Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - uncledirty

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« : 20.06.10 - klo: 21.09 »
Itsellä alkoi -87 kyoshon autolla ja kyoshon noin 1metrin mittaisella sähköveneellä. Siihen se merkkiin se oikeastaan sillä kertaa loppukin. Varaosia ei alle 6kk saanut. Täytyy sanoa, kutenkin toisessakin ketjussa, niin samaan merkkiin se meinaa tälläin kertaa loppua.  :mrgreen: heikkoja ja huonoja tuntuvat olevan + palvelun taso ... no joo parempi kun asio nettikaupoissa, vaikka se tän harrastuksen osa taitaa ollakin.

2
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 20.06.10 - klo: 13.36 »
Miss-Tic alkaa olee kohta vettä vaille valmis. Pitäis vaan jostian löytää aikaa viimeistellä ja testata tekniikka.
Moottereina on nyt 1940/8 ja akut 4s, 5s sekä tulevat moottorit on 1950/6 5s:llä. Ihan testailua tää nyt alkuun on ja tarkoitus oli laitella ja katsellla miten toimii + rakennella sitten uusi tästä oppineena.
Ohessa ensimmäisen maalauksen jäljiltä (talvella ammattilainen tekee paremmat maalit.) ja vetolaitteet jo kiinnitelty maalien päälle. Montaa vetoa ei ole aikomus tällä edes vetää. Veikaisin, että siihen 5-10 vetoon tulee jäämään tältä kesältä.

Kiitoksia neuvoista mitä olen teiltä saanut.
ps. jos haluatte lopettaa skidin kalliin harrastuksen niin ostakaa Kyosho  :mrgreen: osat paukkuu tasaiseen tahtiin ja venen (lambo) on kaikinpuolin karmea ajettava + ok hidas..

3
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 13.01.10 - klo: 09.07 »
Hyvä tietää hieman noista ampeerimääristä versus luvattu kesto. Ihan turhaan nuo ampeerikestot näköjään pelästyttivät. Kuitenkin kiva olisi tehdä pari "youtube vetoakin". Ei olisi siis periaatteessa ollut mitään syytä olla kokeilematta, koska ainakin noi Feigo:n moottorit on erittäin ostettavan hintaisia. Pistetään muistiin.

Moottorin valinta meni kuitenkin aikalailla arpapeliksi vaikka erittäin ystävällisesti herr Lehner auttoikin. Jengillä on kokemusta ja osaavat neuvoa, mutta kokeneemmat näkee asiat ja vauhdin myös hyvin erilailla kuin aloittelija jne. Maksoin 1940/8 WK+LK+HiAmp -moottorit eilen. Youtubessa näilläkin vauhdit näyttää mukavilta. Tarkoitus ajaa 5s akuilla ja kokeilen alkuun niitä seaking 180A nopeuden säätimiä. En kehtaa oselle näistä kirjoittaa mitään, koska kuitenkin pidin pääni ja lähdin kokeilemaan heidän ehdotusten ulkopuolelta.  :wink: Lähinnä sen takia, että ne ehdotukset ovat ehkä alkuun hieman turhan tykkejä.

Jätin vielä sen takaportin, että kierrätän noi moottorit siihen mystic:n pienempään 84 senttiseen runkoon  :grin: (on melkein sanomatta selvä, ettei ensimmäisestä tule kuitenkaan täydellistä) Mottona: Rakentelu ja opettelu on kivaa, ajamisesta en tiedä vit**akaan.
Kiitoksia teille avusta. Pyytelen varmasti lisää ja kommentoikaa toki moottorivalintaa. Jos kuulostaa huonolta, niin jätetään noi suosiolla siihen pienenpään ja tilaillaan feigot.

4
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.01.10 - klo: 18.05 »
Huhhuh miten härski laitos. Saksalaisen kliiniä työtä kaikenlisäksi. Miten noi motit oli kytketty. Ilmeisesti ihan yhteisellä akselilla molemmat ja sitten ko. akseli kiinni vetoakselissa?

