Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - blaah

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
61
Sähköautot / Vs: lrp sphere comp2007 häiriö
« : 22.02.09 - klo: 22.43 »
Milläs radioilla Blaah käyttää säädintään nyt? Itsellä Sanwan MX-3 2.4GHz ja ainakaan vielä ei ole ongelmia ollut.
Nyt Spectrumin dx3r..

62
Sähköautot / Vs: lrp sphere comp2007 häiriö
« : 22.02.09 - klo: 19.11 »
Itselläni hieman samansuuntaisia ongelmia samaisen säätimen kanssa (jonka ostin aikoinaan sinulta camshaft6)
Tosin omassa tapauksessani nopari ei tee mitään muuta kuin näyttää sinistä LEDiä, servo toimii. Toistuu pahimmillaan puolen minuutin välein. Virrat pois muutamaksi sekunniksi ja kaikki on ok. Parin itkuraivarin päästä tuli testattua eri radiosettiä ja voila: homma toimii. Mitään hajua ongelman syystä ei ole, edellinen radiosetti toimii kyllä servojen ja muiden noparien kanssa ongelmitta.. Eli, kokeile ihmeessä eri radiosettiä jos et vielä ole kokeillut (viestistäsi ei selvinnyt..)

63
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.02.09 - klo: 16.01 »
Itsellä yksi 5s pakka, odottelen vielä konetta, sekä jostain hieman vapaa-aikaa niin pääsisi ruuvaamaan palat kiinni.. Tilasin ihan kokeeksi ainoastaan yhden pakan, kokeilen 2200kv MMM:llä jos kennot kestää virtamäärää. Kiva latausaika tulee kun laturin maksimiteho on 50W... Ehtii latausta odotellessä konvertoimaan takaisin nitroksi, ajamaan tankin, ja taas sähköt kiinni..

64
Polttisautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi polttisautoksi?
« : 19.02.09 - klo: 14.23 »
ikävä kyllä tuossa tapauksessa kannattanee pysyä sähköissä.. Tuon verran menee helposti "oheislaitteisiin", starttiboksit, polttoaineet, tulpat, hehkut jne..
Ei kannata tehdä yleistä mokaa ostamalla jotain halpis polttissettiä, josta sitten ei ole mihinkään muuhun kuin rahojen ja päreiden polttamiseen..

käytettynä voit saada koko setin, vaikka tiukkaa tekee varmsti tuolla budjetilla..

65
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.02.09 - klo: 18.30 »
Hei! millaiset kokemukset teillä on ollut tuosta Hobbycityn ”Hard Case” mallin akuista?
Lisää kokemuksia akuista: kirjoittelin jo aikaisemmin pari postia, mm. että yksi akuista pamahti mykäksi kun juotokset irtosivat. Eilen meni toinenkin akku mykäksi, ja kotona varmistui syy: sama juttu.
Nähnyt että vastaavaa tapahtuu paremmillakin akuilla ja tässä omat vinkkini:
- kennot kaksipuolisella teipillä kiinni ulkokuoreen (eli hard caseen). Ainakin Hobbycityn halpiksissa teippi löytyi, mutta ainoastaan kuoreen päin oleva liimapinta oli esillä, kennoa päin olevassa pinnassa oi vielä suojateippi päällä. Ottamalla tämä pois saadaan kenno pysymään liikkumatta kuoren suhteen. Ja tärkeintä: äkkipysähdyksessä kaikki voima ei kohdistu kennojen päätyyn niiden kolahtaessa kuoren päätyyn, vaan ainakin osa liikevoimasta pysähtyy teipin ansiosta..
- mikäli kennon ja kuoren välissä on klappia (ainakin Hobbycityssä 5mm pituussuunnassa) niin täytä jollain tiiviillä aineella, näin kennot eivät pääse liikkumaan.
- lisäksi suunnitteilla tunkea akku toisin päin autoon tulevaisuudessa vaurioiden estämiseksi: nyt ajettu jatkuvasti niin että liittimet sisältävä pääty osoittaa eteenpäin. Tässä se huono puoli että seinän tullessa vastapalloon kuoreen nojaavat virtaliittimet kampeavat juotokset kennoista irti.. Toki sama ongelma on myös akun ollessa toisin päin, mutta kennon ja kuorenvälissä ei ole mitään ikäviä metalliosia jotka edistävät rikkoontumista/mahdollisesti oikosulkevat kennot.. Ikävä kyllä B4:ssä ei akun suunnnan vaihtaminen onnistu ilman painopisteen siirtämistä sentillä..

