Kirjoittaja Aihe: Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä  (Luettu 158936 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #150 : 26.06.05 - klo: 23.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Toisekseen alkaa tuntumaan että teemme kärpäsestä härkästä parasta aikaa.
Minua ei haittaa millä kukin ajaa kunhan saadaan vaan säännöt ja kisat aikaiseksi ("käsi" ylös kuka on samaa mieltä).

O/ Täysin samaa mieltä. Säännöt lukkoon kunhan ovat selkeät, käytännössä sitten näkee mihin suuntaan ollaan menossa.
Ja jos jollekkin on se voitto tärkeämpää, ja vieläpä mennen sieltä mistä aita on matalin(edelleen painotan, että millään autolla ei huono kuski pärjää), niin rakennelkoot minkälaisen ohjuksen tahansa. Tärkeintä on saada kisoja aikaiseksi, ja samanhenkinen porukka samaan paikkaan.

Ja vielä kiitosta näille aktiiveille jotka jaksavat asian eteen näin paljon tehdä.
Tyhjä

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #151 : 26.06.05 - klo: 23.57 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Mun mielestä isolohko luokan minimiksi vois laittaa .18+ koska
kuka menee isolohkoluokkaan .15 koneisella autolla???
Sillä pääsis tästäkin TNX ongelmasta hyvin helposti!!!!


No jos et huomannut tuo TNX on .18 koneella.....
Hienoa että näitä "käsiä" nousee.
Totta että jos aletaan "viilaamaan" näitä sääntöjä liian tiukiksi kaikkoaa pian myös kisaajat.......
Niinkuin JK Nitro kirjoittikin voitaisiin kisat aivan hyvin viedä "löysemmillä" säännöillä läpi (Eli tuo "hiertävä" moottorin koko kohta, kaikesta muusta tuntuu yhteiymmärrys liki 100% löytyneen), ja jos ilmenee vakavia puutteita ryhdytään sitten toimiin.
Itseäni myös kiinnostaa ajaa kilpaa ja kunnon "vääntö" kavereita vastaan on parasta koko lajissa, toisena tulee vasta voitto (Niinkuin sanonta kuuluu, kaikille löytyy voittaja ennemmin tai myöhemmin).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #152 : 27.06.05 - klo: 00.11 »
No, tässä on se pointti, että meillä olisi tarkoitus saada aikaiseksi jonkin lainen sarja, edes kolme osakilpailua. Mutta, ainakaan  minä en näe järkeväksi alkaa virittelemään sarjaa, jos ei ole järkeviä sääntöjä. Yksi vaihtoehto on, niinkuin joku ehdotti, että ei sääntöjä käytännössä ollenkaan, ja jokainen puuhailee omia kisoja, omissa nurkissa... Menee vain mahdottomaksi osallistua eri kisoihin, kun auto pitäisi aina rakentaa paikallisiin sääntöihin, tai olla omat autot joka kisoihin.

Minä en ole stadiumeille rakentamassa sääntöjä, ne on niin erillaisia autoja, kuin mitä monsut on, niille pitäisi olla omat säännöt. Samoihin kilpailuihin ne kyllä varmasti mahtuisi, mutta ei samaan aikaan. Mutta, stadiumeille saa säännöt laatia he, ketkä niillä ajavatkin ja niitä tuntevat.

Moottorisääntö tuntuu olevan kohtuuttoman vaikea asia. Mielestäni pitäisi ohjenuorana olla se, että mahdollisimman monenlaisilla autoilla olisi mahdollisuus kilpailla tasapuolisesti, siksi niitä painoindeksejä tarjottiin. Pelkkä tankin koolla rajoittaminen iskee pahiten isoihin ja painaviin autoihin, ei niinkään kevyisiin ja tehokkaisiin autoihin. Mutta, täydellistä kompromissia ei saada aikaiseksi, joten jossain vaiheessa on päätös tehtävä. Asian on varmasti annettava hautua viikon verran, ja tultava sitten vilkaisemaan, mitä kaikkea tällä palstalla on ehdotettu...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #153 : 27.06.05 - klo: 00.16 »
Täytyy ruveta kerholaisten kanssa katsomaan sopivaa päivää Ulvila Monster Race kilpailuun  :wink:  Ja kysyä Tua:lta AMB laitteistoa siihen.