BTW:Katselin tuossa vielä feigo:n moottoreita ja niissä kuten tenshock:ssa oli maininta, että esim max 80 amp. Lehnereissä en ole tätä huomannut, mutta laskuri näyttää punaista jossain 250 kieppeillä.

Esim tomik setupissa 2500wattia = 8s + 90amp?




5
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.01.10 - klo: 13.10 »
^no todella, vaikka ei mahtuis edes mun suksiboxiin. Traileri pitäis hommata  :mrgreen:
Ne pörinät pitäis kyllä jollain saada vaimennettua. Mitenköhän edistyy MHZ:n 240 senttinen mystic, mistä tosiaan jostain huhuja kuulin. Se taitaa olla hpr:n kattia vielä hieman matalampi.

6
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.01.10 - klo: 09.56 »
^ Kiitos Jonde. Funtsin tässä välillä ja vähän googletinkin. Jengi on eri foorumeilla puhellut, että isoon kattiin tai monoon tuo toimintavarmuutta bensakoneet. Mainitsivat kuten tomik ja mattikin, että isommat sähköveneet kärähtävät helposti ja rahaa palaa siinä missä bensakoneen vauriot ovat yleensä kärähtäneet femman tiivisteet.

Se vaan, että itsellä on nitrokoneiden toimivuudesta hyvinkin epävarma kuva syntynyt ja varsinkin jo marraskuussa gsx28mr oli erittäin hankala startattava, vaikka sen lämpimästä suoraan rantaan toikin. Kahden koneen käynnissä ja säädöissä pitäminen olisi ollut mahdotonta.

26zenoah ja sen sellaisia koneita kyllä jengi näyttää pitävän toimintavarmoina

Ollaan tässä herr Lehner:n kanssa juonittu mulle "kylmää" ja riittävän nopeaa setuppia. (Vastailee muuten näköjään mielellään ja vaikuttaa kiinnostuneelta asiakkaiden projekteista.) Moottoriin siis WK + LK ja jonnekin se lämmin ilma pitäisi johtaa turvallisesti ja kylmää saada tilalle.  Jos pystyssä pysytään se ei ole ongelma, mutta nurin menoissa ei viittis aukkoja pitää. Aika villejäkin jäähdytys keinoja on vastaan tullut. Vedet menee kuten yleensäkin pohjasta sisään ja kyljestä ulos.

Kuten tomik esimerkki osoittakin, potkurilla on helvetin iso vaikutus.

7
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 10.01.10 - klo: 20.40 »
Kiitoksia vaan onnentoivotuksista. Sitä ensi kesänä jo tarvitaan. Turpaan tulee varmasti, mutta tässä on tiedon lisääntyessä lähdetty pikkuhiljaa siihen suuntaan, että varmaan täytyy tehdä toinenkin, kunhan on aluksi haettu kokemusta. Jokatapauksessa olen asennoitunut siihen, että katti kärähtää eli rakennukseen kuluvat eurot ovat "uponneita kustannuksia".
Yritän saada samantyyppistä settiä kasaan kuin Tomik78 eli mahdollisuutta ajella kylmempänä riittävän lujaa. Sitä tietämättömänä helposti lähtee soitellen sotaan, mutta kyllä sen sitten toki oppii. Sen verran pidin onneksi päätä kylmänä, etten lähtenyt kerralla tekemään isompaa, vaan pistin ihan budjettia rajoittamaan suuruuden hulluutta.  :grin:

En tiedä sitten onko esim jo 150-160 senttiseen kattiin turvallisempaa, helpompaa ja käytännössä halvempaa laitella polttomoottorikoneet. Ei ainakaan samalla tavalla kärähtele ja ajoaikaa riittää.


8
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 08.01.10 - klo: 20.05 »
Osaatteko arvioida paljon tehoja tarvitaan reilu metrisen katin sinkoamiseen n. 100kmh nopeuteen? Laskelmissa näyttäisi, että omaan tulisi lopulta se 3000-4000wattia ja sillä moni on päässyt 120-140 vauhteihin hpr115:lla. Se toki edellyttää tekniikan virheetöntä toimintaa ja siinä varmaan saa treenailla katin jos toisenkin.

