Tänään La kaunis sää ja mukavasti porukkaa radalla. Pikkasen jatkoa eiliselle -
Eka tankki, ajoa muiden seassa, paras aika 22.210 ja kierrokset lähes poikkeuksetta 22:lla alkavia.
Raikkaalla oli tutka matkassa jolla mittasivat 78 km/h pääsuoralla, Pieton stanu IGT lukemat alkoivat kuutosella.
Tämä 6mm kuristimella.
Tokalle tankille laitoin isoimman (8mm?) kuristimen, aika parantui jälleen 22.160. Pääsuoran nopeutta ei mitattu mutta eiköhän se yli 80 km/h ottanut. Ajettiin muiden seassa kuten edellinenkin stintti. C8:it menivät Ollinmäen ja Raikkaan käsissä oikealta ja vasemmalta ohi (samaan aikaan vieläpä!) mutta vitosista ei ollut huolta.
22 sec alitus ei pitäs olla suuri ongelma. Odotan myös mihin suuntaan GT2 ja sen uudet välitykset vievät aikoja. Kakkonenhan on suhteellisesti 2 hammasta suurempi pinjonissa kuin nykyinen 21, joten voi mennä yli huntin.
Joka tapauksessa, näillä nopeuksilla 20min erässä stanu IGT jää normikuskin käsissä 2-5 läppiä tai jopa enemmän. Mistään kilpailemisesta ei voi puhua. Mikään ihmehän tuo ei ole sillä tuo Team Orion moottori ja putkisto jolla ajoin eilen ja tänään maksavat lähes IGT RTR autopaketin verran. Joka tyapauksessa IGT on yhtä nopea kuin sen moottori, se kasvaa nopeuksiin moottoritehojen myötä (tehot siis siirtyvät asfalttiin jos kaasusormi on kohdallaan).
Jotta nyt ei ymmärretä väärin, niin olen juuri tästä syystä RTR vakioluokan kannattaja, tasaväkisyyden ja kustannusten kurissäpysymisen nimissä. 65 km/h tälle isolle autolle on aivan riittävä nopeus kisatilanteessa, jossa muut eivät pääse yhtään sen kovempaa. 80 ja siitä ylöspäin..hmm..romua syntyy.
Olen muuten käyttänyt tässä ihan vakiosetuppia, kampiakselin jatkopalaa ja normi 2-palaista komposiittikytkintä.