Tästä kisaan liittyvistä asioista voidaan jatkaa täällä http://rc10.fi/viewtopic.php?t=11084&start=240
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #154 : 27.06.05 - klo: 00.25 »
Eli nyt kun tuntuu että porukka "kyllästyy" vatvomaan asiaa niin ehdotan neljää vaihoehtoa.

1 Luokkajako suoritetaan moottorikoon, tankin koon (Alkuperäiset tankit on poikkeus) ja painon mukaan (Alkuperäisen ROAR säännön mukaan).
2 Jos moottori on vaihdettu niin pelataan säännöissä ehdotettun painoindeksi moottorin koon mukaan.
3 Kukin ajakoon luokassaan millä koneella huvittaa (pikkulohkot pikkulohkoissa ja isolohkot isolohkoissa).......
4 Aivan sama........

Tuosta kaksi "finaaliin" päässyttä ehdotusta voitaisiin ottaa loppuäänestykseen.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #155 : 27.06.05 - klo: 00.30 »
Eikös se mootoriasia olisi aika yksinkertanen esim näin:

pikkulohkot .15-.18 ja isolohkot .19-.28
pikkulohkoon saa vaihta max .18
ja isolohkoon max .28

eli ne joilla on tehtaalta lähtiessä ollut .15-.18 kone
niin max koneen koko olis .18 oli se auto sitte mikä hyvänsä!!!

Ja jos tehtan jäljiltä on .19-.28 kone niin max silloin .28

Muutenhan noi säännöt näyttäs olevan selvät ja
mun mielestä koneisiin ei tän tarkemin tarttis sekaantua
niinkuin joku tuossa jo mainitsi että eihän sillä koneella sitä
kisaa voiteta ja huonolla kuskilla ei nopee auto pysy hanskassa 8)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #156 : 27.06.05 - klo: 00.31 »
Tarkoititko Stadiumeilla 1/10 vai 1/8 autoja vai kaikkia Stadium truck tyylisiä autoja? mielestäni Stadiumit kuuluvat Outlaw luokkaan josta jo on säännöt valmiina.

Mutta tuo pikkulohko jupakka on aikaslailla karannut vanttuusta. No odotetaan jos vaikka Copteri saisi äänestyksen ko. aiheesta niin nähdään mikä on lopputulos.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #157 : 27.06.05 - klo: 01.00 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Nyt näyttää siltä että säännöistä tulee niin tarkat, verrattuna edellisiin kisoihin, että kilpaileminen menee liian tosikkomaiseksi.
Eiköhän pidetä yhdet kisat, ainakin ennen kuin lyödään mitään lukkoon, ainakin hieman "löysähköillä" säännöillä. P.S MT 2 ym. mukaan.


Kyllä MT2 käsittääkseni Outlaw luokkaan sopii (Kunhan varmistat vain akselivälin ja rengaskoon).

Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Nyt kun olen vihdoin lukenut koko keskustelun ihmetelen stadium truckien pienen maininnan? Eikö näitä ole tarkoituskaan laittaa tähän kilpailu luokkaan? Uutta luokkaa kun ei mielellään tee kun ei niitä ajajia niin älyttömästi ole. Siis tarkoitan että joutuisiko näille kehittämään taas uudet kilpailut vai pystyykö näitä mitenkään soveltamaan/änkeämään samoihin kisoihin? Ja keskustelua tästä KIITOSSS!!!


Ja sama juttu, jos akseliväli ja rengastus on ok, Outlaw luokka on mahdollisuus.

Outlaw luokassahan 2WD on sallittu.

Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Tarkoititko Stadiumeilla 1/10 vai 1/8 autoja vai kaikkia Stadium truck tyylisiä autoja? mielestäni Stadiumit kuuluvat Outlaw luokkaan josta jo on säännöt valmiina.