Mihin arviolta esimerkiksi 2000wattia riittää 1-moottoriasennuksena tai 2x1000w asennuksena?

9
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 06.01.10 - klo: 19.04 »
Vissiin ihan perusjuttuja, mutta kun tuo sähköpuoli on mulle aika hepreaa enkä löytänyt googlella tai foorumien hauilla niin kysympä teiltä pro-boaters.

Lämmöntuotosta ois kysyttävää. Eli kumpi setti pysyisi noin periaatteessa viileämpänä jos tuotan saman wattimäärän joko nostamalla jännitettä tai lisäämällä virtaa? Seuraava hyvin karkea esimerkki. Oma valinta on varmaan jossain esimerkkien puoli välissä ja n. 35-37000kierroksessa. Pohdin vaan 5s vs 6s eroja.

(jälkimmäinen tuottaa hieman kovemmat tehot, mutta idea käynee ilmi, hyötysuhteet ovat käytännössä samat).

1950/6 + 4s - n.31000rpm - 86-104Amp
tai
1950/9 +6s - n. 31000rpm - 57-69Amp

10
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 04.01.10 - klo: 20.41 »
Kiitoksia tomik. Enköhän mä tollaset 180:t sitten tilaile Lehnereitten kavereiksi. Ei noilla hinnoilla haittais vaikka tilais samantien tuplasetin.  :grin:

btw: on ollut näin suht kokemattomalle todella tuskaista tämä katin rakennus. Motivaatiotakin hieman koeteltu, mutta nyt tuntuu taas siltä, että vois aloitella ensi talvena jonkun 150-160 senttisen tekoa. ---> mutsi lähetä rahaa...  :evil:

11
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 03.01.10 - klo: 17.41 »
Onko porukalla Seaking -nopareista kokemuksia. Sopisko noi YGE:n 155 Navy:n paikalle?  Seaking 180A on kiikarissa.

12
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 23.11.09 - klo: 08.56 »
HPR 233 tai se huhujen kohteena oleva ja mahdollisesti tuotantoon MHZ:lle tuleva 240senttinen mystic olisi kyllä kiva lisä "fleet":iin.  Noihin sais rahalla niin härskiä moottoripuolta, ettei oikein itsekään kehtais kattoa.

Ehkä sitten isona??  :afro:

13
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 17.11.09 - klo: 18.55 »
^lähtee todella äkäisesti! Eikö tuohon mahtuisi kaksi mooottoriasennus ja tuplatehot siis?

Mistä eu-alueelta ootte ostaneet nopeudensäätimet?

14
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 17.11.09 - klo: 17.04 »
Mitä ehdotuksia raatilaisilla olisi nopeudensäätimiksi? Katselin vähän tuota "sillä silmällä":
http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=cas-hydra240-highvolt

Pitäis olla sen verran ylimitoitettu, että esim Lehner 1950/7-8:ien kanssa riittäis kovin vauhteihin voltteja lisäämällä. Pysyvät varmaan viileämpinäkin, kun ajetaan "puolitehoilla"?

Mitä muita ehdotuksia ois?

(ristus noikin maksaa ihan tolkuttomasti... taitaa tulla ikuisuusprojekti)

15
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 13.11.09 - klo: 18.52 »
Ai saakeli nyt alkaa muotoutumaan tuo katin moottoripuolen suunnitelmat ja tiukkaa tekee saada mootorisoitua vene 1000 eurolla...  :grin: voi olla, että vesille päästään vasta syksyllä 2010. Tulis vaan runko ehjänä perille..

Tällä hetkellä edelleen mielessä pari vaihtoehtoa

reilu tonnin setti ja 130kmh +
1950/x lehnerit
6s lipot (jos se näin ilmoitettiin)

alle tonnin setti ja 110-120kmh
1940/x lehner
5s lipot

On tässä vielä funtsaamista, mutta vauhtia tohon kippoon saa kivasti.

