Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - BadLuck13

Sivuja: [1] 2 3
1
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.08.13 - klo: 14.25 »
Niin mutta ei toi niin tarkka saa olla öljy%sta. Eiköhän tuolla ihmiset aja 2%-6% seoksilla muilla koneilla jne. ei ei se nyt voi rikkoutua sen takia että en 6% ööljyä käyttänyt. ja mulle se sano 5% silloin aikoinaan. Omassa OBRssä on ehkä 50 litraa takana ja 4% seoksella ajettu. Mitään ei ole vielä hajonnut.

Niin tiedä sitten noista laakereista minkälaatuisia ne on. Hajos ainakin melko vähästä ajosta.

Omat lämmöt ei tossa koneessa kyllä ole ikinä ollut "liian kovat" 100-hitusen yli 120 mitannut parhaimmillaan.

Bruce sano että en voi tolla pytyllä enään ajaa jos sitä en hio. Niin tuskin jaksan siihen laakereita ja muita osia lähteä ostamaan jos ja kun se ei sitten kunnolla enään toimikkaan. Ostan suosiolla uuden moottorin  :azn: eikä ole RCMKn kone enään. halpa hinta houkutti, mutta kalliiks tulee toikin jos 15 litran tai vähemmän jälkeen pitää osia/moottoria jo alkaa vaihtamaan. Toki yleisin syy rikkoutumiseen on käyttäjän eikä tuotteen  :azn: Eikä toi kone edes ollut yhtään tehokkaampi kuin mun 29,5 OBR FullMod. Ihan samat välitykset vetää. Toi Obr kiertää vaan aavistuksen korkeammalle.

2
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.08.13 - klo: 12.31 »
No pie sie hese baja lippu korkialla  :azn:
Miltä se uusi gizzukka vaikuttaapi??
Fullmod pitäisi jo aika liukas peli olla.
Muista käyttää 5% öljyä ja katko v...n ne evät siitä sylinterin päältä ja jezuzteipillä raot umpeen niin kone käy inhimillisillä lämpötiloilla..

Mulla on nyt mennyt n.15 litraa tuolla RCMK 30,5 full modin koneella 5% öljyllä enkä ole noita siivekkeitä katkaissut. Kisoissa lämmöt pysyi siinä 100 asteen paikkeilla.


Piti vielä palata tähän Gizmon koneeseen. Ongelmia mulla ei ollut koneen kanssa tuon 15 litran aikana (mikä on aika vähän). Mutta viime Raision kotipitsa cupin kisoissa kone ei pysynyt millään säädöissä ja lopultahan se leikkas kiinni. Syykin selvisi kun muutama päivä sitten sen jaksoin kunnolla avata. Eli sama männän neulalaakeri antanut periksi kun Juhamatin koneessa aikoinaan. Kone on käynyt varmasti laihalla jossain vaiheessa, mutta onko tuo syy joka rikkoo ton laakerin? Mäntä on aivan nakutettu täyteen pientä koloa ja sylinterin katossa kanssa vastaavat jäljet. Seinämät on kuitenkin naarmuttomat. Gizmolta en asiaan enään apua saa eikä sieltä myöskään sanottu mahdollisia syitä laakerin rikkoutumiseen.

Ei jaksais tarkistaa kaikkia moottorin laakereita 5 litran välein, jolloin tälläiset tapahtumat mahdollisesti jäisivät tapahtumatta  :azn:

Eli ei se 5% seoskaan takaa että paikat kestää. Kone oli kuitenkin ihan hyvässä öljyssä sisältä. Mahtaakohan noissa laakereissa olla jotain vikaa?

3
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.07.13 - klo: 17.37 »
Itsellä kävi kerran samanlaisilla, onneksi syy oli vain irronut/ löystynyt sytkä joka otti vauhtipyörään kiinni. Tarkistavan tuo eka jos et vielä ole sitä katsonut.

4
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 10.07.13 - klo: 01.13 »

Sen verran mitä muistan niin sullahan kytkimen puoleinen ulompi laakeri oli paikallaan mihin itse vaihdoit sen stefan. Tämä motti tuli valmiiksi stefalla.

Mulla sama kone ja kytkimen puolella oli (rikkinäinen :azn:) öljystefa mutta vauhtipyöränpuolella ei ole stefaa. Vaihdoin sinne kanssa stefan joka on saman kokoinen kuin kytkimen puolella. Zenoahin koneissahan noi stefat on eri kokoisia kytkimen ja vauhtipyörän puolella.

