Omassa pesurissa (pelastettu erään labran poistoista, vanha mutta ollut joskus kallis) oon käyttänyt metalliosille isopropanolia tai tenua, josta saakin hyvän fiiliksen kun kannen avaa, höyrystyvät meinaan iloisesti. Sylinterikansille yms olen käyttänyt teollisuustason liotinpesuainetta jolla 1:5 lioksena lähti traxxasin pillistäkin väri :)
Taitaa olla yleistä kaikille ultraäänille, mutta oma on ainakin ei-niin-kiireellinen malli. Eli sylinterikannen, lohkon tms pikapuhdistukseen menee tunnin verran aikaa. Taannoin pesin yhden kilahteneen moottorin laakereita ja lohkoa saadakseni viimeisetkin metallipurut pois, jolloin osat taisivat mennä kolmen pesun läpi. Jos pesuaineet joutuu ostamaan täyteen hintaan niin ei herkkua, oman pesurin vetoisuus kun on 1,5-2 litraa. Toki liemiä pystyy kierrättämään mutta esim. moottorin osia puhdistaessa ei voi käyttää mitään ruostuttavaa pesuainetta eikä todellakaan sellaista missä on vähääkään tauhkaa joukossa. Taannoin kaverin laakereita putsatessa fiksuna laitettiin isopropanolia muovipusseihin laakereiden joukkoon ja pesuriin vettä missä pussit ui. No vuotihan se tietty ja laakerit oli valmiiksi ruosteessa tullessaan pesurista
Liotinpesuaine tuntuu olevan paljonkin tehokkaampaa kuin tenu tai isoproppis, mutta tosiaan ruostumisvaara on runsas..