Ja kolvaamisessa saa sitten olla pirun tarkkana, milli väärään suuntaan ja lipo pamahtaa pahimmassa tapauksessa naamalle! Varoitettu on,,

66
Ööh, kaksi kertaa VISAni tuhonneena voin sanoa että magneetti ei todellakaan tarvi edes olla jääkaappi-magneetti-tasoa.
Itselläni oli käytössä jonkin aikaa USB-tikku jonka yhteydessä pieni läppä suojaamassa USB-pistoketta, tämä sisälsi pienen pienen magneetin. Ensimmäinen kortti kuoli noin kuukauden huonosti toimittuaan, toka kortti heti (vietti ilmeisesti pidemmän tovin magneetin kanssa..)

67
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 14.02.09 - klo: 18.38 »
Onko 9:in painoa mitattu?

68
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 14.02.09 - klo: 15.23 »
Sanokaapa tarviiko ulkoista BECiä mihinkään MMM noparilla? Muistelen että esim Mamba Maxissa vaikutti huomattavasti noparin lämpiämiseen, mutta onko tuohon MMM:ään tehty jokin parempi viritys?
Taisi lukea "switching BEC" tuotekuvauksessa = parempi viritys?

69
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 12.02.09 - klo: 18.52 »
Itse ajanut 850mAh 2S lipoilla. Hyvin kestää kolme varttia. Jos haluaa pidempää kestoa niin suurempaa, helppoa.. Suurin mitä olen nähnyt 1:8 autossa taitaa olla 3000mAh

70
Yleinen keskustelu / Vs: Spectrum DX3r 2,4 ghz
« : 12.02.09 - klo: 17.54 »
Jatketaan vaikka täällä, kokemuksia löytyy jo kyseisestä kapistuksesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=9797.180

71
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 08.02.09 - klo: 21.09 »
Ai niin, vertasin tietenkin kasin 46t..

72
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 08.02.09 - klo: 02.03 »
Yllättävän pienellä muutoksella ollaan saatu layoutti huomattavasti fiksummaksi kuin tähän asti näkemissäni konversioissa.. Valehtelivatko silmät tai oliko tuo keskidiffin ratas pienempi kuin normi Hyperissä? Eikö sähkökonversioissa ole yleensä juuri toisinpäin?

73
Jesh, tosiaan hienot kisat, suurkiitos järkkääjille!!
Ensimmäiset sähkökisat takana, ja heti pääsi ajamaan A-finaalissa. Vaikkakin erät tuntuvat polttikseen verrattuna uskomattoman lyhyiltä, niin päivän aikana sai kyllä ajaa koko rahan edestä. Itse kannattaisin toki erien pidentämistä, viidessä minuutissa kuin yksi mälli, omasta mokasta tai toisen avustuksella, riittää tuhoamaan koko erän..
Toinenkin ero tuli huomattua, kurkkku ei ollut kipeä karjumisesta  :grin: Tosin viimeisessä finaalissa oli sitten tarpeen(?) avata äänikielet kaikilla tuntemillani suomen kielen sivistyssanoilla kun lähes joka kieroksella tömähti johonkin kolleegaan...
Toivottavasti nähdään vielä vastaavat kisat tänä keväänä..

74
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 31.01.09 - klo: 14.08 »
OK, kiitän, nyt selkeni. Käyttötarkoitus on siis vaan saada tilaa koneelle jos spurri/kardaani tulee vastaan kuten kuvan tuntemattomassa autossa, sekä hyväksikäyttää alkuperäisiä moottoripukkeja? Muuta en ainakaan keksi, nostaa ainakin painopistettä mukavasti..

AE-Mod: Mikäs kone sinulla tulossa Hyperiin, ja millä akuilla? Olisi tuossa lattialla muutama vastaava Hyperi käyttöä vaille.. Itse lähinnä MMM 2200 kombosta haaveillut..

75
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 31.01.09 - klo: 13.33 »
Kiinnostava topikki..
Kertokaapas mikä tuon Hot Racing:in pukin idea on? Olen aikaisemminkin ihmetellyt tuota LiquidRC:n kuvaa, ja löysin jopa suuremman kuvan (http://www.hot-racing.com/?partnumber=EEC2000L01&c=209), mutta en vieläkään tajua mitä ihmettä kuvassa on..?

76
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.01.09 - klo: 13.11 »
Hei! millaiset kokemukset teillä on ollut tuosta Hobbycityn ”Hard Case” mallin akuista?