Kerkisit sitten ensin......
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Mutta tuo pikkulohko jupakka on aikaslailla karannut vanttuusta. No odotetaan jos vaikka Copteri saisi äänestyksen ko. aiheesta niin nähdään mikä on lopputulos.


Laitoinkin copterille jo pyyntöä......

EDIT. Jos joku / jotkut ihmettelevät miksi olen täällä "suunapäänä" ja aina kirjoittamassa, johtuu se vain siitä että olen joutunut vähän kuin "vetäjäksi" vain siksi että käänsin / käännätin tuon alkuperäisen sääntölistan Suomeksi.
Sen jälkeen olenkin ollut vähän kuin "kirjurin" roolissa tässä "sopassa" ja ottanut selvää mitä sääntökohtia halutaan ja päivitellyt kun yhteisymmärrys on syntynyt (Paitsi tässä moottoriasiassa).  :wink:
Nyt onkin työviikko ja en kerkiä tätä keskustelua niin aktiivisesti seuraamaan kuin aikaisemmin, ja jos jotain tärkeää asiaa / epäkohtaa ilmenee niin jättäkää YV:tä.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #158 : 27.06.05 - klo: 01.51 »
Mä sain jo mailina valmiin "sääntökirjan" joka on
mun mielestä pirun hyvin tehty ja jos jotain possun
reikiä ilmenee niin palataan niihin myöhemmin. :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #159 : 27.06.05 - klo: 05.28 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Eikös se mootoriasia olisi aika yksinkertanen esim näin:

pikkulohkot .15-.18 ja isolohkot .19-.28
pikkulohkoon saa vaihta max .18
ja isolohkoon max .28

eli ne joilla on tehtaalta lähtiessä ollut .15-.18 kone
niin max koneen koko olis .18 oli se auto sitte mikä hyvänsä!!!

Ja jos tehtan jäljiltä on .19-.28 kone niin max silloin .28

Muutenhan noi säännöt näyttäs olevan selvät ja
mun mielestä koneisiin ei tän tarkemin tarttis sekaantua
niinkuin joku tuossa jo mainitsi että eihän sillä koneella sitä
kisaa voiteta ja huonolla kuskilla ei nopee auto pysy hanskassa 8)



Hyvä hyvä!!!

Eli Hermannin äänestyksessä numero 1. (ja 3.)

Ja iso käsi kisoille.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #160 : 27.06.05 - klo: 08.01 »
En määkään ala huonompia osia ostelemaan mun tnx:ään että pääsis kilpailuihin ja sitten se menee rikki heti kättelyssä, taikka  höyläämään noita osia että saa keveemmän. Enkä ostamaan isoa konetta kisan takia kun ei oo 100% varma että se sen kestää. Mun mielestä esim tnx menee pikku luokkaan. Jos jonkun tankin ostan pienemmän niin sittenhän  niin pitää muuttaa koko auto että on taas tasapainossa.  :wink: Jos on sellanen kisa että pitää käydä kerran varikolla niin mitä haittaaa on että mulla on isompi tankki kun jokatapauksessa pitää käydä tankkaamassa. Sitten jos hommaan ison motin niin sitten meen sinne ja joku paljon painavampi auto rysäyttää kylkeen niin tota "kevyttä" autoo sitten viedään..  Toi rs tuning:in  ehotus on hyvä että mikä vakiona on niin siihen luokkaan kuuluu.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #161 : 27.06.05 - klo: 09.54 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Eikös se mootoriasia olisi aika yksinkertanen esim näin:

pikkulohkot .15-.18 ja isolohkot .19-.28
pikkulohkoon saa vaihta max .18
ja isolohkoon max .28

eli ne joilla on tehtaalta lähtiessä ollut .15-.18 kone
niin max koneen koko olis .18 oli se auto sitte mikä hyvänsä!!!