5
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.07.13 - klo: 01.07 »
Vähän videota miten RCMK 30,5 full mod toimii Nutechin 4vedossa...VRC PRO putki, GZ-powermaster putki (gizmon putki) ja Bartolone torpeedo putki. VRC Pro eniten ottaa kierroksia eikä alhaaltakaan paljoa huonompi kuin Gizmon VRC putki, GZ- väliinputooja ainakin tässä nelivedossa (diablossa 2wd toimii hienosti) ja Bartolone torpeedo oma suosikki. Liikkuu riittävän nopeasti ja lähtee hienosti. Viilasin Dominatorin x-portista sopivan tuohon RCMKn pakoaukoon.

RCMK30,5FULLMOD NUTECH4wd


6
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 09.07.13 - klo: 22.21 »
Kävinpä ajelemassa ekaa kertaa tuolla Nutechin Diablolla hiekkakuopalla. Hauskaa oli tankillisen verran ennenkuin muovinen servonvarsi sanoi sopimuksen irti. Tuohonhan käy Bajan rattaat ja muutenkin välitykset samat kuin bajassa (en nyt muista minkä mallin?). Videossa OBR 20/54.

Tuo Diablo seuraavaan kotipizzakahinaan. Olis mukava nähdä kuinka tuollainen kiukkuinen takaveto menee radalla.

Pitää ottaa mukaan...Epäilen tosin että pysyy vielä huonommin mulla radalla kuin neliveto  :azn:

7
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 09.07.13 - klo: 22.19 »
No pie sie hese baja lippu korkialla  :azn:
Miltä se uusi gizzukka vaikuttaapi??
Fullmod pitäisi jo aika liukas peli olla.
Muista käyttää 5% öljyä ja katko v...n ne evät siitä sylinterin päältä ja jezuzteipillä raot umpeen niin kone käy inhimillisillä lämpötiloilla..

Mulla on nyt mennyt n.15 litraa tuolla RCMK 30,5 full modin koneella 5% öljyllä enkä ole noita siivekkeitä katkaissut. Kisoissa lämmöt pysyi siinä 100 asteen paikkeilla.

8
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 06.07.13 - klo: 01.04 »
Kävinpä ajelemassa ekaa kertaa tuolla Nutechin Diablolla hiekkakuopalla. Hauskaa oli tankillisen verran ennenkuin muovinen servonvarsi sanoi sopimuksen irti. Tuohonhan käy Bajan rattaat ja muutenkin välitykset samat kuin bajassa (en nyt muista minkä mallin?). Videossa OBR 20/54.

NutechDiablo2wd


9
Tänää oli aikaa ihmetellä Losia ja toiveekkaana ryntäsin paikallisten BMX radalle losia testailee, no enpä saanu sitä RMCK:n konetta käymään vaikka mitä yritti se vaan jostain syystä hukuttaa sen koneen bensaan ja sitä valuu putkesta ihan reilusti pihalle kun kääntää auton kyljelleen että tyhjää sylinterin:angry:.
No tunninkaks sen kanssa tuskailtuani ajattelin että ja minähän haluan ajaa tällä tänää ja kaivoin orkkis CY:n koneen pakista ja rupesi vaihtaa hiluja kiinne siihen vaikka en tätä konetta saannu koko talven aikana käyntiin mutta suureksi ihmeekseni kone pärähti heti ekalla käyntiin kun sen sain kasaan :cheesy: ja yritin vähän tästä riemukkaasta tapahtumasta kuvata videota, joka oli taas aika haastavaa kun yrittää ohjastaa ja kuvata samaan aikaan ja siksipä ne nakkisormet siinä kuvassa viuhuukin tasaseen tahtiin.

Linkki videoon http://youtu.be/NVhPV5CGilc

Sama homma.Sain vihdoin joulukuussa ostetun RCMK ´koneen kiinni autoon. Eipä käynnistynyt tuolla samalla kaasarilla ei sitten millään. Vaihdoin kaasarin 990 ja käynnisty ekalla. Tolla 1052 kaasarilla ei käynnistynyt mun vanhakaan kone joka on ollu todella varma käynnistymään aikaisemmin. Tiedä sitten mikä on vikana kun kaikkia mahdollisia säätöjä kokeilin. Tänään kävin kokeilemassa uudestaan, niin eipä auto taaskaan käynnistynyt muuta kuin IRIDIUM tulpalla?! Mites ton Iridium tulpan kanssa, mulla oli siinä nyt Iridium 8 tulppa. Pitäisikö hommata 7 tulppa vai kelpaako toi?!

