Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nuuska

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]
151
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 01.05.07 - klo: 20.35 »
^ Kiitos! Helpottaa kivasti elämää jos on samat hexat e-maxxissakin. Loistavaa.

Pitää ostaa tohon mun savaan toinen koppa... toi ATV on aika "kiikkerä", kun kuski kumminkin painaa ja on "mastona".
Pysyy varmaan paremmin pystyssä kurveissa, jos ajaa ilman tuota Actionmania!  :lol:
Baja vois olla aikas jees, kun vetää enempi pitkin mantuja. Tänään sai kuski nimittäin kivasti kyytiä hypyissä yms.


152
Sähköautot / Vs: E-Zilla 1/10 Monster Truck
« : 01.05.07 - klo: 19.03 »
Mistä noita saa nykyään kun näyttää hienolta?
Ja mielellään Suomesta...

taitaapi olla sama auto e-savage... lue lisää:
http://rc10.fi/index.php?topic=18867.0

153
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 30.04.07 - klo: 15.38 »
Meneekö muuten tavallisen Savan vanteet ja renkaat e-savaan?
Näyttää nihkeesti olevan saatavilla e-savaan vanteita ja erillaisia kumeja.

Jos se on vanne 14 mm hexalla niin kyllä se menee. Itse aion ostaa talveksi ainakin Sand Pawet. Tietty kyllähän
sitä harjatontakin vois kattoo... :cool:

Hei, loistavaa... pitää alkaa siis kattoo vanteita joissa on toi 14mm HEXa.
Jos vähän erillaisia kumeja hommais.  :cheesy:

edit:
jaahas, jaahas... tarkistelin vähän aisiaa ja löysin tälläisen setin:
http://www.hpieurope.com/piw.php?partNo=86925&lang=en
eli e-savaan 17mm Hex.

154
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 29.04.07 - klo: 14.13 »
Meneekö muuten tavallisen Savan vanteet ja renkaat e-savaan?
Näyttää nihkeesti olevan saatavilla e-savaan vanteita ja erillaisia kumeja.

155
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 24.04.07 - klo: 18.09 »
^ Juu tuossa tuli taas ajettua akulliset pihalla ja kyllä se tohon pihalle on ihan max vauhti mitä voi olla.
Asfaltilla pito on niin pirun hyvä vielä.

Onneksi jarru on tehokas. Pelasti äsken täpärän paikan, kun käännös meni pitkäsksi ja auto oli menossa suoraan seinään.  :shocked: huh!  :angel:

Ps. ihmetyttää vielä se "nyppiminen" jota auto tekee... ihme juttu. Kun kääntyy ja pitää kaasua pikkasen pohjassa niin tuntuu että ois kengurubensaa.  :huh: Onko tullut vastaavaa? Ihan kun nopari bygis vähän, kosketushäiriö tai jotain?

156
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 24.04.07 - klo: 09.46 »
Noparin lankarajoitus kahdelle hiilelliselle koneelle
on 15.

Mahdatko lonkalta muistaa paljon noi vakiot on?

157
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 23.04.07 - klo: 22.37 »
Hobbylinnasta sanovat, että saa sieltä.
Ystävämme ebay auttaa myös.  :laugh:

158
Sähköautot / Vs: akkujen käyttö/huolto?
« : 22.04.07 - klo: 22.03 »
^ Kiitos infosta.
Uudet akut kyseessä. Ladattu vasta 3-4 kertaa.
Pitää varmaan vaan tolla 3.5A:lla latailla niin ei tuhoa noita nyt heti kättelyssä.

159
Sähköautot / Vs: akkujen käyttö/huolto?
« : 22.04.07 - klo: 20.52 »
Kertokaa mulle urpolle, että mikä vaikutus akkuihin on, mitä suuremmalla ampeerilla lataa?
Nyt olen ladannut e-savan akkuja 3.5A, mutta voinko huoletta ladata 5A:lla? Jossain vanhemmassa akussa kun luki, että MAX Charge 3A. Jos olen oikein ymmärtänyt, mitä enemmän puskee A:ta -> sitä nopeempi lataus?

E-savan mukana tulleessa laturissa, maksimi on 4A, mutta tuo mun toinen laturi antaa 5A:ta ulos.

Kertokaas viisaat!  :smiley:

edit:
Niin ja noi akut on 7.2v 3300 Ni-Mh

160
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 22.04.07 - klo: 15.59 »
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
Harvemmin ne jouset muovia on :wink:

 :police: Haa haa, pääsitpäs näpäyttämään!  :grin:

Pirulaut... kävin tossa äsken ajelemassa ja heitin isohkoa lenkkiä sora-nurtsi-asfaltti.
No ajelin sellaseen kuolleeseen kulmaan ja kävi törkee pärskähdys. Nurtsilla oli sateiden jälkeen jäänyt lammikko.
Autosta äkkiä virrat pois ja kuivaamaan sitä autotalliin.

