Kirjoittaja Aihe: Cen Genesis Racing!  (Luettu 157532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #360 : 09.07.05 - klo: 08.33 »
vilpitön anteeksi pyyntöni. en lukenu tarkkaan, tai siis luin mut valikoidusti. kisa koneissa tosiaan on aika raaka saundi eiks se ollu 40000rpm?

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #361 : 09.07.05 - klo: 11.05 »
No juu ei ole Genesiksessä viittä heppaa, eikä Savagessa kahta ja puolta. Markkinamiehet keksii noita lukuja ihan omasta päästä...

Ja jos auton painopiste on korkealla ja p*skajäykkä jousitus niin keuliihan se vähän lussummallakin moottorilla...  :roll:

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #362 : 09.07.05 - klo: 13.57 »
kyllä minun gensu keuli jousten asetuksista ja maavaraste riippumatta. nykyisellään voi olla et ei keuli vaikka mitä tekis, painopiste siirty aika paljon eteenpäin. no yhtä kaikki, auto on minun mielestä hankala ajaa jos etupyörillä paino on minimissä eli showta koko keuliminen :D

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #363 : 09.07.05 - klo: 21.32 »
Taas se hajosi!!   :evil:

Kaikki aluosat melkein paikallaan ja taas..
rinkiä pyörittäessä kun vaihto kolmoselle niin noi erittäin "hyvät" renkaat ei kestäneet..
eli eturengas sanoi poks ? ja hajoitti samalla ohjauksen ohjauslevyn.
Sitten noi lämmöt on 130 astetta.. vaikka on alukansi novalta.
säätelin ilman renkaita maassa ja huomasin että joutuu kaasua painamaa sit nopee hölläys ja taas kaasu pohjaan ja uudelleen niin ulvoo kuin hyeena..eli ei ota nopeesti huippukiekkoja vaan houkuttelemalla..
noin säätelin koneen maassa ilman renkaita ja 130 nousi ylimmillään ilman jäähdytystä.sit kun anto tyhjäkäyntiä pyörii 20 sekkaa niin putos jo 119 asteeseen.
kaippa tuo on oikein..

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
lämmöt
« Vastaus #364 : 09.07.05 - klo: 22.34 »
Jos sytytyshetki on liian aikainen (liian lämmin tulppa) moottorissa tapahtuu epätoivottu räjähdys, joka taas vuorostaan aiheutta suuremman tai pienemmän takapotkun ja lämmön-nousun! Polttoaineen tulisi syttyä ja palaa juuri oikealla hetkellä,jotta vältyttäisi turhalta lämmön-nousulta ja tehonhukalta! Näinollen kehottaisin, muun lisäksi, kokeilemaan kylmempiä tulppia! Ulkoilman lämmöllä ei liene kovinkaan suurta merkitysä, vaikka niin luullaan!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: lämmöt
« Vastaus #365 : 09.07.05 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "ropsan"
Jos sytytyshetki on liian aikainen (liian lämmin tulppa) moottorissa tapahtuu epätoivottu räjähdys, joka taas vuorostaan aiheutta suuremman tai pienemmän takapotkun ja lämmön-nousun! Polttoaineen tulisi syttyä ja palaa juuri oikealla hetkellä,jotta vältyttäisi turhalta lämmön-nousulta ja tehonhukalta! Näinollen kehottaisin, muun lisäksi, kokeilemaan kylmempiä tulppia! Ulkoilman lämmöllä ei liene kovinkaan suurta merkitysä, vaikka niin luullaan!


joo tuossa kokeillessa tulikin vaihdettua OS3 tulppa. laitetaanpas OS5 takaisin..

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #366 : 10.07.05 - klo: 09.12 »
taas pelkkiä arvailuja :shock:  eikö oikestikkaan ulkolämpötila vaikuta vaikka niin luullaan??? sit kai mulla on jotain erikois moottoreita :D  eräskin .26 mosa tarvii kolme eri tulppaa et toimii keväästä syksyyn, tai sit vaan kuvittelen :shock: tarviis varmaan ammattiapua :D joka tietä asiasta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #367 : 10.07.05 - klo: 10.32 »
Sillä on todellakin merkitystä mikä on ilman lämpö.