16
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 10.11.09 - klo: 19.10 »
Saman valmistajan mystinen kyllä, mutta saksan "haarakonttorista" eli reilu metrinen vain. Kiitos linkistä. Täytyy ottaa ilta ja surffata Osen sivut. Hieno olis saada kasattua tasapainoinen ja hieman ylitehokas katti. Twin-moottoriratkaisua ajattelin ihan pidon ja kiihtyvyyden takia ja jotenkin se sopii kattiin, vaikka käytännössä tuplaa kulut.

Se upgrade mistä puhuin kohdistuisi varmaan juuri linkittääsi runkoon. Josko talvena 2010-2011 tekis sellaisen sitten. Tuossa kokoluokassa on kyllä mielenkiintoisia vaihtoehtoja paljon. Harjoitellaan tällä pienemmällä sähkökattein salat. Se isompi tulee sitten aikanaan kyllä bensakoneilla (tai kustannussyistä nitroilla... tai kiinalaisilla moteilla).

-jano lähtee juomalla-


17
Vapaa keskustelu / rc-vene keskustelu
« : 10.11.09 - klo: 17.19 »
Olen toisen veneprojektin kimpussa nyt, kun oppirahat maksettiin kyoshon lambolla. Nyt dhl ilmoitteli lähetyksen olevan matkalla ja matkassa mukana:

MHZ:n c5000 (mystic) medium kokoisena ja miss geigon väreihin tarkoitus laittaa.
2x vetolaitteet
peräsin
flex akselit putklla
hiilikuituiset sisustat: moottoripukit, radioboxi +muut

Aluksi ajattelin laitella mekaniikan kuntoon, mutta melkein aloitettava miettimään moottoripuolta ja tässä tarvitsisin paljon apuja, toivottavasti liikenee.  :smiley:

Ajatuksena oli laittaa esim Lehnerin 2 x 1940/x - 1950/x koneet. Mahdollisesti tuosta voi +/- johonkin suuntaan mennä. Tarkoitus olisi kuitenkin saada huiput sinne 100 kilsan tietämille ja miksei ylikin. Oletetaan, että jos koneiksi tulisi vaikka:
lehner 1950/x:t ja nopeudensäädin heidän kauttaan, niin miten mä lähden laskemaan akkujen tarvetta ja moottorin tarkempaa speksiä esim 1950/5 tai 1950/8, kun ajoaikaa pitäisi saada minimissään 5 minsaa?
Jos jollain on ihan suora ehdotus moottori + esc + akut niin olisin todella kiinnostunut kuuntelemaan sen. Budjettina olen pitänyt moottoripuoleen (koneet, akut, esc) noin 1000 euroa, mutta ei oo ihan ehdoton.

Kiitoksia jo etukäteen!  :grin:

niin ja jos projekti onnistuu, niin sitten kyllä varmaan upgradea tulee ja katin koko kasvaa sopivan manian iskiessä päälle :mrgreen:

18
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 10.11.09 - klo: 17.05 »
Mietin laittaa seosruuviin servon ohjaamaan. Ohjaus olisi tyyliin +/- 15minsaa eli kohtalaisen paljon. Se ois mielenkiintoista ja helppoa kokeilla seoksia ja välillä vois ajaa piikillä ja sen jälkeen vähän "helliä" konetta paksummalla seoksella. :)

Vene toimii helvetin hyvin. Uusia potkureita lähden kokeilemaan.

19
Yleinen keskustelu / RC-katin rakennus
« : 24.08.09 - klo: 15.18 »
Ajatuksissa on rakennella kaksi moottorinen katti talven aikana ja rungoksi olen katsellut mm. mhz:n runkoja. Vetolaitteet ajattelin ottaa samasta paikkaa samoin trimmit ja ohjainevät.  Rahti, tulli ja alvit nostaa jenkeistä tilaten hintaa ikävästi, vaikka dollari on kohtuu edullinen.