Kuivailun ja putsailin, mutta kun lähdin ajaa uudelleen... niin kaasu nykii kun ajaa vähän pidemmälle, varsinkin kääntyessä.
Pitää varmaan antaa kuivaa vielä rauhassa. Toivottavasti ei mennyt pashaksi!  :undecided: :sad:

161
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 22.04.07 - klo: 12.40 »
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?

162
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 17.04.07 - klo: 09.52 »
Minkälaista muuntajaa jengi muuten käyttää tuossa Savan mukana tulleessa laturissa?
Onko suositella jotain edullista?

Nyt olen ladannut kummankin akun erikseen toisella laturilla, mut ois ihan jees lataa paria aikkua samaan aikaan.

163
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 17.04.07 - klo: 08.47 »
Täytyy pistää kyselyä noista renkaiden "epäkeskoisuudesta" ajaessa.
Katsotaan mitä vastaavat.

Ei siinä mitään, mutta jos "takuu" katsoo että on esim valmistusvirhe, niin sais nopeesti fiksattua... ettei mene sitten rikki ja sanotaan, että ei siinä mitää ollut, ajoita vaan "väärin" ja törmäilit.  :roll:
Kaikissa pyörissä ei "klappausta" ole mielestäni. Pitää vielä katsoa himassa.
VOisin vaikka ottaa videopätkää niin näkee paremmin.

164
Noniin, tännehän alkaa tulemaa keskustelua, hyvä x 3!  :laugh:
Itse nyt päädyin kumminkin HPI:n E-Savageen. Auto tuli ostettua eilen. Ensimmäinen ajo takana ja olen radioon ja autoon erittäin tyytyväinen. Sopii juuri tälläiselle kalja-ajelijalle hyvin.  :grin:
Radiot tuntuu hyvältä käteen, aika samalta kuin vanha Futaban Magnum Junior.
Kantomatka on ainakin vielä riitttänyt passelisti. Täytyy kokeilla tässä joku kerta oikeen isolla kentällä, että mihin oikeen pystyy.

Ohjaus-servo voisi tosiaan olle ehkä vääntävämpi, mutta toimii ihan jees.
Eli jos "poksahtaa", niin ostan paremman tilalle.

Autojen kestävyydestä on aika eriäviä mielipiteitä, joku puhuu että HPI kestää paremmin ja saa paremmin varasosia. Toiset taas sitten Traxxasiin vastaavasti.  :shock:
Kestävyys ainakin tuossa e-savagessa on JOTAIN aivan muuta kuin esim vanhassa BigBearissa.
Eilen tuli tykitettyä pihalta ja pompattua vähän ruohikon reunasta. Auto heitti hienosti monet voltit yms.
Olin ihan paineessa, mutta kappas. Ei mitään... ajoa vaan taas!  :grin: Vanha BigBear olisi ollut ihan *illunpäreinä niiden volttien jälkeen + akut ja vermeet ympäri mantuja!  :grin: :laugh: :lipsrsealed:

Onneksi internetin ihmemaa auttaa varmaan jokaista autoilijaa, jos Suomesta ei löydy hyllystä palikkaa.

165
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 16.04.07 - klo: 22.12 »
Tuli ostettua tänään E-Savage ATV pitkän pohdinnan jälkeen, mikä olisi eka auto sitten BigBearin vuodelta '85  :afro:



Kokemuksia ekasta ajosta:
Wau! Mikä vauhti ja ohjattavuus. Akkujen kesto juuri sopiva ajelulle. Pidempää juuri ei jaksa, ainakaan ilman kaljaa!  :wink:
Radiot mielestäni varsin passelit. Kantavuus riittää niin pitkälle että ei kehtaa edes ajaa kun ei nää kunnolla.

Sitten kysymyksiä.
Kuuluuko takarenkaiden olla tälläisessä kulmassa?



ja kuinka paljon renkaat saa "klappaa", eli tuntuu että pari rengasta heittelehtii aika paljon.
Onko vaan kiinni mutterien löysyydestä? Ihme jos ei olla pistetty kireelle kunnolla, kun kyse on kumminkin autosta -> ota paketista ja aja.

Eli tollaisia kysymyksiä ja kokemuksia tuli nyt ekalla kerralla.

Ps. Oli muuten skidit pihalla ihan vihreitä kateudesta kun "vanha" setä (noin 10v milestä varmaan ikäloppu, kun parta kasvaa ja ikää on lähemmäs 30v.) ajo radio-ohjattavaa joka kulkee KOVAA!  :roll: :grin:

166
En haluaisi nipottaa mutta kun löytyi tuosta muutama rivi alempaa  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=18867.0

Ei hitto olen sokea. Mitenköhän on mahdollista että en nähnyt vaikka käytin hakua. Ihme ja kumma.
 :police: Pistäkääs modet tää kiinni ja poistakaa.  :police:

Kiitos ja anteeksi!  :embarrassed:

PS: Taisit tulle juuri meidän jälkeen hakemaan e-savagea hobbylinnasta, T: Sälli lippalakilla ja parralla varustettuna...

Joo sieltähän minä sen tänään hain.