Muutenkin toi kommentti oli aika hupaisa... [lämmöllä ei liene kovinkaan suurta merkitystä]

Ei liene...

Eli siis tästä saa ainakin kuvan että ei kaverilla ole mitään kokemusta.


Ilmahan on yksi tärkeistä koneen jähdyttämisen kannalta... ei ne jäähdytysrivat siinä turhaan ole. Ja jos verrataan vaikka kymmenen asteen eroa miksi se vaikuttaa... Koneelle menevä polttoaine on 10 astetta lämpimämpää (jäähdyttää huonommin), ilma on 10 astetta lämpimämpää (jäähdyttää edelleenkin huonommin) = Kone sekä tulppa käy kuumempana.

Ei siis liene merkitystä vaikka ainoat konetta jäähdyttävät takijät ovatkin lämpösempiä... Just.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Re: lämmöt
« Vastaus #368 : 10.07.05 - klo: 10.48 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
joo tuossa kokeillessa tulikin vaihdettua OS3 tulppa. laitetaanpas OS5 takaisin..


Otas huomioon että OS5 on kylmin ja 3 lämpimin tulppa. 8 on siitä välistä ja mun mielestä toiminut parhaiten vaikken ole 3:sta kokeillut. Mullakin vaihteeksi taas auto rikki, meni molemmat pinionirattaat, liian suuren välyksen (mahdollisesti kone liikahtanut hieman) ja 2 vaihteen irronneiden ruuvien vuoksi (vaihteen pienempi ratas oli enään löysästi yhdellä ruuvilla kiinni.

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #369 : 10.07.05 - klo: 11.10 »
Mullakin oli liian iso välys rattaissa. Mul nous vähä lämmöt sisääajossa mut se kai johtu siitä että auto oli auringossa(pois auringosta) ja polttoaineletku osu pakosarjaan(ei saa osua) ja pitää kai vielä säätää yläneulaa rikaaammalle.
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #370 : 10.07.05 - klo: 13.06 »


Eli näin kävi renkaalle eilen..
Räjähti just kun pykälti kolmosta rinkiä pyörittäessä.
Levis noi foamit 5 metrin säteelle :)
Niin ja ohjauksen ohjauspala murtui.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #371 : 10.07.05 - klo: 15.30 »
Heh, kaikkea sitä näkee =)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #372 : 10.07.05 - klo: 15.55 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Eli näin kävi renkaalle eilen..
Räjähti just kun pykälti kolmosta rinkiä pyörittäessä.
Levis noi foamit 5 metrin säteelle :)
Niin ja ohjauksen ohjauspala murtui.


Siis oliko "normaalia" ajoa vai pyörititkö paikallaan ja rengas ilmassa?

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #373 : 10.07.05 - klo: 16.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Eli näin kävi renkaalle eilen..
Räjähti just kun pykälti kolmosta rinkiä pyörittäessä.
Levis noi foamit 5 metrin säteelle :)
Niin ja ohjauksen ohjauspala murtui.


Siis oliko "normaalia" ajoa vai pyörititkö paikallaan ja rengas ilmassa?


eli just tuo rengas nousi ilmaan ja venyi muodottomaksi :) sit kuului poks ja räks..siihen loppui ajelut taas kun en vieläkään ole saanut niitä hexejä velocityn vanteille.. odottavat tossa pöydällä kunhan vain sais ne hexit..kuukauden odotellut niitä jo.

