Jatketaas tähän samaan ketjuun vaikka Vikke jo omat vastauksensa saikin... Juu elikkäs itse ostin myös tommosen GT10 sportin ja siinä nyt on oikeastaan ilmentynyt seuraavanlaisia heikkoja kohtia joista ainakin osan voi selittää säälimättömällä ja armottomalla bashaamisella pitkin sepelikasoja.
Omat huomiot:
Vetareita menee, niitä menee aika reilusti
. Sanotaanko näin että gallona ajettu ja kolme vetaria mennyt, lisäksi takakardaani. (suurin osa erilaista säätöajoa, lisäksi on kiikuttu, hypitty, vedetty asvaltilla huippuja ja tottakai kaadettu ahkerasti :mrgreen: ). Mielestäni hämmästyttävintä tässä on se, että vetarit lähtevät pois paikoiltaan niin edestä kuin takaa. Mistähän tämä voisi johtua? Mielestäni kupit eivät ole kuluneet, ainakin takana ovat kuin uudet. Lähes poikkeuksetta vetarit myös menevät kierteelle, nähtävästi about 90 asteen kiertymä vaikuttaisi olevan "sopiva" ennenkuin vetari taittuu mutkalle. Tehot puhunevat puolestaan? :lol:
SLipperyn nylokkimutteri ei tahdo oikein pysyä kireällä, paitsi jos sen pistää liian tiukalle jolloin siitä ei juuri ole varsinaista hyötyä... liekö tässä osasyy tuohon vetariasiaan?
Front hub carrierit tykkää hukata alapään pultteja(pultti joka kulkee flange pipen lävitse), kannattaa tarkkailla!
Alkuperäinen ilmanputsari kannattaa heittää yön pimeydessä niin kauas kuin jaksaa, mielellään paikkaan josta kukaan sitä ei vahingossakaan löydä
Itse pistin siihen todella race-henkisen krossisuodattimen, asennus näyttää myös siltä että tein sen itse... toimiva ratkaisu, yllättävää kyllä!
Mitähän vielä? Ainiin, iskareiden alapäät kannattaa tarkistella myös, itselläni sekä kaverillani aukesi tehdaskasauksen jäljiltä yksi iskunvaimennin ja sitte olikin jo öljyt kartanolla... Toimihan se tietty yhdelläkin vaimentimella, autossahan on niitä pari kipaletta/rengas.
Gallonan ajettuani voin sanoa että hauska leluhan tuo auto kyllä on, varaosiin menee ehkä jopa yllättävänkin reilusti rahaa(tai ei ehkä se rahanmeno niinkään vaan se, että niitä joutuu tilaamaan toisesta päästä suomea). Paljon on auton sielunelämästä opittu ja yön tunteina omia ratkaisuja rakenneltu... onko muut koittaneet ram-air tyylistä jäähdytystapaa moottorin siilille? Itsehän vedin kotelon sisäpuolelta putkiston siilille, tuntuisi jäähdyttävän paremmin kunhan vauhtia on tarpeeksi
Ei muuta kuin kertokaas muutkin kokemuksianne autosta... kai täällä jollain muullakin köyhällä näitä halpisresuja on kuin mulla ja make206:lla?