Ja jos tehtan jäljiltä on .19-.28 kone niin max silloin .28

Muutenhan noi säännöt näyttäs olevan selvät ja
mun mielestä koneisiin ei tän tarkemin tarttis sekaantua
niinkuin joku tuossa jo mainitsi että eihän sillä koneella sitä
kisaa voiteta ja huonolla kuskilla ei nopee auto pysy hanskassa 8)

Näinhän se nyt ei kumminkaan loppujen lopuksi mee koska
kunnioitetaan olemassa olevia jenkkien sääntöjä :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa fizle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/fizle/
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #162 : 27.06.05 - klo: 10.51 »
Sais olla tuo virittely vapaampaa tuossa sarjassa, kuten krossareilla, koska ei järjestäjä voi katsoa joka pikku osaa, että onko se alkuperäinen tai ei. Eli jakakaa tuo sarja ensin moottori koon ja painon mukaan. Kaikki aika-ajot ym. kaikki voi ajaa yhtä aikaa, jos on vähän porukkaa ja lopussa jaiteltaisiin omiin sarjoihin.
Kyosho Pureten Alpha 3 GP

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #163 : 27.06.05 - klo: 13.32 »
sarjan voisi jakaa koon/painon mukaan. ja siihen joku tilavuus/painoindeksi.

minun puolestani koko touhu voisi olla aluksi kovinkin sallivaa ja huvimielistä,
tärkeintä olisi, että kilpailukynnys saataisiin mahdollisimman matalaksi.

myös kaikilla yleisimmillä autoilla pitäisi pystyä kilpailemaan siten, että mikään auto ei olisi itsestään selvä valinta.

yksi vaihtoehto olisi tehdä luokat koneen koon mukaan 12-18 ja 19-28, ilman muita rajoituksia(paitsi ehkä minimipainoraja, joka voisi olla 19-28 luokassa olla vaikka 4 kiloa)

suomessa ei ole niin paljoa harrastajia, että olisi mahdollista tehdä kovin montaa sarjaa jos rajoituksia on liikaa.

tai sitten pelkkiä outlaw luokkia koneen tilavuuksien mukaisesti?
-Lithium Love Racing-

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #164 : 27.06.05 - klo: 16.40 »
Pekkä kone koko määräisi autolle minimipainon olisi kaikista selvintä. Titaaniset ja hiilikuitu osat voisi olla kiellettynä niiden hinnan vuoksi (paitsi jos on vakiona), alumiinia voisi sallia jo kestävyyden vuoksi pyörän ripustuksissa ym. uskoisin että se tulee kuiteskin halvemmaksi kuin jatkuva muovi osien uusiminen kun hintakaan ei pilviin kohoasi. Vaihteistoa, diffejä ym. voimansiirtoa ei saisi muuttaa kuin korkeintaan materiaalin osalta eli lukkoja ei sallittaisi. Sut ja censu sais olla keskidiffeillä kun kerta on vakiona niissä, kun trialissa ja pullingissa niiden olemassa olo uskoakseni kääntyisi niitä vastaan. Koneen saisi vaihtaa vapaasti kunhan kilpailija itse huolehtii että auto täyttää minimipainorajan ja painoille määrättäisi esim. tietty mitta koneesta tai jostai muusta jonka alapuolella ne eivät saa sijaita, jolloin eliminoitaisiin alas asettelun hyöty. Tankki olisi vakio mikä kuuluu autoon eikä sitä vaihdeta isompaan jos kone koko kasvaa. Olisipa helppoa kun katsoisi oman koneen koon ja sille määrätyn paino rajan ja kun muukin tekniikka pitaisi olla vakionkaltainen TEKNISELTÄ toteukseltaan niin se olisi siinä ja eikun viivalle.
Kaikki samassa nipussa vaan ajamaan niin on ainakin ketä vastaan ajaa, ja painoilla tasataan eri autojen erot niin ei käy niin että osallistujia on vain muutan per luokka, ja voishan noista keskidiffeistäkin (jos vakio) antaa jonkun lisäpainon jos ne nyt on niin ylivoimasia sen vuoksi.
Itselle taitaa olla kuitenkin kisat liian kaukana kuitenkin, ellei muun reissun yhteydessä saisi satutettua yhteen joskus
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #165 : 27.06.05 - klo: 17.34 »
Niinkun jo ennemmin mainitsin niin säännöt taitaa olla jo
valmiina, taitaa olla suoraa kopioitu jenkki säännöistä ja
on jo mainittu "tummennettuna" tekstinä pari sivua takaperin.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #166 : 27.06.05 - klo: 18.45 »
Roar sääntö käyttöön, poikkeuksena tankki, eli autossa oleva alkuperäinen tankki sallittaisiin, muuten Roar säännöissä pikkulohko 125 ja isolohko 150.