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #374 : 10.07.05 - klo: 17.18 »
aikamoista rääkkiä mille tahansa autolle. tommosessa paikallaan pyörityksessä on jotkin paikat tosi tiukilla, varsinkin diffit ku pikkurattaissa ei ole laakereita. onneks olen hillinnyt itseni tuosta donitsien teosta :D

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #375 : 10.07.05 - klo: 17.39 »
Juuh :)
Meikällä autot kokeillaan ääriä myöten.. ilmanko on kaikki aluosat melkein jo paikallaan.piti tilata tuo ohjauksen aluosakin.
Laskin tossa et 2 kuukauteen kun ostin auton ja osat niin on mennyt reilu tonni rahaa jo :)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #376 : 10.07.05 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Juuh :)
Meikällä autot kokeillaan ääriä myöten.. ilmanko on kaikki aluosat melkein jo paikallaan.piti tilata tuo ohjauksen aluosakin.
Laskin tossa et 2 kuukauteen kun ostin auton ja osat niin on mennyt reilu tonni rahaa jo :)


Aino alu osa jonka minä olen ostanut on juuri tuo ohjauksen center link. Ja minäkin odottelen 23mm hexejä. Semmoinen tieto on että parin viikon sisään JR:n pitäisi niitä saada. Rahaa on kans mulla palanut ihan liikaa (ei uskalla laskea), olis muitakin rahareikiä, jopa tärkeämpiä kuin RC-harrastus :-)

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #377 : 10.07.05 - klo: 18.26 »
Mistas Gensuun saa Novarossin tai jonkun muun valmistajan kansia?
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #378 : 10.07.05 - klo: 19.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Temetski"
Mistas Gensuun saa Novarossin tai jonkun muun valmistajan kansia?


Minä tilasin ainakin täältä http://www.novarcproducts.com/racepro.html  ja tuli 6 päivässä perille. 50 euroa teki kaikkineen kuluineen.

Poissa Tonijuopperi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #379 : 10.07.05 - klo: 21.49 »
vaikuttaako paljon jos kannesta on mennyt se päälimmäinen jäähdytysripa poikki? Tuli vähän huonosti alas ja räsähti katolleen ja ei mennyt muuta ku kannesta se päälimmäinen ripa poikki.
Olen. Ajattelen - Ajan. En ajattele.

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #380 : 10.07.05 - klo: 22.03 »
Onko ihan normaalia et koneen lämmöt on tyhjäkäynnillä(sisäänajossa) ollessa vähän alle puolen tankin jälkeen 120-125 kone röpöttää ja polttoainetta ruiskii ihan mukavasti :mrgreen:  ja savuttaa. Äänestä päätellen kone käy erittäin hyvin. Koneethan on yksilöitä ja tulppa team infinityn kylmä tulppa mutta onhan täällä keski suomessa ilman lämmöt lähemmäks 30C et seki kai vaikuttaa. Ja polttoaineletku ei ota kiinni mihinkään kuumaan ja paineletku juuri vaihdettu.

Edit:Polttoaineena Sidewinder 25%
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #381 : 10.07.05 - klo: 23.34 »
Gensun käyntiongelmat jatkuu...
Kylmänä toimii ihan hyvin, käy tyhjäkäyntiä hieman röpöttäen.
Kuumetessaan tyhjäkäynti alkaa ryntäilemään omia aikojaan, kierrokset nousee
juuri samoin kuin sammuttaessa mutta hyvin lyhyeksi aikaa. Ihan kuin joku
näpyttelis kaasua. Tekee noin vaikka olis vastarin virta pois päältä.
Rauhoittuu jonkinverran jos avaa alaneulaa hiukan mutta sitten ei enää käy vähääkään
osakaasulla ja muutenkin kulku huononee huomattavasti.

Toinen ongelma on ettei tolla voi osakaasulla ajaa kuin ihan vähän aikaa, jos
sitten löysää kaasun niin sammuu kuin seinään. Täydellä kaasulla toimii kyllä,
piha vain meinaa käydä pieneksi...

Eihän tämä voi millään olla suunniteltu käymään vain kaasu pohjassa ja tyhjäkäynnillä?