10
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 26.04.13 - klo: 09.22 »
Toi kaasu linkki ottaa kiinni kun painat jarrua, itsekkään en sitä huomannut heti kun ihmettelin saamaa asiaa. Siinä se musta liikkuva linkki menee kaasu vivussa olevan kulman päälle hiukan ja saattaa jäädä siihen kiinni. Sitten kun jää kiinni ja vapautat jarrun niin se automaattisesti vetää kaasua päälle. Itse laitoin sen mustan liikkuvan linkin ja sen stopperin väliin bensaletkusta sopivan palan. Nyt se linkki ei pääse sinne kulmaan asti jossa se jää kiinni. Toivottavasti ymmärsit mitä yritin selittää  :azn:

11
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 01.04.13 - klo: 20.25 »
Pääsinpäs taas pitkästä aikaa ajelemaan ja tekemään muutaman piruetin tuolla Nutech Diablolla  :wink:

Nutech Diablo 2wd


12
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 02.02.13 - klo: 18.40 »
Pieni video Nutech Diablosta lumisella parkkiksella
https://www.youtube.com/watch?v=-z4dW6Fhhhg


13
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.01.13 - klo: 21.09 »
Pieni propleema ollu nyt talvella kaasarin ja koneen kanssa. Tulppa on imupuolelta musta ja pakoaukon puolelta valkoinen?? Koneena on OBRFullMod29,5 ja putkena dominaattori(muut ei mahdu korin alle). Vrc putkilla ei tuollaista ongelmaa ollut. Yrittänyt säätää neulaa todella rikkaalle ja siltä kone silloin kuulostaakin mutta tulppa vain on tuon värinen. Kone kyllä reagoi neulan säätöihin, ja tyhjäkäyntikin ihan tasaista.. Bensa 4t pienkone ja öljy 25:1 motul karting.. Aluksi oli WT-668 kaasari jonka vaihdoin wt-990, tiivisteet vaihtanut jne. Voiko tuo Dominaattori putki tehdä tuon? Ei sovi ton koneen kanssa yhteen? Vai voisiko olla vuoto stefoissa koska muut tiivisteet tarkistettu jne?!.

14
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 07.01.13 - klo: 20.52 »
ELi sulla ottanut toi kone sit melkein 20000 kierroksen(riippuu tietysti mikä noiden renkaiden halkaisija on 160 mm?)paikkeilla kun tuohon vauhtiin auto mennyt noilla välityksillä (tai sit gpsi ei toimi)  :wink:

15
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 29.12.12 - klo: 23.32 »
Tuollainen siitä Nutechin 2wdstä sitten tuli...Tänään ehdin hiukan ajamaankin ja ainakin erillainen ajaa kuin Mega Beetle neliveto. Tohon Mega Beetleen asennan Bartolone Torpeedon ja uuden moottorin joten luulen että siitä tulee kuitenkin tän talven lelu ja tämä 2veto jää kesään?! :azn:

16
Mun mielestä toi Pro Pipe on hyvä putki. Jos haluaa että kone huutaa ylös asti niin kyllä sä tuosta VRC PRO PIPESTA ainakin 1500-2000rpm saat enemmän irti kuin Big Boren putkesta. Suoralla vaikka jääkin alussa hitusen niin lopussa voittaa paljon  :azn:

17
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.12.12 - klo: 13.16 »
Mulla on ollut noi kaikki VRC:n putket mun nutechissa. Vakio koneessa cy 29 ja cy 26 oli toi perus VRC putki

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6554/.f  Vakio koneisiin.

Sitten hommasin OBR 29.5cc Fullmodin koneen ja VRC BIG BORE Vaimennetun ja VRC Pro pipe Vaimennetun siihen.

Noista putkista sen verran että toi Big Bore antaa hiukan enemmän alavääntöä (Nutech 4wd) ja kierroksia se maksimissaan on ottanut n.18500 rpm. Toi  Vrc PRo Pipe on hiukan laiska alhaalta mutta ei kuitenkaan niin paljoa että haittaisi ja kierroksia se on ottanut 19999 rpm (kierrosluku mittari ei näytä enempää kierroksia joten en tiedä onko mennyt ylikin)

Alla lista missä näkee mihin koneisiin tuo VRC Pro Pipe ainakin sopii.
NG = Not good
G = Good
P = Perfect

Piston Ported 2-bolt;
23cc NG
26cc NG
27,2cc G/P
30,5cc P

REED Ported 2-bolt;
27,2cc G/P
30,5cc G/P

Piston Ported 4-bolt;
23cc PRO MOD P
26cc PRO MOD P
27,2cc PRO MOD P

TS REED Case 4-bolt;
27cc PRO MOD P

Stock 2-bolt;
23cc NG
26cc NG

Stock 4-bolt;
23cc NG
26cc G/P

Jostain olen lukenut että toi putki minkä VRC on tehnyt Nuudeliin olis pro pipe ja ton listan mukaan se ei olisi vakio koneeseen sopiva.