Näin meillä olisi kansallisia muutoksia lukuunottamatta samat säännöt kuin muuallakin, ja säännöt voisi viedä lajiryhmän käsiteltäväksi (Akk), jos vaikka SM kisoja joskus olisi suunnitteilla lajin suhteen :wink: .

Samoilla Roar säännöillä helpompi osallistua muiden maiden kilpailuihin. Ja samalla loppuu tuo kädenvääntö pikkulohko asioissa.

EDIT: Harrihan on jo tehnyt sen säännön jo valmiiksi, josta kiitokset Harrille ja muille kovasta työstä. Rami kiittää ja kumartaa.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #167 : 27.06.05 - klo: 18.51 »
Tämä päivä on Monster Truck sääntöjen kohdalta  aikalailla käänteen tekevä.
Kysyin aamulla AKK:lta (Jari Saariolta, AKK:n pienoisautoiluvastaavalta) virallista kantaa näihin sääntöihin mitä ollaan tekemässä, vastaus oli ettei AKK voi antaa virallista kantaa koska luokka ei ole virallisesti heillä hyväksytty.
No asia eteni siihen malliin että seuraavaksi minun pitäisi lähettää AKK:lle Monster Truck luokan sääntöehdotus virallistettavaksi kilpailuluokaksi.
Tämä tarkoittaa myös sitä että tulevaisuudessa Monster Truck luokassa voidaan ajaa SM:ästä, mikä varmaan miellyttää monia.
Jari Saarion kanssa keskusteltuani hänen kannastaan sääntöihin oli että noudattaisimme yleisesti maailmalla käytässä olevia sääntöjä.
Hän oli myös samaa mieltä luokkajaosta (Isolohko vs pikkulohko, tapaus TNX) ettemme voisi "lipsua" siinäkään asiassa, säännöt ovat sääntöjä ja sillä siisti (Aina joku valmistaa sen parhaan auton luokkaan, sille ei vain voi mitään).
Elikä tekisimme kansalliset säännöt jotka ovat "linjassa" esim ROAR:in sääntöjen kanssa ilman ristiriitoja, kansallisia lisäyksiä voisimme kyllä tehdä (Niinkuin tuo "rengaskiertosääntö").
Tällöin olisi kuljettajilla mahdollistua myös ulkomailla järjestettäviin kilpailuihin, ja samaten toisin päin.
Jos emme pysyisi samoissa säännöissä mitkä yleiseti on ulkomaillakin käytössä (Pääsääntöisesti "jenkeissähän" tätä luokkaa ajentaan), tekisimme kansallisesti Monster Truck luokasta oman "hiekkalaatikon" jolle ei olisi muilla asiaa!
Tämä tarkoittanee tässä tapauksessa että tuo konekeskustelu pättynee tähän?
Mutta kuitenkin kerhokisoihin saa laatia omat säännöt Monster luokalle mutta se ei ole suotavaa........
Nyt onkin tarkoitus ottaa uudelleen tarkempaan "syyniin" nuo "jenkkisäännöt", ja työstää ilman ristiriitoja oleva ehdotus AKK:lle!
Kyse on vain enään sääntöpohjasta joka otetteisiin käyttöön (Kansallisilla lisäyksillä tietenkin).
Eli keskustelu jatkukoon...........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #168 : 27.06.05 - klo: 19.21 »
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #169 : 27.06.05 - klo: 20.19 »
http://www.rcproseries.com/rules/

Käykääs kattomassa, samat mitkä täällä on jo valmiiksi suomeksi kirjoitettuna. Roar on liian väljä säännöksi.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #170 : 27.06.05 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?