Pääneula on vielä 4,5 keirrosta auki, alaneula luistin tasalla ja tulppa os:n 5.
Löpö on coolpower 16:ta hiukan risiinillä terästettynä.
Liian kuuma tuo ei ainakaan ole kun kanteen kärsii ihan hyvin koskea, mittaria
en vielä omista.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #382 : 11.07.05 - klo: 00.22 »
Kuulostaisi vähän siltä että tukehtuu eli saa liikaa löpöä vajaalla kaasulla, mutta se on ihan normaalia sisäänajossa. Pääneulan asento on ihan hyvä sisäänajoon mutta tyhjäkäynnin neula vaikuttaisi olevan aika laihalla, siitä voi johtua tuon tyyppinen sammuminen. Ja tulppa on mahdollisesti liian kylmä. Se 8 voisi olla parempi.

Mulla käy auto muuten hyvin mutta puolen tankin jälkeen tahtoo sammua tyhjäkäynnille päästäessä.

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #383 : 12.07.05 - klo: 20.46 »
mun cenissä ainakin lukee joka servossa että 10kiloa ja auto kääntyy todella huonosti ja niin kuin myöskin pysähtyy vaikka on uudet akutkin en tajuu mikä tossa on??? kommentteja/neuvoja..??..

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #384 : 12.07.05 - klo: 22.15 »
Saatko kaasu/jarru -servoa kääntymään enemmän jarrun suuntaan jarrutettaessa? Kääntymiseen voi auttaa saverin kiristäminen. Ja 5 kennoa vastariin 4 sijaan. Siinä avut kaikkiin noihin vaivoihin.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #385 : 12.07.05 - klo: 22.28 »
Eiköhän tuo ohjausservo ole aivan naurettavan alimittainen noin painavaan autoon. Parhaan tuloksen saat, jos vaihdat servot ja kaikki radiot kunnollisiin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #386 : 13.07.05 - klo: 01.13 »
Ite vaihdoin ohjaukseen Hitecin HS-945MG:n jo ennen kuin ajoin autolla senttiäkään.
Ainakin ajaessa kääntyy kohtuullisen hyvin jo 4,8v:lläkin.
Silti ei haitttais vaikka löytyi jostain tehokkaampikin, hinnalla ei niin väliä...
Ehdotuksia?

Radioista sen verran että asennustaan odottaa Futaban Megatech 3PM,
kai sitten alkais toimimaan vähän paremmin.
 
Jarrut paranee paljon kun hieman kiristät jarrupala/levypakkaa ja hiukan kikkailet
vipusuhteilla. Ja niiden jousien tilalle vaikka pätkät löpöletkua
.
Ja suojatkaa hyvät ihmiset sen sunnanvaihtajan vivun sisäänmeno!
Kolme tankkia ajettuani avasin vaihteiston laittaakseni keskidiffin lukon ja joka
paikassa oli hiekkaa yllättävän paljon.

Toinen huolestuttava/korjattava paikka oli pakkirattaan laakeri, oli sen verran
väljä että pakin rattaan hammasvälys oli varmaaan jo tosi iso, eli ei olis kestäny kauan... :|
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #387 : 13.07.05 - klo: 04.23 »
jarrutehoa saa niin et kääntää vivut toimimaan toisinpäin, elikkäs vetämällä. ootte varmaan hoksannu et aika paljo jousee se jarru linkki. ne kaks kromattua hantaakia käännetään toiselle puolen jarruakseleita sit servolta lähtevä linkki oikastaan melkein suoraks ja siirretään kaasulinkin viereen. tietysti ne pikkunippelit niin et toimii vetämällä. olkaa varovaisa, kymmeniä kertoja lennetty keulan kautta katolleen ja siitä erinäisiin volttisarjoihin liian pitävien jarrujen takia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #388 : 13.07.05 - klo: 06.43 »
Casull...

Laita kuuden voltin akku niin saat tuostakin servosta reilusti lisää vääntöä ja nopeutta. Huomattavasti halvempi ratkaisu kuin servon vaihtaminen.

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #389 : 13.07.05 - klo: 23.05 »
Nyt on asennettu Futaban 3pm pitääks ton kanssa käyttää futaban servojakin  kun tossa ohjeessa mainitaan jotain siitä...jr-hobbyssä sanottiin et toi multilader 3 käy toho mut ei käynykkää :( .
Sori offtopicci...
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||