Tuossa pari sivua sitten kirjoittelin jo kommentteja, kopioidaan nyt vaikka tähän alle. Sellainen päivitys vielä että sain yhden akun jo rikki. Auto laskeutui hyppyrin alastuloon pohjalevy kopsahtaen, ja akku meni mykäksi. Ensin hätäännyin että kennot saanneet kipeitä, mutta kuoret avattuani huomasin että juotokset vaan pettäneet sisältä...

Pari tuollaista tuli tilattua. Ilmeisesti edelliset lipot olivat menettäneet potkunsa koska näissä selvästi enemmän potkua. Tosin samaan aikaan tuli hankittua 3700mAh 3Racinging vastaava lipo (racingfactory:stä). En suoraan sanoen uskonut että lipoissa olisi sen suurempaa eroa kuin brändäys mutta..
Nyt kolme ajokertaa takana Lippulaivassa, ja pakko myöntää että akuissa on eroa vaikka olin erittäin skeptinen asian suhteen. Asian löi lukkoon etenkin kerta jolloin luulin ajavani Zippyllä mutta korin poistettuni sisältä löytyikin 3Racing.. Kaikkia ladattu yhtä monta kertaa. Zippy akut kuljettaa B4:sta 8,5 koneella erittäin hyvin. Mutta 3Racingin akulla potkun määrä etenkin muutaman ensimmäisen minuutin aikana on erittäin selvä. RTR säädöissä oleva kärry keulii tahattomasti rikkoen ajorytmin, ei sen puolesta että vähentäisi hauskuutta, mutta kierrosajat tod näk kärsivät ;)
Zippyt painavat noin 10g enemmän mutta väittävät sisältävänsä 300mAh enemmän kapasiteettia. Olennaisin ero akkujen välillä on että Zippyt ovat SELVÄSTI lämpimiä vajaan 20min ajon jälkeen vs. 3Racing akku (ei lämpiä lainkaan). Käsittääkseni ei järin hyvä merkki lipon kestävyydestä (?)
Perjaatteessa laturistani saisin purkuvirtakäppyröitä  PC:lle, mutta en usko että niistä juurikaan on hyötyä koska maksimipurkivirta on silloin 2A.. Ja akun imemällä virtamäärällä en usko olevan mitään väliä, koska vanhat lipoakkuni imivät lähes koko kapasiteetinsa lupaaman kapasiteetin, mutta eivät pystyneet sitä purkamaan ajotilanteessa.

77
Taisi mennä huutoäännestykseksi joten toistetaan nyt vielä:
7.2. tai 14.2. tulossa kisoihin (tai vaikka molempina  :grin: )

78
Itselläni jää ainakin kisat väliin jos siirtyvät 31.1. päivälle.. Eiköhän me pärjätä ilman kauppiaitakin, jättäköön varaosavarastonsa meille harrastajille ;)

79
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 19.01.09 - klo: 17.15 »
Kuulema ainakin Spectrumin DX3R:ssä.. Lisäksi siinä vakiona aika iso ratti joten luulisi osuvan..

80
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.01.09 - klo: 21.55 »
Joko akut tuli? Ilmotelkaa myös muut jotka ehti tilaamaan hardcase zippyjä, että millaisia tuli ja jos tuli useampi niin onko miten identtisiä vastaanottamaan tai luovuttamaan virtaa?

Pari tuollaista tuli tilattua. Ilmeisesti edelliset lipot olivat menettäneet potkunsa koska näissä selvästi enemmän potkua. Tosin samaan aikaan tuli hankittua 3700mAh 3Racinging vastaava lipo (racingfactory:stä). En suoraan sanoen uskonut että lipoissa olisi sen suurempaa eroa kuin brändäys mutta..
Nyt kolme ajokertaa takana Lippulaivassa, ja pakko myöntää että akuissa on eroa vaikka olin erittäin skeptinen asian suhteen. Asian löi lukkoon etenkin kerta jolloin luulin ajavani Zippyllä mutta korin poistettuni sisältä löytyikin 3Racing.. Kaikkia ladattu yhtä monta kertaa. Zippy akut kuljettaa B4:sta 8,5 koneella erittäin hyvin. Mutta 3Racingin akulla potkun määrä etenkin muutaman ensimmäisen minuutin aikana on erittäin selvä. RTR säädöissä oleva kärry keulii tahattomasti rikkoen ajorytmin, ei sen puolesta että vähentäisi hauskuutta, mutta kierrosajat tod näk kärsivät ;)
Zippyt painavat noin 10g enemmän mutta väittävät sisältävänsä 300mAh enemmän kapasiteettia. Olennaisin ero akkujen välillä on että Zippyt ovat SELVÄSTI lämpimiä vajaan 20min ajon jälkeen vs. 3Racing akku (ei lämpiä lainkaan). Käsittääkseni ei järin hyvä merkki lipon kestävyydestä (?)
Perjaatteessa laturistani saisin purkuvirtakäppyröitä  PC:lle, mutta en usko että niistä juurikaan on hyötyä koska maksimipurkivirta on silloin 2A.. Ja akun imemällä virtamäärällä en usko olevan mitään väliä, koska vanhat lipoakkuni imivät lähes koko kapasiteetinsa lupaaman kapasiteetin, mutta eivät pystyneet sitä purkamaan ajotilanteessa.