Kahdella moottorilla en hae huippunopeutta vaan lähinnä yritän saada rakennettua "replican". Moottorien käyttövoimaa en ole vielä miettinyt. Sähkö voisi hyvinkin tulla kyseeseen. Vauhteja pitäisi saada huippuun ainakin se 60-80kmh.

Onko palstalaisilla kokemuksia ulkomailta tilaamisesta ja mitä verkkokauppoja olette käyttäneet?
Minkälaista sähkömoottorisettiä kannattaisi lähteä miettimään?

20
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 24.08.09 - klo: 15.11 »
Jengiä ei varmasti kiinnosta kuulla enää mun tilityksiä tähän kyseiseen ketjuun, mutta tilitetään.

Kiitoksia neuvoista; ruuvilukitetta tuli käytettyä ja nippusidettä seosruuviin. Nippusiteillä laittelin kaikki letkut. Ylipäätään kaikki mikä voi irrota irtoaa ajossa, jos ne eivät ole todella hyvin kiinni. mm moottoripukin 4 ruuvista kaksi lähti irti samalla ajokerralla, vaikka niihin olin käyttänyt tipan ruuvilukitetta.

Nyt kone toimii mielestäni hyvin. Kiertää hyvin ja tuntuu vastaavan kaasuun hyvin, mutta käynnistyvyys on heikompi kuin ennen. Se ei niin paljoa edes haittaa kylläkään. Tankin loppupuolella konetta vaivaa ihme hyytyminen. En tiedä johtuuko lämmöistä.
Tulppien kanssa on ollut ongelmia. Osa ei ole hehkunut edes suoraan paketista ottaessa. Quickfire taisi olla merkki. Ylipäätään tuntuu olevan harvassa toimiva tulppa. Pakko ostaa kourallinen kerralla. Joillain ei vaan kierrä kunnolla ja joillain ei edes käynnisty. Toisella saman lämpöarvon tulpalla lähtee heti ja kiertää hyvin. Vissiin laatu heikkoa noissa, vaikka hintaa se 8 euroa kpl.

Se kaasun ryntäily lähti sillä pois, kun otin fail-safe palikan pois. Se jostain syystä sahas molempia servoja.

Edelliselle. Kyoshon meno ei varmaan ole n. 15-20 vuodessa muuttunut. Silloin odotettelin osia veneeseen puolikin vuotta muutamaan otteeseen. Hyyty harrastuskin pitkäksi aikaa siitä syystä. Nyt netti helpottaa osien hankintaa.

21
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 13.08.09 - klo: 20.20 »
Hyvin pelitti taas pari litraa. Ekalla käyntiin ja vauhteja ihan kohtuu hyvin... Sitten vaan alkoi hyytymään. Uutta tulppaa kehiin ja ei mitään toiveita saada käyntiin. Kokeilin kaikki ostamani 3 uttaa eikä hörähdä. Vanha tulppa kiinni ja ekalla käyntiin.

Niin tosiaan hyytyy hyytyy, kiertää korvakuulolta erittäin hyvin ja plaaniin saatua kulkee mielestäni erittäin lujaa. Plaaniin ei vaan tahdo enää saada, vaikka kierroksia korvakuulolta tulee paljon. Tuntuu, kuin joku luistaisi. Eihän tuossa edes ole montaa luiston mahdollisuutta. Välillä tulee tyhjäkäynnillä rullatessa ihme ryntäyksiä (voi johtua radiosta, servosta). Täytyy katsoa taas kaikki läpi.

= kyllähän tää ropaaminen on mukavaa ja onhan tässä jo monet metkut opittu. Kiitoksia vinkeistä. Kyllä noi ehjät ajot sitten vastaavasti palkitseekin: ääni, vauhti, hienoinen polttoaineen haju, hypyt jne...  :grin:

22
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 05.08.09 - klo: 05.04 »
Hei kiitoksia jengille ja kyosho proshopille. Nyt pelittää ja huippuja näytti tulevan selkeesti enemmän eli ottaa kierroksia hyvin.

