otteen kahvasta, kun meinas silmään pesää ruveta tekemään. :lol:
Oppia ikä kaikki, tuli kallis lasku muutaman kymmenen sentin arvoisen laakerin hajoamisesta.
Tompalle ja Sutille kiitos mekkauksista. (sikspäkki mieheen tulossa)
Nanalle myös onnittelut debyyttikisan suorituksesta, ja mallilla vielä!!
-
laitetaan nyt pari fotoa vielä muistoksi
uudet kytkinlaakerit olivat korkanneet, puolikeraamiset köhöm, alkukerät ja semi meni vanhoilla hienosti
(http://www.snrt.net/Matrix/r2.jpg)
(http://www.snrt.net/Matrix/r3.jpg)
(http://www.snrt.net/Matrix/r4.jpg)
-
Anssi on kova jätkä! 8)
Onnittelut. Voisit muuten ihan oikeesti alkaa ajamaan noita kilpailuja. :wink:
-
Muutama räpsäsy löytyy alla olevasta linkistä..
Hienot skabat, paljon uusia naamoja! Lisää tällaisia...
-
Ajosysteemi oli kyllä todella kiva!!
Jokainen sai osansa sijoitukseen katsomatta eikä kenelläkään ollut pelkkä sivustakatsojan rooli.
Toivottavasti vastaavan systeemin kisoja tulee toistekin lisää niin innostus osallistua on aivan toinen kuin ns. normaalin systeemin kisoihin joissa päivän aikana pääsee ajaa 3x5 min + 10 nousu = 25 min jos ei mene aivan putkeen/pysy kärjen vaihdissa
Tällaiset kisat varmasti antavat mahdollisuuden myös erittäin hyvään treeniin
Äänestäisin tämän ehdottomasti esim Hobao Cupin systeemiksi
-
Ihan kivat kisa ja järsjestelyt, joskin ensikerralla voisi ottaa säännöt mukaan.
Oikominen ja auton kantaminen ponderilinjan yli sen sammuessa ei mielestäni ole oikein edes tälläisissä "treeni" kisoissa.
Mutta täytyy sanoa että kivat oli kisat kun pääsi paljon ajamaan, oman B-finaalin kärjessä monta monta minuuttia mutta sitten Kyoshon takapinjoni sanoi sopimuksen irti, ei ne vaan kestä sellasta määrää ajoa (treeni+kisat) :( Pettynyt olen...
Ei se muuten mutta että johtopaikalta! Mutta Aapro tuli ja näytti kaikille miten B-finaalia viedään, joskin vikalla minuutilla putsari meni tukkoon ja autosta lopui puhti! Päätyi sitten kakkoseksi :) Ja Antti ensikerralla ei aja kokopäivää samalla putsarilla :)
-
Isot kiitokset järjestäjille, kivat kisat näin ensikertalaisen näkökulmasta. Paljon mukavampi tehdä niitä alottelijan mokia tämmösissä kisoissa kun vaikka SM-kisoissa :oops: Pääsi aika hyvin jyvälle kisaamisen perusteista. Näitä lisää...
Sen yhen kaverin riehuminen kyllä rupes jossain vaiheessa vähän pelottaan, aattelin että käy varmaa käsiks jos en pysy pois tieltä... :?
-
Äänestäisin tämän ehdottomasti esim Hobao Cupin systeemiksi
Jos hobaocupiin tulee saman verran porukkaa kun yleensä niin jouduttaisiin järjestämään ainakin 5 finaalia.. Ei riitä aika ja sit E finaalilaisilla voi olla aika tylsää venailla palkintojenjakoa :)
Tämänkokoisissa kerhokisoissa kyllä toimii loistavasti!
