Talvikokemuksia jääkentältä Slash 4x4:n parissa.
Nastarenkaat tein alkuperäiskumeista pro-line bead-loc -vanteille. Ruuvattavat vanteet olivat mukavat kun säätöä tuli useampaan otteeseen. Ensimmäinen kokeilu oli pelkät 3,0-15mm puuruuvit foamien ja renkaiden läpi. Toiminta OK, mutta pari ruuvia katosi. Vahvistin sitten ruuvien kiinnitystä Scotch Exteme Packing -teipillä, jossa oli sopiva tiheä vahvikekuviointi. Lasikuituteipissä oli liian suuret reiät ja ilmastointiteippi ei ollut tarpeeksi vahvaa.
Kuvioksi tuli taakse seuraava (binäärikoodina, toistuu 8 kertaa/rengas):
0000000
0100000
0001000
0000010
0000000
Eturenkaisiin tuli aluksi sama kuvio, mutta kun auto yliohjautui reilusti niin poistin keskimmäiset ruuvit edestä. Nyt on melko mukava tasapaino.
Sisätilan suojaus omalla hupulla toimii edelleen. Pientä uudistusta tuli viriteltyä siihenkin. Kuvissa ilmanvaihdon osat ovat:
- lumikerros (tuli bonuksena, ilma näyttää mevän läpi)
- outerwears shroud
- välikappale (metallinen korkinpidike)
- aukon peittävä palanen pölynimuripussista leikattua kangasta
- suojapussin aukko
- tuuletinritilä
- tuuletin
Sisätilat pysyvät tuolla isolla tuulettimella vähän liiankin viileinä. Pakkasella tuuletin tulee käännettyä välillä pois päältä. Mukavampaa olisi jos jostain löytyisi termostaatin kaltainen komponentti jolla voisi pyöräyttää tuuletinta vain tarpeen mukaan (tai tarpeeksi kovaa).