Oli vaan vesi laskenut sen verran, että kääntöpoijulla ajoin jo toisen kerran kiville ja nyt meni vasen trimmi + potkuri. Samalla reissulla tipahti duunikännykkäkin veteen eli tuli noin 400 euron ajot.  :mrgreen:

Pitäis pitää vähän tarkemmin.

23
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 29.07.09 - klo: 07.50 »
Sain koneen takaisin ja pitäis pulttailla kiinni ja lähteä säätelemään. Katsotaan miten käy. Uudet tulpat tuli hankittua.

24
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 27.06.09 - klo: 14.04 »
tuoreella tulpallakaan ei sitten enää samoin säädöin toiminut.Sen takia oikeastaan epäilen jotain isompaa kuin pelkät säädöt, mutta ehdottomasti kokeillaan ne.

25
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 26.06.09 - klo: 21.20 »
Kiitoksia. Täytyy yrittää laittaa säätöpuoli paremmalle tolalle neuvojenne mukaisesti kunhan saan koneen takaisin. Kävin tänään viemässä sen Kyoshon liikkeeseen suutarilaan ja siellä tuntui olevan asiantunteva kaveri tiskin takana. Aiemmin olen asioinut Jumbossa ja jumbon kaveri ei taida itse harrastaa rc-touhuja ollenkaan vastauksista päätellen.

Eniten ihmettelen noita kahta tankillista sisäänajon jälkeen, kun kone tuntui toimivan hiton hyvin ja lähti käyntiin ekalla nykäisyllä ja lyhyellä hehkulla. Mikä lie sitten niistä lähtenyt muuttumaan, kun käynti lähti huononemaan.

No parin viikon sisään lupaili konetta takaisin. Olen kyllä katsellut tilalle toista konetta muistaakseni tuumissa .46:sta ja vastaavaa potkuria.


26
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 25.06.09 - klo: 07.01 »
Ensimmäinen tulppa meni sisäänajossa. Sen jälkeen niitä onkin mennyt pari. Tulpat on mediumia eli oisko se s5

polttoaine big bang 25% nitroa. Lupailivat tuolla helppoa käynnistettävyyttää ja pitkää ikää.  :grin:

No puhelinta käteen kun vihdoin tuli aamu ja saan jonkun kyosholta kiinni. Yöllä meinaa tsekkasin joka letkun ja vetäisin nippusitein ne kiinni. Purin ja säädin kaasarin tehtaan arvoihin. Edelleen "ryypytys" hankalaa eli polttoaineletkuun meinaa jäädä ilmaa. Lähti pitkällä hehkutuksella ja uudella hehkutulpalla käyntiin n. 15 sekunniksi sen jälkeen kun otin hehkun irti. Savu mielestäni sopivaa ja käynti tasaista. Sen jälkeen täysin hengetön.

27
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 24.06.09 - klo: 23.57 »
En usko, että enää säädöillä lähtee. Tehtaan suosituksillä sisään ajettiin ja milloinkaan ei päästetty liian laihalle.

Kyllä se täyy todeta, että p*ska konehan toi on, mutta jos jotain sais takuun kautta.

28
Polttisautot / gsx28mr ja lyhyt kesto
« : 24.06.09 - klo: 23.33 »
Jees eli veneessä on moottorina kyoshon gxr28mr ja ihmettelen sen kestoa. Ajoin sisään ohjeiden mukaan 3 tankillista ja sitten 2 tankillista normiajoa. Kone kävi suht riikkaalla varmuudeksi eli savua tuli. Sitten olikin 3 ajokerralla vaikea saada kone käyntiin ja sain vain pari lyhyttä stinttiä. Neljännellä vain yhden lyhyen ja viidennellä koneen vain 20 sekunniksi käymään jne..

Purin osiin ja pari vaihtoehtoa. ilmaa pääsee kaasarista jostain tai mäntä/sylintei väljä. jälkimmäinen todennäköisin.

Kai noilla joku takuu sentään on? vai mistä lähteä vikaa hakemaan. Pitäisikö suosiolla ostaa uudet sylinteriputki ja mäntä?

Sivuja: [1]