Samat renkaat joka lajissa. Sehän lisää heti 100-200e per laji lisää panostusta jos renkaita saa vaihtaa... :-)

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #171 : 27.06.05 - klo: 21.18 »
eipä välttämättä. Juuri missään autossa ei tule vakiona radalle hyvin sopivia renkaita, vaan ne on pakko hankkia erikseen. Mutta taas nomesti ne vakiorenkaat soveltuvat ratarenkaita paremmin trial-ajoon... Näin se ei ole todellisuudessa kustannuskysymys. Pakko radalle kuitenkin on ostaa omat renkaat, niillä kuitenkin auttavasti pärjää maastossa, olisi vai sääli kuluttaa niitä jossain kalliokiipeilyssä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #172 : 27.06.05 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?


Samat renkaat joka lajissa. Sehän lisää heti 100-200e per laji lisää panostusta jos renkaita saa vaihtaa... :-)

Eihän lisää ku vakiot jää triali ja mettä ajoo varte kuitenki 8)
Ne on ne ratarenkaat josta rutisin jo ennemmin jotka niitä
kustannuksia lisää!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #173 : 27.06.05 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?


Samat renkaat joka lajissa. Sehän lisää heti 100-200e per laji lisää panostusta jos renkaita saa vaihtaa... :-)

Eihän lisää ku vakiot jää triali ja mettä ajoo varte kuitenki 8)
Ne on ne ratarenkaat josta rutisin jo ennemmin jotka niitä
kustannuksia lisää!


Mun tilanne on se että olen hommannut kunnon ratarenkaat ja myynyt kaikki muut eli että saisin kunnon trial renkaat niin ne pitäisi ostaa. Kallista!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #174 : 27.06.05 - klo: 21.55 »
Heips!

Näitä sääntöjä väsätessä ei pidä tuijottaa omaa napaa, vaan kokonaisuutta. Minulle käy vallan hyvin henkilökohtaisesti se, että ajetaan vain yhdellä rengassetillä, mutta mielekkyyttä ajoon toisi se, että olisi kaksi eri settiä käytössä. Se, että jollain ei ole enään vakiorenkaita, vaan ainoastaa ratarenkaita, ei ole asiaan vaikuttava tekijä. Suurimmalla osalla on kuitenkin vain ne vakiorenkaat ja jos jotain ostaa, niin sitten toiseksi setiksi ratarenkaat.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #175 : 27.06.05 - klo: 22.04 »
Rehellisesti sanottuna en lukenut koko threadia läpi. Yritys ja ajatus paistaa kyllä läpi, mutta haluaisin silti esittää välikysymyksen; viime monsterikilpailujen osanottajamäärään viitaten, mitä arvelette, riittääkö kilpailijoita luokkiin? Kaksi autoa per luokka ei ole järin kilpailuhenkistä.

Ensimmäisiin monsterikisoihin oli se pelote, ettei väkeä ennakkoilmoittautumisista huolimatta ilmesty paikalle. Pahoin pelkään että tuntuva sääntöjen luonti ja luokkaspekulaatiot saavat useat leikkimielellä liikkuvat harrastajat ja kilpailijat luopumaan ajatuksesta. Säännöt mielestäni pitäisikin olla asia johon voidaan viitata ja jota voidaan käyttää ohjenuorana, mutta koko toimintaa ei kannata rakentaa niiden ympärille. Näin alkuvaiheessa mielestäni pitäisi olla valmis myös joustamaan säännöistä (kilpailupaikalla siis) mikäli olosuhteet eivät näytä suopeilta useamman luokan ajattemiselle.

Älkää toki ymmärtäkö väärin, en mitenkään aliarvosta teidän suunnitelmianne, ne ovat tärkeitä kilpatoiminnan kehittämisen kannalta, mutta kehottaisin pilkettä silmäkulmaan ja hieman avointa mieltä "naapurin" autoa kohtaan kunnes toiset kilpailut on vedetty läpi. Kuten Midderkin sanoi, kaikkea ei saa kerrallaan kohdalleen.
Itse suhtaudun pienoisautoiluun hieman asenteella "isot äijät ajaa pienillä autoilla kisaa". Ei liian vakavalla naamalla, mutta tosissaan. Ehkä se olisi hyvä ajatus monsterikisaamiselle vielä tänä vuonna kun ko. touhu on Suomessa alkutekijöissään.

