Sitten oman tiimin tarinat.
Auto ja kuski olivat heti aamulla valmiit. Rata oli käyty viikolla testaamassa, joten yllätyksiä ei tullut kuten ehkä monelle muulle. Alkuerien kuudes sija ansaittiin tasaisella ajolla ja nappiin onnnistuneella ajoituksella. Radalta löytyi vapaa väli jossa sai yksin ajaa. Pienestä se on tosin kiinni ja tuuria siihen tarvittiin.
Tuuri loppui sitten semissä tai rehellisemmin sanottuna tehtiin emämunaus: ostettiin tauolla aivan uudentyyppiset renkaat, joita ei oltu ollenkaan testattu aikaisemmin. Vaikka renkaat saattvat olla hyvätkin, eivät ne toimineet kokonaisjousituksessa ollenkaan. Auto pomppi ja liukasteli semin läpi ja tuloksena oli paikka B-finaalissa. Saattoi siinä olla mukana myös kisahermoilua mutta päätettiin kuitenkin palata aamun säätöihin.
Ja sitten homma taas pelas finaalissa vanhoilla säädöillä tuttuun tapaan. Ensimmäinen kierros oli tosin vaikea ja putoaminen joukon hänille koitteli kylllä hermoja, ellei lauteilla niin ainakin lauteiden alla. Onneksi aikaa oli riittävästi ja tasainen ajo nosti sijoitusta pikku hiljaa. En tiedä tarkkaan millä kierroksella johto tuli, mutta viimeisen tankkauksen jälkeen menin katsomaan sijoitusta ja johto oli sillä hetkellä 10 sekuntia. Vielä samalla kierroksella johto kasvoi vastustajan pienen virheen takia. Sitten paras kilpailija joutui tulemaan vielä kerran varikolle ja loppukierroksilla marginaali kasvoi yli puolen minuutin.
Päivällä ei koskettu autossa juuri mihinkään muuhun. Ei olisi ollut pahemmin aikaakaan. Lopputarkastuksessa havaittiin, että kytkinlaakerit olivat aivan loppu, äänenvaimentimen etupään kannatinrauta oli hävinnyt jonnekin ja aiheutti pientä falskausta pakopuolella (siitä se huolestuttava ääni), etuiskari olisi mahdollisesti pudonnut seuraavan 10 min aikana koska ruuvi oli löystynyt, keskidiffi tai ainakin sen rattaat menee vaihtoon. Meilläkin siis oli keskeytys jo lähellä, joten sympatiseeraan niitä joiden matka oli kivisempi.
Onnittelut Kallelle ja Anssille, jotka vuoden ensimmäisessä kisassaan taistelivat keskenään kisan voitosta. Kilpailun ratkaisuvaiheessa he olivat todella pitkään puolen minuutin sisällä. Oli siellä kärjessä välillä Akikin, mutta Ansilla tuntui homma toimivan varmimmin aina viimeiseen kierrokseen asti. Sitten jotain sattui ja Kalle karkasi voittoon. Hieno kisa! Harmi, että sitä jännitystä ja dramatiikkaa saattoi olla vaikea seurata muualla kuin ajajakorokeella.