Tuo kone on luultavasti päivitetty 2s silmällä pitäen. Tuohon en ite tunkis 3s enää, alkaa menemään jo aikalailla ylitehon puolelle mitä ei hirveästi pysty enää hillitsemään säätimellä. Laskeskelin että 3s aika optimi on tuo alta 3000kv. Onnittelut autovalinnasta, on luja pirssi
Kiitos! 2s:t tuli alkuun tilattua. Noilla on hyvä tunnustella kulkua.
Joo, varmaankin Losi on päivittänyt koneen ja ehkä säätimenkin 2S akkuja ja kisasääntöjä silmälläpitäen. Todennäköisesti tuolla 3900kv arvolla potkua on liikaa aloittelijalle, joten kannattaa tiputtaa radiosta tehot alkuun vaikka 50% kunnes ajo alkaa sujumaan (olettaen että radiossa on EPA tai DualRate säätö).
Kaasun saa ainakin skaalattua riittävän alas, kun pienimmillä arvoilla moottori ei herää henkiin lainkaan.
Pari vinkkiä jotka kannattaa tehdä uudelle autolle:
- etupuskurin jousto-osaan kannattaa laittaa sisälle vaikka kumiletkua/tukevaa vaahtomuovia, tällä siitä tulee lähes ikuinen
- servosaverin ruuvi kannattaa ottaa auki ja lisätä kierteille ruuvilukitetta (medium), muuten se löystyy jossain vaiheessa itsestään
- diffit jossain vaiheessa auki ja kunnon silikoniöljyt rasvojen tilalle
Pitää tehdä nuo, kun saa testattua ensin auton toiminnan. Tuosta puskurifiksistä näkyi olevan hyviä esimerkkikuvia tässäkin ketjussa.
Käytin akun kiinni ensimmäistä kertaa, ja tein ensimmäisen kokeilun renkaat ilmassa. Toinen takavetari vippasi selvästi, ja syylliseksi osoittautui vetarin diffin puoleinen tappi, joka ei ole keskellä vetarin palloa. Tapin toinen reuna on melkein pallon pinnan tasolla. Tappi ei onneksi kuitenkaan ota kiinni mihinkään, vaikkakin lähellä on. Jos oikein muistan, näissä on ollut ensimmäisisä koneissa ongelmia löysien irtoavien tappien kanssa. Vinkkejä otetaan vastaan asemoinnin korjauksesta? Oliko tuo lämpösovitteella?
Toinen ihmetyttävä asia on moottorin rutina/värähtely pienellä kaasulla. Akseli ei pyörä, mutta akseli värisee ja moottori rutisee värähtelyn tahtiin. Kun kaasua antaa lisää, akseli lähtee pyörimään ja moottori käy siistin (tai ainakin siistimmän) kuuloisesti. Kuuluuko asiaan, asetusjuttuja vai jotain rikki? En ole uskaltanut ajaa ennen tuon vetarin tapin korjausta.