Pessimisti kiittää ja kuittaa.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #176 : 27.06.05 - klo: 22.37 »
Yhdyn täysin solar4:n ajatuksiin. Oliko ulvilassa 19 kilpailijaa? Se ei ole paljon se, kun kuuleman mukaan 30:tä toivottiin. Kuinka sääntöjen mukaan tulon myötä käy niille hauskanpitoa hakemaan lähtijöille, jos joku rupeaa purnaamaan jonkun auton esim. muutaman gramman alipainosta tai että moottori on liian lähellä maata.
Mietintää on tehty asiasta näin veljestenkin kesken todella paljon.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #177 : 27.06.05 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Yhdyn täysin solar4:n ajatuksiin. Oliko ulvilassa 19 kilpailijaa? Se ei ole paljon se, kun kuuleman mukaan 30:tä toivottiin. Kuinka sääntöjen mukaan tulon myötä käy niille hauskanpitoa hakemaan lähtijöille, jos joku rupeaa purnaamaan jonkun auton esim. muutaman gramman alipainosta tai että moottori on liian lähellä maata.
Mietintää on tehty asiasta näin veljestenkin kesken todella paljon.


Lukekaapa ne "jenkkisäännöt", sen verta ovat "väljät" että tuskin mitään monsteria niiden perusteella oltaisiin sulkemassa pois..........
Ja juuri niiden sääntöjen "väljyydestä" johtuen tämä "vääntö" koko topicissa alkoikin!
Ensin valitettiin "väljyyttä" ja nyt niiden tiukkuutta, ihan hyvä vain jos väki toisaankin on sillä kannalla että viedään säännöt "väljinä" läpi.  :wink:
Näistä säännöistä tuli nyt ennemminkin kyse siitä että ne jotka haluavat ajaa aktiivisesti "monsteriluokassa" on heille säännöt laadittava (Miten muuten voitaisiin viedä "sarja" läpi ilman sääntöjä).
Noh jatkan tuon "väljemmän" sääntölistan puhtaaksi kirjoittamista (Onhan taas tässä koko ilta sen parissa vierähtänytkin).  :cry:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #178 : 27.06.05 - klo: 23.05 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Yhdyn täysin solar4:n ajatuksiin. Oliko ulvilassa 19 kilpailijaa? Se ei ole paljon se, kun kuuleman mukaan 30:tä toivottiin. Kuinka sääntöjen mukaan tulon myötä käy niille hauskanpitoa hakemaan lähtijöille, jos joku rupeaa purnaamaan jonkun auton esim. muutaman gramman alipainosta tai että moottori on liian lähellä maata.
Mietintää on tehty asiasta näin veljestenkin kesken todella paljon.

Ettei vaan sapettais se että stadiumit on nyt rajattu pois :wink:
Eihän noi säännöt paljon muuhun vaikuta kuin:

-ei hiilikuitua eikö muuta erittäin kallista
-yhdet renkaat per kisa (rikkoutuneen saa vaihtaa)
-ei YLI SUURIA koneen sovitteluja
-ei isompaa tankkia
-ja tietysti 1/8 stadiumit ja crossari "johdannaiset"
joutuu suoraan outlawiin

POIKKEUKSENA OUTLAW LUOKKA jossa lähes kaikki sallittua!!!

Mitäs pahaa tossa nyt sit on?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #179 : 27.06.05 - klo: 23.32 »
Tavan harrastajan ei tarvitse tehdä autolleen mitään, niin se täyttää jonkunn luokan säännöt... Ei siis rajaa hupimielellä kisaamista pois.

lisäksi, vaikka olisi vain kaksi kuskia pikkulohkoluokassa, niin mitä sitten, kokonaiskilpailun voitosta kilpailee kuitenkin kaikki, muistakaa, että on monta lajia ja niistä kerätään pisteitä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg