Kirjoittaja Aihe: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit  (Luettu 3743 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« : 25.09.08 - klo: 20.40 »
Tuli tuolta RC-Monsterin foorumin jäsenen kautta tilattua tälläinen 6S 150A nopari.
Jotain kiinalaisia keksintöjähän nämä ovat, aika paljon samalta näyttää kuin esim. Turnigyn 120A kopteri/lentokone säädin.
Tehdas on väsännyt tähän kuitenkin autokäyttöön sopivan softan, eli säädettävät jarrut ja pakki löytyy. Vaatii tosin vastarille akun tai ulkoisen bec:in, sillä noparissa ei ole sisäistä bec:iä.
Noparin mukana tuli myös näytöllä varustettu ohjelmointipalikka, jolla laitteen asetuksia voidaan muuttaa.
Kokoahan tällä on aivan julmetusti, 95x55x21mm ja painoa 180 grammaa - siinä jo Mamba Monsterikin kalpenee...  :laugh:
Testien perusteella pitäisi kuitenkin olla aivan toimiva laite ja itse pääsen toivottavasti viikonlopun aikaan katsomaan onko tästä mihinkään. Nelikennoista lipoa tosin on maksimissaan kiinni laittaa, mutta eiköhän silläkin jo alkuun pääse.

Käyttöjännite tässä siis 2-6S lipo ja maksimi jatkuva virta 150A. Isommassa (fyysisesti saman kokoinen) versiossa 2-10S lipo ja 120A. Pienempi virrankesto sen takia että suuremmalla käyttöjännitteellä ei tarvita niin suuria virtoja saman tehon tuottamiseen kuin pienemmällä jännitteellä. Laskennallisesti tuolla isommalla noparilla saa jo 5 kilowatin tehon käyttöön...

Linkki alkuperäiseen viestiketjuun RC-Monsterilla tässä.

Hintaa en tarkkaan uskalla sanoa kun ei lupaa ole, mutta Mambojen väliin meni...

Liitteissä parit kuvat, kokemuksia kerrotaan kunhan saadaan laite tulille.

edit: hmmm.. nyt vasta huomasin että mukana tulleessa paperimanuaalissa sanotaan jänniteeksi 2S-6S mutta tuossa noparin takana seisoo 3S-6S. Eipä tuolla sinällään ole merkitystä, alle neljän kennon käyttöön löytyy järkevämpiäkin nopareita...
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo: 00.58 kirjoittanut Janezki »

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #1 : 25.09.08 - klo: 20.46 »
Paljonko oli hintaa tuolla mötikällä, ja mistä miten tilasit? Onko jokin liike joka tuota myy?
Traxxas Revo 2.5

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #2 : 25.09.08 - klo: 20.50 »
Hintaa en tarkkaan uskalla sanoa kun ei lupaa ole, mutta Mambojen väliin meni...
:roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #3 : 25.09.08 - klo: 20.51 »
Yksityishenkilö (lutach) RC-Monsterin foorumilla on tilannut nämä suoraan tehtaalta autosoftalla, tarkkaa hintaa ei ainakaan vielä ole lupa julkaista, mutta ottamalla yhteyttä myyjään selvinnee.
Näitä ei siis ole vielä maailmalla kuin 10 kappaletta molempia malleja, mutta erittäin todennäköisesti lisää tulee tarjolle. Ainakin kysyntä tuntuisi olevan kohtuullisen suurta...

edit: tilaus hoitui ilmoittautumalla linkittämääni viestiketjuun ja kertomalla kummanko mallin haluaisin. Maksu hoitui PayPalilla.
Jos nopari kiinnostaa, niin kannattaa lueskella sitä RC-Monsterin viestiketjua.
« Viimeksi muokattu: 25.09.08 - klo: 20.59 kirjoittanut Janezki »

Poissa TimoK

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #4 : 25.09.08 - klo: 21.17 »
Jaa täällä olikin jo noista Castlen säätimistä juttua ja toi säädin kestää 165A

No onhan noita maailmalla...

Esimerkiksi noi Castle Creationsin Mamba monster sarjan noparit http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html

Ne voi tilata ton moottorin kanssa ja koko kombo maksaa 349 usd eli 237 euroa ilman veroja ja rahtia. Pelkkä säädin maksaa 199 usd joten se on 135 euroa ilman veroja ja rahtia.

Sitten siihen saa parilla kympillä ton USB-johdon jolloin säätimen saa näppärästi PC:llä säädettyä. http://www.castlecreations.com/products/castle_link.html

Noita kyllä on ihan yleisesti myynnissä eikä kyse ole mistään salatieteestä.

--
Timo

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #5 : 25.09.08 - klo: 21.33 »
Ei kai kukaan ole väittänytkään ettei Mamboja saisi maailmalta ostettua. Se on sitten toinen juttu tekeekö Mamba Monsterilla vielä mitään. Ennemmin itse heittäisin rahani tuntemattomaan kiinalaiseen, kuin tunnettuun romuun. Toivotaan, että se Monsterkin alkaa jonain päivänä kestämään ja onhan siitä joitakin esimerkkejä, että ei ole hajonnut vielä. Mielenkiinnolla odotan kokemuksia noista kiinalaisista.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #6 : 25.09.08 - klo: 21.35 »
Tullu jo vähän liian kuuluisaks tuo MMM noiden ongelmiensa takia, joten minun kohdalla taitaa mennä listalle ei kiitos. Jos tämän hinta on MM:n ja MMM:n välissä niin on aika varma hankinta jos vielä kerran toimii kunnolla..
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #7 : 26.09.08 - klo: 00.51 »
muutaman viikon jälkeen varmaan selviää että miten nuo kestää, jos itsekkin pitäis kysellä, jos tilaisivat tehtaalta lisää.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #8 : 26.09.08 - klo: 07.21 »
Jos joku on tilaamassa tuolta monsterin foorumin kautta tuollasta säädintä niin voisin ottaa vaikka sitten samaan tilaukseen jos vaan sopii.
Traxxas Revo 2.5

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #9 : 26.09.08 - klo: 08.31 »
Melko mystillistä hommaa jos ei kaveri uskalla kertoa hintaa jonka on maksanut... LOL
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #10 : 26.09.08 - klo: 10.01 »
Melko mystillistä hommaa jos ei kaveri uskalla kertoa hintaa jonka on maksanut... LOL

Lupa-asia veikkaan.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #11 : 26.09.08 - klo: 11.57 »
Ei ole mitenkään epänormaalia, että eri asiakkaille on eri hinta. Ymmärrän oikein hyvin ettei tällaisessa tapauksessa kerrota hintaa. Sehän voi olla näille testiyksilöille oleellisesti poikkea verrattuna hintaan, joka niille asetetaan jos niitä tulee myyntiin joskus julkisemmin. Hintahaarukka on kuitenkin annettu, eikä se nyt kovin laaja ole, joten ei pitäisi jäädä epäselväksi mitä tuollainen maksoi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #12 : 27.09.08 - klo: 13.49 »
Joo, eipä mennyt ihan suunnitellusti testiajot...
Parisen minuuttia ehdin ajaa kun meno loppui kuin seinään.
Noparin lähempi tarkastelu paljasti toisen kondensaattorin jalan katkenneen ja toisen pääty oli lievästi pullistunut. Kiinalaisia laatukomponentteja siis...  :angry:





Sen vähän mitä nyt ehdin autoa liikutella, niin muuten tuntui kyllä oikein toimivalta. Jarrut ja pakki toimivat oikein hyvin.

Video ajosuorituksesta tässä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IPPDcC19Pgs[/youtube]

Eagletreen mukaan ajotapahtuman maksimivirta oli 115,80A ja teho 1734,68W.
Eli ei ainakaan virtojen puolelta vielä oltu lähelläkään speksien rajoja. Kondensaattorien laukeaminen lienee siis yksilövika tai sitten vain EVO...


No eipä mittään, onneksi sattui jemmassa olemaan Nichicon low-esr konkkia, speksit 330µF ja 35V. Pistelin noita neljä kappaletta nopariin kiinni toiveissa päästä ajelemaan vielä ihan kunnolla...  :undecided:







Pikainen paikallistesti autoa ilmassa pitäen ainakin osoitti noparin heränneen henkiin, joten toiveita vielä lienee.



Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #13 : 27.09.08 - klo: 20.25 »
Noniin, eilisten ehkä jopa hieman synkkien tunnelmien jälkeen onkin sitten jo paljon parempi olo.
Konkkien vaihdon jälkeen nopari toimii oikein mainiosti, sain jopa ajettua lipopakan cut-offiin, joten eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.
Sillointällöin paikoiltaan reippaammin (=liipasin pohjassa) lähdettäessä esiintyy lievää rykimistä, mutta täytyy vielä kokeilla kikkailla noilla noparin Start Power asetuksilla ja pykälää pienemmillä välityksillä - tai sitten vaan isompaa lipoa kehiin...

Videota testiajon alkuosasta:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o-fLFoQJss8[/youtube]

Sieltä tuubin puolelta saapi katseltavaksi sitten sen vähän parempilaatuisen version.

Loppupuolella tulikin sitten rankaistua autoa ihan kunnolla, kamera ja ratti kädessä kun ei oikein kunnolla pysty veivaamaan...  :grin:

Ilmeisesti sattui sitten se maanantaiyksilö omalle kohdalle, ei noista kukaan muu ensimmäisen satsin ostajista ainakaan vielä ole valittanut.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #14 : 27.09.08 - klo: 21.37 »
Ilmeisesti sattui sitten se maanantaiyksilö omalle kohdalle, ei noista kukaan muu ensimmäisen satsin ostajista ainakaan vielä ole valittanut.

Toisaalta tuskin siitä sun yksilöstä tuon korjauksen jälkeen ainakaan alkuperäistä huonompi tuli.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #15 : 28.09.08 - klo: 17.27 »
Mielenkiinnolla seurannu tätä aihetta, vaikka varsinaisesti täysin kosketakaan itseä niin kuitenkin MMM:n ongelmia seuranneena nämä vaihtoehtoiset jutut kiinnostaa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LT 6S 150A ja LT 10S 120A noparit
« Vastaus #16 : 28.09.08 - klo: 17.58 »
Jäi nuo lipopakan tyhjennyksen jälkeiset mitatut lämmöt tuosta aikaisemmasta postista, joten tässäpä ne:
- moottori 58,6ºC
- nopari 46,9ºC
- kondensaattorit 67,2ºC
- lipo 50,8ºC

Tosiaan olen itsekkin vähän ihmetellyt, kun tuolla kiinanmaalla kuitenkin väsäävät toimivia nopareita lennokkikäyttöön isoille jännitteille, niin miksi kukaan ei ole panostanut samaa autokäyttöön.
Ohjelmistostahan homma kuitenkin on suurimmaksi osaksi kiinni.
Näitä menisi varmasti kuin leipää, jos koko ei vain ole haittaava tekijä.