Jos tuon VRCn haluat niin tilaa toi putki minkä linkin olin viestin alkuun laittanut eli vakio koneeseen tarkoitettu putki. Sopii hyvin ilman suurempia modauksia Beetlen korin alle (niinkuin noi muutkin putket). Hommaat vaan jostain noin.10-15 pitkän ja pari senttiä leveää alumiini levyä tai vastaavaa ja taittele siitä sopiva kiinnitin putkelle. Mulla saattaa olla vielä kotona toi mun kiinnike tuolle VRC perus putkelle. Sitten pieni reikä pohjaan ja ruuvilla kiinnike kiinni. Itse en edes jaksanut metsästää tuota VRC putkea mikä nutechiin oli tehty. Näin onnistu paljon nopeammin  :azn:

18
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 24.11.12 - klo: 20.23 »
Kyllähän toi ihan hyvin kiiltää  (vielä). Kännykän kamera vain tosi huono niin en parempaa kuvaa vielä ole saanut.

Hyvänä puolena tossa on että tohon käy Bajan osia sekä noiden muiden Nutech autojen osia suoraan, joten varaosia ei joudu pitkään odottelemaan  :azn:

OBRn 29.5fullmod siinä nyt on, mut kyl pitää uusi kone hommata tuohon tai sit siihen vanhaan nelivetoon. Samoin putki, mut nyt mennään tol dominaattorilla ennen kuin siihen sopiva putki löytyy joka sopii ton buggyn korin kanssa mikä siinä on. Toki voisin laittaa jomman kumman VRC putkeni suoraan kiinni ja beetlen korin?!

19
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 23.11.12 - klo: 23.36 »
Tuli tuollainen kokonaan alumiinia oleva auto jokunen aika sitten  :azn:. Harmi kun ei oo oikein aikaa pistää sitä kasaan kerralla, mut hiljaa hyvä tulee...

20
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 28.10.12 - klo: 16.48 »
Moottorin kuoret valmiina. Katsotaan kuinkas tuo kestää kiveniskuja jne.

21
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 27.10.12 - klo: 22.20 »
Mistäs tilasit tuon kitin? En ole tuosta menetelmästä ennen kuullut, mutta kiinnostuin hetimiten  :grin:

Ebaysta tilasin noita filmejä, vielä niitä ei ole tosin tullut. Aktivaattori aineen tilasin autoviihde.fi (oulussa) mukaan tulee oma valinnainen filmi. EN tuota aktiviointi ainetta mistään paikasta oikein oo löytänyt joka toimittaisi suomeen. Melko hintavaahan toi on mut jos jotain tuunikia haluu osiinsa niin ehkä tulee halvemmaksi kuin tuolta jenkeistä tilata? Pientä edistystä projektissa...Ei kyl ihan helposti joka paikkaan tartu toi kuva ja kaiken lisäksi meni ylösalaisin, mut harjoitus tekee toivottavasti mestariks.

22
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 26.10.12 - klo: 22.00 »
Mun mielestä toi on tosi hienoa mitä sait aikaan.
Itteeki toi hydro dippaus on kiinnostanut.

KiitosKiitos. Ainakin saa tehtyä vähän erillaista kuvaa jos ei itse maalata osaa...Pitää tehdä noi moottorin muutkin osat kunhan ehtii. Tuli yks huti ennenkuin sai filmin pysymään tossa kunnolla ja kyl sinne jäi vähän paljasta kohtaa mitä kuvassa ei näy. Voipi olla et noi muut kuoren osat helpompia dipat. Isompien osien ongelmaksi tulee ainakin riittävän iso allas missä osat dippaa eli jos koria haluaa koristella tuolla aineella niin pitää ainakin 1m x 1m ja riitävän syvä allas löytyä. Mut katotaan saako talven aikana tehtyä asialle mitään.