-
Se on kyllä totta varmaankin
No tykkäsin anyway!! Linqvistä lainaten lisää näitä jos vain suinkin
-
Koko idea tämän kisan järjestämisestä syntyi pari viikkoa sitten. Tarkoitus oli järjestää kilpalut joiden läpivienti ei taas kuormittaisi niitä samoja aktiivijäseniä, jotka aina ennen ovat paikkaunnan kisat ansiokkaasti järjestäneet. Nyt olisi muiden vuoro hoitaa hommaa. Ensi kertaa vaihdettaisiin radan suunta myötäpäivään. Vaihtelua kaivattiin ja samalla se tasoittaisi kotiedun. Muutamia mutoksia siis tarvittaisiin normaalin radanhoidon lisäksi. Lisäksi tai oikeastaan ensinnäkin uutta ajotapaa päätettiin koittaa. Haluttiiin paljon ajamista kaikille - kisa jossa kaikki ajaisivat täysimittaisen finaalin. Matalan profiilin kisat, jotta myös ensikertalaisten olisi helppo lähteä mukaan.
Ja nämä kaikki olivat Jani Parjasen ideoita.
Ilman talkoita ja niiden vanhojen konkareiden neuvoja ja apuja ei homma tietenkään olisi onnistunut. Porukka oli aktiivisesti mukana alusta loppuun asti ja homma vietin läpi loistavassa hengessä niin kuin ajateltiinkin. Jopa paikalliset rc-yritykset lahjoittivat 14 palkinntoa kisaan!
Paikan päälle tuli juuri optimi/maksimi 36 kuskia miehistöineen. Kaikki ennakkoilmoittaunueet tulivat eikä keskeytyksiä ja aikaisia kotiinlähtöjä montaa ollut. 75 kisaminuuttia plus lämmittelyt ja harjottelut päivässä tuntuivat varmasti sekä kalustossa että miehistössä.
Todella kokeneesti kaikki näytti sujuvan. Jos ja vaikka mukana oli ensikertalaisia, aikataulut pitivat sekunniilleen. Pari minuttia ennen hiitin alkua varikko täyttyi ja nostopaikat miehittyivät. Ja sitten lämmittely ja tankkaus ja menoksi. Ihan kuin tätä tehtäisiin joka päivä! Jos se tästä menee vielä paremmaksi niin lähettäjää ei enää tarvita vaan kaikki vaan katsovat aikataulua ja kisakelloa ja hommaa pyörii. No olihin siellä muutama tekininen kymppi, mutta nekin mahtuivat aikatauluun.
Tuomarointi pidettiin ennakkosuunnitelmien mukaisesti näkymättömissä. Eikä siihen ollut juuri aihettakaan. Joitain oikaisuja nähtiin, ponderilinja ylitettiin kantaen, häiritsevää käytöstä ajajakorokkeella raportoitiin, tiukkaa vääntöä ja tönimistä radalla. Siis ihan normaalia. Pidettiin hauskaa ja keskittymisen ja adrenaliinikuohun häiritseminä tuli tehtyä virheitä ja ylilyöntejä. Kerhokisassa ei haluttu rankaista, jollei virhe ollut tahallinen JA toisille vahingollinen. Muissa kisoissa saattaa riittää että oli virhe.
Huomasitteko muuten, että aidan reunustalle kertyi taas yleisöä. Radan mainio sijainti kerää kiinnostuneita ohikulkijoita hetkeksi seuraamaan kisaa. Epävirallisten varikkohuhujen mukaan ensi kesänä saadaan radalle myös äänentoisto- ja kaiutinjärjestelmät. Se mahdollistaa myös yleisön informoinnin ja kiinnostuksen ylläpitämisen. Koskakohan ruvetaan miettimään katsoman rakentamista...
TUA:n mahdollisuudet järjestää kilpailuja paranevat oleellisesti kun radalle saadaan myös sähköt. Homma on kuulemma alulla. Nyt ajanotto- ja tietojärjestelmä oli täysin akkujen varassa. Vaikka käytössä oli akkukapasiteettia yli 400 Ah oli se silti koko kisojen akilleen kantapää, koska akkujen kunnosta ei kukaan ollut varma. No onneksi siihen ei kompastuttu. Muut sähkön mukana mahdollistuvat uudet palvelut antavat jatkossa varmasti lisää väriä kisoihin.
Tämä ajojärjestelmä ei sovelu tittelikisoihin mutta harjoituskilpailuissa näytti hyvältä. Lisää tulee, jos niin halutaan.
Kiitos kaikille Turku Open 2006 kisoihin osallistuneille!
-
Hienoa
Halutaan, ehdottomasti!!
Uskon että tuo on parasta harjoitusta etenkin junioreille jotka saavat maksimaalisen määrän harjoitusta ajamisesta ja kisatuntumaa muutaman alkuerän ja yhden nousuerän (10 min) sijaan. 5 +5 + 20 + 45 = 1H 15 min !!!!
Samalla pääsevät nauttimaan senioritkin jotka eivät kotiolojen takia viitsi vaivautua ajamaan 25 min kisapäivän aikana (uskon että en ole yksin tässä) jos ei nappiin mene.
kiitos vielä!!
-
Hienoa
Halutaan, ehdottomasti!!
Uskon että tuo on parasta harjoitusta etenkin junioreille jotka saavat maksimaalisen määrän harjoitusta ajamisesta ja kisatuntumaa muutaman alkuerän ja yhden nousuerän (10 min) sijaan. 5 +5 + 20 + 45 = 1H 15 min !!!!
Samalla pääsevät nauttimaan senioritkin jotka eivät kotiolojen takia viitsi vaivautua ajamaan 25 min kisapäivän aikana (uskon että en ole yksin tässä) jos ei nappiin mene.
kiitos vielä!!
Mikan kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Itseä ei juurikaan nappaa lähteä kisaamaan matkojen päähän muutaman ajominuutin takia, vanha kuitenkin lämpeää hitaasti. Tämän ja muiden tekosyiden vuoksi ovat kaikki ns. arvokisat jääneet minulta väliin.
Kiva päivä oli kyllä kaikin puolin, ajo-aika tosin olisi voinut täyttyä 30s aikaisemmin :( No sen siitä saa kun ajaa liian lujaa sisään varikolle, harmi ettei voi syyttää esim. tankki-apinaa tapahtuneesta. :wink:
Kiitokset mukavasta päivästä kaikille kisakumppaneille, järjestäjille ja tietysti Nikolle tankkauksesta (ja ilmaisesta pohjalevystä).
HoBao-cupissa tavataan....ehkä?
-
Sitten oman tiimin tarinat.
Auto ja kuski olivat heti aamulla valmiit. Rata oli käyty viikolla testaamassa, joten yllätyksiä ei tullut kuten ehkä monelle muulle. Alkuerien kuudes sija ansaittiin tasaisella ajolla ja nappiin onnnistuneella ajoituksella. Radalta löytyi vapaa väli jossa sai yksin ajaa. Pienestä se on tosin kiinni ja tuuria siihen tarvittiin.
Tuuri loppui sitten semissä tai rehellisemmin sanottuna tehtiin emämunaus: ostettiin tauolla aivan uudentyyppiset renkaat, joita ei oltu ollenkaan testattu aikaisemmin. Vaikka renkaat saattvat olla hyvätkin, eivät ne toimineet kokonaisjousituksessa ollenkaan. Auto pomppi ja liukasteli semin läpi ja tuloksena oli paikka B-finaalissa. Saattoi siinä olla mukana myös kisahermoilua mutta päätettiin kuitenkin palata aamun säätöihin.
Ja sitten homma taas pelas finaalissa vanhoilla säädöillä tuttuun tapaan. Ensimmäinen kierros oli tosin vaikea ja putoaminen joukon hänille koitteli kylllä hermoja, ellei lauteilla niin ainakin lauteiden alla. Onneksi aikaa oli riittävästi ja tasainen ajo nosti sijoitusta pikku hiljaa. En tiedä tarkkaan millä kierroksella johto tuli, mutta viimeisen tankkauksen jälkeen menin katsomaan sijoitusta ja johto oli sillä hetkellä 10 sekuntia. Vielä samalla kierroksella johto kasvoi vastustajan pienen virheen takia. Sitten paras kilpailija joutui tulemaan vielä kerran varikolle ja loppukierroksilla marginaali kasvoi yli puolen minuutin.