Terveisin,
Kuin myös parralla varustettuna!  :grin:

167
Täällä tai toisella palstalla en ole nähnyt aihetta tälle autolle, joten ajattelin nyt perustaa sitten
tällaisen.  :lipsrsealed:


Tuli ostettua tänään E-Savage ATV pitkän pohdinnan jälkeen, mikä olisi eka auto sitten BigBearin vuodelta '85  :afro:



Kokemuksia ekasta ajosta:
Wau! Mikä vauhti ja ohjattavuus. Akkujen kesto juuri sopiva ajelulle. Pidempää juuri ei jaksa, ainakaan ilman kaljaa!  :wink:
Radiot mielestäni varsin passelit. Kantavuus riittää niin pitkälle että ei kehtaa edes ajaa kun ei nää kunnolla.

Sitten kysymyksiä.
Kuuluuko takarenkaiden olla tälläisessä kulmassa?


ja kuinka paljon renkaat saa "klappaa", eli tuntuu että pari rengasta heittelehtii aika paljon.
Onko vaan kiinni mutterien löysyydestä? Ihme jos ei olla pistetty kireelle kunnolla, kun kyse on kumminkin autosta -> ota paketista ja aja.

Eli tollaisia kysymyksiä ja kokemuksia tuli nyt ekalla kerralla.

Ps. Oli muuten skidit pihalla ihan vihreitä kateudesta kun "vanha" setä (noin 10v milestä varmaan ikäloppu, kun parta kasvaa ja ikää on lähemmäs 30v.) ajo radio-ohjattavaa joka kulkee KOVAA!  :roll: :grin:

168
eikös nuo HPI:n RTR paketit ole aika hyviä, varsinkin savaget
joutuu ehkä joskus servot päivittämään ja radiot, mutta ei paljon muuta

tälläisen kuvan olen saanut, että HPI:n laitteet oisivat Traxxasin laitteita laadukkaampia.
Oisko noi HPI:n laitteet Futaban valmistamia, jostain luin?

Traxxasin radio näyttää muutenkin vähän "lelulta", Nikolta...  :lipsrsealed:

169
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.04.07 - klo: 10.00 »
oisko ihan noin jos ja kun vanteet taitaa olla hieman erilaiset edes ja takana...

Juuri näin.
Ei viitti repiä taas kaikkia kumeja auki.
Kun ne on vielä "muototunut" tässä parinkymmenen vuoden aikana, ei oikeen voi edes kääntää pelkästään noita kahta kumia. Oli muuten pirun vaikeet laitta, kun täytyy noi vanteet napsauttaa kiinni ja ei meinaa nähdä missä on nuita reikiä johon tulee ruuvit.


170
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.04.07 - klo: 22.11 »
Revon takapuskuri :grin:
Renkaat laitettu kiiressä näemmä :cheesy:

Jep revon takis.
Kumit meni juu väärin päin vanteille perkule.
En sitten viittinyt enää vaihtaa kun on perkule haperoitunut sen vertan pahasti 20vuoden aikana.  :undecided:

171
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.04.07 - klo: 20.33 »
Mulla on prokkis käynnissä "entisöidä" Maruin Bigbear 20v takaa.
Tässä kuvia eri vaiheista, uusimmat otettu tänään.










172
Ei varmasti olisi tarkoituksenmukaista tehdä RTR-pakettia, jossa on kaikki viimeisimmät viriosat, useiden satojen eurojen sähköt ja vimpan päälle oheislaitteet. Kuka aloittelija nyt haluaisi ostaa esim. 1500 euron stadiontrukin. Pitemmälle ehtineet puolestaan haluaa itse koota pakettinsa ja käyttää jo olemassa olevia osia.

Jep, hyvin ymmärrettävää! Aloittelija siis itsekkin olen. 22v sitten hommattu auto, joka vieläkin pelittää.
Kaipaisin lähinnä kokemuksia, henkilöiltä jotka ovat RTR:än ostaneet... ovat joutuneet vaihtamaan paljon osia, ennen kun ovat olleet tyytyväisiä. Miten hyvin esim radiot ovat toimineet. Onko kantomatka ollut riittävä yms.

Paljon olen lukenut, että ohjaus-servon on joutunut vaihtamaan "timmimpään", mutta sehän nyt on aika pieni investointi.

173
Kaipaisin kommentteja ja kokemuksia RTR-pakettien laadusta.
Mitkä ovat olleet hyviä kokemuksia, mistä taas niissä on tingitty.
Tosi useasti olen saanut lukea, että on vaihdettu noparia, servoja, jopa radioita.
Onko siis järkeä edes ostaa RTR:ää?

Traxxasin ja HPI:n RTR:ät kiinnostavat varsinkin.
Onko näiden kyseisten valmistajen radioissa, servoissa, autojen kestävyydessä havaittu eroja?

Esim kilpailevat mallit e-savage ja e-maxx, ovat "samoja" autoja tai samalle kohderyhmälle suunnattuja.
Hyvät ja huonot puolet noista? hinta-laatu-suuhde yms.

Ei mitään fanboy-meninkiä, vaan nyt oikeita kokemuksia ja faktoja pöytään!  :evil:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]