23
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 26.10.12 - klo: 20.00 »
Onkos kukaan kokeillu maalata auton osia tai koria tällä HydroDip systeemillä? Itse kokeilin dipata moottorin suojaan miten homma toimii. Ei ihan helposti saa hyvää jälkeä vaikka videoilla se näyttää  helpolta heheh. Voipi johtua hämärästä paikasta touhuta ja perjantai juomista  :wink: yksi huono kuva miltä ensimmäinen koitos näyttää. Pintaa en ole vielä viimeistellyt. Tuolta löytyy parempia kuvia mitä noilla voi tehdä kun homman osaa http://www.pitdawghydro.com/

24
Bensa-autot / Vs: FS Racing räjätys kuva??
« : 16.10.12 - klo: 16.18 »
http://www.nutechracingusa.com/manuals-diagrams.aspx

Löytyykö tuolta apua? Ainakin jotain FS racing autojen räjäytyskuvia.


25
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 11.10.12 - klo: 20.39 »
http://www.pitstop-shop.nl/nl/dept_862.html

Tuolta löytyy koneita noilla VHM kampuroilla. Kyllä niillä hintaa koneelle ainakin saadaan.

26
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 09.10.12 - klo: 09.53 »
Oon miettinyt jos noiden teflon palojen tilalle sais alumiinista koneistettua noi palat!
Ne ei ainakaan sulais noi...

http://www.freeprawnracing.co.uk/ftx-7979-cnc-aluminium-4-shoe-clutch-ftx7979.html

siinä lauterin tapainen kytkin alumiinipalojen kanssa.

Ja siinä tuollainen 1/8 krosseista tuttu kytkin alupalojen kanssa...

http://www.freeprawnracing.co.uk/area-rc-aluminium-3-shoe-adjustable-clutch-ae-1000.html


27
Bensa-autot / Vs: Hpi Baja kytkin
« : 06.10.12 - klo: 18.52 »
Mites alaa otat vauhtipyörän pois, onko siihen olemassa joku hyvä kikka jonka voisit jakaa :wink:
Tuosta kytkimen asennuksesta tuli mieleen tällänen palikka jonka näin yksi päivä.

Eli ois helppo tuo kytkinpuoli tolla tehä, mut ei käy kuin vakio kytkimelle, esim elcon ja lauteriin toi ei passaa..
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7121/.f
Tosin tosta ei ole sit apua kun pitäs laittaa se kytkinkengän jalusta kampeen kiinni..

Eikös se vauhtipyörä lähde samalla kikalla auki kuin tuo alaan näyttämä kikka kytkimelle??? Itse avannut lauterin kytkimen niin että oon laittanut vain sopivan kokoiset hylsyt pariin kulmaan niin että kytkin ei pyöri (toimii myös peruskytkimessä)...Sit vain kytkimen ruuvi auki. Ja oliskohan 8mm ruuvi keskelle ja kiinni niin kauan et kytkin lähtee irti(hylsyt edelleen kulmissa).

28
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 06.10.12 - klo: 18.46 »
Onkos tietoa että tuleeko VRCeeltä nutechiin oma putki? lueskelin tuota smoosmoon topikkia niin jotain yhteistyön tynkää on ollut??

Tuskin tulee...Kai niitä muutama tehtiin, mutta ei se vaadi tota nimenomaista putkea jotta putken saa helposti ainakin beetlen koriin sopimaan. Toi Nutechin VRC putki tuli kiinni siihen kehikkoon.
Noihin bajaan tarkoitettuihin VRC putkiin ei tarvii tehä kuin oma pidike sille (itse tehnyt alumiinista ja taitellu sen niin että putki istuu korin kanssa hyvin) Putkea ei tarvitse muokata. Mun korin alle on sopinut vallanmainiosti toi perus VRC putki, Big Bore ja Pro Pipe jokaiselle tosin täytyi oma pidike tehdä kun putket eri pituisia.

 

29
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 05.10.12 - klo: 20.53 »
Hyvä kuva minustakin...Pistähän se tänne kisaan.

 http://homepage.rc-car-online.de/public/newsletter/kalender_2013_suche/kalender_en.php

 

30
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 05.10.12 - klo: 20.41 »
Sit ku uuden koneen hankit, niin voin myydä sulle toisen noista mun (hyvään hintaan) VRC putkista Big Bore tai Pro Pipe  :azn:...Sopii ainakin Beetlen korin alle ja molemmat toimii hienosti.

Sivuja: [1] 2 3