Päivällä ei koskettu autossa juuri mihinkään muuhun. Ei olisi ollut pahemmin aikaakaan. Lopputarkastuksessa havaittiin, että kytkinlaakerit olivat aivan loppu, äänenvaimentimen etupään kannatinrauta oli hävinnyt jonnekin ja aiheutti pientä falskausta pakopuolella (siitä se huolestuttava ääni), etuiskari olisi mahdollisesti pudonnut seuraavan 10 min aikana koska ruuvi oli löystynyt, keskidiffi tai ainakin sen rattaat menee vaihtoon. Meilläkin siis oli keskeytys jo lähellä, joten sympatiseeraan niitä joiden matka oli kivisempi.
Onnittelut Kallelle ja Anssille, jotka vuoden ensimmäisessä kisassaan taistelivat keskenään kisan voitosta. Kilpailun ratkaisuvaiheessa he olivat todella pitkään puolen minuutin sisällä. Oli siellä kärjessä välillä Akikin, mutta Ansilla tuntui homma toimivan varmimmin aina viimeiseen kierrokseen asti. Sitten jotain sattui ja Kalle karkasi voittoon. Hieno kisa! Harmi, että sitä jännitystä ja dramatiikkaa saattoi olla vaikea seurata muualla kuin ajajakorokeella.
-
Hyvät kisat oli! Formaatti oli juuri sellainen mitä moni on kaivannut. Loistavaa että nyt myös "hitaammat" kuskit pääsevät ajamaan paljon. Kisathan ovat sitä parasta mahdollista treeniä.
Omalta osalta päivä oli epäonninnen. Alkuerissä en saanut yhtään kierrosta, johtuen ponderin toimimattomuudesta ja aivan törkeistä radiohäiriöistä. Semi menikin sitten paremmin. Varmistelulla ja radan opettelulla heltisi 3 sija ja paikka A finaaliin.
Finaali olikin mahtava niin kauan kuin sitä kesti. Alku on meikäläisellä yleensä aina finaaleissa kankea ja niin nytkin. 1. tankkaukseen mennessä olin kuitenkin noussut kärkikahinoihin. Tiukkaa kisaa finaalin johdosta noin. 20 min kohdalle asti. Silloin aamulla vaihdetut kytkilaakerit "lakkasivat olemasta". Laakereista jäi jäljelle vain ulko ja sisäkehät. Tuloksena siis keskeytys A-finaalin johtopaikalta. Hienoa kisaa kuitenkin finaalissa ja omasta ajosta jäi hyvä fiilis.
-
Ihme juttu, sama täällä laakereiden kanssa eikä olla ainoat. Kuinkahan niin monelta meni kytkinlaakerit juuri tässä kisassa, itselläkin eka kerta koskaan...
-
-
-
Minunkin puolestani kiitokset kaikille mukana olleille ja erityisesti Parjaselle ja Aapelille ideoinnista ja toteutuksesta niin kisojen järjestelyissä kuin itse kilpailupaikalla. Omalta kohdaltani unelmapäivä niin sijoituksen kuin viihtyvyydenkin suhteen. Ehdottomasti toivomuksessa on vastaavanlaisia kerhokilpailuja lisää niin Turussa kuin muuallakin.
Voitto tosin olisi voinut ratketa ihan ajamalla mutta tekniikka pettää kun pettää, se kuuluu lajiin. Kovaa nämä pelimiehet kyllä radalla menivät niin kauan kuin vehkeet kestivät, erityisesti finaalia lähes loppuun johtanut Anssi, jota ei treeneissäkään ole viime aikoina liikaa näkynyt, taitaa vauhti olla veressä .
Sitten plussat ja miinukset:
+++ Auto, toimi täysin moitteettomasti alkueristä finaaliin ja oli vieläpä nopea (osaavammissa käsissä olisi varmaan lentänyt radalla)
+ Mekkari, kuskin tavoin ekaa kertaa kisapaikalla ja virheetön suoritus ainakin korokkeelta vilkaistuna
+ Oma ajo varauksin, muutamia älyttömiä kämmejä ja välillä ihme hissuttelua
+ Fiilis
+ Nostajat, erityisesti A-finaalissa, itse en ainakaan yhtään sekuntia hukannut kuin omiin mokiin
+ Palkinnot on kivoja
+ 45min finaali kaikille, ehkä paras idea tänä vuonna...