81
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 05.01.09 - klo: 15.51 »
Futaban BLS servot on vasrmasti ihan hyviä, mutta ne eivät kuulemma ole niin kestäviä, hajoavat helposti ( näin olen lukenut ) .

Itselläni oli kesällä buggyssä/truggyssä BLS 352/351 ja yllättävän nopeasti tuli klappia vs. 9351/9451. Rikki en tosin saannut mutta klappia jopa polttikseen häiritsevän paljon..

82
Polttisautot / Vs: Pidennetyt akselit renkaille?
« : 03.01.09 - klo: 19.17 »
Traxxasia en ikinä nähnytkään mutta eipä estä heittämästä arvauksia.. Minkäs kokoiset heksit tuossa on? Jos normi polttiskoko (oliko nyt 17mm) niin löytyy lähes mistä vaan..
Kookelista löytyi jopa kuva: http://www.podiumrc.co.uk/product-116364.php
Eli tulee akselin päälle.. Olikohan edes lähellä sitä mitä etsit?

83
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 30.12.08 - klo: 22.08 »
Loistavaa palvelua täällä, kiitän ja kumarran =) Ehtiikin vielä pistää auton kuntoon ensi vuodeksi..

84
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 30.12.08 - klo: 15.31 »
Ok, kiitän, tuo on jo paljon tarkempi. Satutko vielä muistamaan mitkä männät iskareissa?
Asson sivuilla olleissa esimerkkisetupeissä (lähes) kaikissa 1:nen edessä ja 2:nen takana..
B4:en manuaalissa puolestaan ehdotetaan alkusetupiksi samat männät mutta juuri toisin päin..

85
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 26.12.08 - klo: 13.39 »
Olisiko kellään  b4:en setuppia mattoalustalle (Lippulaiva)?
Kovasti olen foorumia selaillut mutta mitään kokonaisvaltaista setuppia ei tullut vastaan.. Jossain threadissa toki kommentoitiin että jäykemmät jouset ja öljyt olisi jees, mutta olisikohan kellään hieman pidemälle menevää vinkkiä..?

86
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 22.12.08 - klo: 17.25 »
Ohje kyllä ihan ok..

87
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.12.08 - klo: 19.46 »
Hetkonen, siis mistä tilattuna tuo 30e laturi?

88
Sähköautot / Vs: Sanwan servo turistiautoon
« : 20.12.08 - klo: 19.18 »
Mikon yhteenvedon jälkeen jäin miettimään että montakohan servoa tässä k-luokassa keskimäärin menee nitrogallonaa kohti. Mikä niitä oikein siinä lajissa hajoittaa???

Oma saldo 1,5 vuotta M-8 kisoja ajaneena: yksi RTR servo rikki (koska auto oli puoli minuttia veden alla)..
Pakista löytyy ainakin Futaban 9351, 9452, 9451, BLS351. En ole oikein ymmärtänyt miten porukka onnistuu rikkomaan niitä servoja etenkin kaasusta niin usein.. Itselläni tosin aina ollut servosaiveri kohtalaisen löysällä, ja tänä vuonna taisi olla joka kisassa servoseiveri aivan auki (liian monimutkainen laite..). Monissa servoissani huomattavan paljon klappia, mutta uskoisin että tuo poistuu osittain jos jonain päivänä saan tilattua uudet sulakerattaat..


89
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 10.12.08 - klo: 22.53 »
9000kv: http://www.castlecreations.com/products/cms36-9000.html
tuli tilattua 2-3vk:a sitten heräteostona (mallasjuomien avustamana "introductory price" kuullosti tosi hyvältä..)
Kun vaan keksisi auton + akut vielä jostain..

90
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 10.12.08 - klo: 21.45 »
itse asiassa 9000kv on jo markkinoilla, itselläni sellainen tullissa odottamassa..

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13