- ne loppu jo :(
-
Jotkut varmaan kuulikin ykköserän tokan rundin loppupuolella pamauksen alakerrassa...
Pääsuoraa ennenhän on loiva pitkä mutka josta saa kiihdytettyä hyvin vauhtia kaasu pohjassa, niin hyvin että varikkosuoran alussa on jo lähes huippunopeus. Ja varikkosuoran alussa on se mukava pattinki mikä erottaa varikkosuoran ja pääsuoran. Pääsuoraa edeltävä mutka oli tosiaankin mennyt mulla pitkäks, nooh, ei kai siitä kaasusta tarvii hellittää.. kyllä se siitä menee...
Eipä menny. Eikä todellakaan ollut enää mitään tehtävissä kun asian tajus. Pattinki tais osua aikalailla keskelle vasemmanpuoleista tukivartta. Ja vauhti tosiaankin oli melkoinen..
Saldona kolme säätö(sulake)palaa, edestä takimmainen brace (johon saranatapit tulee) mutkalle, hiilikuiseen servosaverin tukilevyyn pieni murtuma (aikamoinen rasitus sille alustan jäykkärin ruuville joka on ko levyssä kiinni, nyt sen ruuvin varmaan pystyy kiertämään levystä melkeen läpi murtuman takia), iskarituki hieman vääntyi kun tarkkaan katsoo (taidan vääntää takas), iskarin alapäästä isompi muoviprikka soikeeksi ja iskarin runko soikeeksi (oli niin piukassa että oli pakko avata papukaijoilla, luultavasti siitä se soikeus. Mäntä menee läpi mutta jumittaa.). Kallis ajovirhe.
En oo ainut ketä siihen on osunu ajosuunnan vaihdon jälkeen.. Pitää kattoa jos löytyis joku hyvä pahmuste siihen :)
-
Pamaus kyllä kuultiin, ja joku sanoikin heti sen jälkeen että tais tulla hintava osuma.... Siihen olisi varmaan osunut jossain kohtaa myös mun reiskani jos vain olisin uskaltanut kaasuttaa yhtä aikaisessa vaiheessa suoralle :D Syy minun varovaisuuteni finaalissa oli lukuisat voltit semissä vikahyndässä juuri ennen kurviin tuloa.
Kyllä sitä kannattaa tosiaan suojata tai muuttaa ettei siihen turhaan autot hajoile.
-
Kaivelin vähän vanhoja tuloksia että miten paljon nopeempi rata nyt on, ihan mielenkiinnosta=)
Itse ajoin tässä kisassa 49 kierrosta ja hobao cupissa 51 kierrosta. Nopein läppi lauantaina oli 47.399 ja HC:ssa 47.972
Turku openin voittaja ajoi 51 kierrosta samoin kun SM kisan voittaja. SM:ssä jonkinverran kovempi taso... Ja SM:ssä liukkaampi rata.
Ehkä toi kuus kymmenystä on aika hyvä keskiarvo. Jotkut hyndät tosiaankin on nopeempia myötäpäivään, mutta hitaampia ovat ainakin pääsuoraa edeltävä, röykkysuora (muutettu hitaammaksi) ja pöytä (ainakin huomattavasti varmempi, samoin kuin pitkä pöytä). Toisaalta entisen pudotuksen ja pikkuhypyn pääsee nyt tykittämään kovaa...
-
Kiios minunkin puolesta loistavasta kisasta. Hauskaa oli, vaikka auto/moottori eivät ole huippu luokkaa. Huiminta ainakin omasta mielestäni oli ajaa se 45.min putkeen, vaikkakin matkalla oli pieniä ongelmia: Ohjauspalan ruuvi irtos ja moottorikin kerkes sammuu, mutta onneksi varikkokäynnillä :D . Tärkeintä, että ei tullu siisnä siis keskeytystä.
Kiitos vielä MikaelY.n faijalle tankkauksesta ja tietty MikaR:lle koneen säätämisestä, mekkauksesta yms..